Esettanulmány

Shopifyból Shoprenterbe – A Vegital sikertörténete

5 perc olvasási idő Vegital sikertörténet

A Vegital egy magyar márka, amely növényi italokat készítő gépeket forgalmaz. Ildikó és Imre alapították 2012-ben, miután Kínában felfedezték ezeket a multifunkciós készülékeket és a növényi italok iránt növekvő igényt. Azóta a Vegital Magyarország piacvezető vállalatává nőtte ki magát ebben a kategóriában, és több tízezer gépet értékesített már.

Székesfehérváron készítettünk egy interjút Ballai-Simon Dóra Ügyvezetővel és Nagy-Pálfy Regina Marketing és PR managerrel. Ebben a cikkben betekintést nyerhetsz a Vegital sikertörténetébe. Megismerheted Ildikó és Imre, a cég szenvedélyes alapítóinak útját, a kezdeti nehézségeket, a Shoprenterre való átállás előnyeit, és a jövőre vonatkozó ambiciózus terveket.

Olvasd el cikkünket, és inspirálódj a Vegital sikertörténetéből!

A növényi italok forradalma

Képzeld el, hogy minden reggel friss, finom és tápláló növényi italt fogyaszthatsz a családoddal. Nem kell bonyolult recepteket követned, sem órákat a konyhában töltened. Csak önts egy maréknyi olajos magot/ gabonát és pár hozzávalót a gépbe, nyomj meg egy gombot, és máris élvezheted a házi készítésű növényi italokat, kókusztej, mandulaital, zabital, vagy akár matcha latte ízét. Ez a Vegital forradalma, a cég, ami Magyarországon meghonosította a növényi italok kényelmes és élvezetes elkészítését.

Több, mint egy gép

A Vegital nem csupán egy konyhai gépet kínál, hanem egy egész életmódot. Ildikó és Imre, a cég alapítói, hittek a növényi italok erejében, és elkötelezték magukat amellett, hogy ezt a tudást és lelkesedést megosszák másokkal. A Vegital gépek nem csupán kiváló minőségűek és tartósak, de könnyen használhatóak is, így bárki, akár kezdő is, könnyedén elkészítheti kedvenc növényi italát.

Vegital gép

A kezdetek

„Mindig is vonzott minket az úttörő szerep” – vallja Ildikó. Ő és férje, Imre korábban egy sikeres vámügynökséget vezettek. A 2008-as gazdasági válság idején és az EU csatlakozás miatt váltaniuk kellett. 

Később a sors Kínába vezette őket, ahol a piacokon és éttermekben kóstolt friss szójatej és rizstej íze mély nyomot hagyott bennük. Felismerték a piaci rést, és elhatározták, hogy ezt a trendet Magyarországra is elhozzák.

Mindketten tudták, hogy ez nem csupán egy üzleti lehetőség, hanem egy küldetés is: egészségesebb táplálkozási alternatívákat kínálni a magyaroknak, és hozzájárulni a fenntarthatóbb jövőhöz.

„Eleinte sokan szkeptikusak voltak” – emlékszik vissza Ildikó. A tejmentes életmód akkoriban még nem volt elterjedt Magyarországon, de Ildikó és Imre eltökélték magukat, hogy meggyőzik az embereket a növényi italok előnyeiről.

A Vegital története egy inspiráló példa a kitartásra, a hitre és a szenvedély erejére. Ildikó és Imre bátorsága és elkötelezettsége utat nyitott a növényi italok forradalmának Magyarországon.

A növekedés

A Vegital 2012-ben indult el, kezdetben 100 gépet hoztak be Kínából. A gépek gyorsan kelendőek lettek, és a cég az elkövetkező években robbanásszerűen növekedett. „2015-re már 1000 gépet adtunk el” – büszkélkedik Regina. 2020-ra a Vegital árbevétele elérte a 200 millió forintot.

A siker titkai

A Vegital sikerének számos oka van, Dóra szerint a legfontosabbak a következők:

  • Egyedi termék: „A gépeink kiváló minőségűek és tartósak, emellett könnyen használhatóak. Még egy kezdő is finom növényi italokat készíthet velük.”
  • Szenvedély és tudás: „Mindig is szerettünk főzni, és sokat kísérleteztünk a növényi italokkal. Ezt a tudást beépítettük a gépeinkbe és a receptjeinkbe.”
  • Személyes kapcsolat: „Fontosnak tartjuk, hogy szoros kapcsolatot ápoljunk a vásárlóinkkal. Mindig elérhetőek vagyunk tanácsadásra, és örömmel segítünk a receptválasztásban.”
  • Aktív online közösség: A Vegitalnak van egy 20 000+ tagú Facebook-csoportja, ahol a vásárlók megoszthatják tapasztalataikat, recepteket cserélhetnek, és tanácsokat kérhetnek.

