Szervezzük ki a logisztikát egyszerűen! Itt a Webshippy Alkalmazás

Szervezzük ki a logisztikát egyszerűen! Itt a Webshippy Alkalmazás

A ‘fulfillment’, azaz a kiszervezett webshop-logisztika egy fantasztikus lehetőség minden webáruházzal rendelkező vállalkozás számára. A ShopRenter Alkalmazások közül immár bárki telepítheti egy kattintással a Webshippy alkalmazását, mely segítségével kiszervezhető a termékek raktározása, a rendelések összeállítása, számlázása és postázása.

Az alábbiakból megtudhatjuk, hogyan mentesíthetjük magunkat a webáruházunkhoz kapcsolódó logisztikai terhektől Magyarország piacvezető szolgáltatójának a segítségével.

Egy bizonyos napi-heti rendelésszám felett a rendeléskezelés már megoldhatatlanná válik az üzletvezető számára, mert arányosan túl sok időt emészt fel a többi munkafolyamathoz képest.

Az online megrendelt termékeket csomagolni kell, futárcímkét nyomtatni, számlázni, és átadni a futárcégnek, nem beszélve az egyéb járulékos feladatokról, az ügyfélszolgálati fronton jelentkező fokozódó nyomásról.

Ekkor valamilyen segítségre van szükség, vagyis új munkaerőre, különben a webáruház nem tud tovább fejlődni, nem tud élni a növekedő forgalom miatti lehetőséggel. 

Tehát akkor fel kell venni egy alkalmazottat, nem igaz? Ez viszont óriási anyagi teher egy kisvállalkozás számára. Biztosan ki tudja ezt a bérköltséget termelni a webáruház? És mi van azzal a köztes időszakkal, amikor egyedül már nem bírjuk, de még nincs annyi bevételünk, ami fedezné a bővítést?

És ekkor még nem is említettük, hogy a növekedő árumennyiségnek a tárolási helyigénye is egyre nagyobb. Egy darabig az ember talán beáldozza valamelyik helyiséget a lakásban, de egy idő után menthetetlenül raktározni kell, ami szintén pluszköltség.

A fulfillment pontosan azzal a céllal létrejött szolgáltatás, hogy átvegye a teljes árukészletet, és mentesítse a webáruház tulajdonosát a rendeléskezelés terheitől. Magyarországon pontosan ezzel foglalkozunk mi, vagyis a Webshippy csapata!

A szolgáltatásunk régóta összeköthető volt minden ShopRenter webáruházzal API-kapcsolaton keresztül, de most már ShopRenter Alkalmazásként egy kattintással csatlakozni tud ebbe a rendszerbe minden kedves ShopRenter-felhasználó.

Ezután már csak be kell szállítani a webáruház készletét a szolgáltató, azaz a Webshippy logisztikai központjába, és innentől minden rendelés magától, automatikusan eljut a megfelelő címre. 

Webshippy ShopRenter alkalmazás

Hatalmas öröm számomra, hogy a Webshippy CEO-jaként most bemutathatom minden érdeklődőnek a ShopRenter blogon, hogy pontosan hogyan működik ez a szolgáltatás, mi is történik, ha valaki a Webshippy Alkalmazásra kattint, és hogyan adhat ezáltal óriási lendületet saját üzlete fejlesztésének.  

Hogyan működik?

A Webshippy partnereinek csak a megrendelt, csomagolt, és szállításra átadott csomagok után kell egy igen kedvező díjat fizetni, azaz nincsen havidíj, nincsenek burkolt költségek, csak egy csomagkezelési díj. A Webshippy-ben minden a rendeléskezelési folyamat optimalizálásáról szól, ezért tudjuk ezt a díjat alacsonyan tartani.

Az, hogy ez az ár igazából mennyire versenyképes, mennyire éri meg, az kiderül, ha a webáruház-üzemeltető összehasonlítja azzal, hogy ő maga átlagosan mennyi időt tölt egy rendelés kezelésével, és az erre fordított idő arányosan mekkora költséget jelent az ő számára. Ahogy mondani szokás: amit lehet, érdemes a profikra bízni.

És ez még nem minden.

A Webshippy saját raktárhelyiséggel, logisztikai központtal dolgozik, ami optimális helyszínen, az M0 közvetlen közelében van fizikailag. A Webshippy partnerei ide szállítják be az áruikat, előre egyeztetett időben és módon, de rugalmasan, tehát a webshopban kínált készlet itt várja a rendeléseket. Hogy milyen raktárköltséggel?

Nos, a Webshippy ajánlatának egyik fontos sarokköve, hogy a raktározás ingyenes, ha bizonyos feltételeknek meg tud felelni a webáruház. Ezek a feltételek persze úgy vannak kitalálva, hogy a legtöbb tipikus webshop számára alkalmasak legyenek.

Általánosan elmondható, hogy azok járnak legjobban, akik viszonylag nagy darabszámú, nem túl sokféle, viszonylag kisméretű terméket forgalmaznak, hiszen ezek foglalnak optimálisan kicsi helyet a polcokon, és gyorsan “pörögnek”, nem állnak a sokáig a raktárban.

Webshippy ShopRenter alkalmazás

De a Webshippy ügyfelei között olyan világszerte ismert neveket is megtalálunk, mint a Zepter vagy a BUTLERS, tehát igen különböző kihívásokra is választ tudunk adni, szinte bármilyen termékkörről is legyen szó.

A rendeléskezelést és a raktározást tehát említettük, a webáruház-logisztikának még egy eleme van: a kiszállítás. A Webshippy nem futárcég, de szerződéses partnere a legjobb hazai futárcégeknek, aminek van egy óriási anyagi előnye az ügyfeleik számára: olcsóbb kiszállítási díjakon mennek ki a csomagjaik, mint ami egy egyedi webshop számára elérhető, hiszen már ezres nagyságrendben indulnak el csomagok a logisztikai központunkból, minden nap.

És ami igazán izgalmas lehet sokak számára: ez a külföldi szállításokra is érvényes, hiszen a külföldi partnerekkel ugyanúgy előnyösebb együttműködéseket tudunk kialakítani, mint egy önálló webáruház.

 A ‘fulfillment’ árában tehát benne van a szállítási díj is, mint komponens. 

Minderről természetesen bőséges tájékoztatást nyújt a Webshippy csapata, illetve a céges blogon számos érdekes esettanulmányt olvashatunk webáruház-sikertörténetekről, amelyekből az is kiderül, hogyan segítette őket a továbbfejlődésben a logisztika kiszervezése:

“A legnehezebb az volt, hogy az első raktárkészletet eljuttassam a Webshippy-be. Az október-november őrült időszak volt, napi 16 órákkal. Mindenesetre, nem tudom, hogy ez a korral jár, vagy az anyasággal, de sosem akartam a vállalkozásom rabjává válni. Elkönyveltem, hogy ez a pár hét az életünkben most erről szól, ezt mindenki megérti, a gyerekek is, tudják, hogy miért csinálom, lelkesek voltak az én sikeremért.
Öröm volt számomra, hogy ők látták az egészet, hogy hogyan indultunk, és milyen apró kis lépésekkel hová jutottunk. Volt is aki kérdezte, nem korai ezt kiszervezni, hiszen zsebrerakhatnád azt a pénzt… de nekem nem ért annyit az a plusz pénz, mint a gyerekeim, a családom élete, másrészt természetesen rögtön tudtam, hogy hová fogom tudni átcsoportosítani azt a rengeteg időt, amit a csomagolgatással töltök. A vállalkozás úgy fejlődik, ha én is fejlődök vele. Egy idő után az ilyen feladatokat le kell építeni, ki kell szervezni.”

