A téma aktuálisabb, mint valaha…
A nemzetközi trendekhez hasonlóan ugyanis, a koronavírus okozta kijárási korlátozások és karanténintézkedések miatt, a hazai vásárlók is egyre inkább az online rendelések irányába mozdulnak. A legfrissebb adatok szerint Magyarországon 30-40%-ot bővült a piac márciusban, ami a prognosztizált növekedés kétszerese.
Ez a volumen a karácsonyi időszakhoz közelít.
Különösen megugrott a kereslet a higiéniai termékek, az ételek és az otthoni munkavégzést szolgáló eszközök mellett a kertészkedéshez és a sportoláshoz kapcsolódó áruk iránt is, míg a szabadtéri elfoglaltságokhoz köthető termékek kereslete csökkent.
A trend fennmaradása még kérdéses – egyelőre nehéz megbecsülni, hogy mindennapi bevásárlásaik kapcsán milyen mértékben térnek vissza a vevők a hagyományos offline boltokhoz.
Egy biztos: a megnövekedett érdeklődés miatt talán soha nem is volt fontosabb a konverzióoptimalizálás, mint most.
Hiába ugyanis a sok látogató, ha potenciális vevőink végül vásárlás nélkül távoznak. Egy átlagos webáruházat a látogatók 98%-a vásárlás nélkül hagy el – sőt a látogatók közel fele még készen sem áll a vásárlásra.
Ez nem azt jelenti, hogy ezeket az embereket el kell engednünk. Ellenkezőleg: meg kell ismerni, hol állnak a vásárlási folyamatban, és egy személyre szabott üzenettel meg kell szólítani őket.
Ebben segít az egyik legnépszerűbb ShopRenter alkalmazás, az OptiMonk, melynek intelligens popupjait a világ 150 országában több mint 40 000 weboldal használja.
Az app több száz ShopRenter webáruháznak segített már több bevételre szert tenni – ezeket tanulmányozva 5 olyan kampányötletet hoztunk az OptiMonk eredményes használatához, amelyek kivétel nélkül minden ShopRenteres webáruház marketing stratégiájába beilleszthetőek. Ráadásul a saját tanácsaink helyett 8 ShopRenteres webáruház-tulajdonos személyes tippjeit és javaslatait gyúrtuk egybe.
Vágjunk is bele!
Tartalomjegyzék
1. tipp: A vásárlásra még nem kész látogatók feliratkoztatása hírlevél listára
2. tipp: Eladásösztönzés promóciók és új termékek népszerűsítésével
2.1. Szezonális ajánlatok hirdetése
2.2. Újdonságok és kapcsolódó termékek népszerűsítés
3. tipp: Kosárelhagyók visszafordítása, vásárlásra ösztönzése
3.1. Egyszerű emlékeztető kosárelhagyóknak
3.2. Egyedi ajánlat kosárelhagyók számára
4. tipp: Átlagos kosárérték növelése
5. tipp: Felhasználói élmény javítása
5.2. Webáruház optimalizálása látogatói visszajelzések alapján
1. tipp: A vásárlásra még nem kész látogatók feliratkoztatása hírlevél listára
2015-ben indult útjára a babyberry.hu azon kismamák és anyukák megsegítésére, akik szeretnék stílusosan, harmóniában berendezni gyerekeik szobáját. Katona Eszter, a webáruház alapító tulajdonosa arról mesélt nekünk, hogy sajnos nem minden látogató áll készen arra, hogy egyből vásároljon:
A babyberry kínálatában megtalálható termékeket a látogatók nem feltétlenül azonnal vásárolják meg: sokszor visszatérnek hozzánk, körülnéznek, inspirálódnak és csak napok, hetek, sőt, néha hónapok után vásárolnak. Vagyis számomra a legnagyobb kihívás a hosszú döntési folyamat és a lemorzsolódás minimalizálása.
Sajnos ezt igazolja a „2/48/50”-es szabály is, miszerint egy átlagos webáruházban a látogatók 2%-a vásárol; 48%-uk nem áll készen az azonnali rendelésre (de szándékában áll vásárolni valamikor a jövőben); míg a látogatók 50%-a soha nem fog vásárolni.
