Bevételnövelés Esettanulmány Google Ads PPC

Így segítik a Google Ads kampányok hatékonyabbá tenni a webshopod

12 perc olvasási idő google-ads-esettanulmany

Az e-kereskedelem dinamikus növekedése az elmúlt években minden bizonnyal átalakította a hazai kiskereskedelmet, az emberek vásárlási szokásait és az üzleti tevékenység dinamikáját. A webáruházak világa folyamatosan változik és fejlődik, a verseny egyre hevesebb. A vállalkozások számára azonban az eladások fokozása és a fogyasztók megszerzése sosem volt ennyire elérhető, mint most.

Az online kereskedelem sikerének kulcsa azonban nem csupán a termékek minőségében vagy az árak versenyképességében rejlik. Azok a webáruházak, amelyek a legnagyobb sikereket érik el, olyan eszközöket vetnek be a marketing stratégiájuk részeként, melyek a legtöbb eredményt hozzák és ezekre költik el a költségkeretük legnagyobb részét is.

De mégis melyek ezek az eszközök? Tapasztalataink azt mutatják, hogy ezeknél a sikeres webáruházaknál szinte kivétel nélkül kiemelt figyelmet kapnak a Google Ads és a Meta felületei, hiszen ezekkel lehet legeredményesebben a releváns vásárlókat a webáruházba terelni.

Ebben a cikkben megtudhatod, hogy:

  • Melyek a legeredményesebb marketing eszközök a webáruház tulajdonosok megítélése szerint?
  • Hogyan érdemes felosztanod a fizetett hirdetésekre szánt büdzséd az egyes eszközök között?
  • Milyen szezonális kampányokkal érdemes tervezned 2024-ben és miért fontos, hogy beépítsd ezeket a Google Ads kampányaid közé?
  • Bemutatjuk 2 Shoprenteres webáruház 2023-as Google Ads eredményeit, hogy szemléltessük:
    • Miért elengedhetetlen része a marketing stratégiának?
    • Miként építhetőek bele a szezonális kampányok?

Leghatékonyabb marketing eszközök webshopok számára

A marketing stratégia kidolgozása előtt mindenképpen érdemes megnézned az előző évek felméréseinek eredményeit, hiszen ebből kiderítheted, hogy a webshopok körében mely eszközök járulnak legjobban hozzá a célok eléréséhez.

Ilyen felmérés többek között a Nagy Webáruház Felmérés, amelynek eredményeit érdemes figyelembe venni a tervezésnél.

Az alábbi ábra azt mutatja meg, hogy a felmérést kitöltők (többségében webáruház üzemeltetők), milyen marketing eszközöket használnak a céljaik eléréséhez. Ez a lista számodra segítsége lehet, amikor a marketing stratégiád elemeit határozod meg.

Forrás: Nagy Webáruház Felmérés, 2022

A Nagy Webáruház Felmérésből az is kiderült, hogy a hazai webáruház üzemeltetők mely marketing eszközöket tartják a leghatékonyabbnak a fentiek közül.

Forrás: Nagy Webáruház Felmérés, 2022

A TOP 3 leghatékonyabb marketing eszköz:

  1. Keresőoptimalizáció (SEO)
  2. Google Ads hirdetések
  3. Közösségi média hirdetések (Facebook, Instagram)

Mit jelent esetünkben a hatékonyság? A webáruház tulajdonosok bevallása szerint ez a három marketing eszköz generálta a legtöbb bevételt, azaz első helyen említették meg őket aszerint, hogy mely csatornák hozták a legtöbb bevételt számukra.

A fenti adatok fényében elmondható az, hogy a webáruházak többségénél a marketing stratégia kötelező elemei a SEO, a Google Ads és a Meta hirdetések.

Ugyanakkor fontos, hogy a marketing stratégia kialakításakor mindig vizsgáld meg a saját csatornáid eredményességét is, majd ezeket vesd össze a nagy átlaggal. A fenti eredmény nem szentírás, csupán iránymutatásként szolgálhat számodra a stratégia kialakításában és a csatornák közötti megfelelő költség elosztásában.

