Tartalommarketing Trendek

Online marketing trendek 2021

5 perc olvasási idő Online marketing trendek 2021

2020 sokunkat megtanított arra, hogy online marketingre igenis szükségünk van. Rengetegen csak húzták-halasztották a digitális átállás és marketing projektjeiket, de még többen voltak, akik homlokegyenest elutasították szükségességét. Hiszen minek az online marketingre költeni, ha anélkül is megy az üzlet?!

Így 2021 második negyedévének közeledtével egy tisztán látható paradigmaváltást fedezhetünk fel az üzleti szférában. A koronavírus járvány rákényszerítette a cégeket, hogy az online térbe költözzenek, hiszen csak így tudják továbbra is fenntartani cégük működését. Emiatt már nem kell a marketing fontosságáról győzködni az embereket, hanem már ők maguk keresik a számukra legjobb megoldásokat.

Ebben a cikkben 5 olyan marketing trendet sorolunk fel, melyeket érdemes minden e-kereskedőnek beépíteni marketing stratégiájába:

  1. Történet funkció
  2. Felhasználók által készített tartalom (UGC – User Generated Content)
  3. Fenntarthatóság
  4. Google Shopping
  5. Videó marketing

Történet (Story) funkció

Elsőként a Snapchat platformján ismerkedhettünk meg ezzel a formátummal, de nagyon hamar követte őt az Instagram, és a Facebook, de ma már a LinkedIn-nek, Twitter-nek, és a YouTube-nak is van történet funkciója.

A nagy népszerűség oka pedig a Történet funkció alapvető felépítésének köszönhető:

  • Könnyen emészthető
  • Támogatja a márka és a felhasználók közötti kommunikációt
  • Növeli a fiók elérését és márkaismertségét
  • Kiváltja az emberekből a FOMO effektust, hiszen 24 óra után eltűnik (Fear of Missing Out, azaz a kimaradástól való félelem)

Ma már sokan tudják, hogy a sikeres üzleti közösségi média használat titka az, hogy kapcsolatot létesítsenek a követőikkel, megtörjék a cég eddigi kommunikációs merevségét, és arcokat kapcsoljanak a márkához. Eme célok eléréséhez tökéletes eszköz az Instagram story, hiszen segítségével elérhetjük a fiatalabb közönséget, személyiséget adhatunk a márkánknak, és folyamatosan aktívan tarthatjuk a közönségünket.

De miért számít még mindig marketing trendnek 2021-ben a Story?

Leginkább azért, mert üzleti körben meglehetősen alulértékelt. Hazánkban kevesen aknázzák ki a benne rejlő flexibilitást és lehetőségeket. Emiatt azok a márkák, akik képesek beletanulni a story-k művészetébe, nagyot arathatnak vele.

Szeretnéd feldobni néhány új tartalommal Instagram oldaladat? Akkor töltsd le a webáruházakra szabott Instagram útmutatónkat, amelyben egy 30 napos ötletnaptárat is fogsz találni.

Instagram útmutató webáruházaknak - 30 napos instagram ötletnaptár


Felhasználók által készített tartalom

Azt már eddig is tudtuk, hogy a legerősebb marketing az, amikor az emberek egymásnak ajánlanak termékeket és szolgáltatásokat (word of mouth). Ezt a hatást az affiliate és az influenszer marketingen kívül úgy is elérhetjük, hogy bevonjuk a felhasználókat és vásárlókat a tartalmaink készítésébe. Akár egy kis ajándékért, kuponért, vagy a nevükben történő jótékonykodásért megkérhetjük a vásárlóinkat, hogy küldjenek képet a tőlünk rendelt termékekről. 

Ezeket a felhasználók által készített tartalmakat többféle módon is alkalmazhatjuk marketingünkben, például közösségi platformunkon, weboldalunk vélemények részén, hirdetéseinkben, landoló oldalainkon, hírleveleinkben, de akár offline, nyomtatott anyagainkon is. 

A legjobb benne az, hogy számunkra, marketingesek vagy cégvezetők számára, nem igényel nagy energiabefektetést, hiszen a fotók készítéséhez nem kell modelleket, fotóst, és helyszínt intézni, ráadásul az “életszagú” képeknek még pozitívabb hatása is van, mint a beállított, promóciós képeknek. Ennek oka az, hogy ezekhez az anyagokhoz a vásárlók is jobban tudnak kapcsolódni mert látják, hogy olyan emberek készítették a tartalmakat, mint ők maguk. 

Erre nagyon jó példa az Aerie, női divatmárka UGC kampánya, akik saját tartalmaikban nem retusálják a fürdőruhát viselő hölgyek képét. Ha felhasználóik is ilyen természetes képet küldenek nekik az általuk vásárolt termékekkel, akkor a nevükben $1-t adományoznak az amerikai National Eating Disorders Association-nek (NEDA, Nemzeti Evészavar Egyesület).