Bakonyi Orsolya – Salatazo.hu

Webshippy ShopRenter alkalmazás

“2017 augusztusában indultunk el, decemberben már este 10-kor is csomagoltunk, itthon, a családi házunkban. Minden sarokban kartonok és dobozok álltak, naponta cipekedtünk a postára. (…)

Úgyhogy január első hetében béreltünk egy autót és felvittünk mindent Budapestre, a Webshippy-be, ezzel el is indult a közös munka. Nagy volt a bizalmam, mert sok jót olvastam róluk. Szerintem páratlanul jó a belső felület, az, hogy minden részletet ellenőrizni tudsz. A logisztika kiszervezésében egyébként az is jó, hogy nagyon megkönnyíti a nyilvántartást, az adminisztratív feladatokat is. Ez tényleg sokat dobott az elején, amikor még leginkább egyedül vittem az egész üzletet. Enélkül nem fejlődtünk volna ilyen léptékben, nem tartanánk ma itt. Ez biztos.”

Juhász Nóra – Sofa Dress

 “Nyáron szerettem volna egyetlen hetet nyaralni, sőt, csak öt napot igazából: mire visszajöttem, olyan szinten begyűltek a csomagok, hogy utána egy teljes hónapig kaptam a hívásokat, hogy hol késik a rendelés. És ez bántott. Úgy voltam vele, ez nem mehet így, hogy nem tudok pihenni.
Vagy mi lesz, ha gyerekem lesz, nem maradhatok ki egy hétig, vagy pár napig sem? És akkor eldöntöttem, hogy hát a munkának ez a legnagyobb része, és ez az, amit nem tudok bárhonnan csinálni, szóval rákerestem a fulfillmentre, és a Webshippyről sokat lehetett olvasni. Az év végére terveztem a váltást, de olyan meggyőző volt az egész, hogy még ott helyben, nyár végén beléptem.”

Virág Gergely – Royaltuning.hu

Összességében elmondható, hogy a fulfillment felszabadítja a webáruházat a rendeléskezeléstől, mint alacsonyabb hozzáadott értékű munkafolyamattól, amit így üzletfejlesztésre, marketingre, vagy éppen újabb vállalkozás építésére lehet fordítani.

A fulfillment előnyei:

  • Alacsonyabb szállítási költségek
  • Kalkulálható logisztikai költségek
  • Kedvezőbb nemzetközi szállítás
  • Külföldi utánvét kezelés
  • Professzionális csomagolás
  • Minimalizált hibaszázalék
  • Minimalizált fix költségek
  • Nincs logisztikai HR igény

A fulfillment folyamatának lépései:

  1. Raktárkészletünket közvetlenül a Webshippy által biztosított logisztikai központok valamelyikébe szállíttathatjuk, ahol addig tárolják őket, amíg kiszállításra nem kerülnek.
  2. Az összekapcsolás után a rendelések automatikusan szinkronizálódnak és láthatóvá válnak a Webshippy szoftverében.
  3. A beérkezett megrendelések tételeit azonnal összeszedik, csomagolják és online számlázó programunkkal a nevünkben kiszámlázzák, a számlát nyomtatva vagy elektronikusan kiküldve.
  4. Az összeállított csomagokhoz a legoptimálisabb logisztikai alvállalkozó címkéit generálják és a csomagokat aznap kézbesítik a futárcég számára, így azok akár másnapra célba érhetnek.
  5. A hazai vagy külföldi utánvétes csomagjaink ellenértékét begyűjtik és heti elszámolással az általunk megadott Forint, vagy deviza számlára továbbítják a legköltséghatékonyabb pénztovábbítási eszközök használatával.
  6. Az át nem vett csomagokat automatikusan visszavételezik, a kiállított számlákat a rendszerük a háttérben sztornózza.

Webshippy ShopRenter alkalmazás

A fulfillment költségei:


Raktározás: potenciálisan ingyenes

Csomagkezelés: rendeléskezelés, csomagolás, a csomag összeállítása beállított paramétereknek megfelelően (számlanyomtatás, futárcímke generálás, marketinganyagok hozzáadása, igény szerint)

Kiszállítás: garantáltan kedvezőbb ár, mint egyéni ügyfél esetén

A Webshippy-nek nincsenek “standard” árai, minden az adott webáruház speciális igényeitől, paramétereitől függ, a végső ár transzparens módon alakul ki, az egyeztetési folyamat során. Erről szívesen nyújtanak tájékoztatást a szokásos csatornákon.

