Webáruház indítás Webshop üzemeltetés

Hogyan automatizáld a webáruházadat a Linkio segítségével? ​

6 perc olvasási idő Hogyan automatizáld a webáruházadat a Linkio segítségével?

A webáruházak automatizálása kulcsfontosságú a hatékony üzleti működés és a növekedés szempontjából. A Linkio számos eszközt és szolgáltatást kínál, amelyek segítenek automatizálni a webáruházad napi teendőit, beleértve a készletkezelést, az árazást, a rendelések kezelését, és a szortiment bővítést. Olvasd el a cikket és ismerkedj meg azzal a jövővel, amiben élünk. 

A Linkio egy innovatív e-kereskedelmi platform, amely segít a vállalkozásoknak hatékonyabban kezelni webáruházaikat.

A cikkben bemutatunk 3 olyan válságálló stratégiát, aminek a használatával versenyképes webáruházat lehet építeni és üzemeltetni még a piac legnagyobb szereplőivel szemben is (pl.: Alza, eMag, TEMU, stb…)

1. Márkaboltok létrehozása 

Az egyik legnépszerűbb automatizálási stratégia a márkaboltok létrehozása. Azért érdemes márkaboltot indítani, mert lehetővé teszi az e-kereskedők számára, hogy kiemelkedjenek a piacról, személyre szabott élményt és szolgáltatásokat (például.: garancia, szerviz stb.) nyújtsanak, és szorosabb kapcsolatot építsenek ki az ügyfeleikkel.

Ez a fókuszált megközelítés lehetővé teszi, hogy az e-kereskedő piacot és új vásárlókat szerezzen a termékkörben szerzett magasabb szakértelme és a termékkör köré épülő szolgáltatások miatt. 

A stratégia lényege, hogy kizárólag egy termékre vagy termékköre, márkára, fókuszálunk és a teljes e-kereskedelmi stratégiánkat így építjük fel.

Hogyan indíthatok márkaboltot? 

1, Termék választás
Az első lépés, hogy válassz ki egy terméket vagy egy termékkört, ami köré szeretnéd építeni a márkaboltodat.

2, Nagykereskedő keresés
Ha megvan a termék (a mi cikkünkben példaként a Xiaomi termékeket fogom említeni de ugyan ez megvalósítható a horgászbottól kezdve a golyóstollig bármilyen termékkel), akkor a következő lépés, hogy keresd meg az összes olyan nagykereskedőt, aki ezt a terméket értékesíti. Ebben segítségedre lehet a Nagyker kereső.

3, Nagykereskedők bekötése
Miután megvannak a nagykereskedők, kösd be az összes nagykereskedőt a Linkio.hu rendszerébe, és a Linkio-n belül szűrd le, hogy kizárólag azokkal a termékekkel foglalkozzon, amelyek számodra relevánsak, például a Xiaomi termékekkel.

4, A legjobb szortiment a legjobb árakon
A Linkio képes a különböző nagykereskedők kínálataiból felismerni az azonos termékeket, így nem fogja duplikálni a termékeket, hanem mindig a legjobb árú termékeket részesíti előnyben, amelyek készleten vannak a nagykereskedőnél. Ha idáig eljutottál, akkor bizton állíthatod, hogy az egyik legnagyobb kínálattal rendelkezel a piacon az adott termékkörből (pl.: Xiaomi), és az is biztos, hogy a legjobb ajánlatokat tudod kínálni, ugyanis pontos képed van a beszállítói lehetőségeidről

5, Építsd fel az extra szolgáltatásokat a termékeid köré 
Az igazi átütő erőt az fogja biztosítani, ha a vásárló látja, hogy Te az adott termékre ‘szakosodtál’ és nem csak hatalmas kínálatod és jó áraid vannak, de a vásárlóid mindenféle más problémáját is meg tudod oldani. Ilyen lehet a szerviz-kérdés, a garancia, a szállítás, az üzembe helyezés, a folyamatos karbantartás, vagy bármi, ami az adott termék esetében a vásárlók számára probléma.

Ha érdekel a Márkabolt építési stratégia és erről szeretnél bővebben olvasni, akkor javaslom látogass el a Linkio.hu oldalára és olvasd el a teljes cikket.”

2. Magas árrés tartalmú kiegészítő termékek értékesítése

Akkor érdemes ezzel foglalkoznod, ha van egy már kelendő, gyorsan forgó terméked. Ezek jellemzően ‘A’ brandes termékek, tehát pl.: PlayStation, Bosch gépek, Makita fúró stb…

Sok esetben ezek a termékek ‘eladják magukat’, a kérdés már csak az, hogy kinél veszi meg a vásárló, valamint a másik nagy kérdés, hogy ezeken a termékeken hogyan lehet keresni?

A nagy hátrányuk, hogy bár kelendőek, de az árrés rajtuk nagyon alacsony, ráadásul a legtöbb kereskedő, marketing és kereskedői képességek híján inkább az árversenyt választja.

