Alkalmazások Webáruház indítás

Hogyan válassz Print on demand gyártás technológiát?

7 perc olvasási idő

Köszöntelek kedves Shoprenter vagy Shoprenter wannabe felhasználó, én János vagyok a Pólógyáros a Los Polos alapítója, amely egy digitális póló nyomtatással foglalkozó cég, immáron közel 8 éve a piacon. Köszönöm a Shoprenternek ezt a lehetőséget, hogy kicsit jobban bemutatom a Print on Demand üzleti modellt úgy, ahogyan nálunk, a Los Polos-nál működik.

Mielőtt belevágunk ismerj meg minket

2016-ban alakult a Los Polos, igazi családi vállalkozásként, eleinte 2-3 fővel, majd az évek során folyamatosan kinőttük magunkat, érkeztek az egyre újabb és nagyobb pólónyomtatók, újabb kollégák kerültek hozzánk.

Olyan sikeres éveket tudhatunk magunknak, hogy úgy érzem elérkeztünk idén 2024-ben végleges helyünkre, Szolnokon a Baross utca 44 szám alá, egy 550+ m2-es üzletbe a főutcán, immáron 16 digitális géppel nyomtatva, 17 kollégával együtt dolgozva és idén elérve az 500.000+ lenyomott pólót – megannyi tapasztattal a hátunk mögött, megértünk arra, hogy igazán merjünk viszonteladókkal és így POD partnerekkel – azaz veletek együtt dolgozni.

Ehhez évek kellettek, stabilitás tapasztalat és persze a legnagyobb hálánk: a visszatérő ügyfeleink, akik nélkül sehol sem lennénk a piacon.

Ha érdekel jobban, kik dolgoznak a cégnél és egy bővebb bemutatkozás, akkor nézd meg a nem túl komolyra sikerült Rólunk oldalunkat. ☺

Milyen technológiák léteznek, mit használunk mi?

Rendkívül büszke vagyok arra, hogy technológiák terén abszolút kombinálunk, és egyszerre több lehetőséget fel tudunk neked és ügyfeleid számára ajánlani. Ezek közül a legnépszerűbb a DTG (Direct to Garment) azaz a közvetlenül pólóra nyomtatás és a DTF.

De mielőtt rátérnénk, nézzük meg az összes lehetőséget:

Transzfernyomás:

Ez a fajta technológia nagyon sokat fejlődött az utóbbi 1-2 évtizedben, de még így is a minőségében a legalacsonyabb a felsoroltak közül. Ennél az eljárásnál először egy ún. transzferpapírra nyomtatunk a digitális nyomtatónkkal (amely lehet tintasugaras vagy lézeres speciális nyomtató), majd ezt követően megfelelő hőpréssel a pólóra applikáljuk annak tartalmát.

Tintasugaras esetén a grafikát körbe kell vágni plotterrel vagy ollóval, lézeres technológia esetén, háttér nélküli grafikákat kapunk, sőt már léteznek fehér toneres nyomtatók is, amivel a fehér színt is meg lehet oldani.

A transzfernyomtatás  előnye, hogy kis költséggel be lehet indítani a print on demand vállalkozást, 1 db-nál is megéri, de sosem fogja azt a színvonalat elérni, amit például egy szita vagy egy digitális textilnyomás adhat.
Mi is ezzel a technológiával kezdtük, azonban fél év után rájöttünk, hogy nekünk a legjobb kell. Ennél az eljárásnál pedig a minta “töredezése” az egyik olyan dolog, ami elkerülhetetlen és a gyengébb mosásállóság is.

Flex és Flock fólia:

“Egyszerű” fóliázásos eljárás, leginkább mezeknél alkalmazzák, majd préselik a pólóra hőpréssel. Ezzel a technológiával egy szín vihető fel vele egyszerre, így bonyolult grafikák nem megoldhatóak, a mintát pedig vágókéssel (plotterrel) kell kivágni. Előnye, hogy nagyon tartós, mezre kiváló és a pamut mellett poliészterre anyagra is működik, de kis szegmens fedhető le vele, nálunk éppen ezért ez a technológia nem érhető el illetve kiváltjuk pl. a Flex-et DTF-el. (a lentiekben olvasható a DTF részletezése)

Szublimációs eljárás:

Szuper eljárás ajándéktárgyakra (bögrére, egérpadra, szinte bármire) ill. olyan pólóra, ami kizárólag poliészter. Itt is előbb nyomtatóval kinyomtatásra kerül a minta (megfelelő szublimációs festékkel) és hőpréssel kerül rá az adott pólóra. Mivel poliészterről beszélünk, így általában mezekre szokták kérni, egyéb nem pamut anyagokra vagy futópólókra, stb. Mi abszolút partnerei vagyunk a technikai pólók esetén ennek az eljárásnak, de az egyéb apró ajándéktárgyakat (kivéve bögre), meghagyjuk a konkurenciának.

