Alkalmazások Újdonság Webshop üzemeltetés

Újdonságok a Shoprenternél: Marketing automatizációs megoldások, új BNPL fizetési módok, AI fejlesztések és biztonsági fejlesztési csomag

18 perc olvasási idő Shoprenter újdonságok, frissítések 2023.Q3,Q4.

Képzeld el, hogy egy olyan világban élünk, ahol a lehetőségek végtelenek és az innováció sosem áll meg. Azért valljuk be, nem kell nagyon a fantáziádra hagyatkoznod, hisz az e-kereskedelem dinamikusan változó környezetében ez körülbelül mindennapos. Lépést kell tartani a piaccal és a versenytársakkal, melyet az újdonságok és az előre mutató technológiák alkalmazása támogat leginkább.

A Shoprenternél mind azon dolgozunk, hogy ezeket az újdonságokat biztosítani tudjuk az ügyfeleink számára. Az elmúlt időszakban is törekedtünk a fejlesztések esetében az ügyfeleink igényei mellett a folyamatos fejlődéshez és a piac új kihívásaihoz adaptálni a Shoprenter ökoszisztémáját. 

Az eredmény?! Egy olyan platform, ahol igyekszünk minden támogatás megadni annak érdekében, hogy a vállalkozásod folyamatos növekedése a fejlesztésekkel és innovatív megoldásokkal biztosítva legyen. 

De mik azok konkrétan, amikkel mindezt szeretnénk elősegíteni? Nos, lássuk, mi mindent hozott az elmúlt időszak!

Tartalomjegyzék:

1. Ti kértétek, mi megcsináltuk
2. BNPL fizetési módok
3. Biztonságot támogató és fenntarthatósági fejlesztések
4. Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztések
5. Megjelenéshez és design témákhoz kapcsolódó fejlesztések
6. Logisztikai szolgáltatások fejlesztései
7. Marketing automatizációs szoftverek
8. Piacterek és értékesítési csatornák fejlesztései
9. Napi működést segítő egyéb fejlesztések
10. API fejlesztések

1. Ti kértétek, mi megcsináltuk 

Az ügyfeleink visszajelzései az elsődleges inspirációnk, ezért igényeiket figyelembe véve ütemeztük be az alábbi fejlesztéseket.

Termékek kizárása szállítási módokból

Sok webáruházat érintett az a probléma, hogy olyan terméket is megrendelnek például automatákba, melyek nem férnek be a rekeszekbe és emiatt egyeztetés kellett a vásárlóval, vagy szállítási módnál olyan sávokat kellett megadni, amik nem voltak relevánsak. 

Ennek a fejlesztésnek köszönhetően a termékeknél beállíthatjuk, hogy mely szállítási módokkal NE lehessen szállítani azt.
A kizárás lehetőséggel a nagyobb vagy nehezen szállítható termékek esetén is letilthatjuk azokat a szállítási módokat amiket nem szeretnénk alkalmazni az esetükben. 

A kizárást megtehetjük egyesével, de tömegesen is XLSX segítségével.

Tipp: Mielőtt a tömeges módosításhoz az importot elvégezzük, érdemes egy termékünknél beállítani a kívánt szállítási mód kizárást, azt exportálni, értékeit átmásolni a táblázatban és azt visszaimportálni.

Beállítás: 

  1. Előbb engedélyezd a funkciót Beállítások > Labor menüpontban a Termékek kizárása szállítási mód alapján opciónál.
  2. Zárd ki a szállítási módot egy termék esetében, a termék szerkesztés oldalon a fizetés és szállítás fülön.

Segítség: A Termékek és XLSX Export/ Import funkció Shoprenter Akadémia leírásában.

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

Termékek kizárása fizetési módokból

Az előbbi funkció után adja magát a szintén sok ügyfelünk által igényelt fejlesztés, hogy ne csak a szállítási, de a fizetési mód esetén is legyen meghatározható, hogy 1-1 termék esetén használható-e. 

A termékek kizárása fizetési módokból funkció működése a szállítási módokból történő kizárás logikájához hasonlít és a beállítások is ugyanott végezhetők el.

Jó ha tudod: a kizárt fizetési mód, akkor sem kerül felajánlásra, ha a kosárban lesz olyan termék is, ami egyébként kifizethető volna a másik terméknél kizárt fizetési móddal.

Beállítás: 

  1. Előbb engedélyezd a funkciót Beállítások > Labor menüpontban a Fizetési módok kizárása opciónál.
  2. Zárd ki a fizetési módot egy termék esetében, a termék szerkesztés oldalon a fizetés és szállítás fülön.

Segítség: A funkció leírásában található.

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

Kuponokhoz kapcsolódó fejlesztések

Nem csak hogy sokak által kért fejlesztés, de az év végi időszakban, jelentős hangsúlyt kap a kuponok szerepe a webáruházak marketingjében. Ezért is kerültek a fejlesztői csapatunk elé a kuponokhoz kapcsolódó igények.