Egy webáruház elengedhetetlen marketing eszközei

A fentiekből láthatod, hogy a SEO-ra továbbra is érdemes költeni. Ennek ellenére sajnos, tapasztalataink azt mutatják, hogy a legtöbb vállalkozó a SEO szolgáltatások díjait az esetek többségében túl magasnak ítéli meg. Mielőtt Te is az ő hibájukba esnél és azt mondanád, hogy “ez nem ér ennyit”, vess egy pillantást a fenti adatokra újra és gondold át egy kicsit alaposabban.

Vajon miért teszik le a legeredményesebb webáruházak a szavazatukat a SEO mellett? 

A válasz egyszerű: képesek hosszú távon gondolkodni és tisztában vannak azzal, hogy a SEO egy hosszú távon jól megtérülő befektetés lesz a vállalkozás számára.

Ezek a vállalkozók már megtapasztalták azt, hogy évekig folyamatosan költöttek a keresőoptimalizálásra, beletették a saját munkájukat is a webáruház eredményeinek javításába, majd ez a munka pár év elteltével meghozta az eredményét, melynek ma azt a hatalmas előnyt köszönhetik, hogy a webáruház organikusan generál vásárlókat, fizetett hirdetések nélkül, akár hónapokig.

Félreértés ne essék, ezzel nem azt akarjuk üzenni számodra, hogy csak a SEO-ra költs és a fizetett hirdetéseket felejtsd el. Ilyet soha nem tanácsolnánk, hiszen úgy gondoljuk (és a felmérés adatai is azt mutatják), hogy egy webáruház marketingstratégiájának elengedhetetlen elemei a Google Ads és Meta fizetett hirdetések is.

Olyannyira, hogy a cikk következő részében arra szeretnénk tippeket adni, hogy hogyan oszd el a fizetett hirdetési csatornák között a hirdetésekre szánt költségkeretet.

Hirdetési költségek felosztása

Kukoly Dávid, marketing oktató és a Fluid Digital alapítója, felvázolt egy stratégiát a webáruházaknak arról, hogy hogyan érdemes a hirdetési büdzsét elosztani az egyes felületek között.

A Dávid által javasolt stratégia a következő:

b2c-strategia-webshop
Forrás: Fluid Digital, B2C hirdetési stratégia

Amikor hirdetésekben gondolkodunk, akkor potenciális vásárlóinkat célzunk meg, annak érdekében, hogy őket később vásárlóvá generáljuk. Ugyanakkor a stratégiánk akkor jó, ha ezeknek az embereknek nem egyből értékesíteni akarunk, hanem végig tereljük őket az ún. értékesítési tölcséren (angolul: sales funnel), amelynek a végcélja az értékesítés, ugyanakkor ezt megelőzi pár kisebb cél. Dávid példájában ez a következőképp néz ki egy webáruháznál:

1. Lépés: Ismertesd meg a márkád, a terméked, vagy a webáruházad az emberekkel a Meta felületein, márkaismertség vagy elérési célú kampányokkal. Itt még nem az a cél, hogy vásárlást generálj, hanem, hogy találkozzanak a márkáddal, illetve az olyan mikrokonverziók mint a lájk, követés, megosztás, stb.

A hirdetési költségkeret 20-25%-át költsd ilyen kampányokra.

2. Lépés: Terelj értékes és releváns érdeklődőket a webáruházadba, Google Ads keresési kampányokkal. Mivel ezekkel a hirdetésekkel a Google találati lista legnépszerűbb pozícióiban jelenik meg a webáruházad, így könnyedén látogatóvá generálhatod azokat, akik az általad megadott hirdetési kulcsszavakra keresnek.

A hirdetési költségkeret 5-10%-át költsd keresési kampányokra.

