Tartalommarketing

A világ második legtöbbet használt keresője – Hogyan jelenj meg a YouTube-on?

4 perc olvasási idő a világ második legtöbbet használt keresője

A Google keresője a legnépszerűbb, ez ma már közhelyként hat. Aki jelen van az interneten akár szolgáltatással, akár termékekkel, egy célja biztosan van: a lehető legjobb helyezést elérni a Google keresőjében, hiszen egy organikus első oldali találat biztos, egyben ingyenes forgalmat jelent a weboldalunk, webshopunk számára. 

Ugyanakkora folyamatosan élesedő versenyben a webshop tulajdonosok minimális figyelmet fordítanak a világ második legnépszerűbb kereső oldalára, a YouTube-ra. A YouTube megjelenésnek számtalan előnye van, még a gyengébb SEO eredményekkel rendelkező webáruházak számára is hatalmas versenyelőnyt jelenthet a videómegosztó oldalon való megjelenés.

Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a YouTube-ra szánt tartalmainkat számtalan más helyen, platformon is megoszthatjuk, így egy videó elkészítésével akár 6-8 további csatornát is használhatunk üzenetünk hatékony továbbítására.

Miért érhetünk el kimagasló eredményeket egyszerűen a Google keresőjében a YouTube videókkal?

Ennek egyszerű okai vannak. Míg a webshopunkban csupán 70 karakter áll rendelkezésünkre a Meta cím megadására, addig a YouTube esetében ez 200-250 karakter. A Meta leírásunkat a webáruházban a Google 160 karakterig veszi figyelembe, a YouTube esetében 5000 karaktert használhatunk a videónk bemutatására.

A videók célzására további 500 karakter áll rendelkezésre címkék formájában, ami tűpontoscélzást tesz lehetővé. Linkeket is elhelyezhetünk a videók leírásában, amely nagyban segíti a webáruházunk linképítését.

Arra is van mód, hogy a konkurens csatornák célzásait, csatorna beállításait vizsgáljuk, így sokkal gyorsabban tudunk sikeres videókat publikálni.

Amennyiben a konkurens webáruházak nem használják ki a YouTube nyújtotta lehetőségeket, akkor egy jól felépített, beállított csatornával, videókkal akár napok alatt is kimagasló eredményeket érhetünk el megtekintések, ebből adódóan konverziók terén is.

A YouTube videó indexképének megfelelő beállításával nem csupán a kereső összes, valamint videós találatában fogunk szerepelni, hanem a képek találatoknál is megjelenünk.

Végezetül a közösségi platformokon már megszokott hashtag-eket is elhelyezhetünk a videók leírásában, ami tovább javítja a videók organikus megtekintését.

Milyen technikai eszközökre van szükség az első YouTube videók elkészítéséhez?

Hajlamosak vagyunk arra gondolni, hogy egy YouTube videó elkészítéséhez több százezer forint értékű kamerára, mikrofonra, professzionális vágó programra van szükség, pedig ezen eszközök nélkül is készíthetünk minőségi videókat.

Már egy iPhone 6 készülék is alkalmas egy minőségi videó rögzítésére, így a ma kapható középkategóriás okostelefonunk használatával is boldogulhatunk a YouTube-on.

Az Android és az Apple alkalmazás áruházakból pedig ingyenes alkalmazásokat érhetünk el, melyekkel könnyedén szerkeszthetünk, vághatunk, effektelhetünk videókat. Kezdetnek tökéletesen megfelel a telefonunk, némi gyakorlással pedig már készíthetjük is a videókat.

Mire van szükségünk egy jól optimalizált YouTube csatorna esetén?

Ahhoz, hogy a tartalmaink az elvárt eredményeket hozzák és egy sikeres YouTube csatornát építsünk fel, szükségünk van egy komplett stratégia kialakítására, melyben meghatározzuk, hogy milyen jellegű tartalmakat szeretnénk publikálni.

Amennyiben konkrét tervvel rendelkezünk, egy pontosan beállított YouTube csatorna hatalmasat lendíthet a videóink megtekintésén. A tartalmak célzása is kiemelkedően fontos, hiszen az organikus megtekintéseket, a feliratkozókat, ezzel együtt egy stabil követőbázist építeni kizárólag pontos célzással tudunk elérni.

A YouTube csatornára is gondoljunk úgy, mint egy weboldalra. Ha nem segítünk a Google-nek gyorsan és pontosan feltérképezni a tartalmunkat, úgy nem fogja ajánlani a videóinkat a nézők számára, így pedig organikus megtekintést sem érünk majd el.

Emellett némi kreativitás sem árt, hogy egy igazán rendhagyó tartalmat készítsünk, ezáltal visszatérő nézővé konvertálni követőinket.

A hagyományos termékbemutató videók mellett készíthetünk:

  • termék összehasonlító
  • termék kategória összehasonlító
  • termék előnyeit bemutató
  • termék használatot bemutató
  • és érdekességeket felsoroló videókat
  • vagy akár kulisszák mögött összeállításokat a webáruházunk működéséről.

Tartalmainkra a már ismert Google Ads fiókunk segítségével marketing kampányokat is tudunk indítani. Így a korábban megszerzett remarketing adatokat is felhasználva hatékony, célzott hirdetéseket jeleníthetünk meg YouTube-on is.

Összefoglalva a YouTube csatorna indításának előnyeit

  • Új célközönséget, ezzel együtt új vásárlókat szerezhetünk ingyen. 
  • Videós formátummal egyszerűbben és vizuálisan mutathatjuk be termékünket, így jól konvertáló vásárlókat szerezhetünk.
  • Elkötelezett közösséget építhetünk a csatornánk feliratkozóiból, a videóink megtekintőiből, akiket sokkal egyszerűbb újbóli vásárlásra buzdítani.
  • Az elkészült tartalmakat más marketing csatornáinkon is felhasználhatjuk, például social mediában (Facebook, Instagram, TikTok)
  • Mivel kevés webáruház aknázza ki a YouTube-ban rejlő lehetőségeket, így most még könnyedén érhetünk el kimagasló eredményeket a Google találati listáján
  • Tartalmaink hirdetésével kedvező áron szerezhetünk új vásárlókat.
  • Webshopunk számára értékes linképítési lehetőséget nyújt a csatorna.

A jó hír, hogy a YouTube csatorna beállítása, a videók célzása, a videók szerkezetének felépítése, a megfelelő, organikus megtekintést generáló indexkép készítése könnyedén tanulható.

Demeter Zoltán, aki még a Covid járvány előtt egy teltházas YouTube oktatást tartott a Lurdy Moziban Shoprenter előfizetők számára, most újra lehetőséget biztosít azoknak, akik szeretnék megtanulni a sikeres YouTube csatorna indításának fortélyait, a videók hatékony célzásának művészetét, a megszerzett tudással pedig organikus forgalmat szeretnének generálni a webáruházuk számára.

A YouTube előadást a korábbi anyag kibővített verziójával 2022. július 7-én a Lurdy Moziban tartjuk, reggel 9 órai kezdettel. A belépőt vásárlók egy zárt Facebook csoport tagjai is lesznek, ahol Zoltán hat hónapon keresztül tanácsadást is biztosít, így is segítve a webshop tulajdonosokat a minél hatékonyabb YouTube csatorna üzemeltetésében. 

Ide kattintva jelentkezhetsz az eseményre!

A szerzőről:

Demeter Zoltán
Demeter Zoltán
Ötletgazda, kereskedelmi vezető –  MoziShop

Zoltán YouTube-bal 2014 óta foglalkozik, kezdetben mint csatorna üzemeltető. YouTube oktatóként, tanácsadóként több hazai filmforgalmazó (ADS, Vertigo, MoziNet), Hauber Zsolt, az egykori Bonanza Banzai billentyűse, VDrome népszerű filmes vlogger csatornáin is dolgozott már. Webáruházuk, a MoziShop.hu 2017 nyarán indult, nagyban támaszkodva a YouTube adta lehetőségekre.
 
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Értékesítési tölcsér – sales funnel

Értékesítési tölcsér (sales funnel) felépítése, szakaszai és példák Minden cég és webshop rendelkezik valamilyen ...Elolvasom

Close