Cápák között

A 6. epizódban az érzelmeké volt a főszerep

9 perc olvasási idő Cápák között műsorelemzés 6. Shoprenter

Új sorozatot olvashattok tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon futó üzleti showműsor aktuális epizódját elemezzük. Tarts velünk a következő hetekben, ha érdekel a műsor, ha fontolgatod, hogy elindulj, vagy ha csak a bátorságot gyűjtöd az első vállalkozásod elindításához.

Shoprenter 💚 Cápák között

A Shoprenter célja, hogy segítse az e-kereskedőket az álmaik megvalósításában. A Cápák közé is azért úsznak be a kishalak, mert van egy üzleti álmuk, amihez tőkét és társat keresnek. Mi az ökoszisztémánkkal segítünk elindulni, növekedni és piacvezetővé válni.

Így a negyedik évadra a Shoprenter beállt támogatónak a műsor mögé, és ezekkel a tartalmakkal, valamint egyéb csemegékkel is fogunk Titeket segíteni.

Ez az 6. műsor elemzése, a korábbi részek elemzéseit itt találod:
1. műsorelemzés
2. műsorelemzés
3. műsorelemzés
4. műsorelemzés
5. műsorelemzés

Plusz készítünk interjúkat korábbi szereplőkkel is: Chiliyard interjú, Biozoo interjú

Ezen felül pedig Kulcsár Robi és Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatási vezetője tart közös Facebook live elemzést minden műsorról. Mivel mindketten stratégiai partnerei vagyunk a műsornak, így ez egy jó apropó. A nagyon jó hangulatú beszélgetéseiket itt nézd vissza:

#shoprenter #cápákközött #rtlklub #rtlmost

Ha pedig vissza szeretnéd nézni a 6. epizódot, akkor azt az alábbi képre kattintva teheted meg.

Forrás: RTL Klub

Család, párkapcsolat, szerelem

Előző héten is rekord nézettséggel futott a Cápák között műsora, amely most ráfordult a Valentin-napra. Miért is beszélünk február 6-án Valentin-napról? Hát mert egy hét múlva már tényleg az előestéjén leszünk február 14-nek, így amiket ma láttunk a tévében, azokat a termékeket nagy valószínűséggel kirobbanó siker mellett fogja egy ország megvásárolni a héten a párjának (“Tudod, Drágám, a Cápás műsorban néztük ezt együtt, imádlak!”)

Minden volt a mai részben, amit csak fel lehet sorolni a “piros betűs ünnepre”: párkeresés, családi hagyomány követés, családtagok, randi eszközök. A Cápák is megenyhültek, mindenkivel határozottak, de tisztességesek és kedvesek voltak. Az őszinteségük pedig üdítő, mert úgy tűnik, hogy sok feltaláló és vállalkozó kerül be a műsorba, aki eddig elhitte, hogy a nagy, világmegváltó ötleten dolgozik, és a siker már karnyújtásnyira van. Mennyi, de mennyi első vállalkozó dolgozik jelenleg is a garázsában vagy a számítógépén a következő mindent elsöprő ötleten.

Nincs is ezzel baj, csak kérlek nézz ilyen műsorokat, olvass ehhez hasonló elemzéseket, lépj kapcsolatba olyanokkal is, akik valódi visszajelzést adnak neked. Mi a valódi visszajelzés? A vállalkozók világában a pénz: ha vannak vevőid, akik pénzt adtak neked, akkor gyaníthatod már, hogy jó úton jársz. Na nézzünk is bele a Valentin-napi Cápák között kiadásba!

Ingatlan és Párkapcsolat Elemző Szoftver

Nemes Roland, az elemzések rajongója. Terméke még nevet sem kapott, hanem a fenti hivatkozással élt vele kapcsolatosan, egy logót sem láttunk a műsorban. Azt prezentálta, hogy csak minden ötödik házasságban boldogok a benne élők. És hogy a világ lakosságának 35%-a él olyan ingatlanban, ami számára nem ideális. Miért? Mert az emberek sorozatosan rossz döntéseket hoznak. Ezen akar változtatni.

