Új sorozatot olvashattok tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon futó üzleti showműsor aktuális epizódját elemezzük. Tarts velünk a következő hetekben, ha érdekel a műsor, ha fontolgatod, hogy elindulj, vagy ha csak a bátorságot gyűjtöd az első vállalkozásod elindításához.
Shoprenter ? Cápák között
A Shoprenter célja, hogy segítse az e-kereskedőket az álmaik megvalósításában. A Cápák közé is azért úsznak be a kishalak, mert van egy üzleti álmuk, amihez tőkét és társat keresnek. Mi az ökoszisztémánkkal segítünk elindulni, növekedni és piacvezetővé válni.
Így a negyedik évadra a Shoprenter beállt támogatónak a műsor mögé, és ezekkel a tartalmakkal, valamint egyéb csemegékkel is fogunk Titeket segíteni.
Ez az 6. műsor elemzése, a korábbi részek elemzéseit itt találod:
1. műsorelemzés
2. műsorelemzés
3. műsorelemzés
4. műsorelemzés
5. műsorelemzés
Plusz készítünk interjúkat korábbi szereplőkkel is: Chiliyard interjú, Biozoo interjú
Ezen felül pedig Kulcsár Robi és Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatási vezetője tart közös Facebook live elemzést minden műsorról. Mivel mindketten stratégiai partnerei vagyunk a műsornak, így ez egy jó apropó. A nagyon jó hangulatú beszélgetéseiket itt nézd vissza:
#shoprenter #cápákközött #rtlklub #rtlmost
Ha pedig vissza szeretnéd nézni a 6. epizódot, akkor azt az alábbi képre kattintva teheted meg.
Család, párkapcsolat, szerelem
Előző héten is rekord nézettséggel futott a Cápák között műsora, amely most ráfordult a Valentin-napra. Miért is beszélünk február 6-án Valentin-napról? Hát mert egy hét múlva már tényleg az előestéjén leszünk február 14-nek, így amiket ma láttunk a tévében, azokat a termékeket nagy valószínűséggel kirobbanó siker mellett fogja egy ország megvásárolni a héten a párjának (“Tudod, Drágám, a Cápás műsorban néztük ezt együtt, imádlak!”)
Minden volt a mai részben, amit csak fel lehet sorolni a “piros betűs ünnepre”: párkeresés, családi hagyomány követés, családtagok, randi eszközök. A Cápák is megenyhültek, mindenkivel határozottak, de tisztességesek és kedvesek voltak. Az őszinteségük pedig üdítő, mert úgy tűnik, hogy sok feltaláló és vállalkozó kerül be a műsorba, aki eddig elhitte, hogy a nagy, világmegváltó ötleten dolgozik, és a siker már karnyújtásnyira van. Mennyi, de mennyi első vállalkozó dolgozik jelenleg is a garázsában vagy a számítógépén a következő mindent elsöprő ötleten.
Nincs is ezzel baj, csak kérlek nézz ilyen műsorokat, olvass ehhez hasonló elemzéseket, lépj kapcsolatba olyanokkal is, akik valódi visszajelzést adnak neked. Mi a valódi visszajelzés? A vállalkozók világában a pénz: ha vannak vevőid, akik pénzt adtak neked, akkor gyaníthatod már, hogy jó úton jársz. Na nézzünk is bele a Valentin-napi Cápák között kiadásba!
Ingatlan és Párkapcsolat Elemző Szoftver
Nemes Roland, az elemzések rajongója. Terméke még nevet sem kapott, hanem a fenti hivatkozással élt vele kapcsolatosan, egy logót sem láttunk a műsorban. Azt prezentálta, hogy csak minden ötödik házasságban boldogok a benne élők. És hogy a világ lakosságának 35%-a él olyan ingatlanban, ami számára nem ideális. Miért? Mert az emberek sorozatosan rossz döntéseket hoznak. Ezen akar változtatni.
Forrás: markamonitor.hu
A megoldása az ingatlan és párkapcsolat elemzési rendszer. Ingatlannal kapcsolatban több mint 10 ezer ingatlan elemzési szempont segítségével segíti világszerte az ingatlan vásárlókat és eladókat. A párkapcsolati részen több mint 7 ezer szempont szerinti elemzéssel segít. Nem kell már a kémiára és a véletlenre bízni, hogy összeillünk-e bárkivel, töltsünk ki sok elemzést, és ott a matek megmutatja. 370 kérdéslistája van, mindegyik listán 10-20 kérdéssel. De általában tizenpár lista után az emberek megunják a szoftvert.
Jön a Valentin-nap, tetszik valaki, esetleg bizonytalan vagy a házasságodban: hát akkor tesztre fel! Roland házassága 76-86% között teljesít a teszteken. De saját magán kívül még van 2500 felhasználója, legalábbis olyan, aki már legalább egyszer használta a termékét.
Az elmúlt 2,5 évben elköltött 7M Ft-ot termékfejlesztésre, marketingre 600e Ft, és ő saját bevallása szerint napi 10 órát dolgozik rajta.
12M Ft-ot kért 5%-ért, de volt egy extra ajánlata is. Extra ajánlat: ha összejön 50M Ft, akkor 5% helyett 10% tulajdonrészt ad, és egy belvárosi garzon 50%-ának a hasznát. Tehát nem is a tulajdonrészét. 🙂 Ezen már nevettek a Cápák is, hogy mennyire komolytalan.
Bevétele még nem volt, pedig a termékben lehet csomagok közül választani, de még senki nem vett a 2500 felhasználóból. Szerinte a bevételt nem is itt kell keresni, hanem majd jön hirdetőnek a szépségipar, hotel, stb. iparágak, mivel nekik a párkapcsolatban élők vagy tervezők a célcsoportjuk. Tegyük hozzá, hogy tőlük sem jött eddig egyetlen forint bevétel sem, pedig ha valamelyik iparág, ezek tényleg azok, ahonnan folyamatosan minden platformon költenek hirdetésre.
Cápa kiszállók:
- Petya: nem hiszi el, hogy Roland ért hozzá, ezért kiszáll.
- István szerint, ha eladná a belvárosi lakását, lenne pénze, még több is. Érti a vállalkozást, de nem érdeklődik iránta.
- Levente: 240M Ft-ot egy álom nem ér, és ezt nem hiszi el hogy összejön.
- Szabina: befektetni jött és olyan vállalkozókba és cégekbe szeretne, ahol látja a jövőt, ahol csináltak már valamit, és ő nem volt meggyőző.
- András: csodálatos applikáció, hihetetlen potenciál, kiszáll de szurkol neki.
Hiába az elemzési zsenialitás, most nem sikerült nyertes ajánlatot összerakni. Valószínűleg azonban egy olyan termékért, amit már 2500-an használnak, de senki nem fizet érte – pedig lehetne is -, soha nem is fognak. Ha működik az ingatlan elemzői rész, akkor használhatja arra, hogy olcsón vesz, és drágán elad, ebből pedig felhalmozhat egy akkora tőkét, amennyivel még tovább fejleszthető a párkapcsolati szoftver. De úgy tűnik, se a Cápák, se a hétköznapi emberek nem azt szeretnék, hogy egy algoritmus mondja meg, ki lesz a tökéletes párunk.
Nincs befektetés.
Hódi Fűszerpaprika
Hódi Ágota, családi vállalkozó, szegedi paprikát termesztenek. Dédnagymamája is fűszerpaprikát termesztett, nagymamája és szülei vitték tovább a hivatást. Mára átvette tőlük, és ő 7,5 hektáron termel paprikát és dolgozza fel saját üzemükben. Gyerekkorától részt vesz a munkában.
Érdekes tény volt, hogy itthon 80-90%-ban import paprikát fogyasztunk! Habár itthon is kötelező feltüntetni a származási helyet, de a kínai-magyar paprika keverési arányt nem kell. Ők 100%-ban magyar fűszerpaprikát forgalmaznak, 100e kg paprikát dolgoznak fel évente.