OFFTOPIC: Legyél mindig egy lépéssel előrébb és okosabb, mint a versenytársad, és ne válaszd az árversenyt! Minél olcsóbban adod, annál kevesebb árrés marad rajta neked is, aminek a következtében egyre kevesebbet tudsz költeni marketingre, a legjobb emberekre, fejlesztésre, aminek a vége minden esetben az elszegényedés és a veszteség. Nem érdemes erre a vonatra felülni, mert tudjuk, hogy hova tart. Ha mégis ezt az utat választanád, akkor pedig mindig lesz egy ‘olcsóbb’ vonat pl.: Temu…

Azt az erőforrást, amit arra költenél el, hogy az áraidat lent tartsd, inkább fordítsd arra, hogy kialakíts egy olyan stratégiát, amellyel képes leszel profitot termelni az ilyen termékeken is.

Az egyik legjobb stratégia erre a magas árrés tartalommal rendelkező kiegészítő termékek értékesítésének a stratégiája. Állítom, hogy nincs olyan termék, ami mellé ne lehetne eladni legalább egy kiegészítő terméket.

Hogyan alkalmazd ezt a stratégiát? 


1, Termékeid elemzése és kiegészítő termékek választása
Biztos vagyok benne, hogy ezt a házi feladatot Te saját magad is el fogod tudni végezni, de ha esetleg semmilyen ötlet nem jut az eszedbe, akkor nem szégyen a nagyok működését elemezni és hát… szép szóval „inspirálódni” tőlük. Ha “A” brandes terméket értékesítesz, akkor biztos vagyok benne, hogy rajtad kívül még 10.000 másik kereskedő is értékesíti ezeket köztük az Amazon, WallMart, Allegro stb… 

Nézd meg, hogy a nagyok milyen kiegészítő termékeket ajánlanak, mert ha ők úgy csinálják, akkor az azért van, mert az adatalapú döntéshozatal miatt a gép “ezt dobta ki” a legjobb választásnak. 

2, Nagykereskedő keresés
Ha megvan a kiegészítő termék, amit értékesíteni szeretnél (pl.: Makita flex mellé korongok, locsoló tömlő mellé állítható szórófej, kontroller mellé védőfólia stb….), akkor a következő lépés, hogy keresd meg az összes olyan nagykereskedőt, aki ilyen terméket értékesít.
Ebben segítségedre lehet a Nagyker kereső.

3, Nagykereskedők bekötése
Miután megvannak a nagykereskedők, kösd be az összes nagykereskedőt a Linkio.hu rendszerébe, és a Linkio-n belül szűrd le, kizárólag azokra a termékekre, ami számodra releváns. 

4, Fogjon vastagon az árrés toll
A stratégia lényege, hogy a fő terméket, amiért jött a vásárló, azt jó áron megkaphassa. Az igazat megvallva, drágán valószínűleg úgy sem tudnád eladni, szóval ezt fogadd el – hogy ez a behúzó termék. Mint az 1000 Ft-os csirkemell a Tesconál.

Nem fogsz rajta keresni? Nem… a lényeg, hogy ne bukj. A kiegészítő termékeket viszont nyugodtan felárazhatod, mert van még egy tényező, amivel számolnod kell, ez pedig az, hogy a vásárló, ha nálad veszi meg a fő terméket és egy másik kereskedőnél a kiegészítő terméket, akkor neki dupla szállítást kell fizetnie, ami legalább 2000 Ft körül lesz, így te kapásból 2000 forintnyi ár előnnyel indulsz a versenytársaddal szemben, így ha nálad 500 Ft-tal drágább a kiegészítő termék, még akkor is megéri inkább tőled vásárolni.

5, Állítsd be a webshopodban a kiegészítő termékeket.  

Miután mindent beállítottál és bekötöttél a webáruházadba, csupán a kiegészítő termékek finomhangolása marad hátra a webshopodban. Beállíthatod, hogy melyik terméknél jelenjenek meg, és mikor, így teljesen testreszabhatod az értékesítési folyamatot.

3, Marketplace jellegű webáruházak létrehozása


“A Linkio lehetővé teszi számodra, hogy több tízezer, több százezer terméket is beköthess a webáruházadba, így létrehozhass egy hasonló marketplace áruházat, mint az eMag, Pepita stb…

Megvannak ennek a stratégiának is az előnyei és hátrányai, de mielőtt folytatnánk, meg kell ismerkednünk egy új kifejezéssel, ez pedig az organikus termékéletgörbe.

Az organikus termékéletgörbe ciklus egy fontos koncepció az online kereskedelemben, amely megmutatja, hogy egy adott termék milyen gyakorisággal kerül megvásárlásra az organikus forgalomból érkező vásárlók által. Ez a görbe alapvetően befolyásolja a webáruházak termékstratégiáját és marketing tevékenységeit.