Forrás: markamonitor.hu

A megoldása az ingatlan és párkapcsolat elemzési rendszer. Ingatlannal kapcsolatban több mint 10 ezer ingatlan elemzési szempont segítségével segíti világszerte az ingatlan vásárlókat és eladókat. A párkapcsolati részen több mint 7 ezer szempont szerinti elemzéssel segít. Nem kell már a kémiára és a véletlenre bízni, hogy összeillünk-e bárkivel, töltsünk ki sok elemzést, és ott a matek megmutatja. 370 kérdéslistája van, mindegyik listán 10-20 kérdéssel. De általában tizenpár lista után az emberek megunják a szoftvert.

Jön a Valentin-nap, tetszik valaki, esetleg bizonytalan vagy a házasságodban: hát akkor tesztre fel! Roland házassága 76-86% között teljesít a teszteken. De saját magán kívül még van 2500 felhasználója, legalábbis olyan, aki már legalább egyszer használta a termékét.

Az elmúlt 2,5 évben elköltött 7M Ft-ot termékfejlesztésre, marketingre 600e Ft, és ő saját bevallása szerint napi 10 órát dolgozik rajta.

12M Ft-ot kért 5%-ért, de volt egy extra ajánlata is. Extra ajánlat: ha összejön 50M Ft, akkor 5% helyett 10% tulajdonrészt ad, és egy belvárosi garzon 50%-ának a hasznát. Tehát nem is a tulajdonrészét. 🙂 Ezen már nevettek a Cápák is, hogy mennyire komolytalan.

Bevétele még nem volt, pedig a termékben lehet csomagok közül választani, de még senki nem vett a 2500 felhasználóból. Szerinte a bevételt nem is itt kell keresni, hanem majd jön hirdetőnek a szépségipar, hotel, stb. iparágak, mivel nekik a párkapcsolatban élők vagy tervezők a célcsoportjuk. Tegyük hozzá, hogy tőlük sem jött eddig egyetlen forint bevétel sem, pedig ha valamelyik iparág, ezek tényleg azok, ahonnan folyamatosan minden platformon költenek hirdetésre.

Cápa kiszállók:

  • Petya: nem hiszi el, hogy Roland ért hozzá, ezért kiszáll.
  • István szerint, ha eladná a belvárosi lakását, lenne pénze, még több is. Érti a vállalkozást, de nem érdeklődik iránta.
  • Levente: 240M Ft-ot egy álom nem ér, és ezt nem hiszi el hogy összejön.
  • Szabina: befektetni jött és olyan vállalkozókba és cégekbe szeretne, ahol látja a jövőt, ahol csináltak már valamit, és ő nem volt meggyőző.
  • András: csodálatos applikáció, hihetetlen potenciál, kiszáll de szurkol neki.

Hiába az elemzési zsenialitás, most nem sikerült nyertes ajánlatot összerakni. Valószínűleg azonban egy olyan termékért, amit már 2500-an használnak, de senki nem fizet érte – pedig lehetne is -, soha nem is fognak. Ha működik az ingatlan elemzői rész, akkor használhatja arra, hogy olcsón vesz, és drágán elad, ebből pedig felhalmozhat egy akkora tőkét, amennyivel még tovább fejleszthető a párkapcsolati szoftver. De úgy tűnik, se a Cápák, se a hétköznapi emberek nem azt szeretnék, hogy egy algoritmus mondja meg, ki lesz a tökéletes párunk.

Nincs befektetés.

Hódi Fűszerpaprika

Hódi Ágota, családi vállalkozó, szegedi paprikát termesztenek. Dédnagymamája is fűszerpaprikát termesztett, nagymamája és szülei vitték tovább a hivatást. Mára átvette tőlük, és ő 7,5 hektáron termel paprikát és dolgozza fel saját üzemükben. Gyerekkorától részt vesz a munkában.

Érdekes tény volt, hogy itthon 80-90%-ban import paprikát fogyasztunk! Habár itthon is kötelező feltüntetni a származási helyet, de a kínai-magyar paprika keverési arányt nem kell. Ők 100%-ban magyar fűszerpaprikát forgalmaznak, 100e kg paprikát dolgoznak fel évente.