Forrás: markamonitor.hu
70M Ft az árbevételük, 20M Ft a nyereségük. Magyar fogyasztók felé nyitnának először. 20M-t kér 20% üzletrészért cserébe. Növekedési tekintetben jövőre akár duplázni is képes lenne.
Kínából 2 dollárért (600 Ft) jön be egy kilogramm fűszerpaprika, neki ennek a sokszorosába kerül az előállítása. Színezékanyag tartalomban jó az import, de ízben, illatban, aromában nem jók, a pörköltet se pirosítja, max barnásítja.
Cápa kiszállók:
- Petya: startupokba fektet, nagy rizikót vállal, és a végén eladná a céget. Ez hozzá nem passzol.
- Szabina: le a kalappal Ágota előtt azért, mert feladta a karrierjét a családi és nagymamai álomért. A háttérmunkához nem ért Szabina, nem tudja mik zajlanak ott, pl. paprika szedés közben, így kiszáll.
- István: ne fogadj el senkitől tanácsot, nem kell neked befektető, szupersztár vagy, menj a magad útján.
- András: a magyar paprika Magyarországon világhírű. Ha a kínai ennyire olcsó, akkor ő belekavarná, mert ő pénzcsináló, és erre Ágota rázta a fejét, hogy ő soha nem fogja ezt megengedni. Nem lesz közös cégük.
- Levente: ő is a magyar élelmiszerekkel megy a világ ellen, ami egy szélmalomharc. Sok sikert kíván a sorstársának, de kiszáll.
Érdekes volt a Cápák döntése, hiszen itt minden adott volt: egy nagy hagyománnyal rendelkező vállalkozó, ahol van szaktudás, van sztori a cég mögött. A termék jól ismert, működés. Van vállalkozás, ami ráadásul tisztességes profitot is termel. Az értékesítési csatornák is változatosan és többfélék (delikátesz boltok, kolbásztöltők, de még a ferihegyi reptéren is kapható a terméke).
Mégis rizikósnak ítélték meg, így nem szálltak be mellé. Még Ágota távozása után is győzködték magukat, hogy pedig jó a termék, jó a piac, és mégsem. Vélhetően nem hitték el a skálázhatóságot, és úgy gondolták, hogy ebben ennyi van. Ha pedig ez a cég ennyire képes, akkor az maradjon meg a Hódi családnál, a negyedik generáció után az ötödiknek is.
Nincs befektetés.
Egy méteres ágy
Győri-Baros László érkezett lányával és segítőjével, illetve szintén pár statisztikával: hazánkban a lakosság 17%-a lakik albérletben, 1.2M ember. Hatalmas piac. Szerinte ez a sok ember egyszerűen szerelhető és szállítható ágyra vágyik. Az ő termékében az innováció a középső láb, ami a stabilitását adja az egy méteres ágynak, mivel az oldala 2 darabból áll. 3 éve fekszik benne, garantáltan nyikorgásmentes.
Forrás: markamonitor.hu
Tehát mégegyszer: a termék maga Egy méteres ágy néven fut, de nem egy méter hosszú, hanem kétszer egy méteres, csak két részből kell összerakni. És ez az újdonság, hogy könnyen építhető, szerelhető, szállítható. A két lány, a pitch közben 3 perc 12 mp alatt szerelt össze egy ágyat.
5M Ft-ot kér 20% tulajdonrészért. Amire költené, az védjegy oltalom (kb. 1,5-2M Ft), valamint egy weboldal (1-1,5M Ft) lenne.
Mindössze 6000 Ft-ból állítja elő az ágyat, amiben benne van minden költség (csavarok, doboz, munkadíj, dobozolás), és ő hetente 50 db ágyat tud gyártani. 40-50 db-ot adott már el belőle, 35 ezer Ft-ért árulja. Általában a mérete miatt nem szállítanak ágyakat, vagy nem olcsón, az ő méretét 2500 Ft-ért kiszállítják.
Cápa kiszállók:
- András: lehet van benne egy kütyü, de ez nem vállalat, ő kiszáll.
- Petya: minden bútort ő szerelt össze a saját házában, de nem akar tulajdonosa lenni egy ilyen cégnek.
- Szabina: szerinte ez az innováció nem védethető le, így nincs termék.
- István: amit kitalált, az valóban működik, de nincs rá szerinte kereslet, és olyan termékbe nem fektet be, amibe nem hisz.
- Levente: szerinte nem az ágykeretet viszik magukkal az emberek, hanem a matracot. És egyetért a többiekkel, hogy ez nem értelmezhető vállalkozásként.
László távozása után Petya foglalta össze jól, hogy ez lehet nem az a probléma, amit meg kell oldani.
Nincs befektetés.
Macho Skincare
Révy Dániel, fogszabályzós 19 éves vállalkozó érkezett. Szerinte a fiatalok nem tudják mivel kezeljék a bőrüket. Neki is pattanásos volt a bőre, egészségtelen a haja, és borotválkozás utáni arcszesztől gyulladt a bőre. A férfiaknak nincs aki megtanítaná az egészséges arc-, haj- és bőrápolást. Egy natúr termékcsaládot fejlesztett ki.
5M Ft-ot kér 10% üzletrészért.
Az átlag termék előállítási díja 1200 Ft, eladási ára 7000 Ft. Sajnos ez még csak tervezett, mivel az értékesítést nem kezdte el, de van 300 legyártott terméke. Eddig amit elért, hogy a nevet és a logót levédette.
Forrás: markamonitor.hu
Jött a kérdés, hogy ő 19 évesen honnan ért ehhez? Tartott egy piackutatást, és van egy bérgyártója. 3-4 alapanyagot ő mondott, aminek az interneten utána olvasott, aztán a gyártó tette bele ezeket és készített el számára egy krémet. Eddig 1.6M Ft saját tőkét tett bele, fele a saját megtakarítása, fele a szüleitől. Értékesítő vénája van, hisz elmesélte, hogy anno dobozos üdítőket vett a sarki boltból, amiket aztán az edzésről visszatérő társainak dupla áron adott el.
Cápa kiszállók:
- Petya: 19 évesen saját vállalkozásod van, saját termék, el kell adni. A téma valami borzasztóan nem érdekli, ezért ő ebben nem lesz társ.
- András: haja sincs, nem is borotválkozik, ki is lép.
- Szabina: ilyen krémekkel és arckrémekkel már találkozott, ezzel a csomagolással is találkozott, és ezzel a bérgyártóval is. Ezért kiszállt.
- Levente: menj az utadon, ilyen volt ő is, sok sikert.
- István: szerinte neki nincs vállalkozása, hanem amije van, az egy hatalmas bátorság és kreativitás. És van egy kereskedelmi érzéke. Végezze el a főiskolát először. 2024-ben szívesen befektet 5M Ft-ot, ha elvégezte a BGF-et.
Nincs befektetés.
ForeverHands
Egy “kötelező” sikersztori bemutató volt még az utolsó szereplők előtt. Hogy miért kötelező, az az utolsó szereplőnél lesz nyilvánvaló. Anno a 3. évadban versengtek a Cápák a ForeverHands tulajdonrészéért, végül két tulajdonostársa is lett Kállai Jankónak, aki édesapját tartja a mai napig a legnagyobb mentorának. Petya és István szálltak be, utóbbi mesélte, hogy a nyár folyamán kinőtték a régi raktárhelyiséget, elindult a Románia is, így már 5 országban van jelen a termék. 100M Ft feletti fogalommal zárja az első évét a cég, ami hihetetlenül nagy szó.
