SEO Trendek

2022-es SEO trendek – Így hozd ki a legtöbbet a keresőoptimalizálásból idén

4 perc olvasási idő SEO trendek 2022

Év elején mindig érdemes egy kicsit visszanézni az elmúlt esztendőre és a végbement változások alapján elgondolkodni azon, hogy mit is hozhat majd nekünk a következő időszak. Mire kell felkészülnünk és hogyan érdemes nekilátnunk? Nincs ez másként a keresőoptimalizálás területén sem, így a tavalyi évhez hasonlóan összegyűjtöttük, milyen SEO trendek dominálhatnak 2022-ben.

Kulcsszó csoportosítás

Ahogy azt már egy korábbi cikkünkben megírtuk, a sikeres SEO stratégia kialakításának a kulcsszókutatás az alapja. Ennek része az is, hogy tudjuk mely kulcsszavainkat a webshopunk mely részén és milyen környezetben használjuk.

Ez a feladat a Google fejlődésével és a felhasználók tudatosabbá válásával egyre nehezebbé vált és ez a folyamat még nem ért véget.

Korábban elég volt egy blogbejegyzést vagy egy landing oldalt egyetlen kulcsszóra optimalizálni, azonban ez egyre inkább korlátok közé szorítja nemcsak a tartalomkészítőket, hanem a felhasználókat is.

Egy jó ideje már a Google sem egyetlen kulcsszóra indexeli az aloldalainkat, így érdemes nekünk sem csak egyetlen kifejezésre céloznunk a tartalom kialakításánál.

Érdemes tehát a kulcsszókutatás után csoportosítanunk a kulcsszavainkat a keresési szándék szerint és ez alapján használni őket a tartalmainkban, aloldalainkon.

Mobilos használhatóság

A mobilbarát felépítés már legalább 2015 óta a Google egyik alapvető követelménye, ekkor tették ugyanis rangsoroló tényezővé. 2019-ben aztán lekövetve a felhasználói trendeket, bevezették a mobile-first vagyis a mobilos változat elsődleges indexelését, így az asztali verzió már még kevesebbet nyom a latba.

Szerencsére a Google a Search Console-lal egy ingyenes eszközt is a kezünkbe adott, amivel ellenőrizni tudjuk az oldalunk mobilbarátságát és el tudjuk végezni a megfelelő javításokat, hogy jobb legyen a felasználói élmény.

Mobilos használhatóság nézet a Search Console-ban

A mobilos használhatóságnál szót kell ejtenünk az oldal gyorsaságáról is, hiszen ez is SEO szempont!

A PageSpeed Insights szerepe a SEO-ban

Fontos, hogy weboldalunk gyors legyen a felhasználó számára és ne veszítsünk felhasználókat egy esetleges lassú weboldal miatt.

Itt természetesen nem arról van szó, amikor egy esetleges túlterheltség vagy szerveringadozás miatt egy rövidebb ideig lassabban elérhető az oldal, hanem arról, ha huzamosabban tapasztaljuk a lassú betöltést.

A Google egy másik ingyenes eszközével, a PageSpeed Insights-cal ezt is tudjuk tesztelni, azonban ezek az értékek becsapósak lehetnek!

Egy oldal betöltődésének sebessége nem feltétlenül van arányban a PageSpeedben kapott pontszámával. Munkánk során többször találkoztunk már kiváló értékekkel rendelkező, de lassabb oldallal, mint egy másik, viszonylag rossz számokat kapó oldallal.

Itt van például a www.shoprenter.hu nem túl erős értékekkel, mégis gyors betöltődéssel és jó Google helyezésekkel.

A Shoprenter PageSpeed Insights értékei sem magasak

A gyakorlat azt mutatja, hogy nem élvez nagy előnyt az, aki nagyon magas számokat kap azzal szemben, aki alacsonyabbakat. 

A másik tényező, amit figyelembe kell vennünk, amikor ezt a toolt használjuk, hogy ez nem egy felhasználói böngészés eredménye, így fontosabb a webhely észlelt teljesítménye.

A látogatóinkat nem érdekli, hogy mekkora pontszámot kaptunk a Google PageSpeed Insights-ban, csak az, hogy a lehető leggyorsabban megtekinthessék a tartalmat.

Érdemes tehát megnéznünk, hogy egy rosszra értékelt oldal a valós betöltésnél is lassúnak mutatkozik-e, illetve összemérve a versenytársakkal, hogyan teljesítenek az adott oldalaink.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy el kell hanyagolnunk ezt az eszközt, csak épp arra kell használnunk, amire való. A webshopunk teljesítményének a Google PageSpeed Insights-cal való tesztelésének valódi célja nem a magas pontszám elérése.

Ehelyett az a cél, hogy megtaláljuk azokat a problémás részeket, amikkel csökkenthetjük mind a tényleges, mind a vélt betöltési időt.

Még hosszabb SEO tartalmak

A korábbi években már elkezdődött a hosszabb tartalmak előnyben részesítése mind a Google, mind a felhasználók részéről. Ez a trend továbbra is tart, sőt egyre erősödik.

Egy korábbi tanulmányban azt mutatták ki, hogy a 3000 szónál hosszabb szövegek nagyobb forgalmat és több megosztást generálnak, mint a rövidebb tartalmak.

Webáruházak esetében a megfelelő blogcikkek remek forgalomterelő tartalmak lehetnek, hiszen amellett, hogy egy jó kulcsszóra adott találattal betereljük a felhasználót az áruházunkba, még a szakmai megítélésünk is javul, így nagyobb eséllyel vásárol majd nálunk.

A webshopunkba érdemes olyan blogcikkeket írnunk, amelyek kiszolgálják a felhasználó keresési szándékát, azonban a tartalom és a hosszúság mellett fontos a szöveg felépítése is. Arról, hogy hogyan írjunk jó blogcikket és miként válasszunk témát, a “6+1 tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez” c. bejegyzésünkben foglalkoztunk.

A hosszabb tartalmak jobban SEO szempontból

Még több strukturált adat

A Google kifejezetten szereti a strukturált adatokat és a Rich Snippeteket, mivel ezek segítenek neki jobban feltérképezni az oldalak pontos tartalmát, ezáltal jobb keresési találatot adva a felhasználónak és növelve a felhasználói élményt.

A Google egy ideje csak a Schema.org jelöléseit használja, melyek közül a webáruházakra legfontosabbakat a Shoprenter rendszere is képes kezelni.

Ha szerencsénk van, akkor ezek közül néhányat be is húz a Google a találati oldalaira, ezzel is növelve a felületet, amit a mi találati blokkunk foglal el, illetve markánsabb megjelenést biztosítva az oldalunknak a többi versenytársunkkal szemben, így növelve az átkattintási arányunkat.

Tipikusan ilyen tartalmak lehetnek a termékértékelések, a termékek akciós ára vagy például recepteknél az elkészítési idő stb.

Strukturált adatok a Search Console-ban

A fenti figyelmeztetésben azt javasolja a Search Console, hogy húzzunk be a termékoldalra például cikkszám, értékelés, és az ár érvényességére vonatkozó mezőket.

Ezek azonban nem kötelező adatok és sok áruházban nem feltétlenül van szükség például cikkszám megjelenítésére a termékoldalakon.

Így ezen adatok hiánya sem jelent feltétlenül hátrányt a webáruházunk számára.

Arról, hogy ezeket hol tudjuk ellenőrizni és miként kell értelmeznünk őket, a Search Console: gyakori kérdések és hibák című cikkünkben foglalkoztunk.

Összegzés

Elmondhatjuk tehát, hogy a korábbi évek gyakorlatát nem kell felrúgnunk, továbbra is a tartalom hasznossága és a felhasználó minél jobb kiszolgálása a célja a Google-nek és nekünk is ezeket a célokat szem előtt tartva kell dolgozunk webáruházunk SEO-ján.

Szeretnél még többet tudni arról, hogyan tudod webáruházadat a Google találati lista élére juttatni? Akkor igényelj egy átfogó SEO elemzést és hozd ki a legtöbbet a keresőoptimalizálásból a személyre szabott javaslatok alapján!

SEO Audit

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Cápák között műsorelemzés 8. rész
A Cápák nem csak mentorok, harapni is akarnak

Új sorozatot olvashattok tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon üzleti showműsor aktuális ...Elolvasom

Close