Szitanyomás

Legősibb, legismertebb póló nyomási technológia, nagy előnye, hogy nagy darab számban verhetetlen, hozzáértő kézben kiváló grafikák készülnek vele. Hátránya, hogy pár db-nál nem éri meg, nagyobb darabszám rendelése szükséges (szita elkészítése, előkészületek miatt), illetve több szín felvitele macerás, és a  bonyolult színátmenet nehezen megoldható vele. Ettől függetlenül az egyik legkiválóbb technológia. Mi nem folytunk bele, mivel a DTF rendkívüli módon sok esetben kiváltja a szitát utóbbi időben, sok több száz db-os munkánál ugyanúgy megéri vele dolgozni, a több ezer db-os rendeléseket viszont ugyanúgy célszerű szitaműhelybe vinni.

DTF fólia

Az utóbbi idők nagy slágere lett a DTF nyomtatás, sokan elkezdtek vele foglalkozni, köztük mi is használjuk ezt a technológiát – 3 db ipari 60 cm-es géppel.

A DTF fólia kiválóan alkalmas pamut/műszálas pólókra is, kétségkívül magas a mosásállósága és élénkek tőle a színek. Mi előszeretettel használjuk kizárólag kis minták esetében, poliészter anyagokra vagy karmintaként, viszont nagy mintákra abszolút nem.
Maga a fólia hatás miatt (ugye mégsem egy közvetlen tinta, hanem egy teljesen fedő műanyag érzetű fólia, amely fehér pólónál sem érezhetetlen) nem a legjobb választás telített nyomatokhoz. Azonban elmondható, hogy jól kombinálható a DTG nyomással karöltve, de kizárólagosan nem minden mintára megfelelő, nagy darabszám esetén pedig rendkívül lassú, nagyobb és mindent már magának megoldó komplex DTF gép hiányában.

Digitális póló nyomtatás (digitális póló nyomás, textil nyomás)

Véleményünk szerint, ez a legkorszerűbb eljárás jelenleg, amely nagyon sokat fejlődött az utóbbi pár évben. Ennél az eljárásnál egy póló nyomtató gépbe kerül be a kiszemelt póló, amelyre egy RIP (Raster Imaging Processor) szoftveren keresztül elkészítve az adott mintát (Photoshoppal előkezelve ha szükséges) kerül rá közvetlenül a vízbázisú pólónyomó tinta az anyagra. 

Ennél az eljárásnál nincs db szám korlát, 1 db-nál is jó áron lehet készíteni a pólót, nincsen pamut/poliészter korlát és akár 10 perc után átveheted a pólódat. 

Rendkívül jó a mosásállósága és ipari gépeinkkel 100+ szám fölé tehető a kopásmentesség (Ipari Kornit pólónyomtatók esetén), megoldható bármilyen minta és színátmenet, fehér póló esetén pedig érezhetetlen a nyomat, mivel a póló szálaiba épül bele. Színes pólóknál előbb előkezelni kell a pólót, majd azt követően kerül rá a színes réteg. Rendkívül látványos, izgalmas eljárás és korlátlanok a határai – nem véletlen, hogy Magyarország piacvezető cégei is ezt a technológiát preferálják, nem beszélve a külföldi piacról.

Miért van kevés DTG-s cég és miért van sok DTF-es az utóbbi időben? Mert a DTG gép rendkívül költséges (jelenleg nettó 100 millió Ft-ba kerül egy belépő szintű Kornit gép), nagyon sok szakértelem szükséges hozzá (másképp fogalmazva: sok fejfájást okozhat, éjjeli szervizeket igényelhet stb.), de a végeredmény magáért beszél: egy szellőző, magas DPI-al rendelkező valós tinta a pólódon.

Mi az a POD – Print on Demand, mi a Te feladatod, mire figyelj induláskor?

A Print on Demand konkrétan az igény szerinti nyomtatást jelenti, azaz a teljes termék gyártási folyamatot és a logisztikát ilyenkor kiszervezed egy olyan cégnek, aki mindezt elvégzi helyetted.


Tehát a hozzád beérkező rendeléseket továbbítva, a kiválasztott cég legyártja a terméket és az általad megadott névvel és csomagolással ún. dropshipping szolgáltatással, feladja az ügyfeled számára a terméket vagy termékeket.

Így a teljes gyártási folyamat, a logisztikai feladás és az ezzel járó csomagolás/adminisztráció a POD partnered feladata, ezzel karöltve a garancia és a jótállás is. Marad számodra a jó webshop rendszer és termék szerkesztő amit a Shoprenter nyújt és persze az elengedhetetlen az ütős marketing.

Itt merül fel a kérdés, hogy van-e értelme még egy újabb gyártós céget bevonni, aki mondjuk pólót, bögrét, baseball sapkát ad a piacra – hiszen olyan sok létezik már?! Őszinte véleményem, amit a nálunk dolgozó partnerekre alapozok, hogy IGEN, az EGYEDI termékre rendkívüli nagy igény van jelenleg és így ha van egy új ötleted ami szuper, és még a minta is egyedi – akkor azonnal tud ütni a piacon!

Tehát nem késő belépni 2024-ben sem erre a piacra és ráadásul buktató sincs benne, mivel semmilyen gépet nem kell beszerezned, technológiát kitanulnod vagy raktérkészletet felhalmoznod: a POD partner cég mindezt szolgáltatja neked on demand.

Mikor nem javasoljuk , hogy belekezdj a POD-ba?

Sokan keresnek meg minket azzal, hogy saját márkát szeretnének a 0-ról a közel 0 befektetéssel, nem egyedi grafikákat alkalmaznak, esetleg olyan tucatdolgot akarnak eladni, amit már mindenki: ezek a dolgok nem működnek és mindig dugába dőlnek.


Találj ki egyedit, készíts sok kreatívot, jó marketinget – promótáld jó áron, légy egyedi – tűnj ki a többiek közül – ne tucatot árulj és legfőképp ne márkát akarj kreálni, ha csak nincsenek rá millióid.

Összegzés

Nagyon szeretem ezt a szakmát, mert szerteágazó, ami nagyon sok más korábbi vállalkozásomban nem volt jellemző. 

Miről is beszélek? A kiemelt időszakokról, ami egy Húsvét, Anyák napja, Apák napja, egy nyári Legény/leánybúcsús szezon, a szegmentált kategóriák és merch-ek és persze az alfa és az Omega: a Karácsony amikor a szorzó 10x-es (ebben az időszakban ennyire megnő a rendelések száma) és mindenki ajándékot – főként egyedi ajándékot szeretne a szeretteinek. 

Ezért szuper dolog elkezdeni POD-ozni, mivel ha orientálódni tudsz több ilyen eseményre, vagy felkapnak 1-2 mintádat és előre kerülsz vele a Google  keresőben, akkor rendkívül sokat profitálhatsz belőle és éveket sem kell várnod arra, hogy megtérüljön a belefektetett munka.

Tehát ha úgy érzed, kipróbálnád magad, vannak jó ötleteid, vagy csak szimplán integrálnád a Shoprenter Egyedi termék tervezőjét – itt az ideje, hogy nagyobb befektetés nélkül belevágj és kipróbáld magad. Ha pedig szimpatikusnak tartottál minket, akkor nagyon szívesen leszünk az a POD partnered, akivel kölcsönösen elérheted ezt a célt és ahol az ügyfeleid kizárólag a legjobb minőséget kapják, a legrövidebb idő alatt.

Nézd meg a bemutatkozó videónkat amit Neked, Shoprenter felhasználónak készítettünk

A szerzőről:

Gebei János
ügyvezető – Los Polos Pólóműhely Kft.
János 2004 óta IT szektorban dolgozik, amelyet az utóbbi pár évben váltott fel szenvedélye a pólónyomtatás, amely olyannyira kinőtte magát, hogy 2024-től már kizárólagosan a cégen tevékenykedik, de természetesen kamatoztatva azt a webfejlesztői tudást, amelyet korábbi cégében alkalmazott.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
shoprenter webáruház üzleti terv
Üzleti terv minta tartalom és elkészítés

Mit tartalmaz egy üzleti terv? Egy vállalkozás indítása előtt érdemes tájékozódni a témában: meg ...Elolvasom

Close