Hónap Webáruháza

2022. Június Hónap Webáruháza: Niyodo.hu

6 perc olvasási idő Hónap Webáruháza - Niyodo

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Júniusban egy olyan webáruház kapta meg a Hónap Webáruháza díjat, amelynek missziója, hogy a fenntarthatóság jegyében, mindennapi minőségi megoldásokat nyújtsanak az ügyfeleiknek.

Olvasd el a nyertessel készült interjúnkat, amelyben Misi Tamás, a webáruház tulajdonosa beszélt arról, hogy hogyan indultak el és milyen életutat jártak be a webáruházzal.

Gratulálunk a Niyodo webáruháznak! ??

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webshopotok?

Az egészséges életmódhoz kapcsolódó termékekkel, vitaminokkal, étrend-kiegészítőkkel és kozmetikumokkal. Kínálatunk hétről hétre folyamatosan bővül (új forgalmazókkal és gyártókkal is) és célunk, hogy mindenki találjon magának való terméket az oldalunkon.

Saját gyártású termékeket is forgalmazunk, emellett pedig folyamatosan elérhető a termékpalettánk viszonteladóknak és fizikai boltosoknak is.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

Jelenleg 6 munkavállalóval dolgozik cégünk, 1 ügyvezetővel, 1 IT projektvezetővel, 1 ügyfélszolgálati munkatárssal, 3 raktárossal és csomagolóval, de tucatnyi külsős cég, munkavállalói is kisebb-nagyobb mértékben részt vesznek a webáruházaink üzemeltetési, és működtetési projektjeiben.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Véleményetek szerint jól teljesít, hiszen a Hónap Webáruháza nyertese lett. ? Szerintünk van miben még fejlődnünk, bár ismerve lelkes csapatunkat, sosem leszünk elégedettek, csak egy adott pillanatban.

Most ez a pillanat van, mely nekünk is visszajelzés és nemcsak a vásárlóktól naponta kapott bizalom, hogy jó az irány, és amit képviselünk, hanem a szakmától, szakmai személyektől, azaz tőletek is! Amit ezúton is nagyon köszönünk!

Mennyi a webáruházatok éves árbevétele?

Mivel több webáruházat is üzemeltetünk, a Himalaya Logistic Kft. alatt, így az összes bevételünk a 2021-es évben nettó 533 015 000 forint volt.

Amennyiben rendelkeztek offline bolttal, milyen hasonlóságokat és különbségeket fedeztetek fel az üzemeltetésben az online és offline boltot tekintve?

Jelenleg offline bolttal nem rendelkezünk, de a vezetőség több tagja korábbi vállalkozásaikból kifolyólag rendelkeznek offline tapasztalattal. Online térben történő értékesítés sokkal szélesebb és távlatibb, mint egy adott röghöz kötött offline tér. Online tér folyamatos mozgása miatt, szinte mindenkori az eszkaláció.

Ebből fakadóan jóval nagyobb odafigyelést, tudást érint az értékesítés minden területére egyaránt, legyen az marketing, logisztika, vagy munkafolyamatok. Utóbbiak miatt is volt fontos cégünknek, hogy 2021 év végére bevezetésre kerüljön az ÉMI-TÜV ISO 9100 minőségirányítási rendszer, melynek egyik pillére a különböző munkafolyamatok szinte teljes automatizálása.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottátok el a Shoprenter webáruházatokat?

2019-ben indítottuk el a NIYODO.hu webáruházat.

Miért a Shoprentert választottátok céljaitok megvalósításához?

Van saját fejlesztésű webshopunk is, ami visszagondolva óriási kapacitást foglalt le anno. Mivel ezt főleg időben nem engedhettük meg magunknak, így mindenképpen olyan megoldásban gondolkoztunk, ami mögött elérhető egy folyamatos fejlesztőgárda és támogatás.

Így esett a választás a Shoprenterre. Korábbi webáruházunk miatt már ismerős volt a Shoprenter rendszere az IT részlegnek. Átnéztük a konkurencia ajánlatát is, de nekünk a Shoprenter kezelhetősége barátibbnak- és főként átláthatóbbnak tűnt.

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok (egyéni konzultáció, ügyfélkapcsolat stb.)?

Mivel már ismerős volt a rendszer, így teljes mértékben zökkenőmentes volt az indulás, de visszagondolva az első Shoprenteres webáruházunk indulására ott sem ütköztünk semmilyen problémába. Gyakorlatilag zökkenőmentesen indultunk, ami kérdésünk volt, arra azonnal kaptunk választ vagy megoldási javaslatot a Shoprentertől.

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?

Számunkra ez nem is volt kérdés, azonnal a Gold csomaggal indítottunk. Nem szeretjük a korlátozásokat ? – szerettük volna kihasználni az összes hasznos funkciót.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől?

A keresőoptimalizálást vesszük igénybe 2021-től, ami a mai napig is tart folyamatosan.

Milyen Shoprenter design témát használtok? Mely funkciók miatt döntöttetek emellett a design téma mellett?

Jelenleg a Las Vegas sablont használjuk. Ez tűnt a legszimpatikusabbnak számunkra.

Dolgoztatok/dolgoztok együtt Shoprenter szakértővel pl. webáruház üzemeltetés, fejlesztés, egyedi design, termékfotózás, marketing stb. területén?

Igen, a Berry Art csapatával dolgozunk együtt. A Las Vegas témát ők vették kezelésbe és nekik köszönhető a megjelenés és jó pár extra fejlesztés. Nagyszerű csapat – gyorsan, lelkiismeretesen és ügyesen dolgoznak.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Említettem, hogy több webáruházat is üzemeltetünk. Kezdeti webáruházaink inkább a férfi kategóriában érdekeltek, (bár ezeket is az utóbbi időben kibővítettük a NIYODO.hu oldalon megtalálható termékekkel.)

Így adott volt, hogy a hölgyeknek is kedvezve, indítsunk egy kozmetikai és szépség webáruházat. Az élet úgy hozta (Covid), hogy a kezdeteket átértékelve és a vásárlási igényeket felmérve szélesítsük és bővítsük a termékkört, így az egészséges élethez, és a sportos életmódhoz tartozó táplálékkiegészítők is szerepet kaptak.

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?

Kezdetekben és a mai napig is olyan hazai gyártókkal vettük fel a kapcsolatot, melyek magas minőséget, magas színvonalon, nevüket és arcukat vállalva gyártanak különböző termékeket, ugyanakkor a fogyasztóknak elérhető áron kínálják termékeiket.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Kampányokat indítottunk Google és Facebook csatornákon és ez idővel meghozta az első vevőket.

Van-e olyan funkció, amelyet külön kiemelnétek a rendszerben?

Az egyik kedvenc funkciónk az elhagyott kosár értesítő és a Shoprenter API. Rengeteg dolgot beautomatizáltunk és automatizálunk is a mai napig. Gyakorlatilag már be sem kell lépnünk a Shoprenter adminba. Kényelmesen testreszabható a webshop működése a saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerünkben.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A SEO hosszútávon kifizetődő befektetés lehet, ha jól csinálják, emellett kiemelném a Google Ads vagy Facebook szolgáltatást. Nagyon fontos a direkt forgalmat is építenünk, mert az elmúlt években a fentebb említett hirdetési csatornákon évről évre drágább megszerezni a vásárlókat.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Természetesen, mivel a marketing és a brand építésének egyik alappillére.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?

Munkanapokon 15:00-ig minden beérkező rendelés feldolgozásra kerül. Fentebb említettem, hogy szinte minden automatizált rendszeren keresztül történik a rendelés beérkezését követően. Ez egy saját egyedi fejlesztésű rendszer, melynek köszönhetően mind a cégben, mind a raktárban dolgozó kollégák és nem utolsósorban a rendelést leadó vásárló is biztosítva van, hogy az adott rendelést maximális megelégedettséggel és hiánytalanul megkapja.

A rendeléseket API kapcsolaton keresztül dolgozzuk fel. A fejlesztés során folyamatosan figyeltük melyek azok a pontok, lépések és helyzetek a rendelés feldolgozása közben, ahova nem szükséges az emberi tényező.

Gyakorlatilag az irodából egy kattintással továbbítjuk a rendelést a raktárba, ahol azonnal megkezdődik az összeszedés és a csomagolás. Kétlépcsős videófelvételes csomagolást használunk, így szinte lehetetlen hibázni vagy összekeverni termékeket – egyszerűen nem enged tovább a rendszer, ha valami nem stimmel.

Panasz esetén is minden visszakereshető és visszanézhető, hogy mi történt az adott csomaggal. Az etiketteket a futárszolgálatoknak szintén automatikusan továbbítjuk, majd kinyomtatva ezeket, itt is rengeteg értékes időt spórolunk meg a folyamaton, emellett a kézbesített rendelések számlázóban való kiegyenlítése is teljesen automatizáltan működik.

Ingyenes zöldszámot működtetünk a vásárlók részére, mely esetében már a csengéskor tudjuk ki hív és nagy valószínűséggel mit fog rendelni és hova kéri a rendelést. Természetesen ezeket a rendszereket folyamatosan fejlesztjük és finomítjuk – sosem lesz olyan, hogy kész. Mindig kitalálunk valami újdonságot.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?

Sokáig kerestünk egy komplex vállalatirányítási rendszert, ami minden kritériumunknak megfelel és korlátlanul testre szabható. Amit lehetett kipróbáltunk és sajnos mindenhol ilyen vagy olyan falba ütköztünk. Nagyon sok kompromisszumot kellett volna vállalnunk. Az IT részlegünk viszont nem ismeri a kompromisszum fogalmát (szerencsére) így elhatároztuk, hogy fejlesztünk magunknak egy saját vállalatirányítási rendszert. Jelenleg egy ilyen rendszer fogja közre az összes oldalunkat (több shoprenteres oldalt és saját fejlesztésű webshopot).

Partnereinknek és viszonteladóinknak biztosítunk automatizált termékfeltöltési és frissítési megoldást, mellyel a Shoprenter (vagy más webáruház) motort üzemeltető shopok is 1-2 kattintással tudnak magukhoz feltölteni több ezer terméket – képekkel, teljes adatlapokkal és adatokkal. Így több heti / havi munkaórát megspórolva akár egy újonnan induló webáruháznak.

Használtok-e Shoprenter alkalmazásokat? Ha igen, milyen értékeket láttok bennük, milyen hatással vannak a webáruházra?

Igen használunk. Rapid Search, OptiMonk, Virtualjog, Webshippy (viszonteladóknak) emellett pedig a Szamlazz.hu szolgáltatását külső API-n keresztül.

A Rapid Search szerintünk egy nagyon jó megoldás, az alap Shoprenteres keresőt extrém módon fel tudja javítani. Nem olcsó, de ha valakinek nagy forgalma van, akkor mindenképpen megéri.

Az OptiMonk helyes beállítás esetén érzékelhetően javíthat a forgalmon, viszont egy rossz beállítás és a sok popup ellenkezőleg is hathat – elriaszthatja a leendő vásárlót. Aki nem ért hozzá, mindenképp érdemes konzultálnia az OptiMonk csapatával, akik mindig készséggel segítenek.

A Virtualjog csapata számunkra teljesen megfelelően – testreszabja a jogi dokumentumainkat, így nem nekünk kell vele bajlódni. Ezt minden webshop számára ajánljuk. Sok kellemetlenségtől tudnak megóvni. Kötelezően előírnánk minden webshopos számára hasonló szolgáltatás igénybevételét.

A Szamlazz.hu szolgáltatása integrálva van a Shoprenter rendszerébe, nekünk maximálisan megfelel.

Egy időben használtuk a Smartsupp chatet is, viszont kinőttük és több funkció vált szükségessé, így áttértünk egy komplexebb ticketkezelő rendszerre. A logisztikai appok közül természetesen kipróbáltuk az MPL, DPD és GLS appokat is, ezek használatát mindenképp javasoljuk azon webshoposoknak, akik az említett futárszolgálatokkal dolgoznak. Nagyban könnyítik a napi munkát.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

A webáruház üzemeltetése mára már egy külön szakma, nem elég annyit tudni, mint amennyit most gondolsz egy webáruház rentábilis üzemeltetéséről.

Mielőtt valaki belevág, fontos, hogy olyan webáruház rendszert válasszon, amely a céljainak maximálisan megfelel, ahol segítséget kap, háttértámogatást, konzultációt, beállítási támogatást, ügyfélkapcsolatot, jogi támogatást, és stb. stb. Ilyen például a Shoprenter.

2022-ben már nem elegendő az, hogy valaki akkor indít egy ilyen vagy olyan webshopot, mert neki is megy. Érdemes előtte felmérni a piacot és elemezni a konkurenciát, hogy ne kudarc legyen belőle.

Van-e olyan dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok? Ha igen, mi az?

Igen. Szerintem nincs olyan webáruház tulajdonos, aki ne így gondolná, de az akkori adott időszakban és körülményben az volt a legjobb gondolat, döntés. Úgyhogy az igazi válasz az az, hogy az adott pillanatban nem, ugyanakkor ezzel a tapasztalattal a hátunk mögött már igen!

Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Nektek! ?

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
a világ második legtöbbet használt keresője
A világ második legtöbbet használt keresője – Hogyan jelenj meg a YouTube-on?

A Google keresője a legnépszerűbb, ez ma már közhelyként hat. Aki jelen van az ...Elolvasom

Close