Az alábbi régóta várt fejlesztések készültek el:

  1. Vevőcsoport korlátozás: Meghatározhatóvá vált, hogy mely vevőcsoportok válthatják be az adott kupont. A beállítást segíti egy több elemű szűrő, ahol kijelölhető, hogy melyik vevői csoportok jogosultak a kupon beváltására. Ha olyan vevői csoportba tartozó vevő próbálná a kuponkódot felhasználni, akinek nincs jogosultsága, a kupon beváltás során hiba üzenetet fog kapni.
  2. Kedvezmények halmozásának tiltása: akciós termékeknél eddig is lehetőség volt a kupon felhasználást korlátozni, azonban ezzel a kapcsolóval a különleges ajánlatok és csomagajánlatok termékei esetén is él a korlátozás.
  3. Gyártó korlátozása: Korábban a kupon felhasználhatóságát vagy kizárását csak termék és kategória szinten volt lehetőség befolyásolni, azonban ezzel a fejlesztéssel lehetőség van a gyártó kizárására is.
  4. Kupon jelentés bővítése: Most már az az információ is elérhető, hogy azok a rendelések ahol felhasználtak egy adott kupont mekkora bevételt generáltak, illetve a jelentés kiegészült egy dátum szűrővel, így ha csak egy meghatározott időszak kupon statisztikái fontosak, beállítható hogy melyik dátumok közötti kupon forgalomra van szükség.

Beállítás: A Marketing > Kuponok menüpontban az egyes kuponok szerkesztésénél lehetséges.

Segítség: A Kuponok beállításait tartalmazó leírásában található.

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

2. BNPL fizetési módok

Tudjuk, hogy a vásárlók különbözőek, és egyeseknek fontos, hogy rugalmas fizetési lehetőségek közül válogathassanak. A BNPL (Buy Now, Pay Later, azaz Vásárolj Most, Fizesd Később) fizetési mód, egy Magyarországon még most szárnyait bontogató innovatív pénzügyi szolgáltatás. A Shoprenter nyitott a BNPL fizetési módok irányába és elsők között integrálódott a szektor mindhárom hazai képviselőjével az elmúlt időszakban. 

A Vásárolj most, fizess később fizetési mód tehát egy olyan megoldás, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egy terméket vagy szolgáltatást azonnal megvásároljanak, de később fizessék ki annak az árát. 

Shoprenter szolgáltatások BNPL
BNPL Shoprenter

Az elérhető BNPL fizetési módok pedig:

  • PastPay B2B fizetési mód, melyet csak céges vásárlók tudnak használni a pénztár folyamatban.
  • IzzyPay B2C fizetési mód, melyet magánszemélyek használhatnak. A rendelés leadása után, a számla kiegyenlítésére 14 nap áll rendelkezésükre.
  • Instacash B2C fizetési mód, mely digitális részletfizetést tesz lehetővé a vásárlás helyén, valós időben, a vásárlási folyamat megszakítása nélkül.

Tipp: Amennyiben szeretnéd az adott BNPL fizetési módot használni a webshopodban, időben vedd fel a kapcsolatot a szolgáltató munkatársaival, mert az adminisztrációs folyamatok igénybe vehetnek pár napot.

Beállítás: Beállítások → Fizetési módok 

Segítség: 

  1. A BNPL fizetésekről korábban megjelent cikkünkben olvashatsz.
  2. Ha olvasnál a saját márkás BNPL mellett és ellen szóló érveket.
  3. Videót hallgatnál arról, hogyan használd ki webáruházadban a BNPL lehetőségeket? 
  4. Vagy csak beállítanád a PastPay, IzzyPay vagy Instacash szolgáltatását

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban

3. Biztonságot támogató és fenntarthatósági fejlesztések

Az online biztonság sosem lehet túlzottan fontos és ezt nem is kell kérnie a Shoprentereseknek, hisz számunkra is ugyanolyan hangsúlyos kérdés a webshopokban tárolt érzékeny adatok védelme és az oldalak zökkenőmentes működése, mint nekik. Ebben a csomagban ezeket a fejlesztéseket rendszereztük az elmúlt időszakból.

Frissültek a jelszó követelmények – Használj erősebb jelszót az admin belépéskor!

Az erős jelszavak használata fontos az online biztonság és az adatvédelem szempontjából is. Védenek a hackerek és támadók ellen, csökkentik az adatlopás kockázatát. Egyik fejlesztésünk az elmúlt időszakból az admin felhasználók jelszavát érinti. Ezentúl szigorúbb feltételek mellett hozható csak létre új jelszó a rendszerben.

Beállítás: Nem szükséges. Az új felhasználók létrehozása esetén automatikusan megköveteljük az erősebb jelszavakat. Ha meglévő admin felhasználónak szeretnéd módosítani a jelszavát, vagy a jelszó visszaállításra van szükséged már az új követelményekkel tudsz létrehozni csak új jelszót.

Segítség: ebben a bejegyzésben, valamint a jelszó létrehozásakor a felületeken.

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

Elkészült a CrossConnect kapcsolat a szervereink között

Korábban, a szerverszolgáltatóinknál tapasztalt hálózati stabilitás ingadozása miatt üzemeltetői csapatunk egy olyan megoldás kidolgozásán fáradozott, mellyel áthidalható ez a probléma és a nálunk működő webáruházak elérhetősége folyamatosan biztosítható. 

A fejlesztést 2023. június közepén élesítettük és azóta is minden bolt számára elérhető. 

Ennek következtében ha bármelyik szolgáltatónknál előfordult vagy a jövőben előfordul ilyen probléma az internetkapcsolattal, a webáruházak elérhetőségében emiatt mégsem tapasztalhatóak majd fennakadások sem ügyfeleink sem pedig a vásárlók részéről. 

Beállítás: Nem szükséges. 

Segítség: ebben a bejegyzésben

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

Tárhely információk

A webáruházaink hosszú távon fenntartható és hatékony működése számunkra az egyik legfontosabb szempont. Ez egyúttal nagy felelősség is, hogy a nálunk kezelt több mint 6000 webáruház esetében ez nap mint nap teljesüljön. 

Ennek biztosítása érdekében már elérhető a szolgáltatás egyik új elemeként a tárhely felhasználás folyamatos monitorozása.

Beállítás: Nem szükséges. Az információt a tárhely felhasználásáról a Shoprenter admin felületének bal felső sarkából legördíthető menü Tárhely részénél te is elérheted.

Segítség: Tárhely méret és felhasználható keretek 

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban

Admin tevékenységek naplója bővítése

Ha egyszerre több felhasználó kezeli a rendszert, akkor hasznos lehet, ha vissza tudjuk nézni, hogy ki mit változtatott. Erre szolgál az admin tevékenységek naplója, amiben számos lépésről információt kaphatunk.

A fejlesztés során az alábbi információk is elérhetők a naplóban:

Beállítás: Nem szükséges beállítás hozzá. A funkció elérhető az admin felületen a Jelentések > Admin tevékenységek naplója oldalon.

Segítség: Admin felhasználók kezelése

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban

Kétlépcsős azonosítás a Shoprenterben

A jelszavakhoz sokkal gyakrabban férnek hozzá illetéktelenül, mint hinnéd. Az egyik legjobb módja a fiókod védelmének, ha egy további azonosítási megoldást is alkalmazol. A kétlépcsős azonosítás (más néven kétfaktoros autentikáció, rövidítve 2FA) egy újabb biztonsági szintet ad az adminisztrációs felületre történő bejelentkezéshez. A funkció segít távol tartani a fiókodtól az illetéktelen behatolókat, mivel a jelszó megadása után egy újabb, gép által generált kódot is igényel a belépési folyamat.

Beállítás: Beállítások > Admin felhasználók menüpont minden felhasználó saját felhasználói fiókjában az űrlap alján

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban

4. Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztések

Igen, mi is hiszünk a mesterséges intelligencia erejében, ezért nem maradhat ki a sorból az a számos fejlesztés, melyet a Shoprenter rendszerébe tettünk az AI megoldások integrációjáért. Segítségükkel gyorsíthatod termékfeltöltési és marketing folyamataidat időt és pénzt spórolva. Az AI használata a webshopodban már nem a jövő, hanem az itt és most.

Igazítsd a webshopod stílusához tartalmaid az AI segítségével, mindezt a Shoprenter admin felületén!

A Shoprenterben az AI funkciókat a “gpt-3.5-turbo” modell szolgáltatja, aminek segítségével automatikusan generálhatsz leírásokat a webáruházad több pontján is.

Melyek ezek?

  1. Rövid és hosszú ismertetőt generálhatsz termékeidhez az AI segítségével.
    Ha van olyan terméked, amihez nincs leírásod vagy épp egy új terméket viszel fel, amihez szükséged lenne egyre, akkor ezt automatikusan, pár másodperc alatt elvégzi számodra a mesterséges intelligencia. Ezen felül természetesen egy meglévő leírásod helyett is bármikor generálhatsz új leírást egy gombnyomással, ha szeretnél.
  2. ? Kategória leírás és blogcikk generálása AI segítségével.
    A funkció lehetővé teszi a kategória leírások és a blogcikkek automatikus generálását. Ha új vagy meglévő kategóriához leírást készítenél vagy épp egy új cikket szeretnél a blogodra, akkor pár másodperc alatt elkészíti számodra a mesterséges intelligencia. 
  3. Határozz meg kulcsszavakat az AI-nak hogy pontosabb leírásokat kapj
    Egy termék vagy kategória neve, vagy egy blogcikk témája/címe nem feltétlenül írja le egyértelműen azokat az adottságokat, jellemzőket, amit át szeretnénk adni egy tartalom kapcsán. Klasszisokkal jobb eredményeket érhetünk el, ha több részletet adunk meg a kivitelezéshez. Tehát a generált javaslatok javításának egyik legjobb módja, ha további kulcsszavakat adhatunk meg. Minél több kulcsszót / kifejezést adunk hozzá, annál relevánsabb, pontosabb és egyedibb lesz a generált tartalom.
  4. Szabd a kommunikációs stílusodra a webshopodban megjelenő tartalmakat!
    Amikor szöveget generálsz egy termék ismertetőhöz, egy kategória leíráshoz vagy éppen egy blogcikkhez, lehetőséged van további utasításokat is megadni a leírásra vonatkozóan. Például kérést fogalmazhatsz meg a tartalom hosszára vagy a stílusára vonatkozóan, de megadhatod akár azt is, hogy tegező vagy magázó formában készüljön a leírás. Ezzel még jobban a webáruházad stílusára formálhatod az automatikusan készülő szöveget.

Beállítás: 

  1. Egy-egy termék, kategória adatlapján, az Általános fülön érhető el az Ismertető mezőknél az Ismertető generálása gombra kattintva.
  2. Blogbejegyzés esetén az adott blogbejegyzés szerkesztői felületén az Általános adatok fülön a Teljes szöveg mezőnél érhető a Blogcikk generálása gomb

Segítség: 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

AIDA – Alkalmazás

Az AIDA, AI alapú marketing asszisztenst úgy alkották meg, hogy segítséget nyújtson mindazoknak:

  • Akik szeretnének több időt felszabadítani a munkájukból.
  • Akik ismerik és szeretik a ChatGPT-t, de a végeredmény nem az igazi.
  • Akik szeretnének egy azonnal munkába állítható, egyszerű szoftvert, ami már a telepítést követően egyből szállítja az eredményeket.

Az OpenAI alapjain nyugvó AIDA, az e-kereskedelemre specializált prompt-ok segítségével, az online marketing minden csatornáján segítséget tud nyújtani, úgy mint:

  • Tartalommarketing (termékleírástól a blog bejegyzésekig)
  • SEO tartalmak (kulcsszavak, leírások, tartalmak)
  • E-mail marketing tartalmak és automatizmusok (tárgy mezőktől a reaktiváló e-mail flow-ig)
  • Közösségi csatornákra szabott tartalmak és ötletek (Facebook, Instagram, Tiktok, Google Cégem)
  • Hirdetési csatornákra szabott szöveges tartalmak (Facebook, Google, Instagram, Pinterest, Tiktok)
  • Weboldal tartalmi elemeire fókuszáló javaslatok és konkrét tartalmak
  • Brainstorming menü a következő funkciókkal: Kampánytervezés, Landoló oldal tervezés, Piackutatás, Content calendar, Social-, PPC-, E-mail-, SEO-tippek, GA4 javaslatok és A/B teszt ötletek.

Próbáld ki az első olyan alkalmazást a Shoprenterben, ami AI alapú marketing asszisztenst ad a kezedbe. 3 napig teljesen ingyen használhatod, mely idő alatt az AIDA lesz a kedvenc új-kollégád a vállalkozásodban!

Shoprenter alkalmazás Aida

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető az AIDA alkalmazás.

Segítség: AIDA – AI alapú marketing asszisztens, AIDA alkalmazás bemutató

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Samba.ai

A Samba.ai egy önműködő marketing platform a kis és közepes webáruházak igényeire szabva. Kihasználva kifinomult adatelemzéseit és gépi tanulási algoritmusait, a Samba önállóan vezényel le online marketing kampányokat, amivel leegyszerűsíti a vásárlók megszerzését és megtartását anélkül, hogy naponta ellenőrizni kellene. Ez időt szabadít fel neked, amit más értékes tevékenységekre fordíthatsz.

A jövő évi webáruházas eladásaid 80%-a a jelenlegi vásárlóid 20%-ától fog származni. A Samba.ai segítségével tudni fogod, hogy mely vásárlók ezek, mikor fognak újra nálad vásárolni, és mit kell tenned annak érdekében, hogy a versenytársaid helyett továbbra is nálad vásároljanak.

Samba ai. Shoprenter alkalmazás

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető

Segítség: Samba.ai alkalmazás bemutatása

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban

5. Megjelenéshez és design témákhoz kapcsolódó fejlesztések

Az első benyomás igenis számít, legalábbis ha webáruházad van és el akarod nyerni a látogatóid, ügyfeleid bizalmát, tetszését és újra és újra vásárlóiddá szeretnéd őket konvertálni. Ezért foglalkoztunk az elmúlt időszakban számos megjelenést és dizájnt érintő fejlesztéssel, melynek sorát a jövőben is folytatjuk. Itt elolvashatod, mivel foglalkoztunk az elmúlt időszakban.

Madrid – az új design téma, nagy termékportfólióra hangolva

Az új, Madrid névre keresztelt Shoprenter design témát az FMCG ágazat igényei ihlették, amelynek egyik fő jellemzője a széles termékkínálat. A rugalmas testreszabási lehetőségeknek és új moduloknak köszönhetően átlátható megjelenést kölcsönöz a nagyobb számú kategóriával rendelkező webáruházaknak is. 

A Madrid több megjelenését érintő optimalizáláson is átesett, ahol a CLS (Cumulative Layout Shift) mutatót és a Google mobil nézetre vonatkozó ajánlásait vettük alapul. 

Három témaváltozat is készült a Madridból, így összesen 4 verzióban érhető el a legújabb design téma:  

Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy csak ezekben a kategóriákban működő webáruházaknak javasoljuk, szinte minden webáruháznak jól állnak azok az újdonságok, amik a Madridban elérhetővé váltak.

A Madrid és témaváltozatainak előnyeit és minden egyéb részletet a bemutató oldalakon tudsz megtekinteni. Továbbá elérhető a téma fájl szerkesztő is, mely segítségével lehetőség nyílik a témához tartozó valamennyi fájl szerkesztésére, ezáltal teljesen egyedi megjelenést adhatsz az online boltodnak.

Beállítás: Megjelenés > Téma kiválasztás

Segítség: 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Újabb témaváltozatok a Shoprenterben – Las Vegas a fókuszban ??

Készítettünk témaváltozatokat a Las Vegas design témánkat alapul véve. A témaváltozatok, a Madridnál már megszokott módon, különböző témakörökre fókuszáltan készültek.

Az új témaváltozatok divat kiegészítők, ékszer és hangszer termékkörökre hangolt megjelenéssel készültek el, némi játékossággal és dinamizmussal megfűszerezve. A Las Vegas design téma fő tulajdonságai és előnyei a variációkban is megjelennek. 

A Las Vegas témaváltozatok előnyeit és minden egyéb részletet a bemutató oldalakon tudsz megtekinteni:

Ahogy a Madridot, úgy a Las Vegast is optimalizáltuk a Pagespeed CLS mutatókat figyelembe véve, így a blog a lábléc előnyök modulja, valamint a termék és kategória oldalak is frissültek ebből a szempontból.

Beállítás: Megjelenés > Téma kiválasztás

Segítség: 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Kategória piktogram

Már elérhető a Shoprenterben a kategória piktogram funkció, melynek segítsegével minden kategóriához megadhatunk a kategória képén kívül egy piktogramot is. Ez a funkció gyakori kérés design tervezés során, ezért elkészítettük rendszerszinten is ezt a lehetőséget.

Beállítás: 

  • Termékek > Kategóriák > Kategória szerkesztés > Adatok > Piktogram
  • A piktogramok méretét a Beállítások > Általános beállítások > Képek oldalon a “Kategória piktogram mérete” beállítással állíthatjuk be.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban elérhető, egyelőre azonban csak a Madrid és Starter témákban jelenik meg a vásárlói felületen.

Segítség: Ha másik téma esetén lenne szükséged erre a funkcióra, kérd design csapatunk segítségét!

Mennyiségi mező megjelenése kategória oldalon és modulokban

A mennyiség mező megjelenítése termékoldalon és a kosárban szinte elengedhetetlen funkció a webáruházak számára. A Shoprenter rendszerében eddig is lehetőség volt modulokban és kategória oldalakon a mennyiségi mező megjelenítésére, abban az esetben, ha az adott modulhoz vagy kategóriához tartozó termékdobozok elrendezése vízszintes volt. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően azonban a mennyiségi mező mostantól a termékdoboz elrendezésétől függetlenül megjeleníthető a modulokban és kategória oldalon.

Fontos! Amennyiben a téma fájl szerkesztő segítségével módosítottuk az assets/style.scss fájlt, a mennyiségi mező formázása nem lesz érvényben.


Beállítás:

  1. Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások
  2. Kategória oldalon kosárba rakásnál mennyiség mező megjelenítése opciót állítsuk igenre
  3. Modulokban kosárba rakásnál mennyiség mező megjelenítése opciót állítsuk igenre
  4. Mentsük el az oldalt

Segítség: További információ a termékkártyák szerkesztéséről a Shoprenter Akadémián.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Kategória oldal betöltésének optimalizálása

Az “Új (Automatikus matrica)” funkció használata a nagy termékszámú webáruházak esetében lassulást okozhatott a kategória oldalak betöltésénél. Ennél a matricánál egy időintervallumot kell megadni, hogy a termék elérhetőségének napjától hány napra visszamenőleg helyezze ki a rendszer a matricát.

Optimalizáltunk a matricához tartozó lekérés metódusán, ami által a funkciót használó webáruházaknál betöltési idő javulást értünk el kategória oldalon.

Beállítás: nem szükséges.

A matricát a Termékek > Matricák oldalon lehet aktiválni.

Segítség: a Matricák működéséről a Shoprenter Akadémián.

Elérhetőség: Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

6. Logisztikai szolgáltatások fejlesztései

A gyors és hatékony szállítás az egyik legfontosabb tényező az online vásárlás során. Most következő fejlesztéseinkkel szeretnénk elősegíteni, hogy logisztikai folyamataid simábbak legyenek, és a vásárlóid még elégedettebbek.

Shoprenter Go – Elérhető minden Shoprenter boltban!

A Shoprenter Go a Shoprenterben elérhető új szállítási mód, amely a legegyszerűbben, felesleges adminisztráció nélkül, a piaci árnál kedvezőbb díjazás mellett nyújtja a GLS futárszolgálattól megszokott, megbízható csomagszállítást.

A szolgáltatás beépül a Shoprenter bolt admin felületébe, így az aktiválás csak pár kattintás és nem kell másik felületet se használnod a logisztika menedzselésére. 

Amellett, hogy a szállítási mód adott, számos extra funkció érhető el a Shoprenter Go felhasználói számára, mellyel a rendelések menedzselése és a logisztikai folyamatok gyorsíthatók.

  1. Shoprenter Go – Csomagkövetés

Ügyfeleink visszajelzései alapján csomagkövetés funkcióval is bővítettük a Shoprenter Go szállítási módok működését. Ennek a beállításnak köszönhetően automatikusan változik a rendelés állapota a csomag státuszától függően.

  1. Utánvétel utalásához számlaszám beállitása

A Shoprenter Go mindennapi használatát érintően elvégeztük azt a módosítást, hogy az utánvételes rendelések bevételének rendezéséhez, megadható hogy mely számlára utaljuk a Shoprenter Go-val kézbesített elszámolt csomagok összegét. 

Beállítás: Beállítások > Szállítási módok > Shoprenter Go szállítási módok

Segítség

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

Frissítettük a GLS szállítási mód csomagpontjait

Megújult a pénztár folyamat során használt GLS csomagautomata és csomagpontokat megjelenítő térképes nézet, melyet a szállítási módok kiválasztásakor lát a vásárló.

A térképen további információk és szűrési lehetőségek állnak rendelkezésre a vásárló számára a gyorsabb kiválasztás érdekében.

Amellett hogy a térképes nézet megújult, az alabbi külföldi GLS csomagpontok és automaták is bekerültek a szállítási módhoz és a térképes nézetbe:

  • Csehország
  • Horvátország
  • Románia
  • Szlovákia
  • Szlovénia

A térképen megtalálható csomagpontok és automaták összefüggésben működnek az országválasztóval, tehát ha a szállítási cím Szlovákia, abban az esetben a szlovák csomagpontok és automaták jelennek meg.

Beállítása: Nem szükséges beállítás.

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Futár.hu

Szállíts terjedelmes csomagokat, raklapos árukat és sérülékeny termékeket a Futár.hu alkalmazásával. Ezenfelül dropshipping és fulfillment megoldásaikat is kezelheted az alkalmazás feltelepítésével. A Futár.hu-val automatizáltan követheted a csomagjaidat és probléma esetén naprakész ügyfélszolgálatuk azonnal a segítségedre lesz.

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető a Futár.hu alkalmazás.

Segítség: Futár.hu alkalmazás

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Boxy

A Boxy Fulfillment Shoprenter alkalmazása összeköti a webáruházadat a Boxy Fulfillment rendszerével. Csatlakoztasd a rendszereket gyorsan és egyszerűen!

A Boxy Fulfillment szolgáltatása ellátja webáruházad számára a raktározást, rendeléseid összekészítését és csomagolását, valamint a kiszállítást is. Szolgáltatásuk révén jelentős, akár 30-50%-os költségmegtakarítást érhetsz el a raktári és kiszállítási költségekből, hibátlan teljesítés mellett.

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető a Boxy alkalmazás.

Segítség: Boxy alkalmazás

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

7. Marketing automatizációs szoftverek

Mi úgy gondoljuk, hogy a marketing nem csak munka, hanem művészet is. És művészetet létrehozni nem mindig egyszerű. De mostantól már az is lehet. Az új szoftverek segítenek abban, hogy még hatékonyabban kommunikálj a vásárlóiddal, és a kampányok menedzselése is gyerekjáték lehet.

Az elmúlt időszakban számos marketingeszközzel bővült a Shoprenter alkalmazások tárháza, amelyek segítenek a következő szintre lépni webáruházadnak. 

A marketing automatizmus szoftverek segítségével:

  • új vásárlókat szerezhetsz
  • csökkentheted a kosárelhagyásokat
  • növelheted az újravásárlások számát
  • automatizálhatod az e-mail marketinged
  • adatalapú döntéseket hozhatsz 
  • kiaknázhatod a AI nyújtotta lehetőségeket

És hogy melyek ezek az alkalmazások?

SalesAutopilot

A Shoprenter belső hírlevélküldőjétől búcsút vettünk és egy új, modernebb e-mail marketing megoldás érkezett helyette, a SalesAutopilot!

A SalesAutopilottal közösen egy olyan egyedi együttműködést dolgoztunk ki, amely csak a Shoprenterben elérhető és általa a felhasználóink ingyenesen használhatják az alkalmazás egyes e-mail marketing funkcióit. A SalesAutopilot segítségével a vállalkozásod folytathatja a skálázható kísérletezést és új szintre emelheted e-mail marketinged.

SalesAutopilot Shoprenter hírlevélküldő email marketing

Webáruházra Köthető M.I.

Képzelj el egy 100%-ban automata, professzionális email marketing automatizáló szoftvert, amibe nem kell belépni, nem kell semmit beállítani, nem kell szöveget írni, nem kell semmit megtanulni. A tanuló algoritmusoknak köszönhetően pedig átlagosan 8-szor eredményesebb, mint amire ember képes.

És most képzeld el, hogy mindez akár 1 óra múlva a te webáruházad esetén is működhet a Webáruházra köthető M.I. alkalmazással.

További videókat itt találsz:

Shoprenter M.I. alkalmazás email marketing

Active Campaign

A világ egyik legnépszerűbb marketing automatizációs szoftvere az ActiveCampaign. Egy teljes körű CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) és marketing automatizálási platformot nyújt kifejezetten a kis- és közepes méretű vállalkozások számára. Segítségével könnyen kezelheted az ügyféladatokat, automatizálhatod a marketing- és értékesítési folyamatokat, illetve személyre szabott ügyfélélményt nyújthatsz minden egyes vevőd számára.

Lehetőséget nyújt arra, hogy teljes marketingkampányokat futtass, beleértve az e-mail sorozatokat, landing oldalakat, elemzéseket és még sok mást.

Az ActiveCampaign már 920+ különböző szoftverrel képes együttműködni, többek között a Shoprenter webáruházaddal is!

Active Campaign Shoprenter alkalmazás marketing automatizmus

Mailchimp

A MailChimp hírlevélküldő szoftver széles funkcionalitással tudja támogatni webshopod növekedését. Számos olyan automatizmust képes kezelni, amellyel hírlevél listát tudsz építeni, új vásárlókat szerezni és csökkenteni a kosárelhagyások számát, összességében növelve ezzel a kampányaid sikerességét! Bár a Mailchimp korábban is integrálva volt a Shoprenterrel, most azonban az adatkapcsolatot megújítottuk és alkalmazásként tettük elérhetővé minden Shoprenteres bolt számára.

Mailchimp Shoprenter alkalmazás hírlevélküldő

Klaviyo

Emeld egy magasabb szintre az e-mail marketinged a Klaviyo nemzetközi hírlevélküldő integrációval.

A Klaviyo egy sokoldalú marketing automatizációs platform, amely lehetővé teszi webshopod számára, hogy adatalapú elemzések segítségével személyre szabott kommunukációt alakíts ki vásárlóid számára.

Klaviyo Shoprenter alkalmazás email marketing

MailerLite Ecommerce integráció

A MailerLite alkalmazásban elérhetővé vált az e-commerce integráció, melynek köszönhetően a hírlevél feliratkozóid mellett már a termékeid, kategóriáid és a vásárlóid rendelése is szinkronizálásra kerül az alkalmazással. Ennek segítségével sokkal személyre szabottabb e-maileket tudsz küldeni és automatizmusokat tudsz beállítani.

SMS Sender

A webáruházad bevételét már hatékony SMS kampányokkal és automatizációkkal is növelheted!

Az SMS Sender segítségével visszaszerezheted a kosárelhagyó vásárlóid, és olyan bevételnövelő szöveges üzeneteket küldhetsz ügyfeleidnek és potenciális vásárlóidnak, amelyek az eladásokat az egekbe repítik.

SMS Sender Shoprenter alkalmazás sms marketing

Beállítás: minden fentebb felsorolt eszköz megtalálható az Alkalmazások menüpontban a Shoprenter admin felületén.

Segítség: Legyél egy lépéssel a versenytársak előtt a Shoprenter marketing automatizmusaival!

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

8. Piacterek és értékesítési csatornák fejlesztései

A különböző piacterek és feedek jól működhetnek mint értékesítési csatornák hiszen szélesebb körű elérését és több látogatót tudnak becsatornázni a webáruházba. Az alábbi fejlesztésekkel szeretnénk segíteni az innen érkező rendelések kezelését és hatékony működését.

Google Shopping feed bővítése 

A Google Shopping feedet bővítettük két paraméterrel is az elmúlt időszakban. Ezek az alábbiak:

  1. Energetikai tanúsítvány: Bizonyos háztartási gépek esetén a Google 2023 június közepétől megköveteli az energetikai címke átadását is a shopping feedbe. A bekerüléshez egy új szöveg típusú termék tulajdonságot szükséges létrehozni “Energetikai besorolás” névvel. 
  2. Szülő termék cikkszámának bekerülése: A hatékony hirdetés kezeléshez fontos, hogy a szülő termék cikkszáma minden alkalommal átadásra kerüljön a termékekkel, ezért a feed generálást úgy módosítottuk, hogy ez a cikkszám minden esetben része legyen a termék feednek.

Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás > Google Shopping

Segítség: Shoprenter Akadémián

Elérhetőség: Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagtól elérhető

eMAG – Alkalmazás

Kezeld egy helyen az eMAG rendeléseidet Shoprenteren belül az eMAG applikáció segítségével! A telepítés után egy gombnyomással importálhatod az eMAG rendszerében feladott rendeléseidet Shoprenterbe, ezáltal nyomon követheted mind a két helyen a Shoprenter Admin felületén.

eMAG Shoprenter alkalmazás

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető

Segítség: eMAG alkalmazás

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Árukereső konverziómérés – Alkalmazás

Gyorsan, egy helyről kapsz naprakész információkat az Árukereső teljesítményéről.

Napra pontosan láthatod megtérülésedet a ROI, ROAS segítségével.

Az adatoknak köszönhetően könnyebben hozhatsz kulcsfontosságú döntéseket, amelyek megkönnyítik a licitálást. Az adatok tükrében a konverziómérés támogatja az Árukeresős kampányaidat.

Árukereső Shoprenter alkalmazás

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető

Segítség: Árukereső konverziómérés alkalmazás

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

PepitApp – Alkalmazás

Az alkalmazás segítségével azonnal és teljesen automatikusan importálhatod a Pepita.hu vásárlóid rendelését a Shoprenterbe, így könnyedén nyomon követheted és kezelheted őket a megszokott Shoprenter Admin felületén. Egyszerűsítsd a Pepita.hu rendeléseid kezelését a Shoprenter és Pepita.hu közötti szinkronizációval!

Pepita PepitApp Shoprenter alkalmazás

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető

Segítség: PepitApp alkalmazás

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

9. Napi működést segítő egyéb fejlesztések

Az online vállalkozások életében a kis dolgok is jelentős változásokat hozhatnak. Az elmúlt időszakban a Shoprenter folyamatosan arra törekedett, hogy olyan fejlesztéseket végezzen, amelyek segítik a mindennapi működést, és egyszerűsítik a vállalkozások életét. Az alábbiakban bemutatjuk azokat az egyéb, napi ügymenetet segítő fejlesztéseket, amelyek új lehetőségeket és előnyöket nyújtanak ügyfeleinknek.

Adószám eredetiségének ellenőrzése

A céges vásárlások esetén a magyar adószámokat minden esetben ellenőrizzük a NAV adatbázisában, hogy valós, működő céghez tartozik-e. Az ellenőrzést a beírása után valós időben végezzük.

A fejlesztés minden esetben működik, ahol a céges vásárlás engedélyezve van.

Ezt követően az elavult adószám kezelés kivezetésre került.

Beállítás: külön beállítást nem igényel, viszont csak az új adószám kezeléssel működik. Az új adószám kezelés feltétele, hogy a Beállítások -> Belépés és regisztráció beállításokban az Elfogadott adószámok listában a Magyar adószám legyen kipipálva.

Segítség: Adószámok kezelése

Elérhetőség: minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban történik meg. Ezektől eltérő csomag esetén továbbra is a beírt karakter számot validálja a rendszer.

Logzi alkalmazás

A Logzi egy felhőben futó ügyviteli szoftver, amelynek használatához nem szükséges külön programot telepíteni, elérhető bárhol, bármikor. A rendszer olyan kis- és közép vállalkozások számára nyújt ideális megoldást, amelyek egy vagy több webshoppal, nagy raktárkészlettel, illetve nagy rendelésszámmal dolgoznak.

Logzi Shoprenter alkalmazás ügyvitelei szoftver

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető

Segítség: Logzi alkalmazás

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

LEAPP Creators

A LEAPP Creators mobil applikációval könnyedén beteheted webáruházadat a vásárlóid zsebébe.

Kerüld el az akár 10 millió forintos appfejlesztési költségeket és a hosszú várakozást! Bérelj webáruházadnak saját on-brand alkalmazást, havidíjas alapon, kezdeti kockázat nélkül. 

LEAPP Creators Shoprenter alkalmazás mobilalmazás

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthető

Segítség: 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

10. API fejlesztések

Az API-k segítségével a rendszer testreszabható és integrálható. Az alábbi fejlesztésekkel igyekszünk támogatni a Shoprenterhez kapcsolódást, hogy a lehetőségeid még szélesebbek legyenek.

Szülő-gyerek termék kapcsolat hatékonyabb lekérdezése az API-ban

Egyszerűbbé tettük a szülő-gyerek termékkapcsolatok lekérését és kezelését a Shoprenter API-ban. A Product és ProductExtend resourceokban lehetővé vált egy szűrési lehetőség. A parentProductId-t paraméterként megadva a szűrésben, visszakapjuk az azonos parentProductId-val rendelkező termékeket.

Beállítás: fejlesztő segítségével API-n keresztül

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Shoprenter Order API bővítés

A Shoprenter API-ban az Order és az OrderExtended resource kiegészült egy új, opcionális mezővel: externalInfo. Ez a mező két kötelező paramétert tartalmaz: partner_order_id és partner_prefix.

Tipp: Ezek az azonosítók akkor lehetnek hasznosak, ha egy külső marketplace-en (pl. Emag marketplace) leadott rendelést a Shoprenter webáruházban is létrehozzuk API segítségével. Ha ezek az azonosítók megadásra kerülnek a rendeléshez, erre keresve is van lehetőség szűrni a rendelés lista oldalon.

Beállítás: fejlesztő segítségével API-n keresztül

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Reload Order URL API resource

Bővítettük a Shoprenter API-t egy új resource-val. A resource segítségével lehetőség van egy egyedi URL létrehozására az elhagyott kosarakhoz. Az URL-re kattintva az elhagyott kosár tartalma újratölt és a vevő be tudja a rendelését fejezni.

Beállítás: fejlesztő segítségével API-n keresztül

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Változás az API válaszkódjában DELETE metódus használatakor

Ha többször próbálunk egy tulajdonságot DELETE metódussal törölni, akkor minden kérés után az API 204-es, azaz sikeres törlést jelző státuszkódot adott vissza. Azonban ma már csak az első sikeres törlés után fog visszaadni 204-es válaszkódot az API, minden további törlési kérés pedig 404-es válaszkóddal tér vissza.

Beállítás: nem szükséges

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Angol API dokumentáció

A Shoprenter API dokumentáció a továbbiakban angol nyelven érhető el azok számára, akik alkalmazás-fejlesztés vagy egyedi adatkapcsolat létrehozása miatt ezt a technológiát választják az adatok szinkronizálására.

Beállítás: nem szükséges

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagban

Reméljük, az elmúlt időszak fejlesztései és az új szolgáltatásaink, alkalmazásaink hozzájárulnak majd a hatékonyabb mindennapokhoz, a webáruházad további növekedéséhez és az eredményesebb bevételszerzéshez.

Frissítési listánk napról-napra bővül. Értesülj minél hamarabb a legújabb fejlesztéseinkről, kérj értesítést és figyeld a Shoprenter admin főoldalát!

Shoprenter Frissítési lista értesítő

Neked is van egy funkció javaslatod? Add hozzá megújult kívánságlistánkhoz vagy szavazz a már beküldött fejlesztési ötletekre.

Ha pedig bármilyen kérdésed vagy észrevételed van az újdonságokkal kapcsolatban, akkor vedd fel a kapcsolatot ügyfélkapcsolatunkkal, akik készséggel segítenek.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Shoprenter győztesek az Év Webshopja 2023 versenyen
Év Webshopja 2023 nyertesek: újra taroltak a Shoprenter webáruházak

2023. őszén ismét megrendezésre került az Év Webshopja verseny, ahol több mint 800 webáruház ...Elolvasom

Close