A gyors bevételnövelés érdekében fontos, hogy megfogjuk a látogatóknak azt a 2%-át, aki “itt és most” készen áll a vásárlásra, de nem szabad itt megállnunk. Azt a 48%-ot is érdemes céloznunk, akik még nem állnak készen a vásárlásra, hiszen óriási potenciált rejtenek.
Fontos tehát, hogy feliratkoztassuk őket a hírlevél listánkra, hiszen az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módszer a mérsékelten érdeklődő látogatók vásárlásra buzdítására.
Eszter a ShopRenteren keresztül ismerte meg az OptiMonkot, és a lehetőségek széles skálája, valamint a könnyű kezelhetőség miatt vágott bele a használatába:
Segítségével a nézelődőket nagyon nagy arányban sikerül feliratkoztatni a hírlevelünkre, ami egy nagyon fontos konverzió számunkra. A célzott üzenetek pedig abban segítenek, hogy aki már a döntési folyamat vége felé jár, azt a megfelelő kommunikációval átbillentsük és vásárlóvá konvertáljuk.
Az intelligens popup technológia az egyik legjobb megoldás olyan email címlista (vagy Facebook Messenger lista) építésére, amely a termékeink iránt ténylegesen érdeklődőket gyűjti össze.
A siker kulcsa egy kellőképpen vonzó ajánlat. Iparáganként eltérő lehet, hogy mi működik jól – egy valódi értéket nyújtó, hasznos e-book (egy ingyenesen letölthető tanulmány) épp oly’ hasznos lehet, mint egy kupon vagy egy termékminta, melyet a feliratkozásért cserébe adunk. VIP tagság vagy a csak e-mailben érkező ajánlatok hirdetésével azt is éreztethetjük a feliratkozókkal, hogy egy különleges klubba tartoznak.
Az OptiMonk játékos sablonjainak segítségével pedig (mint a szerencsekerék, kaparós sorsjegy vagy épp az ajándékválasztó popup) szórakoztató és interaktív élményt teremthetünk a látogatóinknak, miközben megszerezzük az email címüket.
A látogatók az oldalunkra érkezve megpörgethetik például a szerencsekereket és így esélyük van elnyerni valamilyen kedvezményt, például egy 10%-os kupont vagy ingyenes szállítást. Nemcsak szórakoztató a pörgetés miatt, de a nyeréstől különlegesnek érzik magukat a látogatók – úgy érzik, ez a szerencsenapjuk.
Éppen ezért működött olyan jól a babyberry szerencsekerék kampánya, melynek segítségével több mint 3000 feliratkozót gyűjtöttek. A szerencsekereket megtekintők 12,43%-a élt az ajánlattal.
Ami ebben a kampányban igazán jó:
- Változatos ajánlatokat kínál a 10%-os kupontól az ingyenes szállításig
- Tökéletesen illik a webáruház megjelenéséhez
- Csak 2 információt kér a látogatótól (keresztnév és e-mail cím)
- A gomb nagyméretű, kontrasztos színű
- Csak korlátozott ideig elérhető ajánlat (2 hétig futott) időzített megjelenítéssel
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Mindenképpen javaslom, hogy próbálják ki az OptiMonkot, mert nincs vesztenivalójuk! És mielőtt beállítanák a kampányaikat, érdemes kihasználni az ingyenes konzultációkat vagy végigböngészni az oktató anyagokat, mert nagyon sok hasznos tippet kaphatnak belőle.
2. tipp: Eladásösztönzés promóciók és új termékek népszerűsítésével
2.1. Szezonális ajánlatok hirdetése
A magyar tulajdonban álló Fétis Kft., Magyarország meghatározó minőségi ipari szerszám és szerszámgép forgalmazója 1991 óta. Fő tevékenységük az értékesítés és azt támogató magas szintű termékmenedzseri és szerviz háttérszolgáltatások.