„A Facebook-csoportunk igazi kincs. Ez egy igazi közösség, ahol az emberek támogatják egymást” – mondja Regina.

Egy vevő, Zsuzsa így nyilatkozott: „Nagyon örülök, hogy rátaláltam a Vegitalra. A gépüknek köszönhetően minden nap friss növényi italt fogyaszthatok a családommal. Ráadásul a Facebook-csoportban mindig találok inspirációt és új recepteket.”

A Shopifyról Shoprenterre való átállás

A Vegital 2012-es indulása óta a Shopify platformot használta webáruháza üzemeltetéséhez. A cég növekedésével párhuzamosan azonban a Shopify korlátai egyre nyilvánvalóbbá váltak. A platform nem tudta kielégíteni a Vegital egyre növekvő igényeit, és akadályozta a további bővülést.

A Shoprenter, mint ideális megoldás:

A Vegital csapata alapos kutatást végzett, hogy megtalálja a Shopifyt felváltó ideális platformot. A Shoprenter Magyarország egyik vezető e-commerce platformja, amely kiemelkedő funkcionalitást, rugalmasságot és megbízhatóságot kínál.

A Shoprenter nyújtotta előnyök:

A Shoprenterre való átállás óta a Vegital számos előnyt tapasztalt:

  • Hatékonyabb webáruház-kezelés: A Shoprenter intuitív felülete és széleskörű funkciói egyszerűbbé és hatékonyabbá tették a webáruház mindennapi üzemeltetését.
  • Gyorsabb betöltési sebesség: A Shoprenter platformja optimalizálva van a gyors betöltési sebességre, ami javítja a vásárlói élményt.
  • Rugalmasabb fizetési lehetőségek: A Shoprenter integrációja a legkedveltebb magyarországi fizetési megoldásokkal lehetővé teszi a vásárlók számára a kényelmes és biztonságos fizetést.
  • Jobb vásárlói elégedettség: A Shoprenter által biztosított gyorsabb betöltési sebesség, rugalmasabb fizetési lehetőségek és intuitív felület jelentősen javították a vásárlói elégedettséget.
  • Könnyebb marketingtevékenységek: A Shoprenter integrált marketingeszközökkel segíti a webáruház tulajdonosokat a hatékonyabb marketingkampányok lebonyolításában.
  • Bővíthető funkcionalitás: A Shoprenter számos kiegészítő modullal bővíthető, így a platform rugalmasan alkalmazkodik a Vegital egyedi igényeihez.
  • Megbízható tárhelyszolgáltatás: A Shoprenter megbízható tárhelyszolgáltatást biztosít, így a Vegital webáruháza mindig elérhető a vásárlók számára.

A Shoprenter: új fejezet a Vegital történetében

Vegital

A Vegital növekvő sikere új kihívásokkal is járt. A meglévő webáruházuk már nem tudta kielégíteni a növekvő forgalmat és a vásárlói igényeket. Ekkor jött képbe a Shoprenter, Magyarország egyik vezető e-commerce platformja.

A cég csapata először aggódott a váltás bonyolultsága miatt, de a Shoprenter profi csapata mindenben a segítségükre volt. Az átállás zökkenőmentesen zajlott, és a Vegital hamarosan élvezhette a Shoprenter nyújtotta előnyöket.

„A Shoprenterrel minden sokkal egyszerűbb lett” – lelkesedik Dóra. A platform intuitív felületet és széleskörű funkciókat kínál, amikkel a Vegital hatékonyabban kezelheti webáruházát. A termékfeltöltés, a rendelések kezelése és a marketing tevékenységek sokkal gyorsabbak és hatékonyabbak lettek.

„A Shoprenternek köszönhetően a vásárlói elégedettség is jelentősen javult” – emeli ki Regina. A platform gyorsabb betöltési sebességet és rugalmasabb fizetési lehetőségeket biztosít, ami a vásárlók számára kiemelt fontosságú.