3. Lépés: Népszerűsítsd webshopod termékeit, fontosabb termékkategóriáit PMax hirdetésekkel. A Performance Max hirdetések eredményesen szolgálhatják egy webáruház konverziós céljainak megvalósítását, nem hiába tartják a webáruház tulajdonosok és marketing szakemberek egyaránt a jelenleg leghatékonyabb Google hirdetési típusnak.

A hirdetési költségkeret 50%-át költsd PMax kampányokra.

4. Lépés: Célozd meg remarketing hirdetésekkel azokat az embereket, akik már ismerik a márkádat, a termékeidet és teljesítették az értékesítési tölcséred kisebb, nagyobb céljait. A remarketing lehetőségét érdemes kihasználni minden felületen, azaz a Meta és a Google Ads felületein is. Ez a hirdetéstípus azért fontos, mert a legtöbb ember nem válik vásárlóvá az első látogatás során, ezért érdemes neki még tovább futtatni számukra az ajánlatot, hogy emlékeztessük rá.

A hirdetési költségkeret maradék 20%-át költsd remarketing kampányokra.

Fontos, hogy a marketing stratégiában és a költségek tervezésénél már az év elején számolj az időszakos vagy szezonális kamámányokkal. Ezek esetén is érdemes kihasználni a Meta és a Google Ads hirdetések lehetőségeit, mert így jobb eredményeket érhetsz el, még akkor is ha csak egy rövid időszakról van szó.

Szezonális kampányok beillesztése a stratégiába

Egy webáruház esetén szinte elengedhetetlen, hogy a marketing stratégiájában helyet kapjanak olyan, a vállalkozás számára fontos, évközi események, amelyekre külön kampányt készítve, külön költségkeretet szánva növelheti a konverziót és közelebb kerülhet az éves céljai eléréséhez.

A teljesség igénye nélkül ilyen események, időszakok lehetnek:

  • Valentin nap
  • Húsvét
  • Black Friday
  • Karácsony
  • Halloween
  • Iskolakezdés
  • Szezonális termékeknél az egyes évszakok kezdete, stb.

Érdemes tehát megvizsgálni, mely időszakok hozhatják meg számunkra a kitűzött célokat és ezeket feljegyezve elkészítenünk a saját kampány naptárunkat. Ezek után nincs más hátra, mint beépíteni a marketing stratégiába és összehangolni a meglévő kampányokkal.

A folytatásban valós példákkal szeretnénk bemutatni, hogy milyen eredményeket hozhat egy szezonális kampány a Google Ads-ben. A Vaskerék Consulting Kft. már a kezdetek óta csapatunkra bízta két webáruháza Google Ads kampányainak menedzselését is, így ebből láthatsz majd példákat.

A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás megjelenése óta, több mint 140 Shoprenteres webáruház hirdetéseit kezeljük folyamatosan, azonban közülük csak páran élnek azzal a lehetőséggel, hogy megerősítsék szezonális kampányaikat is a szolgáltatással.

A szolgáltatás keretében beállított kamányok a céltól függően három különböző típusú kommunikációt képviselnek:

  1. Általános kommunikáció, amelyek elsősorban a cég előnyeire fókuszálnak. Főként Shopping és PMax hirdetések, melyeknél a termékek vannak a középpontban és a cél a vásárlás.
  2. További, értékesítés célú hirdetések, melyeknél az egyes termékkategóriák vagy termékcsoportok vannak fókuszban.
  3. Időszakos kommunikációk vagy szezonális kamányok, melyekkel növelhetjük adott időszak bevételét, a vállalkozás céljainak elérését. 

Az első kettőt kivétel nélkül minden ügyfelünknek beállítjuk és optimalizáljuk, hiszen ezek azok a kampányok, melyeket az előzetes egyeztetések és a webshop feltérképezését követően elindíthatók, valamint ezekből tanul legtöbbet a Google is, amely segít neki az automatikus optimalizációban.

