Hónap Webáruháza

2022. Július Hónap Webáruháza: TMSPilates.hu

5 perc olvasási idő Hónap Webáruháza - TMSPilates.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Júliusi Hónap Webáruháza nyertesünk a csúcsminőségre esküszik, így ebben a szellemben értékesíti a webshop nevéből is eredeztethető mozgásformához szükséges termékeket.

Olvasd el a nyertessel készült interjúnkat, amelyben Élő Tamás, a webáruház tulajdonosa beszélt arról, hogy hogyan indultak el és milyen életutat jártak be a webáruházzal.

Gratulálunk a TMSPilates.hu webáruháznak! ??

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webshopotok?

A webáruházunk pilates gépeket és kiseszközöket értékesít, egy angol gyártó kizárólagos forgalmazói vagyunk Magyarországon és Szlovákiában.

Három üzletágunk van, a legnagyobb hangsúly a webshopon van, hiszen a bevételünk 80%-a ebből származik, emellett pedig üzemeltetünk két pilates stúdiót, valamint most vágtunk bele a pilates oktató képzésbe is.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottátok el a webáruházatokat és miért pont a Shoprentert választottátok ehhez?

Mindenképpen webáruházas értékesítésben gondolkoztam. Amit tudni kell, mivel nagy értékű gépeket értékesítünk, hogy a sales funnel-ünk nem a klasszikus módon van felépítve. A nagy értékű gépek és a kisebb eszközös értékesítések szétválnak.

A kezdetek kezdetén 2018-ban WordPress alapú webshoppal indultam el, ez jól is működött egy ideig, hiszen a vásárlók a nagy értékű eszközöket szeretik kosárba rakni, tesztelni, hogy hogyan alakul a szállítási költség stb., ugyanakkor amikor a Shoprenter rendszerére váltottunk, akkor meg tudtuk ezt oldani az ajánlatkérés funkcióval.

Ezt követően is felmerültek igények, pl. kártyás fizetés, automatikus számlázás, logisztikai partnerség, ekkor láttuk be azt, hogy ez csapaton belül óriási erőforrást és figyelmet igényel.

Nem szerettünk volna a webáruház feltételeire ennyi időt fordítani, pl. a bővítmények frissítése stb., helyette a vállalkozásépítésre akartunk fókuszálni.

Felmértük, hogy milyen lehetőségeink vannak a bérelhető webáruház rendszereket illetően és így találtuk meg a Shoprentert, amelyben 2020-ban indítottuk el a webáruházat, amit azóta is nagyon jó döntésnek tartunk.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

2017-ben ismertem meg a gépes pilatest, mint mozgásformát, majd kis kutatás után láttam, hogy Magyarországon ennek a mozgásformának még nincs divatja.

Így 2018-ban már meg is alapítottam a céget és felvettem az angol gyártóval a kapcsolatot. 2017-ben vásároltam magánemberként egy pilates gépet, majd teszteltük azt itthon gyógytornászokkal.

A végzettségem gépészmérnök, így magáról a gépről meg tudtam állapítani, hogy az anyagát és kialakítását tekintve jó minőségű, illetve könnyen összeszerelhető-e stb.

Ha ezen a piacon a kisebb eszközöket is számítjuk, amelyek szükségesek lehetnek a pilateshez, akkor már a nagyobb márkák pl. Decathlon is belépnek a képbe. A célom az volt, hogy mindenképp úgy építsek fel egy márkát, hogy ne kelljen a nagyobbakkal versenyezni.

Mennyire volt nehéz megegyezni a gyártó céggel? Mennyi időt vett ez igénybe?

2018-ban mi voltunk ennek az angol gyártó cégnek a legkeletibb forgalmazója. Egyrészt sokkal könnyebb dolgunk volt, hiszen részükről is megvolt a nyitottság, hogy terjeszkedjenek, másrészt olyan szerencsénk is volt, hogy ők kiskereskedelemmel csak Nagy-Britannián belül foglalkoznak, így amennyiben egy másik közeli ország szeretne kizárólagos forgalmazóvá válni, akkor vagy Németországhoz vagy hozzánk terelik őket.

A kezdetek során a megegyezés nagyon jól ment, hiszen nyitottak voltak. Ha van az embernek tapasztalata a külföldi munkavállalókkal való tárgyalásban, akkor sokkal gördülékenyebben mennek a dolgok.

Hogyan fejlődött a webáruház designja?

A jelenlegi megjelenés már a sokadik verzió, habár Shoprenterre váltottunk át, ugyanakkor a stúdió üzemeltetés oldalt WordPress alapon visszük, amelybe be van ágyazva egy időpontfoglaló rendszer is, a Motibro.

Azért esett erre a választásunk, mert kompatibilis a többi szolgáltatással, amit használunk (Billingo, Barion).

Az első körökben még jómagam találtam ki a színvilágot, a logót stb. Míg a WordPress rendszerében rengeteg a lehetőség, ugyanakkor hátrány, hogy hozzá nem értőként nem tudunk összerakni a semmiből egy komplett designt.

Ebben nagy segítséget jelentett később a Shoprenterben található design témák sokasága, amelyben voltak határok, de ezek pont kapóra jöttek, hogy egy egységes megjelenést alakítsunk ki a webshop számára.

2022 év elején ültünk le grafikusokkal és egy Shoprenter szakértővel, a Berry Art-tal egyeztetni a részleteket a webshop arculatváltását illetően. Mivel mostmár vannak buyer personáink, így ehhez mérten alakítottuk ki az új arculatot.

Hogyan alakítottátok ki a buyer personáitokat?

Már a kezdetek kezdetén elkezdtünk CRM rendszert használni (MiniCRM). Az elején úgy kezdtük az értékesítést, hogy a Google keresőjébe írtam be a pilates kulcsszót és az első 25 találatot hívtam fel telefonon.

Ez alapján levontuk a konklúziót, hogy a piacon nagyon nagy igény van arra, hogy magyar cégtől vásároljanak pilates gépeket, hiszen egy külföldi vásárlás során rengeteg problémába ütközhet a vásárló. (szervíz, garancia, szállítás stb.)

Így már az elején bevezettem azt a megoldást, hogy az első érdeklődőkhöz személyesen mentem el, beszélgettem velük, jegyzeteltem és az összegyűjtött tapasztalatokat és visszajelzéseket felvezettem a CRM rendszerbe. (pl. milyen anyagi körülmények között él a potenciális vásárló, milyen félelmei vannak, családi állapot, életkörülmények stb.)

Miután egyre kevesebb operatív tevékenységet végeztem, volt idő arra, hogy az évek alatt összegyűjtött adatmennyiséget feldolgozzuk és kialakítsuk a saját buyer personáinkat.

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?

Az induláskor a kártyás fizetés miatt nem jöhetett szóba a Bronze csomag, a kezdetektől fogva bankkártyával vagy banki átutalással lehet fizetni a webshopban, így a Silver csomaggal indultunk el.

Ezt követően váltottunk Gold csomagra, amelynek oka, hogy a szlovák piacot is megkaptuk forgalmazásra, így szükségünk volt a többnyelvűség funkcióra is, amely ebben a csomagban elérhető.

Emellett megszerettük más funkcióit is, pl. a szűrési rendszer, a termék villámnézet, paraméter alapú kereső, az affiliate rendszer.

Teljesítés, alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?

Billingot használunk számlázásra, illetve Bariont a bankkártyás fizetésre.

Az OptiMonk-ot is rendszeresen használjuk, az egész értékesítésünknek egy nagyon fontos pillére, a nagyobb gépek iránt érdeklődőket kifejezetten jól tudjuk ezzel megcélozni és targetálni.

Emellett használjuk a SalesAutopilot rendszerét is, amelyen tovább tereljük ezeket az érdeklődőket a csatornában.

A kiszállításnál a Csomagpont fulfillment szolgáltatóval működünk együtt. A kis eszközök és a pilates gép kiegészítő eszközök kiszállítását ők végzik, a nagyobb gépek szállítását pedig a GLS végzi.

A social media csatornáknál az Embedi alkalmazást is használjuk, hogy az Instagram oldalunkat is erősítsük.

Ami a jogot illeti, a Fogyasztóbarát szolgáltatásával állunk kapcsolatban, akikkel szintén nagyon elégedettek vagyunk.

Fejlődés

Ahogyan említetted, a Toman Lifestyle megálmodója, Tomán Szabina is befektetett a vállalkozásba. Hogyan jött a befektetés ötlete?

A Cápák között műsorban mindig is aktívan követtem azokat a vállalkozásokat, amelyekbe a cápák befektettek.

Az egyik partnerünk, egy pilates stúdió, akik gépeket vásárolnak tőlünk jelezte, hogy megfordult a boltjukban Szabina, így jött az ötlet, hogy jelentkezek a műsorba.

A TV-műsorba habár nem kerültem be, de találkozhattam befektetőkkel és pitchelhettem nekik, amely során Szabinától kaptam egy ajánlatot, amit örömmel el is fogadtam.

Ami nagyon nagy segítség tőle a vállalkozás építése szempontjából, az a fókusz tartása.

Mivel mi egy kisvállalkozás vagyunk, mindent nem tudunk egyszerre megvalósítani, így számomra nagyon nagy érték, hogy együtt találjuk ki a stratégiát és azt, hogy ezeket a lépéseket hogyan kell megvalósítani.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Többször feltették már nekem azt a kérdést, hogy mit tanácsolnék egy induló webáruháznak. Szerintem nagyon fontos jól átgondolni, hogy hányféle termékkel indulunk el.

A kezdéskor 3-4-szer több termékkel indultunk el (jógaeszközök és ruházat) és egy logisztikai rémálomhoz tudnám hasonlítani, hiszen a raktárkészletet és a logisztikát muszáj volt megoldani. Amíg a befektetett pénz a raktárkészletben áll, nem lehetséges azt pl. marketingre fordítani, ami viszont kiemelten fontos induló webshopok esetében.

Amióta csak a gépek és az ezekhez járó kisebb kiegészítőkre koncentrálunk, sokkal jobban megy az értékesítés.

Ne az alapján döntsünk, ami nekünk tetszik, hanem amelyre valós piaci igény van!

Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Nektek! ?

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Tarts lépést a világgal! 3 előny, ami az online fizetési megoldások mellett szól

A koronavírus járvány megjelenése alapjaiban változtatta meg az életünket. A fizikai környezetről a digitális ...Elolvasom

Close