Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás SEO

5+1 helyzet, amikor a SEO lehet a webshopod mentsvára

7 perc olvasási idő 5-helyzet-amikor-a-seo-lehet-a-webshopod-mentsvara

A mai e-kereskedelemben, ahol a konkurencia minden eddiginél erősebb, és a vásárlók egyre több időt töltenek online, a webáruházak számára folyamatos fejtörést okoz, hogy hogyan tűnhetnének ki a tömegből?

Ez a folyamatos verseny ösztökél minket a különböző marketing eszközök bevetésére. Ma már a webshopok többsége jelen van a különböző közösségi média felületeken, hirdet a Google Ads-ben, és a Meta felületein, valamint bontogatja szárnyait a TikTok-on.

Ugyanakkor sokan csak utolsóként, vagy rosszabb esetben egyáltalán nem gondolnak egy igen fontos eszközre, a SEO-ra, ami lényegében mindennek az alapja kéne, hogy legyen. Hogy könnyebben megértsd miért, nézzünk egy egyszerű, mindennapi példát:

Képzeld el, hogy egy virágoskertet szeretnél készíteni. Kiválasztod a legszebb virágokat és képzeletben már látod a sok színben pompázó álomkertet. Ugyanakkor, ha a talajt nem készíted elő, nem táplálod és nem gondoskodsz a megfelelő vízelvezetésről, a növényeid nem fognak virágozni, vagy még rosszabb, elpusztulnak.

Hasonlóképpen: akármilyen vonzó a webáruházad vagy bármennyire egyediek a termékeid, ha a potenciális vásárlók nem találják meg a keresőmotorokban, a webshopod nem fogja elérni a kívánt sikert. Ahogy a virágoskert sikere a megfelelő előkészületeken múlik, úgy a webáruházad sikeressége is részben a SEO-ra (keresőoptimalizálásra) épül.

A SEO tehát több, mint egy marketing eszköz, a SEO az a talaj, amiben a webshopod növekedése és virágzása gyökerezik. Már a kezdetekkor, a webáruház felépítésénél fontos figyelni arra, hogy minden beállítás megtörténjen SEO szempontból is. Ez nem csupán javítja webáruházad láthatóságát a keresőmotorokban, de növelheti a forgalmat, a konverziós arányokat, és végül, de nem utolsósorban, a bevételt is.

Vajon milyen helyzetekben lehet a SEO a webshopod mentsvára? Ismerd meg az alábbi 5+1 forgatókönyvet, ahol nemcsak hasznos, de a siker alapja is lehet.

1. Szeretnéd növelni webshopod organikus forgalmát

Az organikus forgalomszerzés alapja szintén a SEO. Lehetővé teszi, hogy hosszú távon növeld a forgalmad anélkül, hogy közvetlenül fizetnél a kattintásokért. 

Ez teszi a SEO-t egy rendkívül költséghatékony marketing eszközzé, és ezért érdemelte ki immáron 14. éve a “legtöbb bevételt hozó marketing eszköz” címkét a Nagy Webáruház Felmérésben részt vett webáruház tulajdonosok körében. Ugye már neked sem kérdés, hogy fontos-e nagyobb figyelmet szentelni a keresőoptimalizálásra?

Ha már egy ideje foglalkozol a SEO-val, megfogadod minden fellelhető ingyenes és fizetős anyag tippjeit, hogy jobb pozíciót szerezz a keresőkben és ezzel növeld az organikus forgalmat, akkor jár a piros pont számodra!

Ugyanakkor, ha azt látod, hogy ennek ellenére sem jönnek a várt eredmények, akkor minél előbb érdemes feltárni mi lehet a gond. Ha iránymutatásra van szükséged, hasznos lehet számodra az ingyenes helyzetfelmérésünk, melyet követően személyre szabottan konzultálhatsz szakértőnkkel, aki segít webshopod keresőoptimalizálásában.

Több kérdés is felmerülhet, ha nem jönnek a várt eredmények:

  • Biztos minden jól van beállítva webáruházadban SEO téren?
  • Vajon tényleg a jó kulcsszavakra optimalizálod a tartalmaid?
  • A webáruházad legfontosabb oldalaira készítesz SEO szempontok szerint tartalmakat, leírásokat?
  • Mi a helyzet a webshopod DA (Domain Authority) értékével? Folyamatosan javítod ezt külső linkek szerzésével?

Ha ebből bármelyik nincs rendben, az hatással lehet webáruházad organikus forgalmának stagnálására, sőt akár a romlására is!

2. Teljesen új a webáruházad és még nincs elegendő kereted hirdetésekre

Induló webáruházaknál elengedhetetlen lépés, hogy már az elején megadjuk az alapvető SEO beállításokat, mint a meta címkék, az alt címkék, a kulcsszavak, a strukturált URL-ek stb.

Ha kezdetben rosszul vannak beállítva az SEO elemek, a Google és más keresőmotorok esetlegesen rosszul indexelik be a webshopodat, ami azt jelenti, hogy nem a releváns kulcsszavakhoz és keresési kifejezésekhez kapcsolják az oldaladat. Ez később negatívan befolyásolhatja a webáruházad rangsorolását a keresési eredmények között.

Jusson eszedbe most a cikk elején említett virágoskert példája: Ha induláskor nem állítod be helyesen az alapvető SEO beállításokat, az komoly problémákhoz és lemaradáshoz vezethet később, miközben a keresőmotorokban való rangsorolás és láthatóság javításán dolgozol. Azért ajánlott az elejétől fogva időt és erőforrást szánni a SEO-ra, hogy megalapozd webáruházad sikerességét.

Még egy érv indulóként a keresőoptimalizálás mellett az, hogy kezdetben több olyan költséggel is szembe kell nézned, amelyek elengedhetetlenek lesznek a webshop üzemeltetéséhez (üzemeltetési díj, a kapcsolódó fizetési és logisztikai szolgáltatók díjai, a kötelező jogi dokumentumok elkészítésének költségei stb.). Ebben a kezdeti fázisban a SEO lehet a legköltséghatékonyabb marketing megoldás, hiszen hatása hosszú távú – a SEO-ba fektetett munka és költség nem vész el, ellenben a fizetett hirdetésekkel, ahol ha elfogy a keret vagy leáll a kampány, akkor nem hoz több forgalmat az oldalra.

3. Többségében szezonális termékeid vannak

Gyakori, hogy az olyan webáruházak, amelyek szezonális termékeket értékesítenek (pl.: fürdőruhák, strand termékek, síruhák, sífelszerelések) csak időszakos kampányokban gondolkodnak és kikapcsolják a fizetett hirdetéseiket szezonon kívül, mert olyankor nem feltétlenül térül meg az erre szánt keret.

Ezzel önmagában még nincs gond, mert a Google érti és elismeri, hogy bizonyos típusú üzletek a szezonális trendeknek vannak alávetve. Ugyanakkor fontos, hogy a szezonon kívüli időszakokban is meglegyen az online jelenlét és ne tűnj el teljesen a vásárlóid látószögéből. Ezekben az időszakokban megalapozhatsz a következő kampány szezonnak. Erre pedig a legjobb eszköz a SEO központú tartalommarketing.

A folyamatos kommunikáció, a tartalomfrissítések és a meglévő vevőkör ápolása segít a közönséged érdeklődésének fenntartásában és hozzájárul ahhoz, hogy a kezdődő szezonban visszatérjenek a webshopodba és vásároljanak.

A tartalmakat azonban ne csak a leendő vásárlóidnak, hanem a keresőmotoroknak is írd! Ha SEO szempontok szerint készítesz tartalmakat, az javíthatja webshopod pozícióját a keresőmotorokban, melynek pozitív hatásait a következő szezonban élvezheted majd igazán.

Íme egy kis segítség a SEO központú tartalom készítéshez:

  1. Végezz kulcsszó kutatást a webshopoddal kapcsolatos termékekre, kategóriákra. Ezt kiegészítheted egy konkurencia elemzéssel is, ahol megnézed, hogy a versenytársaid mely kifejezésekre összpontosítanak.
  2. Határozd meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre optimalizálni szeretnéd a tartalmakat és a webshopod forgalmát.
  3. Ezekre a kulcsszavakra dolgozz ki egy tartalom tervet, majd valósítsd meg azt. 

A szövegírásban segítségedre lehet a mesterséges intelligencia is, ugyanakkor ha mással töltenéd az idődet, amellett, hogy a webshopod sem hanyagolod el, vagy csak egyből profi kezekre bíznád, akkor érdemes kiszervezni és szakértő segítséget kérni a tartalomkészítésben.

4. Korlátozott tartalomnak minősül a terméked a Google Ads-ben

Amikor egy webshop termékei korlátozás alá esnek a Google Ads irányelvei szerint – mint például bizonyos egészségügyi termékek, CBD-t tartalmazó termékek, vagy akár bizonyos szabályozott iparágak termékei –, a SEO kritikus szerepet tölthet be a marketing stratégiában.

Ebben az esetben a SEO hozzájárulhat a webshop sikeréhez, mivel növelheti az organikus látogatottságot. 

Mit tegyél, ha a termékeid korlátozva vannak?

  • Hozz létre célzott kulcsszavakat és tartalmakat, amelyek pontosan azokra a felhasználóknak szólnak, akik érdeklődnek a termékeid iránt.
  • Javítsd minőségi tartalmakkal a webshopod hírnevét és hitelességét, de ne csak a célközönséged, hanem a Google szemében is. A minőségi tartalmak emellett növelhetik a webshopodban töltött időt és csökkenthetik a visszafordulási arányt.

Ne feledd, hogy a keresőoptimalizálás hatása mindig hosszútávú, ellenben a Google Ads hirdetésekkel! A SEO-nak köszönhetően, akkor is szerezhetsz látogatókat a keresők találati listájából, ha nem jelenítesz meg hirdetéseket azon a felületen.

A Google találati lista első 3 helyén legtöbb esetben fizetett hirdetésekkel találkozik a felhasználó, majd utána következnek a Google szerint legrelevánsabb oldalak

Érdekesség: 

A Varn Digital Marketing által végzett kutatás szerint a válaszadók 34,8%-a felismeri a Google találati listában a fizetett hirdetéseket, de tudatosan nem kattint rájuk. Ennek oka az, hogy tudatosak és nem szeretnék, hogy a kattintás után a hirdetések folyamatosan kövessék őket a más felületeken – azaz nem szeretnének remarketing listákba kerülni.

Ez az arány valljuk be igen magas, főleg akkor, ha a célközönségünk pont ezek a tudatos emberek. Ilyenkor megkerülhetetlen, hogy keresőoptimalizálással foglalkozzunk.

5. Tiltott a terméked a Google Ads-ben és a Meta felületein

Mivel ebben az esetben nem tudsz fizetett hirdetésekkel forgalmat terelni a webshopodra, a keresőoptimalizálás lehet számodra a kulcs marketing eszköz, ha szeretnéd megcélozni azokat, akik már közelebb állnak a vásárlás fázisához – azaz a Google-ben keresik a megoldást a problémájukra.

A jó hír az, hogy esetedben a konkurensek sem futtathatnak fizetett hirdetéseket, így a Google keresési találatok rangsorában nem tud senki beelőzni a fizetett találatokkal. Ebből úgy kovácsolhatsz előnyt, ha erősíted a webshopod SEO-ját. A feladatod már “csak” annyi, hogy legyél jobb benne, mint a konkurensek.

Hogy milyen a jó SEO stratégia és hogyan csináld eredményesen, arra sajnos nem ez a cikk fog választ adni, mert egy 300 oldalas könyv is kevés lenne rá, hogy eláruljuk a sikeres keresőoptimalizáció receptjét. Ugyanakkor egy ingyenes helyzetfelméréssel segíteni tudunk abban, hogy elindulj ezen az úton.

+1: Már minden marketing eszközt kimaxoltál

Oké, tudjuk, ez szinte lehetetlen, hiszen pont attól szép az online marketing, hogy mindig van valami újdonság. Itt arra gondolunk, hogy ha elégedett vagy a használt marketing eszközök (Meta hirdetések, Google Ads, social tevékenységek) eredményeivel, viszont a SEO eddig háttérbe szorult (ezért viszont fekete pont jár), akkor eljött az idő, hogy pótold ezt a hiányosságot.

Az előző pontban említettük, hogy a webáruház tulajdonosok bevallása alapján a SEO hozza a legtöbb bevételt a webshopban. Így, ha eddig még nem foglalkoztál vele, lehet nem tudtad azt (eddig), amit ezek a webáruházak – köztük a versenytársaid – már gőzerővel alkalmaznak. Szóval ne halogasd tovább, szánj időt és erőforrást a SEO-ra is és ne engedd, hogy a konkurensek értékes látogatókat halásszanak el előled!

Végezetül, a +1 ponthoz jár +1 érdekesség is: Tudtad, hogy a SEO pozitív hatással lehet a Google Ads hirdetéseidre is? Ha egy webáruház jól van optimalizálva a keresőmotorok számára, az azt jelenti, hogy releváns és hasznos tartalommal rendelkezik. Ez javíthatja a Google Ads hirdetések minőségi mutatóit, a magasabb relevancia hatására pedig a hirdetések jobb helyezést kapnak, ráadásul kevesebbe is kerülnek majd.

Reméljük, hogy a cikkben ismertetett 5+1 eset kellően bizonyítja számodra, hogy mennyire fontos a SEO egy webáruház életében. Tedd meg az első lépést és igényelj egy ingyenes helyzetfelmérést, majd hozzuk ki együtt a legtöbbet webáruházad SEO-jából!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
shoprenter példakép díj 2024
Shoprenter Példakép Díj győztes

A Shoprenter számára fontos, hogy olyan e-kereskedőkre hívja fel a figyelmet, akik az elért ...Elolvasom

Close