Alkalmazások Bevételnövelés

Legyen saját AI marketing asszisztensed

5 perc olvasási idő AI marketing asszisztens Shoprenter

Ha nem foglalkozol az AI-al, nem tanulod meg a használatát, nem alkalmazod azt a saját vállalkozásodban, akkor borítékolható, hogy le fogsz maradni azokhoz képest, akik már használják és egy saját AI marketing asszisztenstől fosztod meg magad. 

Analóg maradsz egy digitális korban. És így tovább…

Ahelyett, hogy tovább piszkálom a következő percekben a FOMO (Fear of Missing Out, a kimaradástól való szorongás)  és félelem-érzetedet, térjünk a tárgyra és beszéljünk arról, hogy:

Hogy kezdd el alkalmazni az AI-t a webáruházadban?

Először is rázd le magadról a gondolatot, hogy le fogsz maradni. Ha ezt a cikket megnyitottad és ezt a részt olvasod, akkor bizonyára valamit tenni akarsz a vállalkozásodért. Képes és hajlandó is vagy tanulni, és ez jó, mert ez lesz az igazi game-changer az egyenletben, nem pedig az az új tool vagy szoftver, amit kipróbálsz.

Ha egy külső szoftvertől várnád el azt, hogy fellendítse a forgalmadat, akkor valószínűleg csalódni fogsz benne. Nem fog menni.

Ha alapjából véve gyenge a biznisz, akkor az a néhány plusz %, amit az AI hozzárak, nem lesz valami nagy durranás.

Ha viszont az alapvető folyamatok, a webáruház, az értékesítés, a termék, az ajánlat, a marketing, a logisztika, az ügyfélkapcsolat (Jézusom mennyi mindennel kell foglalkoznia egy e-kereskedőnek…az ecomtesók erről nem beszéltek TikTokon…) rendben van, akkor tegyél magadnak egy szívességet és növeld a vállalkozásod hatékonyságát – és tehermentesítsd magad – legalább egy AI szoftver kipróbálásával és bevezetésével.

*motivációs percek vége*

Határozd meg, hol segítsen az AI!

Miután kellőképpen felspannoltalak a témára vonatkozóan és készen állsz arra, hogy kipróbáld az összes indiai ChatGPT böngésző bővítményt, álljunk meg egy szóra.

Gondold kérlek végig azt, hogy hol tud Neked értéket teremteni a mesterséges intelligencia!

  1. Ügyfélszolgálat: Nagy segítséget nyújtana egy automata, végtelen türelemmel rendelkező 24/7 működő ügyfélszolgálat?
  1. Értékesítés: Van egy már működő webshopod és azt szeretnéd, hogy a meglévő látogatóidból még több vásárló szülessen?
  1. Készletgazdálkodás: Szuper lenne, ha lenne valaki, aki átlátja a több forrásból érkező készleteket?
  1. Marketing: Szeretsz a marketinggel foglalkozni, de semmi időd rá? Szeretnéd, ha könnyebben és gyorsabban működne a marketing gépezeted?
  2. Elemzések: Az adatok között könnyű elvesznie az emberi szemnek. Mi lenne, ha a mesterséges intelligencia nézné át és fogalmazná meg számodra a legfontosabbakat, amiről tudnod kell?

A fenti területek felsorolását még tovább folytathatnánk, de a lényeg ugyanaz: nehezen tudsz mondani olyan iparágat, amire nem találtak volna már ki legalább 1 AI szoftvert.

Ha meg tudod határozni, hogy hol van szükséged a segítségre, akkor megtetted az első lépést, hogy a vállalkozásodat a mesterséges intelligencia segítse.

Ismerd meg és teszteld az AI szoftvereket

Oké, Dávid szuper, amit mondasz, de azt sem tudom, hogy induljak el, nemhogy teszteljem ezeket…” – megértem. Itt kerülök be én a képbe, hiszen a YouTube csatornámon és a Fluid Digital TV-n is oktatom a témát, továbbá van egy saját fejlesztésű AI alkalmazásom is, amit ingyen kipróbálhatsz – de erről, néhány sorral lejjebb.

Én azt javaslom, hogy válassz ki 1 területet (ügyfélszolgálat, értékesítés, készletkezelés, marketing, analitika stb…) és próbálj ki legalább 2-3 szoftvert az adott területen. 

Ha megtaláltad közülük a szimpatikusabbat, látsz fantáziát abban, hogy használod és valóban értéket teremt – nem pedig több munkát, mert akkor lényegében kiöntöd a fürdővízzel együtt a gyereket is – akkor nincs más hátra, mint előre.