A fentieken túl egyetlen költséggel kell még számolnunk: a tulajdonos kötelessége az árukészlet beszállítása és időnkénti újratöltése a Webshippy raktárában – ezt kell csak saját erőforrásból megoldani.

A Webshippy-sztori

A webshopok fejlődésének útjában álló óriási logisztikai kihívást mi magunk is megtapasztaltuk, több, saját, sikeresnek induló, de akadozva fejlődő webáruház építgetése során. Amíg havonta 100 csomagot adtunk el, addig napi 3-5 csomagot kellett összekészíteni és feladni, ez még megoldható a napi munkavégzés (marketing, adminisztráció, fejlesztés stb.) mellett.

Havi 200 csomagnál ez viszont már napi 10-15 csomag is lehet, ez az a szint, amikor “valahogy megoldjuk”, de egyre fárasztóbb, egyre komolyabb nyűg a rendeléskezelés. Nem nehéz belátni, hogy innen már nem sokkal kell tovább fejlődnie az eladásoknak ahhoz, hogy erre valamilyen külön megoldást kell találni.

Engem már az első webáruházam fejlesztése idején foglalkoztatott, hogyan és milyen munkafolyamatokat lehetne racionalizálni és lehetőleg automatizálni, hogy jobban pörögjön az üzlet. Belevágtunk tehát egy szoftver fejlesztésébe, ami szinkronban tartja a raktárkészletet, segít a számlázásban. Vonalkód-alapú azonosítást vezettünk be, és tudományos igényességgel optimalizáltuk a csomagolás folyamatát.

Ezt magunknak fejlesztettük, de ahogy híre ment, mások is érdeklődtek iránta, és ezért döntöttük el, hogy minden erőnket erre koncentrálva megcsináljuk a lehető legjobb kiszervezett logisztikai szolgáltatást Magyarországon. Ez lett a Webshippy.

Webshippy raktár

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, raktárterületet és irodát bővítettünk, húsz alkalmazott dolgozik a rendeléskezelésen és tíz fejlesztőnk teljes állásban a rendszer újabb és újabb funkcióit hozza létre, az ügyfeleink és a munkatársak visszajelzése alapján.

A Webshippy elérte a havi negyvenezres csomagszámot, díjakat nyert, és nem lassít – hamarosan debütál a Dropshippy nevű szolgáltatásunk, ami kifejezetten a továbbértékesítést segíti a csatlakozó webáruházak számára, és egyéb irányokba is fejlődünk, azzal a céllal, hogy mindenkinek segíteni tudjunk a logisztikai feladatok hatékonyabbá tételében. A Webshippy fejlődése sosem ér véget, mindig az éppen aktuálisan elérhető, lehető legjobb kiszervezett logisztikai szolgáltatást fogjuk nyújtani.

Nagyon örülünk, hogy immáron még egyszerűbb módon tudjuk megoldani a technikai összekötést Magyarország egyik legnagyobb bérelhető webáruház motorjának, a ShopRenternek az ügyfeleivel. Alig várjuk, hogy bemutathassuk az érdeklődőknek, mit tudunk. Meggyőződésünk, hogy a fulfillment a jövő szinte minden e-kereskedelemi vállalkozás számára.

Ha Ön is szeretné kipróbálni a Webshippy Alkalmazást, akkor meglévő  ShopRenter boltja esetén lépjen be az admin felületre és telepítse alkalmazást. Amennyiben nincs webáruháza, hozzon létre egyet egyszerűen, ingyen!

A szerzőről:

Perényi András - ügyvezető igazgató
Perényi András
ügyvezető igazgató –  Webshippy
Kommunikációs szakember, digitális üzletfejlesztési tanácsadó, az Insomnia Reklámügynökség korábbi társtulajdonosa. 2013 óta foglalkozik online kereskedelemmel, eleinte saját webáruházakat üzemeltetett, majd egy új, automatizált rendelésfeldolgozási szoftvert fejlesztett. Ma, a Webshippy Fulfillments vezetőjeként társaival a régió leginnovatívabb kiszervezett logisztikai cégét építik.