Fenntarthatóság

A klíma katasztrófa elkerülése, és a környezeti aktivizmus egyre hangsúlyosabb részét képezi a fiatalabb generációk életének. Azonban már nemcsak a fiatalok szólalnak fel a földünket sújtó káros tevékenységek és viselkedés ellen, hanem azok a felnőttek, idősebbek is, akik szeretnék, ha unokáik, és dédunokáik is ugyanolyan gyönyörűnek látnák a természetet, mint ők gyermekkorukban.

A vírus többek között arra is felhívta az emberek figyelmét, hogy környezetünk milyen sokat tud gyógyulni, ha kicsit leállnak a káros kibocsátásokat végző tevékenységek. Például visszatérnek az állatok, kitisztulnak a folyók, és újra elénk tárulnak olyan látképek, amiket eddig a légszennyezés torzított el.

Emiatt 2021 egyik legdominánsabb marketing trendje a fenntarthatóság, ami értelmében a márkák kihangsúlyozzák, hogy ők hogyan járulnak hozzá környezetünk védelméhez, vagy mit tesznek azért, hogy csökkentsék a tevékenységeikből adódó szennyezést.

Így például ha termékeidet újrahasznosított papírba csomagolod, számláidat elektronikusan küldöd el nyomtatott formátum helyett, a szállításból adódó CO2 kibocsátást bármilyen módon ledolgozod, vagy támogatsz valamilyen szervezetet a bevételed X százalékával, ne felejtsd el kommunikálni vásárlóid felé!

Egyik kedvencünk ebben a Pela Case, akik növényekből készítik prémium minőségű telefon tokjaikat, amiket akár komposztálhatunk is, ha már nincs rá szükségünk. Teljes üzletpolitikájuk a fenntarthatóság jegyében zajlik, így minden üzleti tevékenységükből származó káros kibocsátás semlegesítése érdekében carbon krediteket vásárol egy külsős szolgáltatótól.

Google Shopping

Bár a Google Shopping már pár éve elérhető hazánkban, még mindig meglehetősen kevés e-kereskedő használja. Tapasztalataink szerint a Google Shopping hirdetések elérésben és kattintási volumenben is felülmúlják a legtöbbi hirdetés típust, így általában nagyon jó eredményeket érhetünk el a használatukkal.

A Google Shopping hirdetések létrehozásához rendelkeznünk kell egy Google Merchant Center fiókkal egy Google Ads fiókkal, és egy Google Shopping termék feed-el. Szerencsére a Shoprenter felhasználóknak a platform automatikusan el tudja készíteni ezt a termék fájlt, így nem kell saját maguknak elkészíteni, vagy fejlesztői segítséget hívniuk hozzá.

Mivel még mindig kiaknázatlan terület sokak számára, így nagy lehetőséget biztosít azoknak, akik szeretnék fellendíteni webáruházuk online jelenlétét.

Videó marketing

Felmerülhet a kérdés, hogy 2021-ben miért kell még mindig a videó marketingről beszélnünk, amikor ez nem egy újdonság a marketing technikák között. Nos azért, mert még mindig nagyon alacsony azoknak a cégeknek a száma, akik videóhirdetést alkalmaznak stratégiájukban.

Sokan csak limitált lehetőségként tekintenek a videókra, és nem látják benne a fantáziát azon kívül, hogy feltöltsék a YouTube oldalukra, vagy a weboldalukra. Pedig hatalmas erővel rendelkeznek ezek a tartalmak, hiszen PPC kampányok során már 3-4 Ft-ért megszerezhetünk videónézőket, amit bárhogy is nézünk, sokkal költséghatékonyabb, mint a legtöbb hirdetési megoldás.

A videókat alkalmazhatjuk a webáruház a főoldalán, termékoldalakon, közösségi oldalainkon, hirdetéseinkben, storykban,(ha már úgyis szó esett erről a trendről a cikkben). Sőt, akár videós referenciákat is készíthetünk. 

Összefoglalás

Rengetegen gondolják, hogy az általunk alkalmazott marketing trendeknek mindig a legújabbnak kell lennie, és folyamatosan követnünk kell a híres guruk ajánlásait. De mi lenne, ha lelassítanánk egy percre, és ahelyett, hogy egyik trendi dologból kapnánk a másik után, inkább azokhoz a már bevált, jól teljesítő, de alulértékelt, és alulpozicionált megoldásokhoz nyúlnánk, amik garantáltan jó eredményeket hoznak számunkra?

A cikkben említett marketing trendek közül vannak olyanok, amiket a koronavírus járvány mozdított előre, viszont az új marketing csemegéken kívül még mindig vannak olyan megoldások, amik sokszor könnyen elérhető lehetőségként várják, hogy alkalmazzák őket.

A szerzőről:

Szabó Nikoletta
Szabó Nikoletta
Alapító tulajdonos  –  Rocketing
Szabó Nikoletta a Rocketing marketingügynökség egyik alapítója, inbound marketing specialista. Hazai és külföldi webáruházaknak, és KKV-knak segíti a növekedését online marketing megoldásokkal angol és magyar nyelven.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Termékkínálat bővítése dropshippinggel
Bővítsd webshopod termékkínálatát dropshippinggel!

A dropshipping egyre inkább kezdi szerves részét képezni az e-kereskedelemnek. Az elmúlt években hirtelen ...Elolvasom

Close