Nagyon sokat beszélgetünk a webshop tulajdonosokkal, ezért meglepő lehet, hogy a legtöbb webáruház ma sem él még azzal a lehetőséggel, hogy megerősítse szezonális kampányait is a szolgáltatással, csak kevesen jelzik, ha közeleg egy kiemelt időszak (mint pl. egy termék bevezetése, Húsvét, Black Friday, vagy egyéb), amire a vállalkozás a marketing stratégiájában kiemelten fókuszál az év során.

Fontos, hogy gondoljunk ezekben az esetekben is a Google Ads-re, mint hirdetési csatorna, hiszen jelentősen hozzájárulhat az adott kampány sikerességéhez.

A Vaskerék Consulting Kft.-vel az együttműködésünket az teszi igazán hatékonnyá, hogy minden kiemelt időszak alkalmával jelzi, ha szeretné kampányait Google Ads hirdetésekkel is megtámogatni. A következőkben 2 webáruháza, a shop.eurobarca.hu és madridstore.hu szezonális Google Ads kampányainak eredményeibe nyerhetsz betekintést.

Egyedi szurkolói mez kampány

A shop.eurobarca.hu és madridstore.hu webáruházak Barcelona és Real Madrid szurkolói termékeket (mezek, sapkák, sálak, stb.) forgalmaznak. Nem is kérdés, hogy számukra igen kiemelt időszakot jelent minden évben az El Clásico meccs, amelyen összecsap a két legendás csapat.

A webáruház idén is megvalósította az “Egyedi szurkolói mez kampányt”, melynek célja az egyedi, névvel ellátott szurkolói mezek értékesítése volt. A stratégiának részét képezte a Google Ads hirdetés is, így ebben kérték a mi csapatunk segítségét. Csapatunk egy PMax kampányt hozott létre, hogy több felületen is megcélozzuk a célközönséget.

A PMax kampány azért előnyös, mert a Google az összes elérhető felületén megjeleníti a hirdetéseket. A mi feladatunk pedig, hogy minél több képet, videót, szöveget, címsort, rövid- és hosszabb hirdetés szöveget, belső linket, érvet, kapcsolati adatot adjunk a kezébe ehhez és beállítsuk a megfelelő célközönséget.

Az optimalizációs pontszám megmutatja, mennyire jól beállított egy-egy ilyen kampány. Azzal, hogy komoly hangsúlyt, sok időt fektetünk a PMax kampányainkba, azt érjük el, hogy minden ilyen kampányunk átlagosan 90% feletti optimalizálási pontszámú a Google szemében.

A mezes kampány eredményei:

A költési és bevételi adatok titkosak, így azokat nem jelenítjük meg, az eredmények mérésére szolgáló főbb mutatókat viszont ismertetjük.
Egy előző cikkünkben már olvashattad, hogy Google Ads kampányok esetén mely mutatókat javasolunk elemezni és miért. Ha erről lemaradtál és érdekel, előbb tekintsd át azt, majd térj vissza ide, mert most csak az eredményekről lesz bővebben szó.

Átkattintási arány (CTR)

A madridsore.hu webshopban 2,22%-os, a shop.eurobarca.hu-nál pedig 1,47% CTR-t sikerült elérni.

Konverziós arány (CVR)

A madridsore.hu esetén jobb eredménnyel végződött a kampány (3,79%), mint a shop.eurobarca.hu esetén (2,73%). 

Magyarországi viszonylatban, ha egy webáruház CVR értéke 1% feletti, akkor már igazán jó arányról beszéltünk. A 3,79% és a 2,73% -os eredményhez hozzájárult a Google Ads by Shoprenter egyik nagy előnye is, a Google CSS partnerségnek köszönhetően, 20%-al több megjelenést tudtunk biztosítani a webáruházak számára. Így nagyobb szeletet kaptunk a kommunikációból, több embernek tudtuk megmutatni a hirdetéseket, ezáltal nagyobb lehetett a látogatói szám és a konverziós arány is. Mivel PPC (Pay-Per-Click vagyis kattintás utáni fizetés) hirdetésekről beszélünk, ezért a plusz megjelenés nem jelent plusz hirdetési költséget.