Szőke Zsuzsanna, a Fetis.hu marketing kommunikációs vezetője 2 okból figyelt fel az OptiMonkra a ShopRenter alkalmazások között:
- A babyberry.hu-hoz hasonlóan hírlevél feliratkozókat szeretett volna gyűjteni, illetve
- növelni akarta a webáruház bevételeit.
A hírlevél feliratkozás ösztönzésére változatos kedvezményes ajánlatokat kínálnak – de talán még ennél is összetettebb, ahogyan felhívják a látogatóik figyelmét az aktuális akciókra intelligens popupok segítségével.
Az esetek többségében átirányítják a látogatóikat a legjobb termékekre és ajánlatokra, ezzel biztosítva, hogy egyetlen látogató sem marad le a legjobb ajánlatokról.
Íme egy kreatív példa arra vonatkozóan, miként lehet hatékonyan hirdetni egy aktuális promóciós ajánlatot – s a látogatók közel 14%-át átirányítani egy landoló oldalra:
Ami ebben a kampányban igazán jó:
- Figyelemfelkeltő, egyértelmű főcímsor
- Világos előnykommunikáció a nyeremény értékének számszerűsítésével
- Épít a szezonalitás erejére (iskolakezdés)
- A visszaszámláló sürgősség érzetet kelt
- Célzott ajánlat: csak azoknak jelent meg, akik érdeklődtek a Metabo márkájú termékek iránt
- A gomb nagyméretű, kontrasztos színű
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Mindenképpen próbálják ki, mert a feliratkozók szerzésének az egyik legegyszerűbb, legkedvezőbb és leghatékonyabb módja.
2.2. Újdonságok és kapcsolódó termékek népszerűsítése
A Reflexshop.hu olyan egyedülálló szabadidős termékeket forgalmaz, amelyek kiszakítanak a mindennapi mókuskerékből. Folyamatosan kutatják azokat a logikai, társas, készségfejlesztő és szabadtéri játékokat, melyeknek köszönhetően mindenki örök gyerek maradhat.
Ahogyan Ádám Attila, a Reflexshop ügyvezetője mesélte:
A látogatóink jelentős részét alkotják új látogatók, akiket ha megszólítás nélkül hagyunk elmenni, lehet, hogy sosem látjuk őket többet. Ezért új látogatók esetén az elköteleződést hasznos tartalmakkal, egyedi ajánlatokkal segítjük. A másik kihívás pedig a profilunkból adódik: prémium kategóriás termékeket kínálunk a szabadidő aktív és kreatív eltöltéséhez, prémium szolgáltatással. Az értelmetlen árverseny helyett ezért exkluzív ajánlatokkal ajándékozzuk meg a vásárlóinkat.
Éppen ezért webáruházukban gyakran találkozhatunk különleges termékajánlásokkal – olyan egy vagy több terméket bemutató popupokkal, melyek a látogató viselkedése alapján kínálnak egyedi ajánlatokat.
Az alábbi termékajánló popup például egy népszerű – azonban készlethiányos – társasjáték, a Fesztáv oldalán jelent meg. Hogy az érdeklődők ne távozzanak csalódottan üres kézzel, a Reflexshop 3 olyan azonnal elérhető társasjátékot ajánlott a látogatók figyelmébe, amelyek talán érdekelhetik őket.
Ez a termékajánlás a látogatók negyedének figyelmét ragadta meg, 24,39%-uk kattintott tovább, hogy megtekintse a kapcsolódó termékek egyikét:
Ami ebben a kampányban igazán jó:
- Figyelemfelkeltő címsor egyértelmű előnyökkel
- Egyszerre három terméket mutat be – így nagyobb esély van arra, hogy az egyik elnyeri a látogató tetszését
- Csak egy bizonyos társasjáték termékoldalán jelenik meg, ahhoz kapcsolódó játékokat kínál
- Nagyméretű, jól látható termékképek használata
Attila elmesélte, hogy a kedvenc OptiMonk funkciója az A/B tesztelés:
Egy kampányon belül akármennyi különböző változatot tesztelhetek egyszerre, sőt, a rendszer akár automatikusan csak a nyertes designt futtatja tovább, így a lehető legjobb eredményt elérve.
Az alábbi upsell ajánlatban például – ahol a háttérképet tesztelték – rövid időn belül kiderült, hogy a jobb oldali verzió sokkal jobban teljesít, mint a másik (8 vs 30%-os átkattintási arányok voltak), így azt futtatták hosszabb távon:
Érdemes tehát kisebb-nagyobb módosításokkal optimalizálni a kampányunkat, és A/B teszttel mérni az egyes változtatások eredményességét.
Néhány elem, amit érdemes tesztelni a popupjainkon: címsor, gömbszöveg, gomb színe/mérete/elhelyezése, betűtípus, szín, méret, képek, értékajánlat, stb.
Hogy annak idején, a 14 napos ingyenes próbaidőszak után végül miért döntöttek az OptiMonk mellett, arról így nyilatkozott Attila:
Egyrészt azért, mert fiatalos csapatként követik a trendeket, új trend megjelenésekor szinte azonnal reagálnak. Nagy plusz még a magyar csapat – ha bármivel elakadunk, vagy segítségre van szükségünk, segítőkész, anyanyelvű ügyfélszolgálat áll rendelkezésünkre, időeltolódás nélkül.
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Ha az, hogy a nehezen (és kemény pénzen) megszerzett látogatókat meg tudod tartani, nem elég indok, gondolj bele, hány másik helyen szólhatsz közbe a látogatód útvonalába, hogy sikeresen vásárlóvá konvertáld őket – legyen szó egy kilépésnél felajánlott kuponról, egy túl drága ajánlatnál egy kisebb ajánlásáról (amit elbír a pénztárcája), vagy éppen csak visszajelzés kérésről a webáruházaddal kapcsolatban. Ha ezeket mind összeadod, talán egy fokkal kézzel foghatóbb az érték, amit az OptiMonkkal teremthetsz.
3. tipp: Kosárelhagyók visszafordítása, vásárlásra ösztönzése
3.1. Egyszerű emlékeztető kosárelhagyóknak
A több mint 20 éves múltra visszatekintő túrabolt, a Geotrek 2011-ben indította el webshopját a vásárlók igényeinek gyorsabb és kényelmesebb kiszolgálása érdekében.
Vaszari György, a Geotrek.hu cégvezetője hamar felismerte, hogy:
Minden webáruház a bevételből él. A bevétel a konverzióból van. A konverzió növelésének a legegyszerűbb módja, ha rávesszük a vevőinket, hogy fejezzék be az elhagyott kosaraikat, erre kiválóan alkalmas az OptiMonk kampány.
Ahogy oldalról-oldalra kattintgatnak a látogatóink, könnyen megfeledkeznek arról, hogy valamit beleraktak a kosarukba. Az egyik legegyszerűbb módszer a kosárelhagyás csökkentésére, ha egy egyszerű emlékeztető popupot jelenítünk meg a számukra – ahogy ezt a Geotrek oldalán is láthatjuk:
A fenti popup hatására a kosarukat elhagyni készülő látogatók több mint 14%-a gondolta meg magát és kattintott a vásárlás befejezése gombra.
Ami ebben a kampányban igazán jó:
- A főcímsor felhívja a figyelmet arra, hogy mit veszít a vevő, ha most nem lép
- Csak azoknak jelenik meg, akik bizonyos érték feletti kosarat készülnek elhagyni
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Soha nem lehet elég korán kezdeni az OptiMonk használatát, de sosem késő. Változatos kampányok, könnyen kezelhető admin felület, integrálva van a ShopRenterbe, gyors és segítőkész ügyfélszolgálat.
3.2. Egyedi ajánlat kosárelhagyók számára
Még hatékonyabban csökkenthetjük a kosárelhagyások számát, ha az emlékeztető mellett egy kedvezményt vagy más különleges ajánlatot is biztosítunk számukra. A Szépségcenter.hu kozmetikai webáruház egy 10%-os kupon felajánlásával tudta visszafordítani az értékes kosárelhagyók 54%-át:
Sok lehetőség van benne és egyszerűen használható.
– mondta Varga Szilvi, a Szépségcenter.hu megálmodója és tulajdonosa, aki 2015-ben indult webáruházában a tajvani bőrápolásra és a tradicionális kínai medicinára építve igyekszik nap mint nap hozzásegíteni nők ezreit ahhoz az egyensúlyi állapothoz, amiben jól érezhetik magukat a bőrükben.
Ami a fenti kampányban igazán jó:
- Csak nagyobb értékű kosarak elhagyása esetén jelent meg, így a kedvezmény nem volt elérhető mindenki számára
- A/B tesztelték az ajánlatot: az ajándék neszeszerrel szemben jobban teljesített a 10%-os kedvezmény
- A visszaszámláló sürgősség érzetet kelt a látogatóban
- A nemleges válaszhoz tartozó link szövege ellentétben áll a főcímsorban kihangsúlyozott előnnyel, így is éreztetve a látogatóval, hogy miről marad le, ha most elszalasztja ezt a lehetőséget.
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Mindenképpen javaslom, hogy tegyenek egy próbát az OptiMonkkal, hiszen sokféle problémára ad egyszerűen kivitelezhető praktikus megoldást.
4. tipp: Átlagos kosárérték növelése
A feliratkozók gyűjtése és az azonnali vevőszerzés mellett webáruházunk teljesítményének további fontos mérőszáma az átlagos kosárérték nagysága – vagyis, hogy a vásárlók átlagosan mekkora összeget hagynak nálunk.
A kosárérték növelésével nemcsak a nyereségünket javíthatjuk, de a szállítási költségeket és a webáruházunk csomagkezelési idejét is csökkenthetjük. Az upsell és cross-sell (avagy keresztértékesítés) kiváló technikák ezek javítására.
Többek között épp ezzel a céllal kezdte el használni a Mindigbutor.hu az OptiMonkot:
Kosárelhagyások csökkentése, alacsony kosárérték feljavítása, akciós raktárkészlet kiemelése.
– mesélte Szeles Péter, az Alföld szívében, Abonyban alakult bútorbolt CEO-ja, amely mára országos kiszállítást is végző webáruházzá nőtte ki magát, ahol közel 20 000 darab bútor közül válogathatunk – bármilyen stílusról is legyen szó.
A Mindigbútor.hu felismerte, hogy a kosárértéken alapuló szegmentáció az egyik legjövedelmezőbb upsell technika lehet webshopok számára.
Csoportosította tehát a potenciális vevőket, akiknek a kosarában van legalább 1 termék, aszerint, hogy mekkora a kosár összértéke. Annak érdekében, hogy minél nagyobb összértékű vásárlásra bírja a leendő vevőket, más-más ajánlatot tett: nagyobb értékű kosár esetén nagyobb értékű ajándékkal ösztönözte a további termékek hozzáadását, kisebb érték esetén pedig kisebb ajándékkal.
Íme egy nanobar, ami az oldal tetején, szolidan, a látogató legkisebb megzavarása nélkül hívja fel a figyelmet arra, hogy ha még bizonyos összegben vásárol a vevő, akkor ajándékban részesülhet:
Ennek nyomán talán nem is meglepő, hogy Péter a teljes körű személyre szabhatóságot kedveli leginkább az OptiMonkban.
Ami a fenti kampányban igazán jó:
- Kosárértéktől függően más-más értékű ajánlatot kínál
- Akkor jelenik meg, amikor az ajándékhoz meghatározott kosárértékhez közelít a vevő
- A fő értékajánlat vastag betűvel ki van emelve
- A nanobar nemcsak leírja az ajánlatot, de egy kép is szemlélteti, milyen extra előnyhöz juthat a vevő
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Nem az a kérdés, hogy elkezdik-e használni, hanem, hogy mikor. A e-kereskedelem térhódítása miatt minden webshop kénytelen folyamatos ingerekkel ellátni a vásárlókat. Az OptiMonktól, mintha életre kelne a bolt, persze nem szabad túlzásba vinni, nagyon fontos a célzás.
5. Felhasználói élmény javítása
5.1. Vásárlók tájékoztatása
A Thera-Team Kft., amely 1995 óta a világelső, több mint 40 éves terápiás tapasztalattal rendelkező amerikai TheraBand márka hazai forgalmazója, rehabilitációs és sport eszközöket kínál a hatékony eredmény elérése és az izomzat, ízület és ínszalag védelme érdekében.
Oltványi Péter, a Thera-team.hu és Theraband.hu webáruházak marketing menedzsere már a kezdetek óta – már 2014 óta – az OptiMonk felhasználója.
Ahogy Péter fogalmazott:
Hamarabb kezdtük el használni az OptiMonk szolgáltatását, mint ahogy ShopRenterre váltottuk volna a webáruház motorját. Mindenképpen szerettük volna a feliratkozók számát növelni a hírlevél listánkon, illetve a megfelelő helyen a megfelelő üzenetet eljuttatni a látogatóknak, akik éppen a webáruházunkban vannak.
A már ismert egyedi ajánlatok mellett a Thera-team.hu a látogatók általános tájékoztatására is használ popupokat és nanobarokat – annak érdekében, hogy a leendő vásárlókhoz mindig eljusson minden aktuális hír, esemény.
Így például mindig előre jelzik, ha egy adott napon zárva tart a márkaboltjuk, vagy ha a szokotthoz képest másként alakul az ügyfélszolgálati rend a karácsonyi időszakban. Egy olyan fontos időszakban pedig, mint amilyet a koronavírus járvány okoz, kitűnően lehet a látogatókat tájékoztatni a webáruházat érintő aktualitásokról.
Az alábbi popupról a látogatók 13,93%-a kattintott tovább a részletekért:
Ami ebben a kampányban igazán jó:
- A tartalma nagyon aktuális – olyan kérdésekre ad választ, ami 10-ből 9 leendő vásárlóban biztosan felmerül
- Látogatónként csak egyszer jelenik meg, így a legkevésbé sem tolakodó
- A gombra kattintást követően egy olyan oldalra érkezik a látogató, ahol a Thera-Team Kft. megerősíti, hogy a továbbiakban is zavartalanul működik a személyes és a webshopos vásárlás, valamint a kiszállítások is. Mindemellett leírják azt is, hogy milyen óvintézkedéseket vezettek be a koronavírus kapcsán:
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
Számos lehetőség van a szolgáltatásban, akármilyenek is a webáruház tulajdonos céljai. Ilyen lehet például a látogatók irányítása a webshopon belül, de kitűnően használható kosárérték növelésére vagy feliratkozó gyűjtésre is. Egy olyan fontos időszakban, mint amilyet a koronavírus járvány okoz, pedig kitűnően lehet a látogatókat tájékoztatni a webáruházat érintő aktualitásokról. Mindezeket és sok-sok minden mást is tud a rendszer, így a használatát mindenkinek ajánlom.
5.2. Webáruház optimalizálása látogatói visszajelzések alapján
Sokszor a legegyszerűbb dolgok viszik előrébb cégünket: ide tartozik az is, hogy csak figyelünk a vásárlóinkra és szem előtt tartjuk az igényeiket. Egy egyszerű kérdőív szuper megoldást biztosít a látogatók számára, hogy hallassák a hangjukat.
Ennek kapcsán ismerkedjünk meg a Billerbeck cégcsoport magyarországi gyártó és kereskedelmi vállalatának webáruházával: az Edesalom.hu nem csupán paplanokat, párnákat és egyéb termékeket kínál, hanem egy komplett alvásrendszert, egy tökéletes, az egészséges alváskörülményeket megteremtő alváskultúrát.
Bujdosó Mariann, az Edesalom.hu vezető marketing munkatársa így emlékszik vissza a webáruház elmúlt éveire:
2019-ben webáruházunkat megújítottuk. A régi felület már sajnos nem nyújtott élményt sem nekünk, sem a vásárlóinknak. Mivel egy 7-8 éves egyedi programozású weboldalon a fejlesztéseket végrehajtani nem volt kifizetődő, így új felület kialakítása mellett döntöttünk. A ShopRenter által kínált csomagokat találtuk a legkedvezőbbnek és legkényelmesebbnek a cégünk számára, ahol egy éve sikerrel folyik az online eladás. ShopRenter rendezvényen találkoztam az OptiMonkkal, ahol nagyon megtetszett. A 14 napos ingyenes próbaidőszak alatt pedig el is köteleződtünk. Már nemcsak a webáruházunkban, hanem bemutató oldalunkon is használjuk az intelligens felugró ablakokat.
Mariann elsősorban egy olyan tájékoztatási formát keresett, ami nem feltétlenül csak a termékekre vagy kedvezményekre irányítja a látogatók figyelmét. Az Edesalom.hu kiváló példa arra, hogy a vásárlók véleményének kikérésével miként lehet javítani a webáruházunkon, termékkínálatunkon vagy épp a vásárlási folyamatunkon.
Íme egy kérdőív, mely alig 10 nap alatt 184 ügyfélvisszajelzést eredményezett:
Rengeteg ötletes sablon áll rendelkezésre, melyeket könnyen egyedire szabhatok. Logikus, egyszerű felhasználóbarát a rendszer. Az analitika pedig elengedhetetlen része a marketing stratégiák kidolgozásának. Szeretjük az A/B teszteket is, így láthatjuk, melyik kampányunk a legnépszerűbb.
Ami ebben a kampányban igazán jó:
- Csak az oldalt elhagyni készülő látogatóknak jelent meg
- Udvariasan “segítséget kér” a látogatótól, hogy fejlődhessen a webshop maga
- A “Nem ismerem eléggé a termékeket” válaszra kattintva további válaszlehetőségek közül választhatott a látogató, hogy még pontosabb képet kapjon a webáruház a kilépő látogatók véleményéről
- Az “Egyéb” gombra kattintás esetén lehetősége van a látogatónak leírni az egyéni indokát. Az itt adott válaszok között olyanok szerepeltek, mint: “nem találtam méretet, kevés a tájékoztatás” vagy “kevés vásárlói vélemény van, ami segít a döntésben” – ez például 2 azonnali segítség a webshop számára, hogy milyen területekre érdemes fókuszálni az eladások növelése érdekében.
Személyes üzenet más webáruház tulajdonosoknak:
A megjelenési feltételek beállítása a kedvencem, mert ha csak fontos termékinformációt akarok kiemelni, azt is könnyen meg tudom oldani, hogy csak az a látogató láthassa, akinek szánom. Javaslom, hogy próbálják ki a 14 napos próbaidőszakban egy egyszerű kampánnyal, és vonják le a következtetést.
Összegzés
A fenti ShopRenteres webáruházak sikertörténetei rámutatnak arra, hogy az intelligens popupok használatával nemcsak több bevételre tehetünk szert, hanem a webáruházban töltött időt is élményszerűvé tehetjük – ezzel is növelve esélyeinket a látogatók elköteleződésére.
A siker titka minden esetben az, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő emberhez jusson el a megfelelő időben. Az „egy kaptafára megy” stratégia valószínűleg a legrosszabb gyakorlat, amelyet egy marketinges elkövethet. S ez a popupok esetén sincs másként. Bontsuk tehát csoportokra a látogatóinkat és minden szegmensnek releváns üzenetet jelenítsünk meg – figyelembe véve a látogatók érdeklődési körét és a webáruházban mutatott viselkedését.
Folyamatos A/B teszteléssel és optimalizálással még jobb eredményeket érhetünk el és látványosan növelhetjük a feliratkozóink és vásárlóink számát.
Tudjon meg többet az intelligens popupok helyes használatáról!
Töltse le ingyenes útmutatónkat, és fedezze fel, hogyan szerezhet több bevételt az intelligens popupok használatával – a látogatók bosszantása nélkül.
Keresse az OptiMonkot a ShopRenter alkalmazások között és próbálja ki 14 napig ingyen!
A szerzőről: