Webáruház indítás

Hogyan indítsunk webáruházat? – Útmutató webáruház tulajdonosoknak a hatékonyabb internetes értékesítéshez

11 perc olvasási idő

Az internetes kereskedelem az elmúlt évtizedben mind hazánkban, mind külföldön hihetetlen mértékben fejlődött. Olyan lehetőségeket nyitott meg, melyek korábban elképzelhetetlenek voltak, és melyek egész iparágak helyzetét alakítják át.

Hisszük, hogy egy mai modern kis- és középvállalat a jövőjét kockáztatja, ha nem ismeri fel időben az e-kereskedelmben rejlő lehetőségeket, és nem vesz benne részt valamilyen módon.

Persze a mód, ahogyan részt vesz, már rendkívül eltérő lehet cég és cég között, és gyakran közel sem egyértelmű, hogy hogyan is érdemes belekezdeni.

E blog bejegyzés célja pontosan ez: hogy segítsen Önnek áttekinteni a webáruház indításával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, legyen szó informatikai, marketing, logisztikai vagy jogi tudnivalókról.

1. Mit lehet webáruházban árulni?

Az első nagy kérdés, hogy milyen termékeket lehet egyáltalán webáruházban árulni?

Akik már jelenleg is kereskedelemmel vagy gyártással foglalkoznak, azok számára valószínűleg adott, hogy mit szeretnének interneten árulni, de sajnos egy webáruház nem feltétlenül alkalmas minden termékkörhöz.

Általánosságban elmondható, hogy azon termékek árusíthatóak hatékonyan online, amelyek

  • viszonylag kis értékűek (így alacsony a vásárlással járó kockázat) vagy
  • viszonylag kevés információ átadását igénylik (azaz egy lépésben, interneten keresztül is átadható minden fontosabb információ).

TIPP:  jó mutató lehet adott termékkör webáruházban való értékesíthetőségének eldöntésére, hogy szoktuk-e az adott terméket boltban, eladói segítség nélkül vásárolni, vagy főleg személyes eladással történik az adott termékkör értékesítése. Ha az utóbbi, akkor nekünk egy direkt értékesítési oldal való.

Ez alól kivétel lehet, ha egy B2B (business-to-business) webáruházat indítunk, azaz meglévő partnereink/viszonteladóink számára biztosítunk egy internetes rendelési lehetőséget (vagyis nem a végfelhasználók felé kezdünk el értékesíteni – ami B2C (business-to-customer) lenne).

Ők ugyanis nem először vásárolnak tőlünk, így vélhetően már ismerik a termékeinket, tehát egy B2B webáruház gyakorlatilag bármilyen termékkörre ráépíthető.

Egy B2B webáruház nagy előnye, hogy egy gyorsabb, egyszerűbb, egyértelműbb rendelési lehetőséget biztosít, csökkenti a manuális munkaigényt, és persze vele együtt a hibalehetőséget.

Kérdésként merülhet fel, hogy mit érdemes a neten árulni, erre egy kis kutatással sok ötletet találhatunk az interneten.

Ha pedig nincs ötletünk, akkor érdemes megfordítani a gondolatmenetet, és megnézni, hogy mire van igény. Ezek pedig az alaptermékek, amelyekre minden háztartásban szükség van, illetve az egyedi, „niche” termékek.

A “niche” jelentése piaci rés. Az e-kereskedelemben lényegében azt jelenti, hogy szűk, egyedi célpiac, amely kicsi, speciális, de könnyen célozható.

2. A webáruházon kívüli egyéb internetes értékesítési lehetőségek

Amennyiben a termékkörünk drága vagy komplex (sok információ átadását igényli, és nem igazán lehet azt egy lépésben átadni), vagy amennyiben szolgáltatást árulunk, akkor két fő lehetőségünk van:

  1. Készítünk egy direkt értékesítési oldalt (vagy sales oldalt) az adott termékre, amely gyakorlatilag egy „online értékesítő” szerepét tölti be, és próbálja rávenni a látogatókat a vásárlásra (és csak az adott termékről szól). Tipikusan ilyen jellegű oldalakon szokás eladni az infotermékeket, az egészségügyi „csodaszereket” stb. Ilyen oldal például a  Webáruház Jogi Csomag oldala. Ilyenkor is egy lépésben próbálunk értékesíteni, mint egy webáruházban, de egyszerre csak egy terméket vagy szolgáltatást.
  2. Vagy készítünk egy lead generation oldalt (lead = potenciális ügyféljelölt), vagyis egy olyan oldalt, ami csak a potenciális vevők elérhetőségeit gyűjti. Nem próbál egy lépésben értékesíteni, helyette csak email címeket vagy telefonszámokat gyűjt, és egy hosszabb folyamaton keresztül próbál értékesíteni. Így szokás tipikusan komplexebb szolgáltatásokat, vagy nagyon drága/komplex termékeket (például autókat) értékesíteni.

TIPP: ha TV-Shop-szerűen eladható a termékünk, akkor jó eséllyel egy direkt értékesítő oldal a megfelelő megoldás rá. Ugyanez igaz, ha kevés, 1-3 darab termékünk van, ilyenkor nincs értelme rá webáruházat létrehozni.

Ha a termékünket/szolgáltatásunkat jelenleg személyes eladás után értékesítjük (pláne ha akár több tárgyalás is szükséges egy megkötött üzlet előtt), akkor valószínűleg egy lead generation oldalra van szükségünk.

3. Webáruház rendszer lehetőségek –10 ezertől 10 millióig

Négy fő lehetőségünk van az interneten történő árusításra, ezek költség szerint növekvő sorrendben:

  1. internetes plázák,
  2. bérelhető webáruházak,
  3. egyedileg testreszabott webáruházak,
  4. egyedi fejlesztésű webáruházak.

3.1. Internetes plázák

Az internetes plázák gyakorlatilag mások által üzemeltetett webáruházak, akik mások termékeit árusítják jutalékért/havidíjért cserébe.

Mivel ezek a webáruházak általában elég sok eladó elég sok termékét árulják, ezért a mi termékeinkre viszonylag kevés hangsúly esik, és ilyenkor a lehetőségünk sem nagyon van meg, hogy elősegítsük a termékeink forgalmát (ez utóbbi leginkább az adott pláza forgalmától függ, amely viszont magyar szinten általában elég alacsony).

3.2. Bérelhető webáruházak

A plázáknál komolyabb megoldást képviselnek a bérelhető webáruházak, ahol egy kész webáruház rendszert tudunk bérelni havi- vagy éves díjért. Előnye a plázához képest, hogy ez már saját domain név alatt tud futni, és önálló marketinget tesz számunkra lehetővé.

Hátrányuk viszont, hogy e rendszerek általában – programozói tudás nélkül – viszonylag kis mértékben testreszabhatók, és emiatt elég „egyformán” néznek ki, illetve, hogy általában nem lehet beléjük egyedi fejlesztéseket tenni.

Előnyei az ilyen rendszereknek, hogy rendkívül olcsók, ezért érdemes lehet ilyen rendszert választani, ha viszonylag kezdő e-kereskedők vagyunk, és ki akarjuk próbálni, hogy egyáltalán nekünk való-e ez az egész, vagy ha alapvetően standard igényekkel bírunk, és nem igénylünk egyedi fejlesztést.

Büszkén mondhatjuk, hogy a Magyarországon elérhető bérelhető webáruház rendszerek közül a ShopRenter a leginkább testreszabható.

A Sablon fájl szerkesztő segítségével szabadon megváltoztathatjuk webáruházunk megjelenését, készíthetünk új modulokat vagy építhetünk teljesen új designt.

Ingyenes 2 hetes próbaidőszak igényelhető ezen az oldalon.

3.3. Egyedileg testreszabott webáruházak

A bérelhető áruház rendszereknél egyedibb megoldásra adnak lehetőséget az egyedileg testreszabott webáruházak, amelyek szintén egy kész webáruház rendszerre épülnek, viszont e rendszert lehetőségünk van az adott termékkörhöz és célpiachoz igazítani.

Mivel egy ilyen webáruház beüzemelésével nem kevés emberi munka is van, ezért e rendszerek általában jóval drágábbak, mint a bérelhető webáruházak.

Viszont fejlesztői segítséggel megvalósíthatunk bennük olyan megoldásokat, amelyekkel hatékonyabban árulhatjuk termékeinket a potenciális vásárlóknak.

Az egyedileg testreszabott rendszereknél két fő szempontot kell mérlegelni:

  1. Mennyire alkalmas számunkra az adott webáruház rendszer, amit a bevezető cég használ. Minél jobb képességű, nyilván annál több segítséget nyújt nekünk a vevők megszerzésében.
  2. Mennyire kompetens az adott cég a webáruház kialakításában, a webáruház ergonómiai tervezésben. A cél, hogy az adott termékkör és célpiac igényeihez mérten alakítsa ki az adott cég a webáruházban zajló vásárlási folyamatot, az egyes oldalak szerkezetét, és erre tervezzen meg egy minél vevőbarátabb designt. Egy rosszul megtervezett egyedi webáruház még akár rosszabb is lehet, mint egy standard, bérelhető webáruház.

3.4. Egyedi fejlesztésű webáruházak

Végül a legdrágább megoldást az egyedi fejlesztésű webáruházak jelentik, ahol a vevői igények alapján gyakorlatilag „nulláról” építi fel a fejlesztő cég a rendszert.

Mivel egy középszintű rendszer felépítése is már több ezer munkaóránál kezdődik, ezért e rendszerek 5-10 millió forinttól kezdődnek, de nem ritkák a 30-50 milliós egyedi fejlesztésű rendszerek sem.

Mikor érdemes egyedileg fejlesztetnünk egy áruházat?

Ha annyira egyedi igényeink vannak, hogy semelyik piacon létező kész rendszer nem képes lefedni ezen igényeket, és e rendszerek átalakítása még többe kerülne, mint egy új létrehozása.

Költségessége miatt elsősorban a multiknak vagy legfeljebb a KKV-k felső harmadának megengedhető csak egy teljesen egyedi fejlesztésű webáruház.

Az egyedi és a bérelt rendszerek előnyeiről és hátrányairól ebben a cikkben találunk további információkat.

4. Milyen domain nevet válasszunk?

A jó domain név választás komoly szerepet játszhat későbbi sikerünkben. A fő kérdés általában az, hogy a cégnevünket/márkanevünket szerepeltessük-e a domain névben (www.pauza.hu), vagy inkább a termékkörünket, a webáruházunk pozicionálását igyekezzünk a domain névben hangsúlyozni (www.szigeteloszalag.hu).

Kezdő vállalkozásként (gyenge márkanévvel) érdemes olyan domaint választani, amely tükrözi az általunk árult termékkört.

Ez komoly segítséget nyújthat kezdetben, sokkal könnyebb lesz a webáruházunkat hirdetni (például a keresőkben is sokkal jobb helyen fog majd szerepelni a domain névben szereplő kifejezésre).

Ha már a márkánk (cégnevünk) a célpiacunk szemében jól ismert, akkor viszont bátran választhatunk márka-orientált domain nevet is.

Domain név választáshoz segítséget nyújt ingyenes SEO tanfolyamunk második része.

5. Egy webáruházban lévő leggyakoribb tartalmak

Ha az értékesítő rendszerünk rendelkezésre áll, akkor kezdődik a munka ránk eső része: a webáruházat fel kell tölteni tartalommal. A leggyakrabban használt (szükséges) tartalmak egy webáruházban a következők:

Kategóriák:
A kategóriák a webáruház lelke, egy jó kategorizálás fél siker. Minél több termékünk van, annál fontosabb, hogy okosan alakítsuk ki a kategóriákat, és ezáltal elősegítsük vásárlóink számára a nekik való termékek megtalálását.

Termékek:
A termék adatbázis felépítése általában nem gyerekjáték, minél több termék van, annál nagyobb feladat.

Minden termékhez érdemes minimálisan egy darab jó minőségű képet szerezni (amit jó esetben kapunk a gyártótól/nagykertől, rossz esetben nekünk kell fényképezni), továbbá írni hozzá egy, a vásárló számára vonzó termékleírást, hogy miért érdemes az adott terméket megvenni.

Ha a termékkörünk olyan, hogy egy termékhez sok információt meg kell adni (például hardver), akkor pláne komoly munka a termékinformációk összegyűjtése.

Szöveges tartalmak:
Jogilag is kötelező néhány szöveges tartalmat megírni a webáruházunkra (például vásárlási feltételek, adatvédelmi nyilatkozat, cégadatok stb.), de ezen felül termékkörtől és célpiactól függően érdemes lehet egyéb információkat is a vásárlók rendelkezésére bocsátani (GYIK, használati útmutató, garancia stb.).

Gondoljuk át, hogy milyen kérdések merülhetnek fel a vásárlókban, és próbáljuk ezeket előre megválaszolni.

E-mailek:
Egy jó webáruház rendszer automatizáltan kommunikál a vásárlókkal, és küld egy automatikus üzenetet a vásárlóknak minden vásárláskor, regisztrációkor, vagy ha mondjuk postára adtuk a csomagját. Érdemes e szövegeket is minél „vevőbarátabban” megírni.

6. Lehetséges logisztikai megoldások egy webáruházban

Röviden bemutatjuk a leggyakoribb raktározási, szállítási és fizetési megoldásokat, amelyeket egy webáruház alkalmazhat a vevők optimális kiszolgálása érdekében.

Webáruház logisztika

6.1. Raktározási modellek

Egy webáruház üzemeltetéséhez nem feltétlenül kell sok pénz, pláne, hogy raktárkészletre sem feltétlenül van szükség. Lássuk a leggyakoribb raktározási modelleket:

  1. A legegyszerűbb a „hagyományos” raktárkészlet kezeléses modell – ezt alkalmazzák gyakran a „hagyományos” kereskedők, illetve azok, akik saját gyártású termékeket árusítanak. A vevő kiszolgálása itt a leghatékonyabb, viszont a raktárkészlet tartásnak mindenképpen költségei vannak, plusz nem kevés pénzünk is „benne áll”, ezért folyamatos a törekvés a raktárkészlet csökkentésére.
  2. Rendkívül elterjedt a Just in time megoldás a webáruházaknál, azaz a kereskedő is csak akkor veszi meg vagy gyártja le a terméket, amikor tőle azt megveszi egy vevő. Ez rendkívül hatékony tud lenni olyan területeken, ahol van egy vagy több hatékony nagykereskedő, valós idejű raktárkészlet figyeléssel, akitől gyorsan be tudjuk szerezni a kívánt árut. Kevéssé hatékony viszont, ha a vevőknek hosszú heteket kell várakozniuk egy-egy rendelés esetén.
  3. Magyarországon terjedőben van a dropshipping nevű megoldás is: amikor nemcsak, hogy nincs raktárkészletünk, de még a termék csomagolását, kiszállítását és a pénz beszedését sem mi intézzük, hanem helyettünk az adott nagykereskedő, természetesen egy bizonyos jutalékért cserébe. Ez mindenkinek megérheti: nekünk nem kell egyáltalán a logisztikai résszel foglalkoznunk, a nagykereskedő pedig sok olyan viszonteladót tud így szerezni, aki egyébként távolsági vagy egyéb okokból nem tőle vásárolt volna.
  4. Végül vannak a digitális termékek, amelyeknek nincs fizikai megjelenése, éppen ezért a raktározással sem kell törődni esetükben, foglalkozni kell viszont a „védelmükkel”: a digitális termékek egyszerűen sokszorosíthatóak, ami sértheti az üzleti érdekeinket. A védelmükre vannak viszonylag kész megoldások is, a digitális jogkezelés (DRM) foglalkozik e területtel.

6.2. Szállítási módok

A webáruházban értékesített termékek vevőknek történő átadására megint csak számos megoldási lehetőség van, attól függően, hogy mit is árulunk:

  1. A futárszolgálattal történő házhozszállítás talán a leggyakoribb szállítási mód, számos megbízható, költséghatékony futárcég létezik a piacon. E cégek általában házhoz is jönnek hozzánk megadott időpontokban, átveszik a feladandó csomagokat, ergo teljesen kényelmes velük az együttműködés. Az utánvéttel beszedett pénzeket pedig pár nap csúszással utalják. Használható futárszolgálat helyett a posta is.
  2. Több átvevőpont/átvevőhely lehetőség közül választhatunk. Az átvevőpontok és a csomagautomaták még csak pár éve jelentek meg az online kereskedelem piacán, de mára a legkedveltebb szállítási módokká váltak, és nemcsak a kedvezőbb árazás, de a hálózat kiterjedtsége és az átvételi időpont rugalmassága miatt is.
  3. A személyes átvétel meglepő módon egyre gyakoribb és elterjedtebb. Ahogy az online és offline üzletek egyre szorosabban kapcsolódnak egymáshoz, úgy válik egyre egyszerűbbé a személyes kiszolgálás, és a vevők igen intenzíven alkalmazzák. Érdekes módon egy online bolt általában nem csökkenti, de még inkább növeli is egy offline bolt forgalmát. Ilyenkor persze meg kell oldani az egyes raktárak közötti termék-mozgatást, amennyiben nincs minden termék minden boltban raktárkészleten.
  4. A saját járművel történő kiszállítást a kisebb költséghatékonysága miatt csak bizonyos esetekben szokás alkalmazni: ha valami nagyon sürgős (például étel-házhozszállítás), vagy ha az adott áruház csak lokális (például városi szinten) szolgálja ki a vevőket. Szintén ezt alkalmazzák bizonyos esetekben a rendkívül nagyméretű termékek házhozszállításánál (például építőanyagok) és persze a B2B kereskedelemben, ahol nagy mennyiségű termékek cserélnek gazdát.

6.3. Fizetési módok

Fizetési módok

Az internetes értékesítésben a fizetés és a teljesítés nem feltétlenül azonos helyen vagy időben történik, lássuk a lehetőségeket:

  1. Utánvétel: tőlünk nyugatabbra szinte egyáltalán nem létezik ez a megoldás, de nálunk még mindig a legelterjedtebb fizetés: amikor átveszi a vevő az árut, akkor fizeti ki az ellenértékét is. A vevő számára ez a legbiztonságosabb megoldás, azonban a kereskedők számára ez számos hátránnyal jár: egyrészt benne van a kockázat, hogy a vevő nem veszi át az árut, másrészt az utánvételnek is van nem kevés költsége. Éppen ezért érdemes tudatosan is ösztönözni a vevőket az egyéb fizetési módok alkalmazására.
  2. Banki előreutalás: a második legelterjedtebb mód, amely a kereskedő számára kiküszöböli az utánvétel hátrányait, viszont a vevő számára kényelmetlen megoldás.
  3. Bankkártyás fizetés: a bankkártyás fizetés a banki előreutalás hátrányait igyekszik kiküszöbölni. Magyarországon szinte minden bank biztosít ilyen szolgáltatást. Háromszereplős megoldásról van szó, ami azt jelenti, hogy teljesen biztonságos a vevő számára: a vásárlás feladása után a webáruház átirányítja a vevőt a bank oldalára, ott megtörténik a fizetés, és a bank visszaküldi a vevőt a webáruházra, jelezve, hogy vagy sikeres volt a tranzakció vagy sikertelen. Vagyis a kereskedő semmilyen körülmények között nem jut hozzá a vevő bankkártya adataihoz.
  4. Virtuális pénztárca megoldások: terjedőben vannak a különböző virtuális pénztárca megoldások, ahol is a vevők előre feltöltik a pénztárcájukat egy bizonyos kerettel, és utána ebből tudnak egyszerűen felhasználónév és jelszó megadásával vásárolni az ilyen fizetési módokat biztosító webáruházakban. Magyarországon még kicsi a jelentősége, de ha külföldre akarunk terjeszkedni, akkor a Paypal mindenképpen kötelező (amely egyébként bankkártyás fizetésre is alkalmas).

7. Legfontosabb jogi tudnivalók

A webáruház nyitásának alapvető feltétele a számlaképesség, tehát egyéni vállalkozó, Bt., Kft., Rt., stb. egyaránt alkalmas forma ehhez a tevékenységhez.

7.1. Engedélyek

2008. március 31. óta a csomagküldő kereskedés üzlethelyiség nélkül is folytatható, nem szükséges tehát vevőszolgálati helyiséget fenntartani, így nem kell beszerezni az üzlethelyiséghez/vevőszolgálati helyiséghez szükséges működési engedélyt sem.

Amennyiben a vásárló személyesen is átveheti a terméket a kereskedőnél, akkor már szükséges a működési engedély is. Ezen túl az egyes termékek árusításához az illetékes szakhatóság engedélyére is szükség lehet, pl.: ÁNTSZ, építésügyi hatóság, közlekedésügyi felügyelet stb.

Az internetes kereskedelem tehát már nem engedélyköteles, viszont bejelentés köteles: tehát be kell jelenteni a helyi önkormányzatnál, hogy internetes csomagküldő szolgáltatást is végzünk.

7.2. Környezetvédelmi kötelezettségek

 Az internetes kiskereskedőknek számítaniuk kell környezetvédelmi kötelezettségekre is, hiszen a szállítás során csomagolnak.

 7.3. Tájékoztatási kötelezettségek

 Az e-kereskedőkre különféle tájékoztatási kötelezettségek vonatkoznak. Törvény szabja meg, hogy mely adatokat köteles a szolgáltató a webáruházban egyértelműen hozzáférhetővé tenni.

Ilyenek a szolgáltató neve, lakcíme, székhelye, telephelye, elérhetőségei, cégjegyzékszáma, adószáma, és amennyiben rendelkezik nyilvántartásba vételi számmal, akkor a nyilvántartásba vételi hatóság megnevezésén túl ezt is fel kell tüntetnie.

A fogyasztóval kötött szerződéssel kapcsolatban is tájékoztatási kötelezettség terheli a webáruház tulajdonost. Erre most nem térnénk ki részletesen, de jogi útmutatónkban erről bővebben tájékozódhat.

A webáruháznak rendelkeznie kell adatvédelmi tájékoztatóval, továbbá, mivel működése során (például hírlevél küldésekor vagy fórum működtetésekor) személyes adatokat kezel, köteles az általános adatvédelmi rendeletnek megfelelni.

Az áruházban forgalmazott termékeket is el kell látni a megfelelő tájékoztatóval, ezért fel kell tüntetni rajtuk a termék nevét, a gyártó vagy forgalmazó nevét, címét, amennyiben pedig Európai Közösségen kívüli országból származó termékről van szó, úgy a származási ország nevét is – természetesen magyar nyelven.

Nem szabad elfelejteni az ugyancsak magyar nyelvű, a termék működésével és tulajdonságaival kapcsolatos tájékoztató feltüntetését sem. Ha a gyártó vagy az importáló ezeket nem teljesítette, akkor az e-kereskedőnek kell ezeket pótolnia.

7.4. Elállási jog gyakorolhatósága

Azt a jogát ma már elég sok magyar internetes vásárló ismeri, miszerint ha a vásárolt árura mégsem tart igényt, 14 munkanapon belül visszaküldheti azt, tehát elállhat a szerződéstől.

A 14 munkanapot az áru átvételétől kell számítani. Természetesen vannak speciális esetek, amikor az elállási joggal nem lehet élni, például gyorsan romló árucikkek, hang, kép, szoftver esetén stb.

A webáruházakra vonatkozó jogi kötelezettségek itt nem kerültek részletes felsorolásra. Jogi tudnivalókról részletesebb információkat találunk a Webáruház Jogi Csomagban.

8. Látogatottság növelése egy webáruházban

Sokan azt hiszik, hogy egy kész, tartalommal feltöltött webáruház már a munka végét jelenti, holott ez mindössze az előfeltétele volt az internetes értékesítésnek.

Webáruház látogatottság növelése

A munka oroszlánrésze még most következik: erre a webáruházra látogatókat kell szerezni, hiszen ha nincs, aki megnézze az ajánlatainkat, akkor vásárolni sem fognak.

Egy webáruház olyan, mint egy eldugott pincehelyiségben lévő bolt – ha nem segítünk az embereknek megtalálni (ha nem szerzünk látogatókat), senki nem fog nálunk vásárolni. Látogatókat pedig marketinggel tudunk szerezni.

Az online marketing eszközök nagy előnye a hagyományos, offline hirdetésekkel szemben, hogy rendkívül jól mérhetők, így szinte azonnal kiderül, ha egyik vagy másik eszköz nem nekünk való.

Szerencsére számos megbízhatóan és költséghatékonyan működő online marketing eszköz áll a rendelkezésünkre, melyek közül a keresőoptimalizáció és a fizetett keresőhirdetések jelentik a két talán leghatékonyabb eszközt.

Abban, hogy a Google találati oldalát uraljuk, Webshop SEO tudáscsomagunk tud segíteni, amelyben speciálisan a webáruházak keresőoptimalizációjának legjobb eszközeit és módszereit gyűjtöttük össze.

Legyen szó akár a keresőoptimalizálásról, akár PPC hirdetésekről vagy közösségi média bejegyzésekről egy kardinális pont közös bennük: ez pedig a minőségi, releváns, a célcsoportunk számára hasznos tartalom, erre is érdemes hangsúlyt fektetnünk.

Azon vállalkozóknak, akiknek nehézséget okoz a kreatív szövegírás ajánljuk a Webáruház marketing szövegírás csomagokat.

9. Zárszó

Köszönjük, hogy elolvasta a cikkünket, és reméljük, hogy sikerült hasznos információkkal szolgálnunk.

Bizonyára maradtak még kérdéseik, amelyeket tegyenek fel nekünk bátran elérhetőségeink valamelyikén.

Kívánunk Önnek sikeres internetes kereskedelmet!

A szerzőről:

Mezei Zsanett ShopRenter.hu
Mezei Zsanett
Webáruház indítási szakértő – ShopRenter.hu
Zsani az elmúlt 5 évben több mint 1000 webshop útját egyengette konzultációival. Ismeri a terméktrendeket és pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell keresztülmennie a névválasztástól egészen az első vevők megszerzéséig.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Újdonság: Sablon fájl szerkesztő - Szabja testre webáruháza megjelenését, készítsen új modulokat vagy építsen teljesen új designt
Sablon fájl szerkesztő – Szabja testre webáruháza megjelenését, készítsen új modulokat vagy építsen teljesen új designt

“Mutasd meg a webáruházad és én megmondom ki vagy” - gondolhatja rólunk egy látogató, ...Elolvasom

Close