Forrás: markamonitor.hu

70M Ft az árbevételük, 20M Ft a nyereségük. Magyar fogyasztók felé nyitnának először. 20M-t kér 20% üzletrészért cserébe. Növekedési tekintetben jövőre akár duplázni is képes lenne.

Kínából 2 dollárért (600 Ft) jön be egy kilogramm fűszerpaprika, neki ennek a sokszorosába kerül az előállítása. Színezékanyag tartalomban jó az import, de ízben, illatban, aromában nem jók, a pörköltet se pirosítja, max barnásítja.

Cápa kiszállók:

  • Petya: startupokba fektet, nagy rizikót vállal, és a végén eladná a céget. Ez hozzá nem passzol.
  • Szabina: le a kalappal Ágota előtt azért, mert feladta a karrierjét a családi és nagymamai álomért. A háttérmunkához nem ért Szabina, nem tudja mik zajlanak ott, pl. paprika szedés közben, így kiszáll.
  • István: ne fogadj el senkitől tanácsot, nem kell neked befektető, szupersztár vagy, menj a magad útján.
  • András: a magyar paprika Magyarországon világhírű. Ha a kínai ennyire olcsó, akkor ő belekavarná, mert ő pénzcsináló, és erre Ágota rázta a fejét, hogy ő soha nem fogja ezt megengedni. Nem lesz közös cégük.
  • Levente: ő is a magyar élelmiszerekkel megy a világ ellen, ami egy szélmalomharc. Sok sikert kíván a sorstársának, de kiszáll.

Érdekes volt a Cápák döntése, hiszen itt minden adott volt: egy nagy hagyománnyal rendelkező vállalkozó, ahol van szaktudás, van sztori a cég mögött. A termék jól ismert, működés. Van vállalkozás, ami ráadásul tisztességes profitot is termel. Az értékesítési csatornák is változatosan és többfélék (delikátesz boltok, kolbásztöltők, de még a ferihegyi reptéren is kapható a terméke).

Mégis rizikósnak ítélték meg, így nem szálltak be mellé. Még Ágota távozása után is győzködték magukat, hogy pedig jó a termék, jó a piac, és mégsem. Vélhetően nem hitték el a skálázhatóságot, és úgy gondolták, hogy ebben ennyi van. Ha pedig ez a cég ennyire képes, akkor az maradjon meg a Hódi családnál, a negyedik generáció után az ötödiknek is.

Nincs befektetés.

Egy méteres ágy

Győri-Baros László érkezett lányával és segítőjével, illetve szintén pár statisztikával: hazánkban a lakosság 17%-a lakik albérletben, 1.2M ember. Hatalmas piac. Szerinte ez a sok ember egyszerűen szerelhető és szállítható ágyra vágyik. Az ő termékében az innováció a középső láb, ami a stabilitását adja az egy méteres ágynak, mivel az oldala 2 darabból áll. 3 éve fekszik benne, garantáltan nyikorgásmentes.

Forrás: markamonitor.hu

Tehát mégegyszer: a termék maga Egy méteres ágy néven fut, de nem egy méter hosszú, hanem kétszer egy méteres, csak két részből kell összerakni. És ez az újdonság, hogy könnyen építhető, szerelhető, szállítható. A két lány, a pitch közben 3 perc 12 mp alatt szerelt össze egy ágyat.

5M Ft-ot kér 20% tulajdonrészért. Amire költené, az védjegy oltalom (kb. 1,5-2M Ft), valamint egy weboldal  (1-1,5M Ft) lenne.

Mindössze 6000 Ft-ból állítja elő az ágyat, amiben benne van minden költség (csavarok, doboz, munkadíj, dobozolás), és ő hetente 50 db ágyat tud gyártani. 40-50 db-ot adott már el belőle, 35 ezer Ft-ért árulja. Általában a mérete miatt nem szállítanak ágyakat, vagy nem olcsón, az ő méretét 2500 Ft-ért kiszállítják. 

