SEO Trendek Újdonság

A legfontosabb 2023-as SEO trendek webáruházaknak

4 perc olvasási idő seo-trendek-2023

A Google mindennapjaiban évről-évre egyre fontosabb szerepet tölt be a kérdés: hogyan tudná úgy rangsorolni az oldalakat organikus találati listájában, hogy azok minél jobban megfeleljenek a felhasználók valódi elvárásainak.

Így, ha tudatos webáruház tulajdonosként Te is szeretnéd sikerre vinni a webshopod keresőoptimalizálását 2023-ban, akkor mindenképp érdemes követned a Google legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) trendjeit. Ne aggódj, a Shoprenter csapataként ebben is segítünk neked!

Cikkünkben összegyűjtöttük mire érdemes figyelned 2023-ban is a keresőoptimalizálás területén.

Egyre okosabb algoritmusoktól függünk

A Google algoritmusain a becslések szerint évente több száz frissítést végeznek el, melyek egy része bizony keresőoptimalizálási (SEO) kérdéseket is érint. Ezektől nem kell azonban megijednünk, hiszen, ha továbbra is minőségi tartalmakat készítünk, technikailag stabil lábakon áll a webáruházunk és a megfelelő kulcsszavakra építjük keresőoptimalizálásunkat, akkor ez csak segít bennünket a konkurenseinkkel szemben.

Érdemes inkább hasznos iránymutatásként tekintenünk ezekre a SEO trendekre, hiszen a Google így segít nekünk és a felhasználóknak a hatékony „egymásra találásban”.

Minőségi tartalmak a lista élén

2023-ban is az egyik legfontosabb szempont a Google szemében, hogy valóban minőségi, releváns tartalmakat (szövegek, képek, videók, ábrák, információk stb.) tegyünk közzé a webáruházunk oldalain.

Minél hasznosabb egy ilyen tartalom, jó eséllyel annál több értékes kulcsszót tudunk benne elhelyezni és annál több ideig kapjuk meg a webáruházunkba látogató felhasználók (potenciális vásárlóink) figyelmét. Nem is beszélve arról, hogy így még inkább alátámasztjuk a szakértelmünket és nagyobb eséllyel ösztönözzük a felhasználókat a rendelésre.

Ne a keresőknek írj szöveget!

Ha kiemelten fontos kérdésként kezeljük webáruházunk keresőoptimalizálását, akkor sem érdemes kizárólag a „Google keresőjének írnunk a szövegeket”.

Ne halmozzuk a kulcsszavainkat, legyen inkább könnyen olvasható, értelmes, a potenciális vásárlóink számára értékes szöveg. A Google-re pedig tekintsünk úgy, mint aki meg akarja érteni, mivel foglalkozunk, mik a termékeink, miért vagyunk jobbak, mint a konkurenseink és kinek szeretnénk értékesíteni a termékeinket.

Egy jó SEO szövegben tehát megvannak a legfontosabb információk a keresőknek is, ugyanakkor a potenciális vásárlóinknak szólnak.

Hogyan építsük fel a termék oldalainkat?

Webáruházként az egyik legfontosabb kérdés SEO szempontból, hogy hogyan építjük fel a termékeink oldalait. 

  • Hogyan mutatjuk be azokat? 
  • Milyen nevet, URL címet, rövid- és hosszú leírást és más egyéb információt jelenítünk meg ezeken az oldalakon? 
  • Beállítunk-e kapcsolódó és hasonló termékeket? 
  • Megjelenítjük-e a termékekről szóló blog írásainkat, gyakori kérdéseket, garanciális és szállítási információkat? 
  • Milyen meta információkat (title, description) adunk meg hozzájuk?

Egy SEO szempontból is profin felépített termék oldal nem csak a Google szemében jelent értékes találati forrást, de a potenciális vásárlóinkat is segít meggyőzni arról, hogy termékeinket, ezáltal bennünket válasszanak a konkurenseinkkel szemben.

Mi is az az E-A-T és miért fontos ez nekünk?