Mi az organikus termékéletgörbe?

Az organikus termékéletgörbe egy grafikon, amely a termék életciklusát ábrázolja az idő és a vásárlási gyakoriság függvényében. A görbe több szakaszból áll, beleértve a bevezetést, a növekedést, az érettséget és a hanyatlást, amelyek mindegyike különböző vásárlási gyakoriságot és forgalmi tendenciákat mutat

A webáruházakban található termékek száma és az organikus termékéletgörbe

Minél több termék van egy webáruházban, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a különböző termékek életgörbéi aktiválódnak. Ha mindössze egy terméket értékesítesz, akkor lehet, hogy az organikus termékéletgörbe csak fél évente egyszer aktiválódik, tehát csak fél évente egyszer jön egy vásárló ingyen.”.

Ha viszont rendelkezel 100.000 termékkel, akkor az is lehet, hogy minden nap aktiválódni fog egyszer a görbe, és minden nap jön legalább egy vásárló organikusan a keresőből, tehát kvázi ingyen. Persze ez nem ilyen egyszerű, és csak lesarkítva magyaráztam el, de remélem érthető a lényeg 🙂

Hogyan alkalmazd ezt a stratégiát?  

1, Termékek és nagykereskedők választása: 
Próbálj olyan nagykereskedőket keresni, akiknek elég sok termékük van ahhoz, hogy fel tudj építeni egy valóban marketplace áruházat, ez legalább 6-7-8000 termék / nagykereskedő. Érdemes megnézned a külföldi nagykereskedőket is például a lengyel nagykereskedőket. Készítettünk egy cikket, ahol összeszedtünk 675 lengyel nagykereskedőt, akiket a Nagyker keresőbe is töltjük be folyamatosan.

2, Nagykereskedők bekötése
Ha megvannak a nagykereskedők, akkor kösd be őket a Linkio rendszerébe. A Linkio képes a termék egyezőségeket megtalálni és mindig csak a legjobb ajánlatot szinkronizálni a webáruházadba így nem kell félned attól se, hogy ha több nagykereskedő is ugyan azt a terméket értékesíti. 

3, Szűrd le globálisan a termékeket
Szűrd le azokat a termékeket, amire szükséged van. A Linkio képes több százezer terméket is kezelni így a globális beállításokat alkalmazhatod minden termékre, minden beszállítóra.

Így beállíthatod, hogy például csak azokat a termékeket akarod értékesíteni, ami van készleten, vagy aminek a beszerzési ára magasabb mint pl.. 500 Ft (hogy gyufát azért mégse árulj) valamint, hogy hány képpel rendelkezzen a termék pl.: minimum 1 termékkép.

Ezen kívül szűrhetsz, kategóriákra, gyártókra és akár konkrét termékekre is, így nagyon pontos szűrést tudsz végezni, hogy milyen termékeket akarsz látni a webáruházadban. 

4, Szakosodj + 1 Marketplace pro tipp
A sikeres szűrés után már csak az maradt hátra, hogy elindítsd a szinkronizációt és így már készen is van az új marketplace áruházad. Itt viszont van egy fontos tipp, amit érdemes megemlíteni. Érdemes marketplace áruházak esetében is “szakosodni” valamilyen témára. pl.: árulj csak bama-mama termékeket, csak játékokat vagy kerti termékeket.

Mivel a Linkio-val nagyon egyszerűen megoldhatod az áruházak termékfeltöltését, akár több marketplace áruházat is létrehozhatsz, de ha szakosodsz egy témára akkor nagyobb eséllyel tudsz a célközönségnek jó ajánlatot adni, mintha „mindent is” értékesítenél. 

Segíthetünk?

Remélem tetszett a cikk, ha bármilyen kérdésed van ezzel kapcsolatban, akkor nyugodtan írj nekünk egy info@linkio.hu-ra, de szeretnénk felajánlani neked egy ingyenes konzultációt is, aminek a keretén belül szakértő e-kereskedő kollégák segítséget nyújtanak az új típusú e-kereskedelmi stratégiákban, valamint bemutatják a szoftver működését így kötelezettség mentesen el tudod dönteni, hogy számodra megfelelő megoldás-e a Linkio. 

A szerzőről:

Gál Péter
Gál Péter
Ügyvezető igazgató Linkio
E-kereskedelmi szakember, integrációs tanácsadó, a Galocaffe korábbi tulajdonosa. 2013 óta foglalkozik e-kereskedelemmel. Több száz webáruház fejlesztésében vett részt és fél tucat webáruházat saját maga is üzemeltetett. Ma a Linkion nagyker integrációs rendszer vezetőjeként a társaival a régió leginnovatívabb e-kereskedelmi szoftverét építik.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
AI marketing asszisztens Shoprenter
Legyen saját AI marketing asszisztensed

Ha nem foglalkozol az AI-al, nem tanulod meg a használatát, nem alkalmazod azt a ...Elolvasom

Close