Bevételnövelés Webáruház indítás

Passzív jövedelem források: 7 módszer

4 perc olvasási idő Passzív jövedelem források és ötletek

A passzív jövedelem elérése sok ember álma, a legtöbben pedig egyenesen úgy gondolják, hogyha egyszer elérik azt, hogy passzív jövedelmük legyen, akkor onnantól kezdve nem is kell dolgozniuk. 

Mi inkább úgy tekintünk rá, mint az aktív jövedelem kiegészítésére, hiszen ha egy vállalkozás passzív bevételt is termel a számunkra, akkor is menedzselnünk kell a döntéseket, ad-hoc jellegű problémák felmerülése esetén pedig szükség lehet a tapasztalatunkra, amivel felépítettük azt a jól működő jövedelemforrást.

Passzív jövedelem fogalma

Az aktív jövedelem fogalma egyszerű: dolgozunk, pénzt kapunk érte. Lehet honorárium órabér- vagy teljesítménybér is, a lényeg az, hogy előállítottunk valamit, szolgáltattunk valamit, amiért cserébe pénz illet minket.

A passzív jövedelem ezzel szemben olyan plusz jövedelem, ami akár alvás közben is tovább gyarapítja a bankszámlánkat. A legnagyobb hátránya talán az, hogy tőke nélkül nehéz passzív bevételt teremteni.

Mit tegyünk azonban, ha van egy induló pénzösszegünk, amit passzív forrássá akarunk alakítani?

Passzív jövedelem ötletek

A passzív jövedelem ötleteket akár csoportosítani is lehetne, több változó alapján:

  • Mennyi pénz szükséges az elindításához?
  • Mennyi tapasztalat szükséges hozzá?
  • Mennyi idő kell a felépítéséhez?
  • Milyen gyors a megtérülés, milyen hamar válik profitábilissá?
  • Mekkora hasznot termel egy évben?

A felsorolt ötleteknél rendre kitérünk majd a lehetőségek fő előnyeire és hátrányaira.

1. Ingatlanok értékesítése és kiadása

Töretlen a népszerűsége az ingatlanpiacnak, és még a COVID sem tudta kikezdeni az albérletkiadási árakat. Igaz, hogy hosszú távú befektetés, hogy egy válság megmozgathatja az árakat, de ha közben aktív munkát végzel, és az ingatlan vásárlás/eladás/kiadás csak egy plusz bevételi forma, akkor nem kell kapkodnod azzal, hogy profitábilisan lépj ki az üzletből.

2. Befektetések kezelése

A befektetésekhez nem mindenki ért: a tőzsdei részvényekkel, valutákkal és kriptovalutákkal való kereskedés emiatt jóval kockázatosabb. A banki kamatok és az állampapír viszont nem hoz eleget.

A befektetési ötletekre igaz, hogy minél több pénzed van, annál jobban járhatsz – célszerű azonban nem csak a befektetések kezeléséből fedezni a napi szintű és életvitelszerű kiadásokat, hiszen kockázatos a piac.

3. Webshop üzemeltetés

A befektetési ötletek egy izgalmas ága a webáruház készítés. Ez valószínűleg a legösszetettebb feladat: meg kell határozni, hogy mit, kiknek és hogyan szeretnél eladni. Raktározni, készletezni kell, weboldal és marketing szükséges hozzá – egy nyüzsgő piacon, ahol egyre több a versenytárs.

Lehet azonban ezt is jól csinálni. Egy szerethető, egyedi termék jó passzív jövedelmet hozhat. Viszont fontos megjegyezni, hogy ezek jellemzően nem az indulás után egyből, hanem csak évek múlva válnak (nagyrészt) passzívvá. Főleg akkor, hogyha ezt felskáláztuk és mondjuk átadtuk a menedzselését valaki másnak. A kezdeti időszakban egy webshop fejlesztése és üzemeltetése aktív munkát és odafigyelést igényel.

4. Affiliate marketing

Affiliate marketing során te magad nem árulsz terméket, hanem weboldaladon, blogodon egy webshop áruit ajánlod megvásárlásra, akár linkkel, akár kuponkóddal. A webshop rendszere képes felismerni azt, hogy a vásárló a te honlapodról került az övére, majd vitte végig a tranzakciót, ezért pedig jutalékot fizet neked. 

Természetesen ez sem 100%-ig passzív bevételi forma, hiszen a linkeket el kell helyezni az oldaladon, ahhoz pedig tartalmat kell gyártani. De erre is vehetsz fel embert.

A Shoprenter is rendelkezik ilyen affiliate rendszerrel, ahol bloggerek és szakértők tudják ajánlani ezt a webshop motort. Erről bővebb leírást itt olvashatsz. Vagyis, ha valaki a saját blogján ajánlja a Shoprentert és valaki elkezdi ezt fizetősen használni, akkor jutalékot kaphat utána.

Emellett a Shoprenternél a rendszert használó webshop tulajdonosoknak is van egy affiliate rendszere, ahol maguk a webshop tulajdonosok tudnak partneri lehetőséget létrehozni, hogy az ő termékeiket is ajánlják minél többen. Ezzel pedig plusz bevételt hozzanak a partnerek a saját webshopjuknak: https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/215106428-Affiliate-rendszer

5. Képzések, tananyagok árulása

Hozz létre képzéseket, digitális tananyagokat. Lehet az egy online KRESZ-vizsgára felkészítő platform, hajóvezetéshez szükséges elméleti tanfolyam, egy videós barista tanfolyam, vagy épp egy digitális marketing képzés.

Ha a weboldalad jó forgalommal rendelkezik, akkor a látogatók az értékesítési csatornán egyre mélyebbre kerülve vásárolni fognak.

6. Ingóságok bérbe adása

Nemcsak az ingatlanokat, de gépeket is lehet bérbe adni. Van egy eszközöd, ami képes 3D nyomtatásra? Mezőgazdasági géppel rendelkezel? Vagy képes lennél 360 fokos termékfotókat készíteni?

Add bérbe ezeket az eszközöket!

7. Social media (nézettség-alapú juttatás)

Rengeteg munka felépíteni egy blogot, amin nagy a forgalom. A digitális marketing szinte minden eszközét fel kell vonultatni ehhez – és ez igaz a social media felületekre is.

  • Egy nagy nézettségű YouTube csatorna
  • Egy sok lájkolóval rendelkező Facebook oldal
  • Egy rengeteg követős Instagram profil
  • És egy felkapott TikTok profil

mind-mind remek lehetőségek arra, hogy szponzorált tartalmakkal növeld a passzív bevételed. Persze itt is sok az aktív munka – de ha a munkád egyben a hobbid is, akkor nyertél!

+1 Az MLM rendszer (buktatói)

Sokan keresnek meg egy újfajta bevételi forrással, ami kiváló lehetőségeket rejt? Heti pár óra munkával több százezer forint hasznod lehet? Az MLM rendszer buktatói és előnyei közel azonosak: a piramissémára épülő bevételi rendszer akkor tesz módos emberré, ha sok ember van az alattad lévő szinteken. Ha viszont valahogy felülre tudsz keveredni, valóban jó passzív bevétel lehet: ahhoz viszont rengeteg munka kell (és ismerős), hogy eddig eljuthass.

A webshopok jó passzív jövedelem források

Ahhoz, hogy minimalizálni lehessen a saját munkádat egy webshop kiépítésekor, rábízhatod a munkát másokra is: a költségek viszont emelkedni fognak.

Egy webshop indításához szükség lesz:

  • IT szakemberekre, fejlesztőkre
  • Online marketingesekre
  • UX/UI tervezőkre, designerekre
  • Ügyfélszolgálatosokra
  • Logisztikusokra

A logisztikát rábízhatod erre specializálódott, logisztikai cégekre. Olvasd el, hogyan: dropshipping webáruház kialakítása.

Az internetes passzív jövedelem korát éljük

A fenti példákból is látható, hogy a digitális korban szinte minden passzív jövedelemmel kecsegtető vállalkozás online központú. Az internethez való hozzáférés ma már világszinten válik egyre egyszerűbbé, a piacra belépők száma pedig napról napra nő.

Verdikt: mik a legjobb passzív jövedelem lehetőségek?

Attól függ, hogy milyen kompetenciákkal, forrásokkal rendelkezel. Akinek sok ingatlanja van, annak érdemes lehet kiadni azokat – ehhez pedig felvenni egy-két embert, aki ezt a folyamatot menedzseli. 

Ha valaki érdeklődik a digitális technológia iránt, netán van a fejében egy termék, akkor ő alapítson vállalkozást, indítson webshopot.

A kockázatvállalók, üzletemberek inkább a befektetésekben látják majd az értéket. Ők forgatják a pénzt, beszélnek a számok nyelvén.

A kreatívak pedig hozzák létre saját blogjukat, YouTube csatornájukat, és építsenek közösséget!

Mindehhez viszont elengedhetetlen az az üzleti ismeret, amellyel sikeres vállalkozást építhetsz fel. Ennek elsajátításához ajánljuk figyelmedbe a Targeter PRO kurzusát.

A szerzőről:

Kosztovics Csaba - Shoprenter
Kosztovics Csaba
E-kereskedelmi szakértő – Shoprenter.hu
Csaba a konzultációk során segít eligazodni az induló webáruházaknak a kezdeti lépésekben és a megfelelő marketing stratégia kialakításában. Foglalj konzultációt Csabához!
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Instagram tippek webshopoknak
Instagram tippek webshopoknak – Letölthető útmutatóval

Akár aktív felhasználók, akár külső szemlélők vagyunk, mindkét tábor számára tagadhatatlan tény, hogy az ...Elolvasom

Close