Cápák között

Az újragondolt vegán konyha – Interjú a 827market.hu webáruházzal

4 perc olvasási idő Cápák között interjú vegán sonka

A Cápák között 4. évadjának 2. részében tűnt fel Ildikó és Ferenc, akik egy egészen egyedi sztorival érkeztek, hiszen 9 évvel ezelőtt egy marhatartó telep tulajdonosaiként váltották át vegán életmódra.

#shoprenter #cápákközött #rtlklub #rtlmost

Természetesen nagyon kíváncsiak voltunk, hogy hogyan indultak el ezen az úton és hova jutottak, így készítettünk velük egy interjút, emellett pedig Kulcsár Róbert István, a Shoprenter vezető tanácsadója egy Live keretein belül is beszélgetett Ildikóval, aki megosztotta eddigi tapasztalatait.


A vállalkozásról

Kérlek mutasd be pár mondatban, hogy mit érdemes tudni rólatok.

A vállalkozásunk, a 827market vegán sonka és növényi alapú “húspótlók” készítésével foglalkozik.

Az éttermeket 5 évvel ezelőtt nyitottuk meg, 2020-ban pedig elindítottuk az üzemeket.

Helyileg Budapesten vagyunk, a 13. kerületben, kis, kézműves műhely vagyunk, jelenleg öten dolgozunk együtt a csapatban.

Honnan jött a vállalkozás ötlete?

A 827 kitchen éttermeink sajnos bezártak a vírushelyzet miatt, így a központi konyhánkat kisüzemmé alakítottuk át, hogy az éttermekben készült nagy kedvenc vegán sonkát és pecsenyét a kereskedelemben is forgalmazzuk és a boltokon keresztül eljutassuk a volt vendégeinknek, a leendő vevőinknek.

Értékesítési csatornák bemutatása

Van offline üzletetek? Ha igen, hol található?

Országosan nagy és kis bioboltokban, CBA üzletekben, és az egészségtudatos élelmiszerboltokban már megtalálhatóak a portékáink.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Jelenleg is folyamatban van a webshop átalakítása, ráncba szedése, hiszen tudás és tapasztalat nélkül raktuk össze, ezért nem vagyunk teljesen elégedettek, de hála a Shoprenternek és néhány barátunknak, akik már nem bírták nézni, hogy egy ilyen klassz terméknek ilyen gyenge webáruháza van, most elkezdődött a megújulás. ? Köszönjük mindannyiótoknak!

Milyen hasonlóságokat és különbségeket fedeztetek fel az üzemeltetésben az online és offline boltot tekintve?

Egyik platformon sem feledkezhetünk meg a brandépítésről, a marketingről. Fontos az összkép, ami a vásárló fejében megjelenik rólunk, amikor meghallja a nevünket és ez azonos online és offline is.

Online nem érződik a sonkánk füstölt illata a levegőben, ezt neki kell éreznie önmagában, ezért a mi dolgunk az, hogy ezt a vágyat felkeltsük a potenciális vásárlóinkban, míg meg nem történik az első vásárlás, aztán már a sonkánk és a vevőnk privát dolga, hogy megszerették-e egymást. ?

Azt gondolom, hogy így sok különbség nincs online vagy offline ezen a területen, de már nagyon várjuk, hogy a webshopunkat átalakítsuk, bízva abban, hogy a konverziónk is növekedni fog.

Főként designban szeretnék megújulni, és több edukációs tartalmat is tervezünk megosztani az érdeklődőkkel.

Mi a legnagyobb kihívás a webáruház esetén?

Eljutni a potenciális vásárlóinkhoz és megszólítani őket úgy, hogy meg is hallják. A marketing ezen részét még tanulgatjuk, szóval meg is ragadnám az alkalmat, hogy ajánljam az ínycsiklandozó vegán sonkánkat minden kalandozni szerető, kíváncsi, de főleg bátor húsevő gurménak! ?

Milyen Shoprenter csomagban vagytok?

Silver csomagban vagyunk.

Mi a véleményetek a Shoprenter által nyújtott lehetőségekről és támogatásokról?

Szeretjük és köszönjük! Bízunk benne, hogy később is bármikor fordulhatunk hozzátok!

Cápák között

Melyik évadban szerepeltetek?

A negyedik évadban.

Mikor és hogy született meg a döntés, hogy jelentkeztek a műsorba?

Tavaly nyáron kerestek meg bennünket, először nem igazán akartunk élni a lehetősségel, de később átgondoltuk, és belevágtunk. Ezúton is köszönjük nekik, hogy megtaláltak minket!

Hogy készültetek fel a vállalkozást bemutató pitch-re?

Igazából csak elmeséltük, hogy hogyan lettünk bigott húsevőkből vegánok, azaz milyen utat jártunk be a marhateleptől a vegán étteremig.

Milyen tapasztalataid voltak a műsor előtt?

Vegyes. A szója egy megosztó alapanyag, sokan félnek tőle, mert sok téves információ kering róla. Így most tervezzük is, hogy valódi tudományos kutatóintézetek valódi kutatási eredményeit összegyűjtjük az oldalunkra, így aki érdeklődik, valós információhoz tud jutni.

A másik pedig a vegán sonka megnevezés. Azt a visszajelzést kaptuk, hogy az elnevezés megtévesztően hat, pedig hasonló eljárással készül a termékünk, mint a klasszikus sonka.

Sajnos manapság a vegán, vegetáriánus kifejezéseknek is nagy divatja van, így nincs mindenki tisztában az ezek mögött húzódó jelentéssel.

Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál a műsor alatt?

Megerősített az előbbiekben leírt megfigyelésemről. A megosztott vélemény ott is végig jelen volt, van olyan, aki nyitott az új dolgokra és van, aki ellenáll, de ez az életmód már egy folyamatosan jelenlévő változás a világban, ha akarjuk, ha nem.

Nekünk pedig, mint minden első fecskének, nehéz a dolgunk, hiszen vagy szembe széllel megyünk és kapaszkodunk, vagy elfelejtjük az álmainkat. Mi az előbbit választottuk. ?

Történt változás a vállalkozás szempontjából a műsort követően?

Igen és nagyon hálásak vagyunk az RTL-nek és a Cápák között műsornak, hogy megkaptuk ezt a lehetőséget, nagy hátszelet jelent ez most nekünk.

Sokan keresnek bennünket, jelentkeztek befektetők, kereskedők és nagyon sok lelkes támogató. Meg is állapodtunk már egy disztribútorral és remélhetőleg ebben az évben további üzletekben fognak megjelenni a 827market vállalkozás kézműves, tiszta termékei, mert nemcsak vegán sonkát készítünk, hanem sok egyéb finomságunk is.

Amennyiben kaptál támogatást a cápáktól, akkor mennyi idő után történt meg az együttműködés?

Anyagi támogatást nem kaptunk, csak ún. erkölcsit, de az akkor abban a helyzetben nagyon jól jött, mert voltak nehéz pillanatok a találkozás alatt. Na de, ha valaki a cápák közé keveredik, ott bizony néha rezeg a léc! ?

Hogy értékeled az együttműködést?

Mindenképpen sikeresnek és ezért nagyon hálásak vagyunk a műsornak.
Ugyanakkor a bemutatkozásunk kissé a névválasztásra fókuszált és az érdemi bizniszről csak nagyon kevés szó esett.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak? 

Gondolják át, hogy mire van szükségük, és kezdjenek rögtön profikkal (Shoprenter), kérjenek bátran segítséget tőletek, mi már tudjuk, nagyon készségesek vagytok.

Ha most jelentkeznél először a műsorba, akkor hogy készülnél fel rá?

Azt hiszem ugyanígy, de próbálnám a fókuszt tartani inkább a valódi bizniszen és a valódi értékekről beszélgetni. 

Van-e olyan dolog, amit ma már másképp csinálnál, ha igen, mi lenne az?

Legalább egyszer elmondanám a kamerák előtt, hogy “Mennyire finom a 827vegán sonka, kóstolja meg Ön is!” ?

Köszönöm a lehetőséget Nektek az interjúhoz!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
SEO trendek 2022
2022-es SEO trendek – Így hozd ki a legtöbbet a keresőoptimalizálásból idén

Év elején mindig érdemes egy kicsit visszanézni az elmúlt esztendőre és a végbement változások ...Elolvasom

Close