Webáruház menedzselés

Termékfotózás, ételfotózás: fontos a vizuális élmény

3 perc olvasási idő

Egy webáruház készítésének nem alapvető feltétele egy termékfotózás lebonyolítása, viszont ha növelni akarunk a konverzión, a kattintások számán, akkor érdemes lehet egyedi termékfotókat készíteni – vagy készíttetni. A termékfotó ugyanis legalább annyira, sőt, talán fontosabb is, mint egy termékleírás. A katalógusokat böngészve az emberek először a képeket nézik, majd egy jó vizuális élmény után döntenek úgy, hogy elolvassák a termékről szóló bemutatót is. 

Ragadd meg a webáruház látogatóid figyelmét: olvasd el, hogy mik a fotózási tippek és trendek napjainkban.

Tárgyfotózás titkai: milyen a jó termékfotó?

A rövid válasz az, hogy személyre szabott. A webshop fotózás célja, hogy a termékfotó illeszkedjen az adott webáruház dizájnjába, és átlátható összképet nyújtson a vásárlónak.

Ha nem saját terméket forgalmazunk, hanem viszonteladók vagyunk, akkor a gyártó általában mellékel termékfotót is, viszont ha több helyről szerezzük be az árukészletet, akkor a sok különféle fényű és hátterű fotó miatt hamar oda a tökéletes összhatás.

A legtöbb termékfotó fehér háttér előtt készül, így könnyebb a kép körbevágása, és esetleg új dizájnba ültetése. Egy megszervezett tárgyfotózás továbbá a webshop SEO-ját is segítheti. Az egyedi képek hitelességet adnak a Google szemében – hisz a gyártóktól szerzett termékfotókat rengeteg más weboldal használja, így azok a képek nem számítanak egyedinek. Ezeket a képeket ma már akár ingyenes képszerkesztő programokkal is fel lehet javítani. De a lényeg, hogy a termékről készült alap fotó jó és minőségi legyen. Ehhez érdemes megnézni, milyen is egy jó fotó és mire kell odafigyelni.

A fotózás alapjai:

  • egy kép nem elég egy termékről. Mutassuk be több oldalát az adott tárgynak!
  • a fókuszban a termék és csak a termék legyen. Semmi ne vigye el a hangsúlyt!
  • legyen bemutatva a termék használat közben is!
  • jelenítsünk meg akár teljes termékcsoportokat is egy képen: így könnyebb lehet a későbbi upselling.
  • legyen megjelenítve a termék mérete. Ügyes, praktikus megoldásokkal lehet szemléltetni, hogy egy termék mekkora is valójában.

Termékfotózás és fotó háttér házilag – praktikák

Egy profi fotós felbérlése és az általa levezényelt termékfotózás költséges lehet, amit nem minden webshop engedhet meg, főleg, ha még csak az induló fázisban tart. A fenti tippeken felül ezért adunk még egy-két tanácsot ahhoz, hogy otthon is jó termékfotókat tudjunk készíteni. Ha nem is lesznek a legtökéletesebb minőségűek, a gyártó által adott fényképeket jól tudják majd helyettesíteni. 

Ha nincs kéznél derítőlap és profi világítástechnika, akkor csak a természetes fény lehet a megoldás. Nagy ablakú, világos szobák, nyitott garázsok, sátrak, vagy akár a szabad tér is (ha nem fúj a szél) jól helyettesítheti ezeket. 

Ezután már csak egy asztalra, egy fehér háttérre, a termékekre, fényképzőgépre- és objektívre (vagy legvégső esetben egy jó kamerával rendelkező okostelefonra) lesz szükségünk.

Tippek:

  • az asztal ne legyen fényes felületű, mert nagyon csillogóvá változtatja a napfény. Esetleg tegyünk rá egy terítőt.
  • egy papírtekercs vagy egy jól kifeszített vászon is jó háttért adhat. Ezért is fontos az, hogy szélmentes legyen az adott hely.
  • házi derítőlap/habkarton használatával kiválthatjuk a derítőlapot. Ez azért szükséges, hogy ne legyen árnyékolt a fotó.
  • állvánnyal fotózzunk és időzítővel, hisz a kezünk minimálisan is, de remeghet, ezzel is torzítva a kép minőségét.

Az ételfotózás művészete

Az ételfotózás fortélyai túlmutatnak a tárgyak, termékek bemutatásán. Ételek fotózásakor nem annyira a fehér háttér a domináns, sokkal inkább egy olyan harmonikus környezet megteremtése, ami miatt a nézőnek összefut a nyál a szájában.

Az ételfotózáshoz szerelmesnek kell lenni az ételekbe.

Fontos a

  • megfelelő teríték,
  • és tálalás,
  • hogy az étel legyen a fókuszban,
  • hogy megfogjuk az étel azon részleteit, amiket a leginkább étvágygerjesztőnek tartunk. Ne féljünk használni a zoomot!

Ezt is megtehetjük házilag, vagy éttermi körülmények között. Itt is igaz az, hogy egy jó beállítású és fényű termékfotó módszeresen segítheti az eladásokat. Gondoljunk csak bele: ha egy ételrendelő alkalmazáson egy étterem kiváló minőségű termékfotókkal különbözteti meg magát, míg egy másik étterem letöltött pizzafotókat használ, melyiktől rendelünk majd szívesebben?

Az új trend: 360 fokos termékfotózás

A vizuális élmény egy új szintjére emelte a 360 fokos termékfotózás az online eladásokat. A vásárlóknak lehetősége van arra, hogy egy terméket a tetejétől a talpáig megnézzenek, minden egyes kis részletét.

Órák, ruhadarabok, mobiltelefonok kerülnek így bemutatásra, javítva ezzel a felhasználói élményt és megkímélve a vásárlót attól, hogy végiggörgessen a termékfotók között. 

Fontos viszont, hogy a 360 fokos termékfotó fájlmérete nagyobb lehet, így a képeket még inkább optimalizálni kell ahhoz, hogy ne lassítsa le a weboldalunkat.

Termékfotózás árak

“Webhsop fotózás kedvező áron” – láthatjuk egy hirdetésben. Termékfotózás megrendelésekor a profi fényképész tapasztalatát és óradíját, a fotós felszerelés karbantartását, és a fotózással járó utómunkákat is kifizetjük. 

A termékfotók átlagos ára 3.000-10.000 forint között mozog. Nagy tétel esetén, webshopok számára ebből volumenkedvezmény jár.

A 360 fokos termékfotózás ára viszont 15.000 forinttól kezdődik, és függ attól, hogy készítője videós formában, vagy interaktív módon bocsátja a rendelkezésünkre.

A termékfotók tehát fontos részét képezik egy webshop sikerének. Mi a Shoprenternél ezért is gyűjtöttünk össze több olyan hazai fotóst és szakértőt, akik közül választani lehet, ha profira akarod bízni a termékfotózást: https://szakertok.shoprenter.hu/szakterulet/termekfotozas/

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Alkalmazások és integrációk a Shoprenterben
Alkalmazások és integrációk a Shoprenterben

A Shoprenternél, az ország vezető webáruház rendszereként folyamatosan azon dolgozunk, hogy egy olyan ökoszisztémát ...Elolvasom

Close