Webáruház indítás Webáruház menedzselés

Webáruház indítás – Saját vagy bérelt rendszer?

5 perc olvasási idő Webáruház indítás - Saját vagy bérelt rendszer?

Ma már számos lehetőség kínálkozik egy webshop készítésre. De mikor éri meg egyedileg elkészíttetni egy webáruházat sok százezer (vagy akár millió) forintért, és mikor érdemes helyette a rendkívül költséghatékony, bérelhető megoldásokat választani?.

Mitől függ, hogy melyik lesz az optimális megoldás egy kereskedő számára? Ezt a kérdést járjuk körbe ebben a cikkünkben!

Mivel a webáruház indítás során a költségek sokszor döntő tényezőt jelentenek, így kezdjük azzal, hogy egy webáruházzal kapcsolatos költségeket milyen két csoportba oszthatjuk:

  1. Kezdeti költségek
  2. Folyamatos, üzemeltetési költségek

Röviden vizsgáljuk meg ezeket a költségeket, hogy megértsük milyen előnyei és hátrányai vannak az egyes megoldásoknak ezek alapján.

Kezdeti költségek

A kezdeti költségek általában a következő 4 nagy csoportba sorolhatóak:

  • Licencdíj: a szoftver vételi díja, amennyiben egy lincencdíjas szoftvert vásárolunk. Ez lehet akár 0 Ft is, ha egy nyílt forráskódú rendszert kezdünk el használni, viszont ebben az esetben általában az üzemeltetési költségek lesznek magasabbak.
  • Fejlesztéssel járó költségek: a webáruház informatikai hátterének beállítása.
  • Testreszabási költségek: ide tartozik a webáruház megtervezésével (vásárlási folyamat, grafika, stb.) és az egyedi igények megvalósításával (egyedi fejlesztések, integráció, stb.) járó költségek.
  • Feltöltéssel járó költségek: a legtöbben alábecsülik, de a minőségi termékadatbázis rendkívül nagy jelentőségű és bizony több ezer terméknél ez hatalmas munka és költség tud lenni.

Folyamatos, üzemeltetési költségek

A folyamatos költségeket szintén 4 csoportra lehet bontani:

  • Domain: egy egyedi domainre mindenképpen szükség van, de ennek költsége elhanyagolható.
  • Tárhely/szerver: amennyiben egy saját rendszert üzemeltetünk, akkor ott mindenképpen kell egy saját tárhely vagy szerver (ha már nagyobb a forgalom).
  • Tartalmi karbantartás: egy webáruház tartalmi karbantartása gyakran legalább olyan időigényes, mint maga a feltöltés. Csak egy pár tennivaló a sok közül: új termékek feltöltése, meglévők törlése, árak és raktárkészlet aktualizálása, új termékcsoportok, gyártók feltöltése, hírek, vásárlási feltételek, elérhetőségi adatok frissítése, akciók, hirdetések, kiemelt termékek frissítése, stb.
  • Informatikai karbantartás: amire a legkevesebben gondolnak, pedig hosszú távon az egyik legjelentősebb költségvonzattal járhat, az az informatikai karbantartás. A webáruházak világa egy rendkívül gyorsan változó terület, e-kereskedőként kénytelenek vagyunk évről-évre megújulni és fejlődni. Új vevői csatornák és kapcsolattartási módok jönnek be, új technológiák jönnek vagy a meglévők változnak, és persze maguk az üzleti igények is változnak, és ez mind-mind számos informatikai változtatási igénnyel jár együtt.

Webáruház megoldások összehasonlítása

Mindezek után lássuk, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak az egyes webáruház megoldásoknak. Alapvetően két nagy csoportról beszélünk.

A saját (egyedi) fejlesztésű webshopról, amikor is a webáruház rendszer a saját tárhelyünkön vagy szerverünkön fut és tetszőleges módon bele tudunk nyúlni a forráskódba.

Míg a másik csoportot a kész rendszerek alkotják, amikor is az informatikai háttér el van számunkra rejtve, és csak a végeredménnyel, a működő webáruházzal kell foglalkoznunk.

Ezeken belül pedig meg szoktunk különböztetni ingyenes, licencdíjas és bérelhető rendszereket (webáruház motorokat).

Az egyes megoldásokat a következő szempontok szerint értékeljük:

  • Kezdeti licenc költség: van-e kezdeti vételi költség, amelyet fizetünk kell.
  • Hosszú távú karbantartási költség: milyen mértékű díjakat kell fizetnünk az esetlegesen később fellépő hibák javításáért.
  • Testreszabás: mennyire bonyolult működőképes, vevők számára prezentálható formába hozni, mennyire nehéz a kezdet.
  • Támogatás: ha bármi igényünk, problémánk, kérdésünk van, tudunk-e a fejlesztőkhöz fordulni.
  • Egyedi funkciók: tudunk-e egyedi funkciókat beleprogramoztatni az adott rendszerbe.
  • Fejlődés és frissíthetőség: feltéve, hogy az adott rendszert valaki folyamatosan fejleszti, akkor mennyire egyszerű az új verziókkal “befrissíteni” a meglévő webáruházunkat.
  • Garancia: probléma esetén vállal-e valaki felelősséget és lehet-e valakihez fordulni, hogy az adott hibát kijavíttassuk.