Cápa kiszállók:

  • András: lehet van benne egy kütyü, de ez nem vállalat, ő kiszáll.
  • Petya: minden bútort ő szerelt össze a saját házában, de nem akar tulajdonosa lenni egy ilyen cégnek.
  • Szabina: szerinte ez az innováció nem védethető le, így nincs termék.
  • István: amit kitalált, az valóban működik, de nincs rá szerinte kereslet, és olyan termékbe nem fektet be, amibe nem hisz.
  • Levente: szerinte nem az ágykeretet viszik magukkal az emberek, hanem a matracot. És egyetért a többiekkel, hogy ez nem értelmezhető vállalkozásként.

László távozása után Petya foglalta össze jól, hogy ez lehet nem az a probléma, amit meg kell oldani.

Nincs befektetés.

Macho Skincare

Révy Dániel, fogszabályzós 19 éves vállalkozó érkezett. Szerinte a fiatalok nem tudják mivel kezeljék a bőrüket. Neki is pattanásos volt a bőre, egészségtelen a haja, és borotválkozás utáni arcszesztől gyulladt a bőre. A férfiaknak nincs aki megtanítaná az egészséges arc-, haj- és bőrápolást. Egy natúr termékcsaládot fejlesztett ki.

5M Ft-ot kér 10% üzletrészért. 

Az átlag termék előállítási díja 1200 Ft, eladási ára 7000 Ft. Sajnos ez még csak tervezett, mivel az értékesítést nem kezdte el, de van 300 legyártott terméke. Eddig amit elért, hogy a nevet és a logót levédette. 

Forrás: markamonitor.hu

Jött a kérdés, hogy ő 19 évesen honnan ért ehhez? Tartott egy piackutatást, és van egy bérgyártója. 3-4 alapanyagot ő mondott, aminek az interneten utána olvasott, aztán a gyártó tette bele ezeket és készített el számára egy krémet. Eddig 1.6M Ft saját tőkét tett bele, fele a saját megtakarítása, fele a szüleitől. Értékesítő vénája van, hisz elmesélte, hogy anno dobozos üdítőket vett a sarki boltból, amiket aztán az edzésről visszatérő társainak dupla áron adott el.

Cápa kiszállók:

  • Petya: 19 évesen saját vállalkozásod van, saját termék, el kell adni. A téma valami borzasztóan nem érdekli, ezért ő ebben nem lesz társ.
  • András: haja sincs, nem is borotválkozik, ki is lép.
  • Szabina: ilyen krémekkel és arckrémekkel már találkozott, ezzel a csomagolással is találkozott, és ezzel a bérgyártóval is. Ezért kiszállt.
  • Levente: menj az utadon, ilyen volt ő is, sok sikert.
  • István: szerinte neki nincs vállalkozása, hanem amije van, az egy hatalmas bátorság és kreativitás. És van egy kereskedelmi érzéke. Végezze el a főiskolát először. 2024-ben szívesen befektet 5M Ft-ot, ha elvégezte a BGF-et.

Nincs befektetés.

ForeverHands

Egy “kötelező” sikersztori bemutató volt még az utolsó szereplők előtt. Hogy miért kötelező, az az utolsó szereplőnél lesz nyilvánvaló. Anno a 3. évadban versengtek a Cápák a ForeverHands tulajdonrészéért, végül két tulajdonostársa is lett Kállai Jankónak, aki édesapját tartja a mai napig a legnagyobb mentorának. Petya és  István szálltak be, utóbbi mesélte, hogy a nyár folyamán kinőtték a régi raktárhelyiséget, elindult a Románia is, így már 5 országban van jelen a termék. 100M Ft feletti fogalommal zárja az első évét a cég, ami hihetetlenül nagy szó.

Forrás: Minner.hu

Little Love Box

Anna és János volt a műsorban az utolsó pár. Anna pszichológus, pár- és családterápiákkal foglalkozik, ő a kreatív és álmodozó. János a földön járó, hű társ. A legtöbb pár mosolyogva beszél a megismerkedésükről, a randikról és hajnalig tartó beszélgetésekről. Anna rendelt egy könyvet külföldről, amiben 1001 kérdés van, amit fel kell tenni mielőtt megházasodik – ettől csak jobban lehet csinálni.

Pároknak szóló kártyákat hoztak létre, egy díszdoboz, benne kérdés-kártyák hat témában és egy dobókocka. 6 nap alatt adták el a teljes induló készletüket, minden nap hajnal 3-ig csomagoltak. Az elmúlt 14 hónap alatt 26M bevételt, és 11M profitot termeltek, 2500 dobozt adtak el. Önköltség 4700 Ft, 12.990 Ft-ért árulják. Egy ügyfelet 1200 Ft-ért szereznek (ez az ún. customer acquisition cost, CAC).

Forrás: markamonitor.hu

10% részesedést ajánlottak fel 10M Ft-ért cserébe. A céljuk a termékpaletta bővítése és a német piacra jutás. Már vannak visszatérő vevő igényeik, hogy bővíteni kellene a kártyákat, például pótkártyákkal, vagy tematikusabb kártyákkal, amin például gondolkodnak, az egy erotikusabb kiadás. Abban határozottak, hogy simán meg tudják még tízszerezni a bevételüket, cégüket.

Cápa kiszállók:

  • András: ide nem 10M kell, hanem sokkal több. De neki biztos tönkremenne a kapcsolata, ha ezt a játékot kipróbálnák, így ő már eleve be se fektet.
  • Levente: nem lehet belekötni a sztoriba. Nem látja benne a helyét, nem tudja hogy mit tud beleadni. Erre válaszolta neki Anna, hogy például nemzetközi márkaépítést. Igen, azt lehetne, ahhoz viszont rengeteg pénz és munka kellene, így kiszáll.
  • Szabina: megy ez, nagyon jól kiosztották a feladatokat, sok sikert nekik!

Végül megérkeztek az ajánlatok is:

  • István: nem szeret befektetni egy olyan vállalkozásba, aminek csak egy terméke van. De elkövette ezt a hibát az előző évadban is, és nagyon bejött neki a ForeverHands. Így tesz egy ajánlatot, 5M Ft 10%-ért.
  • Petya: az idei évadra a fogadalma, hogy a műsorban is olyan cégbe fektet, amibe a műsoron kívül. De előző évadban ő is beszállt a ForeverHands-be, akik csináltak 100M-t az első évben. Így beszáll István mellé az ajánlattal.

Végül volt egy kis alkudozás, de a végén a Cápák győztek, hiszen eleve ketten mennek be a cégbe, ami sokkal több tapasztalat és tudás, valamint hasonló portfóliócégeik is vannak, aminél lehet szinergia.

Anna és János szerintem jó döntést hoztak, és az RTL Klub ezt tökéletesen megalapozta a kis reklámfilmmel, amit bejátszott a 3. évadból és annak a cégnek az utóéletéről. Valamint gondoljunk bele abba, hogy a statisztikák szerint a Cápák között az idei év egyik top10-es nézettségű műsora, ráadásul a kategóriájában kiemelkedő. Ezért hívtam ezt az adást a Valentin-napi különkiadásnak, mert a Little Love Box webshopja is teljesen meghalt a műsor alatti éjszaka, viszont ha feléled, és meg tudja lovagolni a hét elején érkező rendelés tömeget, akkor nagyon nagy esélye lesz neki is az első éves 100M Ft-os eredményre.

Sikeres befektetés: 10M Ft 20%-ért, felesben István és Petya között

Megjött a kedved a saját vállalkozáshoz?

Akkor várunk szeretettel az Üzleti Akváriumban! A Shoprenter nemcsak beszél arról, hogy segítünk az ötleteid megvalósítani, de egy ingyenes tudáscsomagot is összeállítottunk hozzá!

A videós anyagok tartalma üzletfejlesztés, marketing, értékesítés, és a képzés videói már megtalálhatók a képre kattintva:

Üzleti Akvárium
Rab Máté
Rab Máté
Közgazdász, üzletfejlesztési szakértő, családapa. – Shoprenter.hu
A Shoprenter árbevételéért és új üzletágak építéséért felelős vezetője. Korábban az Innonic Group operatív vezetőjeként startup befektetésekkel foglalkozott. Az Igen Debrecen és Igen Eger alapítójaként több mint 40 vállalkozói csapatot segített elindulni.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Cápák között 5. rész
Ez a Kész Átverés vagy a Cápák között?

Új sorozatot olvashattok tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon futó befektető műsor ...Elolvasom

Close