Cápák között Trendek

A chilis különlegességek útja a polcokra – interjú a Chiliyard webshoppal

5 perc olvasási idő

A Cápák között üzleti showműsort már nem kell bemutatni, ha más nem reklámjaival már biztosan találkozott a nagyközönség. A szereplők fő célja, hogy befektetőket találjanak ötletükhöz, vállalkozásukhoz, azonban ez nem mindig sikerül. Ez persze nem jelenti azt, hogy hiábavaló volt a részvétel. Így volt ezzel Koletán Gergely is, a Chiliyard alapítója, aki ugyan befektetéssel nem, de egy díjjal mégis gazdagabb lett, mégpedig a Magyar Telekom Digitálisan Tettrekész fődíját sikerült bezsebelnie.

Gergelyt kérdeztük a műsorban szerzett tapasztalatairól, az utána következő időszakról, illetve webáruházáról is.

#shoprenter #cápákközött #rtlklub #rtlmost

A vállalkozásról

Mivel foglalkozol?

Prémium minőségű, kézzel készített chilis szószokat, krémeket, zseléket, őrleményeket, savanyúságokat és chutneykat készítünk, a csípősségmentestől a bitang erősig.

Honnan jött a vállalkozás ötlete?

Röviden a kis storym, Írországban eltöltött 7 évem alatt nagyon megszerettem az odakint bőséges bolti polckínálattal rendelkező chili szószokat. Hazaköltözésem után, 2016-ban kezdtem el szószokat gyártani, esősorban magamnak hiánypótlásképp a kinti ízeket keresve, mivel itthon sokkal szűkösebb volt a boltok chili kínálata, más termelőktől pedig macerás volt a beszerzés. Aztán ezen szószok családi és baráti körben elért sikerein felbuzdulva kezdtem a vállalkozásom 2017-ben.

Hogyan kell elképzelni az indulást?

Az első bő egy év gyakorlatilag a termőföldek, sátrak, öntözők kialakításával, illetve a termékpaletta, a szószok, ízek, csípősségek kialakításával telt. 2018 év végén léptem először a közönség elé a chilikkel.

Hány fővel működik a vállalkozás?

Igazából egyszemélyes hadseregként próbáltam eddig lépést tartani a világgal, rengeteg-rengeteg családi és baráti segítséggel, természetesen, de 2 hónapja végre az első hivatalos munkatársam is belépett a csapatba! A szűk közeljövőben még 2-3 emberrel tervezzük bővíteni a ChiliYard csapatot.

Offline vagy online értékesítesz inkább?

Offline üzletünk – legalábbis saját tulajdonú nincsen. Viszonteladóink közt tudhatjuk ellenben a SPAR Magyarországot, az ország összes Interspar üzletével, illetve közel 30 „kisebb” viszonteladó is dolgozik már jóhírünk öregbítésén.

Természetesen jelen vagyunk a digitális világban is, a Shoprenter hathatós közreműködésével üzemeltetjük webshopunkat a www.chiliyard.hu webcím alatt.

Hogyan teljesít a webáruházad?

A ChiliYard üzleti életében, és természetesen a webáruházunk életében is óriási fordulópontot jelentett a Cápák Között műsorban való szereplésünk…van Cápák előtti és Cápák utáni ChiliYard – szoktam mondani 😊 

Az idei év webshopos forgalma közel 5x annyi volt, mint az eddigi legjobb évünk webes forgalma…azt kell mondjam abszolút nem panaszkodhatok a webshop teljesítményére! 

Milyen hasonlóságokat és különbségeket fedeztél fel az üzemeltetésben az online és offline boltot tekintve?

Offline boltunk ugyan nincsen, de nagyon sokat járunk, és főleg az előző években, sokat jártunk piacokra, rendezvényekre, fesztiválokra, kiállításokra, ahol közvetlen, személyes értékesítéssel, kóstoltatással kínáljuk termékeinket. Természetesen ez egy teljesen más világ az online értékesítéstől, teljesen más élmény, ha a vásárló meg is tudja kóstolni a chili szószokat és úgy választ. Ilyen szempontból sokkal könnyebbnek hangzik az offline értékesítés a mi területünkön, de azért a webshop is tud kiváló vásárlói élményt biztosítani, a megfelelő marketing eszközök használatával pedig összehasonlíthatatlanul nagyobb közönséget vagyunk képesek így megszólítani.

Véleményem szerint egy jól üzemelő vállalkozásnak mindkét csatornára egyenlően komoly hangsúlyt kell fektetni napjainkban!

Mi a véleményed a Shoprenter által nyújtott lehetőségekről és támogatásokról? 

Mind maga a Shoprenter rendszere, mind a náluk dolgozó kollégák abszolút profik. A webshopunk minden elképzelésünket ki tudja elégíteni, a kollégák pedig gyorsan, rugalmasan segítenek az esetleges kérdéseinkben. Gördülékeny és érthető minden!