Lássuk ezek alapján az egyes rendszerek előnyeit és hátrányait:

Webáruház megoldások összehasonlítása

Melyik webáruház megoldást ajánljuk?

Mint látható mindegyiknek van előnye és hátránya is, de elég jól körülhatárolható, hogy mikor melyik webáruház megoldás ajánlható:

Saját (egyedi) fejlesztés: ha annyira egyedi igényeink vannak, hogy semelyik piacon létező kész rendszer nem képes lefedni ezen igényeket, és ezen rendszerek átalakítása még többe kerülne, mint egy új létrehozása.

Költségessége miatt elsősorban a multiknak, vagy legfeljebb a KKV-k felső harmadának megengedhető csak egy teljesen egyedi fejlesztésű webáruház.

Fizetős webáruház motor: ha vannak egyedi igényeink, amiket mindenképp meg kell valósítani, de szükségünk van informatikai támogatásra is, akkor egy licencdíjas webáruház rendszer a megoldás.

Ingyenes webáruház motor: ha alacsony a kezdeti büdzsé, és ugyanakkor házon belül megvan az informatikai háttér, képesek vagyunk magunk testreszabni, illetve fejleszteni a rendszert, akkor egy ingyenes webáruház motor a legjobb megoldás.

Bérelhető webáruház rendszer: abban az esetben, ha nincsenek egyedi igényeink, tehát tudunk találni egy olyan bérelhető webáruház rendszert, ami lefedi az igényeink 99%-át, akkor egyértelműen rövid és hosszú távon is egy bérelhető webáruház megoldás a legköltséghatékonyabb megoldás.

Az indulás a lehető legolcsóbb, plusz az informatikai karbantartással egyáltalán nem kell foglalkoznunk, így egyedül az üzlettel kell törődni.

Indítsd el ingyenes próbaboltodat Magyarország vezető bérelhető webáruház rendszerével!

Ingyenes webáruház

Bérelhető webáruház rendszerek összehasonlítása

Ha a webáruház bérlés mellett döntesz, akkor is számos platform közül választhatsz. A döntés előtt érdemes az alábbi szempontokat mérlegelni:

  • Optimalizált design és felhasználói élmény: Kiemelten fontos, hogy hány vásárlót tudsz generálni a látogatókból, különben nagyon gyorsan lemaradsz a konkurenciákhoz képest.
  • Mobilon is tökéletes legyen: Mivel ma már több látogató érkezik mobilról, mint asztali számítógépről, az egyik legfontosabb szempont, hogy mobilon is működjön a webáruházad hiánytalanul.
  • Néhány kattintással használható marketing funkciók: Ideális esetben nemcsak egy webáruházat bérelsz, hanem marketing megoldásokat is. Intelligens termékajánló, marketing automatizációk, cross-selling, up-selling, és így tovább. Mindenképpen olyan rendszert érdemes választani, ami ezeket tudja.
  • Könnyen integrálható külsős szoftverek: Kilépésgátló pop-up? Profi hírlevélküldő rendszer? Intelligens kereső? Egyetlen webáruház motor sem fog minden igényt lefedni, ezért olyan platformot érdemes választani, ahol már rendelkezésre állnak, néhány kattintással hozzáadhatók külső szoftverek a felmerülő igények kielégítésére.

A Shoprenter, Magyarország vezető webáruház rendszere mindezt tudja, és most 14 napig ingyen le is tesztelheted! Indítsd el ingyenes próbaboltodat most.

Összefoglalás

Összességében elmondhatjuk, hogy mindegyik megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is. Pénztárcától, egyedi igények mennyiségétől, illetve a hosszú távú fenntarthatóságtól függően más-más megoldások lehetnek megfelelőek.

Mielőtt azonban döntenél, javasoljuk, hogy mindenképp próbáld ki ingyen, 14 napig Shoprenter webáruház rendszerünket, hogy leellenőrizd, van-e egyáltalán egyedi igényed – ha nincs, akkor a kérdés meg is oldódott.

Ingyen webshop indítás

Amennyiben kérdésed, véleményed van a fent leírtakkal kapcsolatban, akkor foglalj bátran időpontot egy ingyenes konzultációra webshop indítási szakértőinkhez.

Ingyenes webáruház konzultáció

A szerzőről:

Mezei Zsanett ShopRenter.hu
Mezei Zsanett
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Zsani az elmúlt 5 évben több mint 1000 webshop útját egyengette konzultációival. Ismeri a terméktrendeket és pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell keresztülmennie a névválasztástól egészen az első vevők megszerzéséig.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Shoprenter újdonságok, fejlesztések
Újdonságok: 5 új alkalmazás, tömeges export, továbbfejlesztett szűrés

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a Shoprentert érintették. ...Elolvasom

Close