A Shoprenterre való átállás mérföldkő volt a Vegital történetében. A platformnak köszönhetően a cég hatékonyabban tudja kiszolgálni vásárlóit, és továbbra is fenntarthatja növekedési ütemét.

Kérdések és válaszok

Vegital csapat
Forrás. Forbes

Melyik partnerrel / szakértővel / szolgáltatóval van a legpozitívabb tapasztalatotuk?

  • Az Optimonkot nagyon szeretik. Nagyon pozitív tapasztalataik vannak vele. Sokat lendített az eladásokon, mert nagyban csökkentette a kosárelhagyások arányát.
  • DPD Futárszolgálat 
  • SAPI (SalesAutopilot) jól működik. Egy külsős szabadúszó kezeli jelenleg. 
  • Tidio – ügyfélszolgálati modult nagyon szeretik, évek óta használják. Segítségével pontosan látják, hogy hol jár, mit csinál a látogató. 

Külföldre tervezik az értékesítést? Mi a fő akadálya, hogy elkezdjék?

  • A magyarországi sikert a folyamatos edukáció hozta meg, hiszen ezek a készülékek nem olyan ismertek, mint a már megszokott konyhai kisgépek, amelyek minden háztartásban jelen vannak. Külföldön is szükséges ez a fajta edukáció, amely a nyelvek és az eltérő kultúrák miatt kihívás elé állítja a céget.
  • Nehéz feladat a szervizháttér kiszervezése külföldre.

Milyen értékesítési csatornákat használnak?

  • Google Ads by Shoprenter és Facebook Ads (edukatívabb tartalmakkal)
  • TikTok (Ads), Instagram
  • Az ajánlások is nagyon erősek nálunk (vevők, vegánok, sportolók, stb.)
  • 22 ezer fős Facebook csoport

Mi a véleményük a Shoprenterről?

  • Nagyon szeretik a rendszert, mert egyszerűen kezelhető, gyors, átlátható, és be vannak kötve az integrációk.
  • Sokat olvassák a Shoprenter Klubot.
  • Stabilnak tartják a rendszert, a legnagyobb csúcsok idején se volt fennakadás.
  • Madrid témát nagyon szeretik.
  • Követik a fejlesztéseket, és nagyon előre mutatónak tartják az erre épült rendszert.

A tervek

A Vegital továbbra is a növekedésre összpontosít. A cég tervei között szerepel:

  • További edukáló tartalmak (videók, blogok, podcastok) létrehozása profi stábbal
  • Új termékek fejlesztése: „Folyamatosan kutatjuk a fejlesztési lehetőségeket. Célunk, hogy a jövőben a növényi italok főzésén túl más egészséges ételek elkészítésében is segítsünk a vásárlóinknak.”
  • Külföldi terjeszkedés bővítése: „Már most is exportálunk néhány szomszédos országba, de szeretnénk tovább bővíteni a külföldi jelenlétünket.”

A kihívások

A Vegital sikerei mellett természetesen kihívásokkal is szembe kell nézniük. Dóra kiemeli a következőket:

  • Növekvő szállítási költségek: „Az elmúlt években jelentősen megnőttek a szállítási költségek, ami kihívást jelent az áraink versenyképességének megőrzése szempontjából.”
  • A piac telítődése: „Egyre több cég lát fantáziát a “mindenmentes” piacon, ami növeli a versenyt. Folyamatosan fejlesztenünk kell ahhoz, hogy megőrizzük a vezető szerepünket.”

„Bízunk benne, hogy a kiváló minőségű termékeinkkel, a személyes ügyfélkapcsolatokkal és az innovatív fejlesztésekkel továbbra is sikeresek leszünk” – zárja a beszélgetést Regina.

Összefoglalás

A Vegital egy inspiráló sikertörténet, amely megmutatja, hogy a szenvedély, a kemény munka és a kiváló minőségű termékek hogyan vezethetnek a sikerhez. A cég a tejmentes piac egyik vezető szereplőjévé nőtte ki magát Magyarországon, és továbbra is a növekedésre összpontosít a jövőben. A Vegital példája jól szemlélteti, hogy az egészséges életmód iránti növekvő igény milyen új piaci lehetőségeket rejt magában.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Fejlesztések és változások
Újdonságok a Shoprenternél: Fókuszban az ügyfélélmény, a Google változásai és az új szállítási módok, mint a Wolt Drive

Az online kereskedelmi piac folyamatos változása kihívások elé állítja a vállalkozásokat, de mi, a ...Elolvasom

Close