Építsd be a szoftvert a vállalkozásodba, mint “erőforrás” gondolj rá úgy, mint egy automatizált munkaerő. De sose feledd, hogy ezt is kezelni kell tudni. Ha a szoftver területe olyan, akkor add át a tudást, tanítsd be rá a kollégákat vagy vegyél fel egy gyakornokot, akinek a feladata az lesz, hogy az általad validált és előtesztelt AI szoftvereket kezelje.

Véleményem szerint, jelenleg így tudod a leginkább előnyödre fordítani a mesterséges intelligenciát a webáruházadban. És akkor most lássuk, hogy állíthatod munkába a Shoprenter-en belül a kedvenc új kollégádat, a saját AI marketing asszisztensedet! ?

Mit tud az AIDA, AI alapú marketing asszisztens?

Az AIDA, egy AI alapú marketing asszisztens, amely 1 kattintással telepíthető és 3 napig ingyenesen kipróbálható.

Úgy hoztuk létre az alkalmazást, hogy segítséget nyújtson mindazoknak:

  • Akik szeretnének több időt felszabadítani a munkájukból
  • Akik ismerik és szeretik a ChatGPT-t, de a végeredmény nem az igazi
  • Akik szeretnének egy azonnal munkába állítható, egyszerű szoftvert, ami már a telepítést követően egyből szállítja az eredményeket

Az OpenAI alapjain nyugvó AIDA, az e-kereskedelemre specializált prompt-ok segítségével, az online marketing minden csatornáján segítséget tud nyújtani, úgy mint:

  1. Tartalommarketing: Az AIDA segítségével a termékleírásoktól egészen a blogbejegyzésekig készíthetsz tartalmat. Nincs más dolgod, mint megadni a szükséges paramétereket és az AI megírja helyetted a tartalmakat.
  1. SEO tartalmak: Hozz létre a termékedhez kulcsszavakat, long-tail kulcsszavakat, meta tartalmakat vagy akár kulcsszógazdag blog bejegyzést.
  1. E-mail marketing tartalmak és automatizmusok: Néhány kattintással gyárthatsz tárgy mezőt, de akár konkrét e-mail sorozatok megírásában is segítséget tud nyújtani az AIDA, amivel köszöntheted az új vásárlóidat, vagy akár reaktiválhatod a már nem aktív ügyfeleket.
  1. Social media és hirdetések: Legyen szó Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest vagy Google Cégem tartalmakról, mindegyikben segítséget tud nyújtani számodra a marketing asszisztens, az adott csatorna stílusához és formátumához igazodva.
  1. Hirdetési csatornákra szabott szöveges tartalmak: Nincs ez másképp a hirdetések szövegezésével sem. Facebook, Instagram, Google, TikTok és Pinterest csatornákra generálhatsz néhány kattintással stílusos és frappáns hirdetés szövegeket.
  1. Ötletelés: Az egyik legizgalmasabb újdonság, ami olyan funkciókat foglal magába, mint a kampánytervezés, a landoló oldal tervezés és piackutatás, a content calendar, sőt még a GA4 rendszeréhez is kaphatsz javaslatokat, ahogyan az A/B teszteléshez is ötletek.

Az egészben a legjobb pedig, hogy ki is próbálhatod 3 napig teljesen ingyen ide kattintva.

Garantálom, hogy az AIDA, marketing asszisztens lesz a kedvenc új kollégád a vállalkozásodban!

Ha szeretnél még többet hallani az AI használatáról webáruház tulajdonosként, akkor kövess a YouTube csatornámon és a Fluid Digital TV-n. Találkozzunk a videókban! ?

A szerzőről:

Kukoly Dávid
Kukoly Dávid
Alapító, online marketing specialista – Fluid Digital
Kukoly Dávid, a Fluid Digital alapítója és a Kamutetko.hu webáruház tulajdonosa, Shoprenter szakértő és az online marketing területének oktatója, előadója. Az online marketing tudásának és az e-kereskedelmi tapasztalatának köszönhetően átlátja az iparág különböző részeit és azok kapcsolódási pontjait. Célja, hogy a szakma iránti lelkesedésével és elköteleződésével segítsen azoknak, akik szeretnének még többet kihozni a webáruházukból és sikeres e-kereskedővé válni.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
temu
TEMU: áldás vagy átok a magyar e-kereskedelemben?

"A Temu letarolta 2023 végén a magyar e-kereskedelmi piacot is: mindenki innen rendel, pedig ...Elolvasom

Close