Little Love Box
Anna és János volt a műsorban az utolsó pár. Anna pszichológus, pár- és családterápiákkal foglalkozik, ő a kreatív és álmodozó. János a földön járó, hű társ. A legtöbb pár mosolyogva beszél a megismerkedésükről, a randikról és hajnalig tartó beszélgetésekről. Anna rendelt egy könyvet külföldről, amiben 1001 kérdés van, amit fel kell tenni mielőtt megházasodik – ettől csak jobban lehet csinálni.
Pároknak szóló kártyákat hoztak létre, egy díszdoboz, benne kérdés-kártyák hat témában és egy dobókocka. 6 nap alatt adták el a teljes induló készletüket, minden nap hajnal 3-ig csomagoltak. Az elmúlt 14 hónap alatt 26M bevételt, és 11M profitot termeltek, 2500 dobozt adtak el. Önköltség 4700 Ft, 12.990 Ft-ért árulják. Egy ügyfelet 1200 Ft-ért szereznek (ez az ún. customer acquisition cost, CAC).
Forrás: markamonitor.hu
10% részesedést ajánlottak fel 10M Ft-ért cserébe. A céljuk a termékpaletta bővítése és a német piacra jutás. Már vannak visszatérő vevő igényeik, hogy bővíteni kellene a kártyákat, például pótkártyákkal, vagy tematikusabb kártyákkal, amin például gondolkodnak, az egy erotikusabb kiadás. Abban határozottak, hogy simán meg tudják még tízszerezni a bevételüket, cégüket.
Cápa kiszállók:
- András: ide nem 10M kell, hanem sokkal több. De neki biztos tönkremenne a kapcsolata, ha ezt a játékot kipróbálnák, így ő már eleve be se fektet.
- Levente: nem lehet belekötni a sztoriba. Nem látja benne a helyét, nem tudja hogy mit tud beleadni. Erre válaszolta neki Anna, hogy például nemzetközi márkaépítést. Igen, azt lehetne, ahhoz viszont rengeteg pénz és munka kellene, így kiszáll.
- Szabina: megy ez, nagyon jól kiosztották a feladatokat, sok sikert nekik!
Végül megérkeztek az ajánlatok is:
- István: nem szeret befektetni egy olyan vállalkozásba, aminek csak egy terméke van. De elkövette ezt a hibát az előző évadban is, és nagyon bejött neki a ForeverHands. Így tesz egy ajánlatot, 5M Ft 10%-ért.
- Petya: az idei évadra a fogadalma, hogy a műsorban is olyan cégbe fektet, amibe a műsoron kívül. De előző évadban ő is beszállt a ForeverHands-be, akik csináltak 100M-t az első évben. Így beszáll István mellé az ajánlattal.
Végül volt egy kis alkudozás, de a végén a Cápák győztek, hiszen eleve ketten mennek be a cégbe, ami sokkal több tapasztalat és tudás, valamint hasonló portfóliócégeik is vannak, aminél lehet szinergia.
Anna és János szerintem jó döntést hoztak, és az RTL Klub ezt tökéletesen megalapozta a kis reklámfilmmel, amit bejátszott a 3. évadból és annak a cégnek az utóéletéről. Valamint gondoljunk bele abba, hogy a statisztikák szerint a Cápák között az idei év egyik top10-es nézettségű műsora, ráadásul a kategóriájában kiemelkedő. Ezért hívtam ezt az adást a Valentin-napi különkiadásnak, mert a Little Love Box webshopja is teljesen meghalt a műsor alatti éjszaka, viszont ha feléled, és meg tudja lovagolni a hét elején érkező rendelés tömeget, akkor nagyon nagy esélye lesz neki is az első éves 100M Ft-os eredményre.
Sikeres befektetés: 10M Ft 20%-ért, felesben István és Petya között
Megjött a kedved a saját vállalkozáshoz?
Akkor várunk szeretettel az Üzleti Akváriumban! A Shoprenter nemcsak beszél arról, hogy segítünk az ötleteid megvalósítani, de egy ingyenes tudáscsomagot is összeállítottunk hozzá!
A videós anyagok tartalma üzletfejlesztés, marketing, értékesítés, és a képzés videói már megtalálhatók a képre kattintva: