Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás Webshop üzemeltetés

Miért hagyják el a pénztárat a látogatók?

4 perc olvasási idő Miért hagyják el a pénztárat a látogatók?

Miért hagyják el a pénztárat a látogatók?

Mára már minden webáruház tulajdonos tudja, hogy a megkezdett vásárlások nagy százalékát félbehagyják a vevők, ezzel drasztikus mértékben csökkentve a konverziós rátánkat. Még frusztrálóbb, amikor a vásárlási folyamat legvégén, a pénztár oldaláról navigálnak el, hiszen ekkor már csupán egy-két kattintásra vannak a rendelés véglegesítésétől.

Sajnos, ez egyáltalán nem mondható ritkának, hiszen az esetek 60-80%-ában hagyják félbe a látogatók a vásárlás folyamatát. Miért történik mindez és mit tehetünk ellene?

Az online kereskedelem, – ahogy az offline kereskedelem is – többszereplős azaz, az egyik oldalon a vevő, a másik oldalon pedig a webáruház tulajdonos/eladó áll.

Ha nincs rendben a kommunikáció, akkor egyik fél sem fogja megismerni a másik szándékát, így a webáruház tulajdonos nem fogja tudni értékesíteni a termékét, illetve a vásárló sem fogja megtalálni azt, amit keres.

Magas pénztár elhagyási ráta esetén is ebből az alaptézisből érdemes kiindulnunk, hiszen könnyen meglehet, hogy nem a felhasználó, hanem a webáruház oldaláról eredeztethető a probléma forrása.

Gondoljunk csak bele, hogy felhasználóként hányszor találkoztunk olyan webáruházzal, ahonnan egyszerűen nehéz és körülményes volt megrendelni a kívánt terméket.

Tegyünk érte, hogy a saját webáruházunk ne tartozzon bele ebbe a körbe!

Mit tehetünk a pénztár oldal kilépési arányának csökkentése érdekében, mint webáruház tulajdonos? Rengeteget!

1. Csak a szükséges adatokat kérjük be

Webáruház tulajdonosként beleeshetünk abba a hibába, hogy túlságosan sok adatot kérünk be a vásárlótól. Egyszerűen muszáj a felhasználó fejével is gondolkodni, hiszen mint mindenki, a vásárlónk is a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban szeretné megrendelni a terméket.

Törekedjünk arra, hogy a pénztár oldalon ne kelljen újra megadni ugyanazokat az adatokat és valóban csak a rendelés kiszállításához szükséges legfontosabb adatokat kérjük be.

Ha a webáruház rendszerünk képes rá, akkor állítsuk be, hogy a szállítási cím és a számlázási cím alapbeállításként legyen ugyanaz és csak akkor nyíljon meg a lehetőség a különböző címek megadására, amikor a vásárló úgy kívánja. Emlékezzünk rá, a vásárló a terméket szeretné megrendelni és nem feltétlenül kívánja megadni a személyes adatainak teljes körét.

2. Regisztráció nélküli vásárlás

Gyakori probléma, hogy egy webáruházban csak akkor adható le rendelés, amennyiben regisztrálunk egy külön felhasználói fiókot is. Óriási hiba!

Egy átlagos regisztráció ideje 3-5 perc hosszúra is nyúlhat főleg, hogy ha még egy visszaigazoló e-mail-re is várnia kell a vásárlónak. Határolódjunk el ezektől az élményromboló megoldásoktól és adjunk teret a különböző regisztrációs megoldásoknak!

Vásárlás regisztráció nélkül - PaUZa.hu

Integráljuk a pénztárunkba közösségi bejelentkezést vagy tegyük lehetővé a vásárlást regisztráció nélkül. Mindkét esetben megkapjuk a felhasználó e-mail címét és a rendeléshez szükséges adatait. Emlékezzünk rá, a vásárló a terméket szeretné megrendelni a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb módon!

3. Alternatív fizetési megoldások

Az idei Nagy Webáruház Felmérésből kiderült, hogy hazánkban a legnépszerűbb fizetési forma az utánvételes fizetés (82%). Azonban az utánvét mellett a további alternatív megoldások is egyre népszerűbbé válnak. Ilyen például az online bankkártyás fizetés, amely mára már a webáruházak 53%-ában elérhető, míg 2015-ben ugyanez a fizetési forma csupán a webáruházak 36%-ánál volt jelen.

Megfigyelhető, hogy az online és virtuális megoldások egyre nagyobb teret hódítanak a “hagyományos” fizetési módokkal szemben tekintve azt, hogy a klasszikus banki átutalás és a készpénzes fizetés is csökkenő tendenciát mutat az elmúlt években.

Érdemes tehát a felsorolt fizetési módokon kívül még egyéb alternatív megoldásokat is alkalmazni, mint pl.: PayPal, Mobil fizetés, SOFORT Banking vagy online áruhitel.

4. Nyílt és egyértelmű kommunikáció

Egy webáruház életében folyamatos kihívást jelent a látogatók bevonzása, majd azok vásárlókká konvertálása. Fontos azonban felhívnunk a figyelmet arra, hogy akármennyire is igényli a piac a frappáns és kreatív megoldásokat, maradjunk mindig egyértelműek és ne trükközzünk.

Az egyik leggyakoribb ok a pénztár elhagyása során az, amikor további költségek merülnek fel a megrendelés véglegesítése előtt.

Adjunk a transzparenciára és legyen egyértelműen kommunikálva minden költség és feltétel. Ne kelljen a felhasználónak extra energiát és időt fektetnie abba, hogy megtudja ezeket az információkat.

Szállítási költség jelzése - Ekszararuhaz.hu

Ugyanitt érdemes egy állapotjelző sávot is beillesztenünk, hogy nyilvánvaló legyen mindenki számára, hogy éppen hol tart a rendelési folyamatban.

Ne adjunk okot arra, hogy webáruházunkra is jellemzőek legyenek a pénztár elhagyás leggyakoribb okai:

  1. 61% – Felmerülő extra költségek (rakodási felár, extra szállítási költség)
  2. 35% – Külön regisztráció szükséges a rendelés leadásához
  3. 27% – Túl hosszú és bonyolult a rendelési folyamat
  4. 24% – Nem egyértelmű a végső, fizetendő ár (nem számszerűsített adatok pl.: 14.990 Ft+szállítási és csomagolás díj)
  5. 22% – Lassú oldalbetöltés és/vagy összeomlás
  6. 18% – Nem tűnik megbízhatónak a webáruház
  7. 16% – Túl hosszú kiszállítási idő
  8. 10% – Hiányos vagy rossz garanciális feltételek
  9. 8% – Nincs preferált fizetési forma
  10. 5% – Elutasításra került a bankkártya

A hosszú távú sikerek elérése érdekében webáruház tulajdonosként az a feladatunk, hogy a vásárlók “keze alá dolgozzunk”.

Nem várhatjuk el az első látogatóktól azt, hogy egyből rendeltetésszerűen használják a webáruházunkat, azonban sokat tehetünk azért, hogy a folyamataink egymást segítve maximalizálják a webáruházunk hatékonyságát!

Amennyiben felkeltette a fenti tippek bármelyike az érdeklődését, akkor próbálja ki és írja meg a véleményét a tapasztalataival kapcsolatban! Ha kérdése merülne fel, akkor írja meg azt kommentben vagy Facebookon keresztül és igyekszünk válaszolni!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Újdonságok: Automatikus számlakiállítás, PHP7 szerverkörnyezet, Tokyo sabloncsalád …

A cikkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a ShopRentert érintették. Amennyiben ...Elolvasom

Close