SEO Trendek

A legfontosabb 2024-es SEO trendek webáruházaknak

6 perc olvasási idő 2024-seo-trendek

A Google évről-évre dolgozik olyan fejlesztéseken, melyeknek célja, hogy a felhasználók számára minél relevánsabb tartalmakat javasoljon a találati listában. Nem volt ez máshogy 2023-ban sem – az újdonságok, melyeket a Google bevezetett, idén hozzájárulnak majd a fenti cél optimalizálásához.

Tudatos webáruház tulajdonosként Te is szeretnéd sikerre vinni a webshopod keresőoptimalizálását 2024-ben? Akkor fontos, hogy kövesd a Google legfontosabb SEO trendjeit, mi pedig most ebben szeretnénk segíteni neked.

Cikkünkben összegyűjtöttük mire érdemes figyelned 2024-ben is.

Az E-E-A-T még fontosabbá válik

A Google bizonyos szempontokat figyelembe véve vizsgálja meg webáruházad oldalait és dönti el, hogy a felhasználók számára valóban értékes tartalmakat kínálsz-e. Ennek vizsgálatára az E-E-A-T szempontrendszert használja.

google-eeat

A Google E-A-T keretrendszerével (Expertise – Szakértelem, Authoritativeness – Hitelesség és Trustworthiness – Megbízhatóság) 2015-ben találkozhattál először, ugyanakkor 2023-ban egy új E betűvel (Experience – Tapasztalat) bővült.

Ez a változás egyértelműen jelzi, hogy 2024-ben kiemelt fontosságú lesz a webáruházak keresőoptimalizálásában is. Ellenőrizd tartalmaid pontosságát, használj friss, megbízható adatokat, bátran oszd meg a személyes tapasztalataidat és jelölj meg elismert forrásokat, hogy megfelelj az E-E-A-T elvárásainak.

Nő az AI szerepe a keresőoptimalizálásban

Az AI (mesterséges intelligencia) megjelenése a SEO-ban új lehetőségeket nyitott, segítve a vállalkozásokat az olyan egyedi és értékes tartalmak létrehozásában, mint a kulcsszavakra optimalizált termék- és termékkategória leírások, blog bejegyzések, meta leírások.

Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy az AI által generált tartalmakat vajon milyennek ítéli meg a Google az E-E-A-T szempontrendszer szerint? 

ai-szerepe-a-seo-ban

Az AI megjelenésével sokan tartanak attól, hogy a Google hátrébb sorolja majd az általa generált tartalmakat. A Google hivatalosan is bejelentette, hogy ugyanúgy tekint az AI által készített tartalmakra, mint a manuálisan írt cikkekre, ha azok megfelelnek a SEO szempontoknak és az irányelveknek.

Tehát, olyan tartalom generálására, amelynek elsődleges célja a keresési eredményekben elfoglalt rangsorolás manipulálása, továbbra is megsérti a Google spamre vonatkozó irányelveit, így fontos, hogy ezeket figyelembe vegyük és úgy használjuk fel a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket, hogy a generált tartalmakat ellenőrizzük és kiegészítjük a saját tudásunkkal szakértelmünkkel.

Emellett azt jósolják, hogy 2024-ben azok a tartalmak tudnak majd leginkább érvényesülni a rangsorolási versenyben, amelyek alapos kutatásra épülnek és ezzel valós értéket adnak az olvasónak.

Hogyan segít a mesterséges intelligencia a keresőoptimalizálásban cikkünkben még többet megtudhatsz a témáról.

Felhasználói élmény, mint SEO tényező

2024-ben nagyobb hangsúlyt kap a felhasználói élmény (UX) is a rangsorolásban. Tehát azok a webáruházak, amelyek gördülékeny és kielégítő élményt nyújtanak a felhasználóknak, előrébb kerülnek a keresési eredmények között is.

Egy webáruház felhasználói élményén számos eszközzel és megoldással lehet javítani. A témaváltástól kezdve, a folyamatos optimalizáláson át, egészen az egyedi design alkalmazásáig válogathat a vállalkozó, hogy mivel tud a saját versenyhelyzetében érvényesülni.

Hazánkban a webáruház tulajdonosok nagy részénél a webáruház megjelenése sokadlagos tényező. Ezen a gondolkodásmódon mielőbb változtatni kell, hiszen mostantól nem csak mi, hanem a Google is fontos szempontnak ítéli meg.

A linképítés 2024-ben is kiemelt fontosságú

A Google szemében a DA érték (Domain Authority) mutatja meg, hogy egy oldal mennyire értékes. Ezt a DA értéket úgy tudjuk igazán hatékonyan és aktívan építeni, ha a mi webshopunknál magasabb DA értékű oldalak hivatkoznak ránk.

Ugyanakkor, mielőtt új linkeket kezdenél építeni, fontos, hogy:

  1. Feltárd, milyen külső oldalak hivatkoznak jelenleg az oldaladra és ezeknek, milyen az osztályzata? Ha találsz valamilyen rossz minőségű linket, dönthetsz úgy, hogy ezeket elutasítod a Search Console-ban.
  2. Szemmel tartsd, mit csinálnak a versenytársaid azaz, monitorozd a linképítésüket. Ez ötleteket adhat a saját linképítési stratégiád optimalizálásához.
  3. Használd a kapcsolataidat is a linképítéshez! Ha van olyan tartalmad, amely megfelel egy külső, erős DA értékű oldal (pl. szakmai blog) kritériumainak és látod esélyét, hogy elhelyezzenek ott egy hivatkozást, lépj kapcsolatba velük. Győződj meg róla, hogy a tartalmad valóban hozzáadott értéket nyújt a számukra. Ha még nincsenek ilyen tartalmaid, jó stratégia lehet, ha a tartalomkészítést egyeztetés előzi meg, így tervezetten tudsz blogolni és az elkészült cikkekre értékes linkeket szerezni magas DA értékű oldalakról.

Nem tagadjuk, a külső linkek szerzése a SEO stratégia legnehezebb és legidőigényesebb eleme, hiszen magas szakértelmet és nagy kapcsolati hálót igényel. Ezért megéri elgondolkodni a linképítés kiszervezésén, hiszen a SEO szakértők könnyebben felmérik, mely oldalak lehetnek számodra fontosak.

A Shoprenter SEO csapata örömmel segít Neked a fentiekben! Keress minket bizalommal és dolgozzunk együtt azon, hogy webáruházad 2024-ben jobb eredményeket érjen el a Google keresőben.

shoprenter-seo

Mobilos nézet fontossága

Az okostelefonok szerepe az elmúlt években jelentősen megnőtt, ami a SEO-ban is szerepet játszik. Egyre többen böngészik az internetet mobileszközről, sőt sokan kizárólag arról.

Annak érdekében, hogy 2024-ben is sikereket érj el a keresőoptimalizálásban, fontos, hogy a webshopod kielégítse a mobilhasználók igényeit. A mobiloptimalizált megjelenés nagy szerepet játszik a technikai SEO szempontokban, így, ha a webáruházad nem felel meg a Google elvárásainak, akkor nem tudsz majd a találati lista elejére sem kerülni és rengeteg potenciális organikus vásárlótól esel el.

mobil-optimalizacio-seo

Szerencsére ma már több megoldás is létezik, amellyel folyamatosan vizsgálhatod és javíthatod az oldalad mobilos nézetét.

A Google Analytics adatai, a folyamatos A/B tesztek és a Hotjar használata válaszokat adhat számodra, hogy a webshopod mely pontjain érdemes fejleszteni (nem csak mobilos nézetben).

Bérelhető webáruházak esetén általánosságban elmondható, hogy minél frissebb egy design téma vagy sablon, annál jobban megfelel a technikai SEO feltételeinek, legyen szó akár a mobilos megjelenésről vagy a gyorsaságtól. Shoprenter esetén a Madrid téma rendelkezik a legjobb SEO eredményekkel.

Ha pedig mobil alkalmazás irányába mennél, a 2023-ban kiadott LEAPP Creators Shoprenter alkalmazással könnyedén beteheted webáruházadat a vásárlóid zsebébe egy fix havidíjért.

Videós tartalmak keresőoptimalizálása

Alkalmazol webáruházadban videós tartalmakat? Blog helyett vagy mellett vlogolsz? Folyamatosan gyártasz videókat a termékeidről?

video-tartalom

A videós tartalmak az elmúlt években egyre népszerűbbek. Már nem csak a YouTube-on, hanem szinte már minden közösségi oldalon találkozunk velük (Instagram Reels, TikTok). 

Tudtad, hogy a videók ugyan úgy keresőoptimalizálást igényelnek? Optimalizálhatod a videók címét és leírását, és hozzáadhatsz címkéket, hogy segíts a keresőmotoroknak.

Pro tipp, ha igazán profin szeretnéd kezelni a videós tartalmaidat: Ne feledkezz meg a videók feliratozásáról, mert sokan hang nélkül szeretnek videót nézni (vagy nincsenek olyan környezetben ahol hanggal nézhetik meg az adott pillanatban)!

Továbbá, ha megjeleníted a videós tartalmat a webáruházadban, javasoljuk, hogy a YouTube link helyett magát a videót ágyazd be. Mégpedig azért, mert a YouTube a videód lejátszását követően más videókat is ajánl. Ráadásul hirdetések is beépülnek ezen a felületen, amelyek akár meg is előzhetik a saját tartalmat, így rontják a felhasználói élményt és elvihetik a látogató fókuszát.

Egyre több a hangalapú keresés

A hangalapú keresések indítása egyre erősebb felhasználói szokásá válik és a technológiai fejlődés dinamikája ezt lehetővé is teszi.

A hangalapú keresés a SEO-ban is fontos szerepet játszik. A hangalapú keresések általában hosszabbak, mint a gépelt keresések, hiszen az emberek számára a beszéd egyszerűbb módja annak, hogy kifejezzenek valamit – kisebb ráfordítással jár. Ez a változás pedig minden eddiginél nagyobbá teszi a jelentőségét a „long tail” kulcsszavaknak.

A long tail kulcsszavak az átlagnál konkrétabb, több szóból álló kulcsszavak vagy keresőkifejezések, amelyekre már inkább azok a felhasználók akkor keresnek rá, akik közel állnak a vásárláshoz. A long tail koncepció lényege, hogy a hosszabb kulcsszavak használatával sokkal konkrétabb szándékú embereket célozhatsz meg.

Tipp: Mielőtt elkezdenéd felépíteni ezeket, fontos hogy első lépésként feltárd webshopod legfontosabb kulcsszavait. Egy SEO elemzésből megtudhatod, hogy mely kulcsszavakra érdemes elsőként fókuszálni. Hidd el, ha fontossági sorrendben haladsz, hamarabb érhetsz el jobb eredményeket a Google keresőjében.

Ha odafigyelsz a legfontosabb SEO trendekre, biztosak vagyunk abban, hogy hatékonyan javíthatsz webshopod keresőoptimalizálásán és olyan versenyelőnyre tehetsz szert, melyekkel a konkurenseid csak nehezen vehetik majd fel a versenyt. 

Törekedj idén webáruházad hosszú távú eredményességének megerősítésére és legyen a keresőoptimalizálás a sikereid kulcsa! Tedd meg az első lépést egy SEO elemzéssel, majd kezdjük el a közös munkát és építsünk a legfontosabb kulcsszavaidra olyan tartalmakat és linkeket, melyekkel pozitív irányba tereljük webshopod organikus forgalmát.

A szerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter SEO csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi organikus látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webshop indítás saját termék nélkül, dropshipping
Webshop indítás saját termék nélkül

“Szeretnék webshopot nyitni, de nem tudom mit lenne érdemes értékesíteni benne.” Gyakran találkozunk ezzel ...Elolvasom

Close