Megtérülés (ROAS)

A két webshop tulajdonosa már tudja, hogy megéri Google Ads hirdetésekre költeni az időszakos kampányoknál is, amit mi sem mutat jobban, mint a 13,91-es megtérülés a madridstore.hu-nál és a 11,81-es megtérülés a shop.eurobarca.hu-nál.

roas

Ugyan a költési adatok titkosak, így csak gondolat szintjén számoljunk egy fiktív összeggel, hogy ez milyen eredményt is jelent. Tapasztalataink szerint egy hazai webshop, egy időszakos kampányra átlagosan 50 – 100 ezer forint között költ, amely az időszaktól és a termékek árától is nagyban függ. Ha ez a két kampány pl. 50.000 Ft költséggel futott volna, az azt jelentené, hogy:

  • a madridstore.hu esetén 695.500 Ft (50.000 Ft x 13,91) bevételt generált, azaz a hirdetésre fordított költség több, mint tizenhárom szorosát hozta vissza bevételben.
  • a shop.eurobarca.hu esetéb pedig 590.500 Ft-ot (50.000 Ft x 11,81), azaz a hirdetésre fordított költség több, mint tizenegy szeresét hozta vissza bevételben.

Reméljük, hogy ezek az eredmények és a számítás téged is meggyőzött arról, hogy az időszakos kampányoknál feltétlenül számolni kell a Google Ads-el. Ha pedig azt gondolod, hogy azért működött ilyen jól, mert túl egyedi és ritka kampányról van szó, nézzünk egy általánosabbat.

Készletkisöprés kampány

A szurkolói mez kampány egy igen specifikus eset, valóban, azonban szeretnénk bemutatni egy olyat is, ami szinte minden webshopban előfordul. A Készletkisöprés egy nagy akciókat tartalmazó kampány volt a shop.eurobarca.hu esetében.

Az eredmények itt is magukért beszélnek:

Átkattintási arány (CTR) = 2,16%
Konverziós arány (CVR) = 3,86%
Megtérülés (ROAS) = 10,66

Ha ennél a kampánynál is eljátszunk az 50.000 Ft-os példával, akkor könnyedén kiszámolhatjuk, hogy a webáruház 527.500 Ft bevételt generált (50.000 Ft x 10,66), azaz a hirdetésre fordított költsége több, mint a tízszeresét hozta vissza bevételben.

Érdemes tehát az időszakos és szezonális kampányok esetében is tervezni a Google Ads by Shoprenter előnyeivel! Ha Te már Google Ads by Shoprenter ügyfél vagy, javasoljuk hogy a jövőben élj ezzel a lehetőséggel is. Értesítsd csapatunkat előre (legalább 2-3 héttel korábban), ha kiemelt időszak jön a vállalkozásod életében és készüljünk fel rá közösen a jobb eredmények érdekében!

Mi tudatosan, előre megtervezzük az éves marketing naptárunkat, és tudjuk előre, hogy mikor milyen kreatív anyagokra lesz szükségünk. Ha ezeket időben és igényesen elkészítjük, és az üzeneteinkkel meg tudjuk válaszolni a célcsoportunk adott pillanatban jelentkezett igényét, akkor az ebbe fektetett munka bőségesen megtérül.

Záborszky Iván – ügyvezető, Vaskerék Consulting Kft.

A shop.eurobarca.hu és madridstore.hu webáruházak Google Ads kampányainak eredményei összességében is szép eredményeket hoznak az év folyamán.

A madridstore.hu webáruház Google Ads by Shoprenter kampányok eredményei 2023. március 1-től november 30-ig:

A nagyításhoz kattints a képre!

A shop.eurobarca.hu webáruház Google Ads by Shoprenter kampányok eredményei 2023. március 1-től november 30-ig:

A nagyításhoz kattints a képre!

Mindkét webáruház esetében elmondható, hogy a 2023-as Google Ads költése tízszeresen megtérült (ROAS > 10).

Hozz ki többet a hirdetési büdzséből!

Shoprenteresként még nem próbáltad a Google Ads by Shoprentert? Keresd fel csapatunkat és vigyük sikerre együtt a 2024-es terved! 

“A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás alighanem a legjobb ár-érték aránnyal rendelkezik az online piacon. Hagyományos ügynökségi ajánlat csomagokhoz nem igazán hasonlítható. A kedvező díjazási struktúra pedig nem csorbítja az eredményességet, amit mi össze is tudunk mérni, mert a Shoprenter szolgáltatásához bár az elsők között csatlakoztunk, ezt megelőzően is voltak folyamatos Google Ads hirdetéseink.”

Záborszky Iván – ügyvezető, Vaskerék Consulting Kft.

Ha bizonytalan vagy abban, hogy miként használd ki a Google Ads nyújtotta előnyöket, vagy hogy milyen típusú hirdetést kell választani az egyes célokhoz, bízd szakértőinkre és élvezd Te is a Google Ads by Shoprenter előnyeit:

  • Szolgáltatásunkon keresztül akár 20%-kal több embert érhetsz el.
  • Nincs telepítési díj, nincs fix havi díj, csak a hirdetésekre elköltött összeg 12%-át számlázzuk ki szolgáltatási díjként. 
  • Utólagos fizetést biztosítunk, azaz nem kell kártyád adatait megadni vagy előre feltölteni a fiókodat, elég csupán akkor fizetned, miután már realizáltad a bevételeket.
  • Garanciát vállalunk a kampányok eredményességére! Ha a kampányaid jól teljesítenek, többet fogunk költeni, hogy több bevételre tehess szert. Azonban, ha a magasabb költéssel nem jön a várt mértékű plusz bevétel, akkor a különbözetet NEM kell kifizetned.

Kinek nem való a Google Ads?

Szomorú tény, mégis vannak olyan esetek, amikor egyszerűen egy webáruháznak nem való a Google Ads, vagy tiltott gyümölcs számára:

1. Termékkategóriák, amik a Google szabályzatába ütköznek:

A Google irányelveit figyelembe véve könnyedén tiltásra vagy korlátozásra kerülhet a Google Ads fiók, ha a webáruházunk:

  • szexuális termékek
  • fegyverek
  • CBD termékek
  • tudatmódosító szerek
  • dohánytermékek
  •  gyógyszerekkel és gyógyhatású termékek

forgalmazására épül. Ezekben az esetekben a mi csapatunk sem tudja vállalni a webáruház Google Ads kampányainak kezelését.

2. Nem érhető el megfelelő megtérülés

Vannak olyan esetek is, amikor semmilyen szabályozás nem tiltja, hogy a webáruház hirdessen, ugyanakkor mégsem éri meg a vállalkozás számára. Ebben az esetben stratégiai szempontból nem éri meg Google Ads-ben hirdetni, mivel a hirdetési költségek meghaladhatják az eladásokból származó bevételt, vagy nem érhető el megfelelő megtérülés.

Tipikus esetek:

  1. Alacsony árrés vagy túl alacsony árú termékek: Ha egy webáruház alacsony árréssel rendelkezik vagy alacsony áron kínálja a termékeket, akkor a Google Ads hirdetések költségei lehet, hogy meghaladják az eladásból származó bevételt, ami csökkenti vagy nullára redukálja a nyereséget. Javaslataink szerint átlagosan legalább 25-30% árrés legyen a termékeiden, ha Google Ads hirdetésekben gondolkodsz.
  1. Magas versenyű piac: Olyan iparágakban, ahol nagy a verseny a kulcsszavakra és a hirdetési helyekre, a Google Ads hirdetések drágák lehetnek. Ha egy webáruház egy olyan iparágban működik, ahol a verseny nagyon magas (pl. olyan szereplők mellett próbálsz érvényesülni, mint az eMAG, OBI) és a kulcsszavakra kattintási költségek túl magasak, akkor a hirdetési költségek meghaladhatják az eladásokból származó bevételt.
  1. Alacsony konverziós arány: Ha a webáruház látogatói alacsony konverziós aránnyal rendelkeznek, azaz kevés látogató válik vásárlóvá, akkor a Google Ads hirdetések költségei nagy valószínűséggel nem hoznak megfelelő megtérülést. Ez nagyban függ attól, hogy milyen az ajánlatod, a termék kínálatod, az áraid, a szállítási és fizetési feltételeid a konkurensekéhez képest, és van-e hozzáadott értéked ugyanahhoz a termékhez, amit amit a konkurensek is értékesítenek.
  1. Rosszul optimalizált kategória- és termékoldalak: A vásárló ezeken az oldalakon gyűjti be azokat az információkat, amelyekre szüksége van a vásárlási döntése meghozatalához. Emellett a Google Ads hirdetésekre való kattintást követően a legtöbb esetben ide jut a felhasználó. Ha a webáruház kategória- és termékoldalai nem megfelelően konverzióra optimalizáltak, akkor a hirdetések látogatói nem tudják könnyen és hatékonyan begyűjteni a vásárláshoz szükséges információkat, ami csökkentheti a hirdetések hatékonyságát és megtérülését.
  1. Hosszú értékesítési ciklus vagy alacsony azonnali értékesítési igény: Bizonyos termékek, például luxustermékek vagy nagy értékű termékek esetében a vásárlási folyamat hosszabb lehet, és az emberek hajlamosabbak lehetnek több kutatást végezni vagy várni a vásárlásra. Ez esetben a rövid távú Google Ads hirdetések nem biztosítanak azonnali megtérülést. Érdemes a Google Ads hirdetésekre ilyenkor a teljes vásárlói folyamat, a teljes online kommunikáció egy részeként tekinteni és nem feltétlen önállóan csak tőle várni az azonnali közvetlen vásárlást.

Ha a fentiek a te webáruházadra nem igazak, akkor nagy potenciál rejlik számodra a Google Ads hirdetésekben. Ha mégsem vagy biztos benne, beszéljünk és segítünk kideríteni!

Ugyanakkor vannak olyan termékkörök, ahol érdemes jobban felmérni azt, hogy a Google Ads-en belül, melyek azok a hirdetés típusok, amik a legjobban működhetnek. Hogyan tudhatod ezt meg? Ismerned kell a célcsoportod szokásait!

Egy nagyon egyszerű példa, hogy könnyebben megértsd mire is gondolunk megfelelő hirdetési típus megtalálása alatt:

Vegyünk példaként egy műszaki cikkekhez szükséges, elsősorban alkatrészeket forgalmazó vagy egy épületgépészeti webáruházat. Tapasztalataink is bizonyítják, hogy az ő esetükben nem a Display (képes) vagy a Youtube (videós) hirdetések fogják megváltani a világot, ez pedig azért van mert a célközönség, aki ebben a webáruházban vásárol, konkrétan tudja mit keres. A Google Ads hirdetésekkel tehát nem az lesz a feladatunk, hogy felkeltsük az érdeklődését a termékünk iránt, hanem, hogy eladásra kínáljuk számára az általa keresett, szerintünk megfelelőnek vélt terméket. Ebben az esetben a várt eredményeket a Google keresési és Shopping hirdetési formák fogják meghozni.

Reméljük, hasznosnak találtad cikkünket és a benne adott tanácsokat, melyekkel javíthatsz vállalkozásod marketing stratégiáján, a költségkereted jobb felosztásán és a 2024-es kampányaid eredményességén.

google-ads-by-shoprenter

A szerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter SEO csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi organikus látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
hotjar-banner
Tudd meg a Hotjar segítségével, hogy mit csinálnak a látogatók a webshopodban

Egy fizikai boltban szemmel láthatóan tudjuk, hogy egy-egy vásárló merre jár, mihez ér hozzá, ...Elolvasom

Close