És mindenképp meg kell említenem azt is, hogy a webshopunk működtetésén kívül sok mást is kapunk a Shoprentertől, rengeteg információt, cikket, blogbejegyzést tudunk olvasni nemcsak a webáruházak üzemeltetésével kapcsolatban, de üzleti és marketing híreket, ötleteket, tippeket is kapunk. Szemináriumokon, oktatásokon is részt tudunk venni, szerintem ezek olyan plusz szolgáltatások, amiket nem mindenhol kap meg az ember, a megrendelt specifikus szolgáltatás mellé.

Cápák között

Chiliyard

Hogy készültél fel a vállalkozást bemutató pitch-re?

 A pitchre és magára a felvételre tényleg rengeteget készültem… A kis 3 perces pitchet szó szerint több százszor elmondtam hangosan, a tükör előtt, a kocsiban, alvás előtt, kb. mindig az járt a fejemben hetekig… Édesanyám mondta, is, hogy ha anno a tanulmányaimat vettem volna ilyen komolyan akkor biztosan lett volna még pár diplomám… 😀 

Milyen tapasztalataid voltak a műsor előtt?

A műsor előtti időt, a felkészülést, a castingokat és forgatást röviden az izgalom és adrenalin szavakkal tudnám leginkább jellemezni… Igazából egy irtó jó időszak volt, mindenki nagyon rendes és kedves volt az RTL-nél is, és maga a légkör a stúdió, a kamerák, az emberek mind mind egy óriási pozitív élmény volt… simán mennék megint! 😊

Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál a műsor alatt?

Őszintén szólva a műsor, vagyis a forgatás alatt annyira izgultam és próbáltam fókuszálni a Cápákra és a beszélgetésre, hogy olyan volt, mintha 2 perc alatt lezajlott volna az egész… De az az első pillanattól tisztán látszott, hogy a Cápák nem harapnak, ők is – igazából tök jó fej – emberek, akiktől az alatt a pár perc alatt, amit velük töltöttem, is rengeteget tudtam tanulni, kaptam tippeket a termékekkel, csomagolással kapcsolatban, és már maga a gondolataik, véleményük, hozzáfűzéseik vagy a kérdéseik is hasznos információkkal gondolatokkal voltak tele…imádtam minden pillanatát a műsornak! 😊

Történt változás a vállalkozás szempontjából a műsort követően?

Ahogy már mondtam szó szerint a feje tetejére állt az életem, de a szó legjobb értelmében! Ahogy lement a műsor tízezrével keresték fel a nézők a weboldalamat, özönlöttek a biztató és gratuláló kommentek, likeok, és nem utolsó sorban a megrendelések. Több látogató ment fel a weboldalamra a műsort követő 2 órában mint az előző évben kb…!! 😊

Rengeteg pozitívumot, energiát, biztatást kaptam az emberektől, ami azóta is hajt előre, és amikért azóta is végtelenül hálás vagyok! És szerencsére ez a hatalmas lendület amit kaptam a műsortól azóta sem múlt el, lassan halkan kimondhatom, hogy az ország előtt ismertté tette a Cápák között a ChiliYardot! 

Nem kaptam támogatást a műsorban a Cápáktól, ellenben a Hungaricool by SPAR termékverseny egyik nyertese lettem, én kaptam a Telekom Digitálisan Tettrekész díját és a K&H bank különdíjának is én lettem a jelöltje az adásomból, továbbá az éved végén a Digitálisan Tettrekész fődíjas is én lettem… Tehát ha nem is a klasszikus Cápa befektetést, de rengeteg-rengeteg egyéb támogatást, segítséget kaptam a műsortól.

Chiliyard

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Igazából túl nagy újdonságot nem tudok mondani, a lényeg hogy CSINÁLD! Mind a vállalkozást, mind a webáruházat. Még ha nem is kifejezetten olyan területen dolgozol, ahol a webes értékesítés lenne klasszikusan a fő „vonal”, de a mai világban egyszerűen nem lehet sikeres vállalkozást működtetni erős online jelenlét nélkül… És ha úgy érzed, hogy nem értesz hozzá, nem a te világod stb., azon sem kell aggódni, a Shoprenter szakértői a te nyelvedre fordítva tudnak segíteni, akár a kezedet fogva vezetni és megtanítani a webshopod üzemeltetésére, nem akkora nagy kunszt, ha már egyszer megtanultad… 😉

Ha most jelentkeznél először a műsorba, akkor hogy készülnél fel rá?

Őszintén szólva én semmit nem csinálnék másképpen… Számomra így is álmokat valósított meg a műsor, nem is kívánhatnék többet… Max. annyit, hogy úgy végig csinálnám még egyszer… 😊

Megjött a kedved a saját vállalkozáshoz?

Akkor várunk szeretettel az Üzleti Akváriumban! A Shoprenter nemcsak beszél arról, hogy segítünk az ötleteid megvalósítani, de egy ingyenes tudáscsomagot is összeállítottunk hozzá! A videós anyagok tartalma üzletfejlesztés, marketing, értékesítés, és a képzés videói már megtalálhatók a képre kattintva:

Üzleti Akvárium

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
google ads hirdetes tippek webshopoknak
Hogyan hirdessünk sikeresen Google Ads-ben webshopot? – Haladó szint

Ebben a blogcikkben bemutatjuk a legújabb és leghatékonyabb Google Ads kampánytípusokat, amiket minden webshop ...Elolvasom

Close