Az E-A-T az angol Expertise, Authoritativeness és Trustworthiness (szakértelem, hitelesség, megbízhatóság) kifejezések rövidítése. Ezzel a rövidítéssel a 2015-ben hivatalosan is nyilvánosságra hozott Google Minőségellenőri Útmutatójában találkozhattunk először és azóta is kiemelt fontosságú kérdés a webáruházak keresőoptimalizálásában.

A Google ezeket a szempontokat figyelembe véve vizsgálja meg webáruházad oldalait és dönti el, hogy a felhasználók számára valóban hiteles, minőségi és hasznos tartalmakat kínálsz-e. Jelenítsd meg a szerzőt az írásaid elején/végén, használj a piacodra jellemző szakszavakat is (ugyanakkor maradj érthető) és hivatkozz nyugodtan szakmai forrásokra!

Mit tud a webshopod? Avagy: a webes vitals mutatók

2021-ben a Google kiemelt figyelmet szentelt a weboldalak működésének felmérésére, amiben az ún. webes vitals mutatókat is segítségül hívta már. Ezek a mutatók 2023-ra még nagyobb hangsúlyt kapnak a Google szemében a webáruházak megítélésével kapcsolatban, így nem mehetünk el mellettük szó nélkül.

Fontos, hogy a webshopod stabil lábakon álljon tehát, hiszen a Google vizsgálja:

  • Milyen hamar jelenik meg a legnagyobb vizuális elem az oldal betöltése közben?
  • Milyen gyorsan válaszol az oldalad a felhasználók interakcióira?
  • Milyen gyors az webáruházad teljes betöltése?
  • Mennyit mozognak az egyes elemek, mielőtt teljesen betöltődne egy adott oldal?

Emellett természetesen elengedhetetlen, hogy a webáruházad megfelelően mobilra legyen optimalizálva (reszponzív legyen), hiszen a felhasználók ma már igen nagy százalékban használják okostelefonjaikat böngészéshez, információgyűjtéshez, termékek kereséséhez.

A technikai SEO szempontok sorából pedig nem szabad kihagynunk a webáruházad megfelelő felépítését, szerkezetét és feltérképezhetőségét sem.

Használjunk külső hivatkozásokat és belső linkeket

Az egyik legizgalmasabb kérdés a honlapok keresőoptimalizálásában 2023-ban is, hogy hogyan tudunk minőségi külső hivatkozásokat szerezni, valamint, hogy hogyan tudjuk még jobbá tenni webshopunkat belső linkekkel.

Nem véletlen tehát, hogy az átfogó SEO auditunkban kiemelt figyelmet szentelünk ennek, míg havidíjas SEO szolgáltatásunk kulcs elemei a külső hivatkozások, linkek építése ügyfeleink számára.

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan erősíthetjük együtt külső hivatkozásokkal és belső linkekkel a webáruházad keresőoptimalizálását, akkor keress minket bátran!

Schema org jelölések és a Mesterséges Intelligencia (M.I.)

A schema org jelölések abban segítenek, hogy a Google számára még pontosabb információt tudjunk adni az oldalunk tartalmával kapcsolatban. Az, hogy milyen információkat közölnek a schema org adatjelölések, megmutatják tehát, hogy miről szól az oldalunk, kik számára lesz értékes az, amit kommunikálunk és persze értékesítünk.

2023-ban kiemelt kérdésként kezeli a Google is a Mesterséges Intelligenciát (M.I.) és a gépi tanulást is. Az ún. „hangos asszisztensek” által indított keresések feldolgozásakor a schema org adatjelöléseknek is kiemelt szerep jut.

Tedd rendbe a webáruházad keresőoptimalizálását 2023-ban!

A keresőoptimalizálás (SEO) ma már elengedhetetlen a sikeres webáruházak életében. Tegyük rendbe együtt webshopod keresőoptimalizálását, majd építsük hatékonyan a Google találati listájában elfoglalt helyét!

Ehhez az első lépést neked kell megtenned, a többiben pedig majd mi segítünk neked.

A szerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter SEO csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi organikus látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Miért jók a dinamikus modulok?

A dinamikus modulok olyan modulok, amelyekben egyszerre tudjuk a kinézetet és a beállításokat a ...Elolvasom

Close