Három fő módszer létezik a webáruházunk bevételének megnövelésére:
- Irányítsunk több potenciális vásárlót a webáruházunkba.
- Szerezzünk több visszatérő vevőt.
- Növeljük az átlagos tranzakciós értéket.
Legtöbben folyamatos küzdelmet folytatunk a Google állandóan változó algoritmusaival és lapátoljuk a pénzt a fizetett hirdetésekbe. Ezzel azonban még korántsem aknáztuk ki a kezünkben lévő lehetőségeket. A vevőszerzés csupán a jéghegy csúcsa. A webáruházunk számos megoldást kínál arra, hogy a felhasználóinkat nagyobb értékű vásárlásra buzdítsuk és visszatérő vevőket szerezzünk.
Cikkünkben gyakorlati példákat mutatunk be a vásárlási folyamatunk minél teljesebb kihasználására és a bevételeink megnövelésére.
1. Bevételnövelő ajánlatok
Mind a kosárban, mind a pénztárban lehetőségünk van arra, hogy növeljük a jelenlegi kosárértéket vagy egy apró ajándékkal jövőbeli vásárlást generáljunk.
A Magister Products kosár oldalán például további termékeket választhatunk rendelésünk mellé.
2. Ajándék lesz? Mi becsomagoljuk!
Egy nagyszerű módja annak, hogy növeljük áruházunk szolgáltatásainak körét, ha a vásárló kérésére a terméket becsomagoljuk. Mivel az ilyen megrendeléseket többnyire ajándéknak szánják, meg kell adni a lehetőséget a vevőnek, hogy ajándéküzenetet írjon a csomag mellé.
Figyeljünk oda a minőségre, ugyanakkor ne ebből akarjunk meggazdagodni, így ne számítsunk fel sokat érte.
3. Kilépési popupok használata
Ma már minden ötödik webáruház használ valamilyen kilépési szándékra felugró ablakot. Ezek az ablakok maradásra bírhatják a vásárlót, ha az félbehagyja a fizetést.
Az ÉKbolt ékszeráruházban mikor el akarjuk hagyni az oldalt, egy popup jelzi nekünk, hogy termékeket hagytunk a kosárban és innen egyenesen a pénztárba ugorhatunk.
4. Többféle fizetési mód
Aki életében vett már valamit az interneten, pontosan tudja, hogy milyen idegesítő is tud lenni, mikor a fizetésnél azt látjuk, hogy nincs ott a lehetőségek között az általunk preferált fizetési mód.
Itthon két szempontot nem hagyhatunk figyelmen kívül, amikor kialakítjuk a fizetési módokat pénztárunkban.
Egyrészt sajnos a hazai vásárlók többsége az utánvételes fizetést részesíti előnyben.
Másrészt még mindig viszonylag kevesen merik megadni a bankkártyájuk adatait, igaz ez utóbbi időben pozitív tendenciát mutat. Ezt a trendet pedig a webáruházak is lekövetik. A Nagy Webáruház Felmérés szerint a webshopok 53%-a biztosít bankkártyás fizetési lehetőséget, míg 3 évvel ezelőtt ez a szám még csak 36% volt.
Ebből az következik, hogy az utánvételes fizetést nem kerülhetjük meg, ha versenyben akarunk maradni, továbbá az online fizetési lehetőségek közül legyen a bankkártyás fizetésnek is alternatívája. Ilyen lehet például a banki átutalás, a mobilfizetés vagy az úgynevezett „direkt bankolás” (SOFORT Banking).
5. Rendelés visszaigazoló email ajánlatai
A Marketing Metrics felmérése szerint egy meglévő vásárló esetében 60-70% az eladás esélye, míg egy új látogató esetében ez mindössze 5-20%.
Ez egyben azt is jelenti, hogy ha a rendelés visszaigazoló e-mailt marketing eszközként használjuk, nagyobb lesz az esélye annak, hogy valaki, aki korábban vásárolt nálunk, azt újból megismételje.
A GoDaddy ezért beletett egy, a következő vásárláshoz érvényes kupon kódot a rendelés visszaigazoló e-mailjébe:
Ráadásul ezt eltérő színekkel és nagyobb betűmérettel szépen kiemeli az email többi részétől. Emellett a levélben további termékeket is ajánl, amelyekhez az aktuális vásárlást veszi alapul:
Ugyanakkor alaposan meg kell fontolnunk, hogy megéri-e egy új vásárlónak rögtön megpróbálni újra eladni. Mert bár igaz, hogy új vevőink valószínűleg már nem fogják törölni a rendelésünket csak azért, mert megkörnyékezzük őket, de az ajánlattól teljesen függetlenül könnyen előfordulhat, hogy a rendelésüket sem veszik át (így igazából nem is lesznek a vevőink).
Ezért ez jobb stratégiának tűnik a visszatérő vásárlók esetében.
Alternatív megoldásként megkérhetjük az első vásárlókat, hogy lájkolják a Facebook vagy Instagram oldalunkat, amely a vevőkkel való kapcsolatnak ezen a szintjén kifizetődőbb lehet.
Láthatjuk, hogy a rendelés visszaigazoló emailek nemcsak arra jók, hogy megerősítsük a rendelés tényét, de egyben egy lehetőség is számunkra, hogy tovább építsük a kapcsolatot meglévő vásárlóinkkal. Nyújthatunk további kedvezményt, felajánlhatjuk, hogy töltsék le a mobil alkalmazásunkat, vagy megkérhetjük őket, hogy kövessenek bennünket a közösségi oldalakon.
6. Állítsunk be ingyenes szállítási értékhatárt
Az ingyenes szállítási értékhatárt érdemes úgy belőni, hogy egy kicsivel fölötte legyen az átlagos tranzakciós értéknek. Egyes kutatások szerint a vásárlók akár 40%-a hajlandó többet vásárolni, ha ezáltal jogosult lesz az ingyenes szállításra. Ne hagyjuk ki ezt a ziccert!
Tipp: Kísérletezzünk az ingyenes szállítás értékhatárával és közben monitorozzuk a bevételt, a rendelések számát, az elhagyott kosarak arányát és az átlagos tranzakció értéket.
7. Ajánljunk fel rendelési értékhez kötött kedvezményeket
Hajlandók vagyunk 20%-os kedvezményt adni, hogy kisöpörjük a beragadt készletet? Máshogy is növelhetjük a rendelések számát. Ajánljunk fel rendelési értékhez kötött kedvezményeket a vásárlóinknak
Lőjjük be úgy a kedvezmény értékhatárát, hogy bőven pótolja az elveszett árrést. 20%-os árrés esetén például megpróbálkozhatunk egy 10%-os kedvezménnyel a 30.000 Ft feletti vásárlások esetén. Adjunk valamit valamiért!
Zárásként annyit javasolnánk, hogy éljünk azokkal a marketing lehetőségekkel, amelyek megmenthetnek egy már elúszni vélt vásárlást vagy visszatérő vevőket eredményezhetnek.
Ne hagyjuk veszni a vevőinket, hiszen azt a pénztárcánk fogja megérezni. A megoldások adottak, csak rajtunk múlik, hogy kihasználjuk-e azokat.