Google Ads PPC Trendek

2024-es Google Ads trendek webáruházaknak

6 perc olvasási idő google-ads-2024-trendek

Minden bizonnyal kijelenthetjük, hogy egy online vállalkozás sikerességének nélkülözhetetlen eleme az, hogy hirdessen Google Ads-ben. 

Miért állítjuk ezt ilyen magabiztosan?

A 2022-es Nagy Webáruház Felmérés adataiból egyértelműen kiderült, hogy a fizetett hirdetési csatornák között a Google Ads termeli a legtöbb bevételt – a webáruház tulajdonosok bevallása szerint. Nem is lepett meg minket a tény, hogy ez 2023-ban is változatlan – a Nagy Webáruház Felmérés friss adatai a bizonyíték arra, hogy a vállalkozók még mindig a Google Ads-et tartják a marketing stratégia egyik legfontosabb elemének.

Szeretnénk segíteni Neked, hogy idén még eredményebben használd ki a Google Ads nyújtotta lehetőségeket, ezért cikkünkben összegyűjtöttük, hogy milyen újdonságok várnak a hirdetőkre 2024-ben, azaz mi mindenen dolgozik a Google, hogy még könnyebbé tegye a hirdetéskészítést és a célzást?

A Google Ads további AI-alapú funkciókat fog bevezetni

Az automatizált licitstratégiák már hatalmas változást hoztak a Google Ads életébe a korábbi manuális licitbeállítási megoldáshoz képest, melynek köszönhetően az eredmények finomhangolása is könnyebbé vált. Várhatóan ez tovább fog fejlődni 2024-ben.

Az idei év még kifinomultabb automatizált licitstratégiákat, fejlettebb célzási lehetőségeket és részben autonóm hirdetéskészítést ígér. Emellett olyan előrejelzéseket is, melyek segítségével megjósolhatunk majd fogyasztói viselkedéseket, melyek segíthetnek a kampányok magasabb fokú optimalizálásában.

A következő AI-alapú funkciókra számíthatunk a Google Ads-ben:

1. Félautomata hirdetés készítés

A Google továbbra is ösztönözni fogja a hirdetőket a PMAX (Performance Max) hirdetések használatára. Jelenleg a PMAX-ban a hirdetés variációk a hirdető által megadott termékek, URL,  szövegek, képek és videók által jönnek létre. A mesterséges intelligencia megszüntetheti ezt a nehézséget azáltal, hogy több hirdetésszöveg-változatot is tesztelhet.

google-ai-hirdeteskezeles-2024

2. Továbbfejlesztett célzási lehetőségek

Más hirdetési platformok már elkezdték beépíteni mesterséges intelligenciát a célközönség beállítási folyamataikba. A Facebook már 2023-ban bevezette az “Advantage+” célzási lehetőséget, lényegében átadva az irányítást a mesterséges intelligenciának, hogy megtalálja a megfelelő embereket a hirdetőnek.

Várhatóan a Google is ezt fogja erősíteni a Performance Max-szal és a kulcsszó egyezési típusok kibővítésével. A felhasználók keresési előzményeinek, weboldal-interakcióinak és közösségi média viselkedésének elemzésével az AI által vezérelt platformok lenyűgöző pontossággal képesek megjósolni a felhasználói szándékot. Ez azt jelenti, hogy az AI funkció segítségével a Google a hirdetéseket olyan felhasználóknak jeleníti majd meg, akik nagyobb eséllyel konvertálnak.

3. Prediktív analitika a kampányok optimalizálásához

Az AI nemcsak a múltbeli eredményekből tud adatot meríteni, hanem a jelenlegi piaci trendek elemzése révén képes lehet a jövőbeli kampányok potenciális buktatóinak vagy lehetőségeinek előrejelzésére is.

4. Folyamatos tanulás és fejlődés

Az AI igazi ereje abban rejlik, hogy folyamatosan képes tanulni. A gépi tanulási modellek minden egyes találkozásukkor finomítják önmagukat. A fizetett keresés kontextusában ez azt jelenti, hogy az AI-alapú eszközök idővel jobban igazodnak a hirdető céljaihoz és a célközönség “finomságaihoz”.

Ezt az utat már láthattuk a PMAX és az intelligens licitálás esetében. Várhatóan a hirdetők további fejlesztéseket és előrelépéseket tapasztalhatnak a Google részéről ezen a téren 2024-ben.

