Webáruház indítás

Mennyibe kerül egy webshop indítása?

3 perc olvasási idő Mennyibe-kerul-egy-webshop

Amennyiben saját webáruház indítása előtt állsz, érdemes alaposan végig gondolnod, hogy hogyan oszd be az elérhető anyagi erőforrásokat, hogy a webáruház indítás költségei ne terheljék túl a költségvetésedet. Mennyibe kerül egy webshop? Az alábbiakban részletezem, hogy milyen tényezők számítanak be az első év költségeibe, és hogyan lehet ezeket hatékonyan kezelni. 

Milyen lehetőségekből választhatsz?

Kategória Példák  Elérhetőség  Ár  Funkciók  Támogatás 
Hagyományos webshop motorok WooCommerce, Magento, OpenCart, PrestaShop Letölthető, ingyenes nyílt forráskód Kezdeti licenc és fejlesztési költségek Gazdag, de technikai tudás szükséges Függ az egyedi fejlesztéstől 
Bérelhető webáruházak Shoprenter, Shopify Felhő alapú, havi előfizetés Havi díj Sok beépített szolgáltatás, könnyen használható Általában elérhető 
Közösségi média webáruházak Facebook, Instagram Közösségi média platformokon elérhető Ingyenes, de a platformon történő hirdetéseknek díja vanKorlátozott az eladás és a testreszabhatóság Kevés támogatás és kontroll 
Saját fejlesztésEgyedi fejlesztésMegrendelésre készülKimondottan magasCsak a pénztárcánk szab határtCsak a pénztárcánk szab határt

Mennyibe kerül egy webshop indítása
nagyságrendileg?

Webáruház inditási költségek Shoprenter
(webáruház bérlés)
Saját (egyedi) fejlesztés Fizetős webáruház motor Közösségi média webáruházak 
Licencdíj 0 Ft 0 Ft Közepes 0 Ft 
Fejlesztéssel járó költségek 0 FtMagasKözepes Nem értelmezhető 
Testreszabási lehetőségekEgyedi dizájn, funkcionalitásBonyolult Korlátozott Nincs
Testreszabási költségek VáltozóMagasKözepes Nem értelmezhető 
GDPR megfelelés költsége0 FtVanVan0 Ft

Ezekhez a költségekhez jöhetnek még a könyvelési költség és az esetleges céges, vagy vállalkozási költségek. Ezek függetlenek a választott platformtól, ezért nem szerepelnek a táblázatban.

Webshop indítás költségei tételesen:

Licencdíj

A webshop szoftver megvásárlásával járó költségek. (Egy bérléses rendszert választása esetében 0 Ft.) 

Fejlesztéssel járó költségek

Az informatikai hátterének beállítása. Ha bérelhető rendszert választasz, ez a költség is minimalizálható.

Testreszabási költségek

A webáruház tervezése és az egyedi igények megvalósítása (pl. egyedi fejlesztések, integrációk stb.). Itt is spórolhatunk, ha minimalizáljuk a testreszabási igényeket. 

Feltöltéssel járó költségek

Termékadatbázis minőségi feltöltése, amit nem szabad alábecsülni. Minél több terméket kínálsz, annál több időt és erőforrást igényel. 

Könyvelés költségei

Az üzleti tevékenységünk könyveléséhez kapcsolódó kiadások, például könyvelői díj. 

GDPR megfelelés költségei

A GDPR (általános adatvédelmi rendelet) előírásainak való megfeleléshez kapcsolódó költségek, például adatvédelmi szakértői tanácsadás vagy szükséges szoftverek beszerzése. 

Folyamatos üzemeltetési költségek tételesen

Webáruház fenntartási költségek Shoprenter
(webáruház bérlés)
Saját (egyedi) fejlesztés Fizetős webáruház motor Közösségi média webáruházak 
Havidíj Alacsony0 Ft Van 0 Ft 
Tárhely / szerver0 FtKözepesKözepes 0 Ft 
Informatikai karbantartás0 FtMagasMagas0 Ft
Tartalmi karbantartásVáltozóMagasKözepes Közepes 

Domain

Egyedi domain cím kiválasztása, aminek költsége elhanyagolható.

Tárhely/szerver

Bérelt rendszer esetén nincs szükséged saját tárhelyre vagy szerverre, még nagy forgalom esetén sem. 

Informatikai karbantartás

A Shoprenter típusú rendszerek esetében a karbantartás nem a mi feladatunk. 

Tartalmi karbantartás

Tartalmi frissítések és karbantartások, például új termékek feltöltése, árak és raktárkészlet aktualizálása. Itt már élő munkaerőre lehet szükség. 

Marketing költségek

Az egyik legfontosabb tanács, hogy legalább a költségvetésed felét fordítsd marketingre az első évben. A legnagyobb hiba az lenne, ha a webáruház kialakítására és üzemeltetésére költenéd a pénzt, és nem lenne elég forrás a marketingre. Marketing nélkül nincs látogató és vevő sem.

Spórolási Lehetőségek 

Spórolási lehetőségek
  • Webshop kialakítása: Válassz sablon dizájnt a webáruházhoz, minimalizálva ezzel a tervezési költségeket. 
  • Kezdeti termékfeltöltés: A gyors és kényelmes tömeges feltöltést támogató rendszerek csökkenthetik a munkaigényt. 
  • Informatikai karbantartás: Ha egy rendszert választasz, ami automatizálja vagy egyszerűsíti a folyamatokat, ez csökkentheti az informatikai karbantartás költségeit. 
  • Egyedi dizájn: A webáruház dizájnja lehetőség szerint legyen igényes, de elérhető források esetén érdemes inkább a marketingre költeni. 
  • Egyedi funkciók: Egyedi funkciók nagy költségekkel járnak, így érdemes alaposan átgondolni, hogy mennyire szükségesek az áruház sikere szempontjából. 

Az első év költségvetésének összeállítása egyedi lehet, és függ a webáruház méretétől, piactól és egyedi igényektől. Fontos, hogy a megfelelő egyensúlyt találd meg a költségek és a marketing között, és folyamatosan figyelemmel kísérd a változó igényeket és piaci körülményeket. A Shoprenter típusú rendszerek lehetőséget nyújtanak a költségek minimalizálására, így ideális választás lehet az induló webáruházak számára.

Egy kis segítség az induláshoz a Hogyan indítsunk webáruházat cikkünk.

Ha pedig már egy elkészült, bejáratott eladó webshopot keresel, akkor érdemes megnézni a Webáruház adásvétel oldalon szereplőket.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
google-ads-esettanulmany
Így segítik a Google Ads kampányok hatékonyabbá tenni a webshopod

Az e-kereskedelem dinamikus növekedése az elmúlt években minden bizonnyal átalakította a hazai kiskereskedelmet, az ...Elolvasom

Close