Az AI és a fizetett hirdetések kapcsolata egy olyan jövőt vetít előre, ahol a kampányok okosabbak, érzékenyebbek és, ami fontos, hatékonyabbak lesznek. Az AI tehát nagy feladatot átvállal az elemzéssel, ugyanakkor a marketinges szerepe is nélkülözhetetlen eleme lesz a sikeres kampányoknak, hiszen ő lesz az, aki stratégiai döntéseket hoz, kreatív ötleteket ad és az AI által nyújtott előrejelzéseket felhasználva eredményesebb kampánymenedzsmentet tud biztosítani.

Az automatizáció és az intelligens licitálás népszerűbbé válik

Az előzőleg említett AI-alapú funkciókhoz hasonlóan az hirdetések létrehozásában és a célzásában történő automatizáció általánosan elterjedtebbé válik, függetlenül a kampány típusától. Az intelligens licitálási stratégiák, mint például a Cél CPA és a ROAS, továbbra is népszerűek maradnak, kihasználva az AI-t a hatékony optimalizáláshoz.

Adatvédelem és adathasználat

2024-ben a Google Ads kettős kihívással néz szembe: be kell tartania a szigorú adatvédelmi törvényeket, miközben maximalizálja a belső adatok hatékonyságát. Ahogy az adatvédelem a digitális marketing sarokkövévé válik, a hirdetők fejlett mesterséges intelligencia eszközöket és prediktív analitikát használnak a kampányok irányításához a felhasználók bizalmának veszélyeztetése nélkül.

Alkalmazkodás az adatvédelmi szabályzathoz

A gyorsan fejlődő digitális környezet miatt a hirdetőknek számos adatvédelmi szabályt be kell tartaniuk. A Google Ads új, az adatvédelemre összpontosító megoldásokat vezetett be, amelyek célja a jogszabályoknak való megfelelés. Ez biztosítja, hogy az adatgyűjtés átláthatóan történjen, a felhasználói hozzájárulás elsőbbsége mellett.

Belső felek adatainak hatékony felhasználása

A szervezetek finomítják az adatgyűjtési stratégiákat, biztosítva azt, hogy az általuk felhasznált first-party adatok a magánélet megsértése nélkül hasznosuljanak. A prediktív elemzés központi szerepet kapott ezen adatok értelmezésében, lehetővé téve a személyre szabott, ugyanakkor az adatvédelemnek megfelelő hirdetési élményt.

Ahogy a hirdetők alkalmazkodnak ezekhez az új normákhoz, a robusztus AI-eszközök és a felhasználói adatvédelem iránti szilárd elkötelezettség párosítása továbbra is meghatározza a Google Ads stratégiai horizontját 2024-ben.

Big Data megoldások az adatelemzésben

2024-ben a Big Data elemzések kulcsszerepet játszanak a tömérdeknyi adat feldolgozásában. A Big Data elemzések lehetnek majd segítségedre, hogy olyan hirdetési stratégiákat alakíts ki részletes felhasználói jellemzők és viselkedésminták alapján, amelyek sokkal jobban az adott célközönséghez szólnak majd, ezáltal eredményesebbek lehetnek.

A minőségi adatok elengedhetetlenek

Bár a számok világos képet adnak, az emberi tényező ezek mögött a számok mögött, ugyanolyan fontos marad. 2024-ben fokozott hangsúly kerül az adatok minőségére. A visszajelzések, felhasználói vélemények és felmérések kiegészítik a mennyiségi mutatókat, és teljes körű képet nyújtanak a felhasználói elégedettségről és viselkedésről.

A fenti adatok elemzése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy olyan stratégiákat alakítsanak ki, amelyek nemcsak a felhasználók demográfiai adataival vannak összhangban, hanem az érzéseikkel és preferenciáikkal is.

Nagyobb hangsúly lesz az általános egyezésű kulcsszavak használatán

A Google mostanában nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a hirdetők használják az általános egyezésű kulcsszavakat. Ennek oka az, hogy bíznak az intelligens licitálásban és az AI képességében, hogy idővel tanuljon és optimalizáljon az eredmények érdekében. Tehát lényegében minél több adatot (általános egyezésű kulcsszót) ad meg a hirdető a gépnek, annál jobban tud alkalmazkodni a megadott célokhoz.

Az általános egyezés (angolul „broad match”) egy kulcsszóegyezési típus a Google Ads-ben. Például, az „autóablak-javítás” általános egyezésű kulcsszava lehet a „jármű üvegcsere” is – noha a kulcsszó egyik szót sem tartalmazza –, mégis kapcsolódik az adott keresési kifejezéshez.

Kiterjesztett és virtuális valóság a reklámozásban

A kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) megjelenése a reklámok terén még magával ragadóbb élményt ígér a felhasználóknak. 

Az AR-t alkalmazva Google Ads hirdetésekben lehetővé válna a fogyasztók számára, hogy a vásárlási döntés meghozatala előtt saját környezetükben jelenítsék meg termékeiket. A VR pedig forradalmasíthatja a felhasználói élmányt azáltal, hogy a potenciális ügyfeleket vibráló, aprólékosan kidolgozott virtuális világokba repíti. 

Ezek a technológiák a hirdetések vizuális vonzerejét és interaktív elemeit javítják, ami mélyebb elköteleződést és potenciálisan magasabb konverziós arányt eredményezhet majd a jövőben. Azzal kapcsolatban erős kétségeink vannak, hogy 2024-ben hazánkban elérhető válik ez a funkció, de úgy gondoljuk mindenképp számolhatunk azzal, hogy a fejlesztések megkezdődnek a Google-nél.

Viszlát Merchant Center, hello Merchant Center Next

A Google hivatalosan is bemutatta a Merchant Center új, egyszerűsített verzióját, Merchant Center Next néven a Google Marketing Live 2023 rendezvényen. Ezzel egy fantasztikus újítást hozott be a termékadatok feltöltésében. Miután a kereskedő megadta, ellenőrizte és begyűjtötte a weboldalát, a termékadatok automatikusan hozzáadódnak a Merchant Center Next fiókjához.

Ami pedig még felhasználóbarátabbá teszi az egészet, hogy az automatikus begyűjtést követően a kereskedőnek lehetősége van szerkeszteni a termékek tulajdonságait.

Természetesen a korábbi termékfeltöltő funkciók is megmaradnak, azonban ez egy olyan újítás, ami sok kereskedő mindennapjait megkönnyíti.

Az új és egyszerűsített Merchant Centerben található Product Studio-ban termékképeket generálhatunk az AI segítségével, vagy szerkeszthetjük a saját képeinket is. Növelhetjük a fénykép felbontását, adhatunk hátteret a termékeinknek, amelytől még csábítóbbá válnak, vagy éppen ellenkezőleg, eltávolíthatjuk a nem túl igényes hátteret. Ezt a funkciót jelenleg az amerikai piacon teszteli a Google, hazánkban még nem elérhető.

A Merchant Center azon funkciói is fejlődtek, amelyeket a nagyobb kereskedők szeretnek a legjobban. Minden statisztikai jelentést már a Teljesítmény (Performance) lapon találhatunk meg, ahol még több adatot láthatunk és további új lapok is megjelentek. 

Mostantól a kereskedők egy helyen áttekinthetik legkelendőbb termékeiket, hogy milyen versenytársak jelentek meg, és még azt is, hogy a vásárlók hogyan viszonyulnak a helyi üzleteikhez.

Mesterséges intelligencia a Google Ads by Shoprenterben

A 2023-ban bevezetett Shoprenter szolgáltatás is használja az AI nyújtotta lehetőségeket. A Google Ads by Shoprenter intelligens rendszerének köszönhetően a kampányok akkor is ellenőrzés és optimalizálás alatt állnak, mikor projektmenedzsereink pihennek. Az AI folyamatosan monitorozza a kampányok teljesítését és korrigálja a beállításokat a jobb eredmények érdekében, de mindezt csak addig, amíg mi engedjük neki.

Az intelligens optimalizálás hatalmas előny, hiszen egy ember nem tudná percről-percre figyelni a hirdetéseket és szükség esetén azonnal reagálni, korrigálni azokat.

A Google hirdetések elengedhetetlen elemei egy vállalkozás marketingstratégiájának. A Google Ads by Shoprenter már az induló vállalkozásoknak is egy jó megoldás lehet, hiszen amellett, hogy 20%-al nagyobb megjelenést biztosít, előre finanszírozza a hirdetési költségeidet (utólagos fizetési modellben működik) egy mindössze 12%-os jutalékért cserébe.

Ha pedig már vérbeli e-kereskedőként nem vagy megelégedve webáruházad Google Ads hirdetéseinek eredményeivel, esetleg úgy érzed sokkal több is van még ebben az eszközben, próbáld ki 2024-ben a Google Ads by Shoprenter szolgáltatást. 

Dolgozzunk együtt azon, hogy a webáruházadba vásárlókat tereljünk és még több bevételt generáljunk!

A szerzőről:

Aranyos Márta
Aranyos Márta
Traffic Business Manager – Shoprenter
Márti a Shoprenter Traffic csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több vásárlási potenciállal rendelkező látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan Veled is találkozik!
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Nagy Webáruház Felmérés 2023
Nagy Webáruház Felmérés 2023 – Itt vannak az eredmények

A Shoprenter 2008 óta minden évben elvégzi a Nagy Webáruház Felmérést a hazai webáruház ...Elolvasom

Close