Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás Webshop üzemeltetés

Hogyan válasszunk csomagot a Shoprenterben?

8 perc olvasási idő Shoprenter csomagok és árak

A Shoprenteres webáruház elindításánál az egyik legfontosabb kérdés, hogy melyik csomagot válasszuk. Az eltérő csomagok eltérő lehetőségeket biztosítanak számunkra és fontos, hogy már az elejétől a megfelelő eszközökkel tudjunk belépni az online kereskedelemben. A Shoprenternél igyekszünk minden információt megadni számodra ahhoz, hogy megfelelően tudd meghozni ezt a döntést.

Webáruház rendszerünk bővelkedik jobbnál jobb funkciókban, ugyanakkor a funkció listánkat böngészve joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy vajon melyikre lesz majd szükségünk az induláskor?

Négy csomag közül lehet választani és a feltölthető maximális termékszám mellett az elérhető funkciók alapján célszerű meghozni a döntést, így a legtöbb webáruháznak a Gold vagy a Silver csomagot szoktuk javasolni.

A döntésben segíthet, ha az indulást megelőzően foglalsz egy ingyenes konzultációs időpontot szakértő kollégáink valamelyikéhez. Ezen a konzultáción részletesen megbeszéljük az igényeidet és ennek megfelelően ajánlunk csomagot a webáruházas terveid megvalósításához.

Ugyanakkor, ha valamilyen okból kifolyólag nem tudsz időt szakítani erre a megbeszélésre, nagyszerű segítség lehet ez a 3 részes cikksorozatunk, amelyben tippeket adunk ahhoz, hogy milyen szempontok alapján hozd meg a döntést és kiemeljük azokat a csomagokhoz köthető legfontosabb funkciókat, amiket vétek lenne nem kihasználni Shoprenteres áruházadban.

Hogyan válasszunk csomagot?

A konzultációkon gyakran felmerül szempontként a várható termékszám. Ugyanakkor, ha csak ez alapján hozzuk meg a döntésünket, nagy valószínűséggel napokon belül csomagváltás miatt kell majd felkeresni a tanácsadónkat.

Gondoljunk bele, hogy milyen termékeket fogunk értékesíteni, ezeknek a termékeknek ki lesz a célcsoportja és ők milyen webáruházban szeretnének vásárolni.

Mindez azért fontos, mert a boltunknak elsődlegesen a vásárlóink felhasználói igényeit kell kiszolgálnia ahhoz, hogy áruházunk profitábilis legyen.

Ezek alapján érdemes figyelembe venni a következőket:

  • Hol található meg a célcsoportunk és őket milyen marketing eszközökkel szeretnénk majd elérni?

Ha például jellemzően elektronikai termékeket fogunk árulni, érdemes próbát tenni az árumegosztó oldalakon való megjelenéssel, ahonnan bevonzhatjuk az ár-érzékenyebb vásárlókat.

Más termékkört nézve például a kézműves, ruházati, babaholmikat áruló áruházaknak általában elsődleges marketing csatornája a Facebook és Instagram. A dinamikus remarketing hirdetésekhez pedig szintén szükség van egy termék feedre, ezek a funkciók pedig már Silver csomagtól elérhetőek.

Így tehát hiába lesz az áruházunkban jóval kevesebb, mint 1000 termék, nem lesz számunkra megfelelő a Bronze csomag.

  • Milyen fizetési és szállítási megoldásokat preferálnak az ideális vásárlóink?

Napjainkban a két legkedveltebb fizetési mód az utánvét és a bankkártyás fizetés. Érdemes olyan csomagot választani, ahol mindkét fizetési mód elérhető.

Ha pedig a szállítási megoldásokat vizsgáljuk: jobban preferálják a csomagpontos szállítási lehetőségeket vagy a futárszolgálattal történő házhoz szállítást kedvelik inkább?

Saját szempontokat figyelembe véve pedig: gondolkozunk-e olyan megoldásban, ami egy kattintással átadja a futárszolgálatnak a rendeléssel kapcsolatos adatokat?

A legtöbb fizetési szállítási módot a Silver csomagtól tudjuk biztosítani a látogatóinknak, így érdemes legalább ebben a csomagban gondolkodni egy webáruház elindításánál.

  • Akarunk-e valamilyen külső rendszert hozzákapcsolni az áruházunkhoz?

Egy webáruház indításánál szeretnénk a legtöbb dolgot automatizálni és a manuális munkát minimalizálni.

Van lehetőségünk összekötni az áruházunkat számlázó vagy ERP rendszerünkkel, így egy kvázi automatizált megoldással rengeteg időt tudunk spórolni magunknak, mivel a rendelési információkat nem kell kézzel rögzítenünk. Ehhez az összekötéshez legalább Silver csomagra lesz szükségünk, hogyha API kapcsolatot igényel az összekötés, akkor abban az esetben a Gold csomag lesz a megfelelő választás.

Érdemes szétnéznünk az alkalmazások menüpontban, ahol hasznos, a munkánkat segítő szolgáltatásokat találunk. Csomagtól függetlenül tetszőleges számú alkalmazás telepíthető.

  • Milyen jellegűek a termékeink?

Abban az esetben ha termékeinknek több változata is elérhető, akkor célszerű, hogy ezek raktárkészletét külön kezelje a rendszer. Több száz termék esetén, több elérhető változatnál érdemes biztosítani a vásárlóinknak szűrési lehetőséget is ahhoz, hogy rövid időn belül megtalálják a keresett terméket, és ne hagyják el vásárlás nélkül az áruházunkat. A szűrési lehetőség Gold csomagtól érhető el.

termékek szűrése

Ezeket a szempontokat figyelembe véve nehezen lőhetünk mellé csomagválasztás során.

Szeretnék kiemelni 6 funkciót, amelyet mindenképp érdemes kihasználni Shoprenteres áruház választása esetén és már a Bronze csomagban is elérhetőek.

Termék választást és vásárlást segítő funkciók

1. Termékajánló modulok

Megkönnyíthetjük vásárlóink számára a választást és a böngészést a termék ajánló modulok használatával.

A Shoprenteres áruházakban az ajánló rendszert már Bronze csomagtól elérjük.

Termékajánló moduljaink listája:

  • Kapcsolódó termékek
  • TOP termékek
  • Legújabb termékek
  • Akciós termékek
  • Kiemelt termékek
  • Kiemelt gyártók
  • Kategória ajánló
  • Egyedi HTML modulok
  • Nap terméke
  • Utoljára megnézett termékek
  • Kosár upsell
  • Akik ezt a terméket megvették
  • Hasonló termékek

A kiemelt, akciós, legújabb termékek vagy kategória ajánló modulokkal kedvet csinálhatunk a látogatóinkban, hogy a főoldalról bentebb is menjenek az áruházunkban, így több időt töltenek a látogatók az oldalon, nagyobb az esély, hogy több terméket is a kosárba tesznek., A hasonló vagy kapcsolódó termékek modulokkal a termék oldalakon érhetünk el hasonló hatást. Ezekkel a modulokkal kosárérték növekedést érhetünk el, így több bevétele lesz a webáruházunknak.

Az ajánló moduljaink beállítási lehetőségeiről bővebben itt olvashatsz.

2. Checkout GYIK modul

Amennyiben az ajánló modulok segítségével a vásárlónk sikeresen eljutott a pénztár oldalunkra, segítsünk neki végig jutni a pénztárfolyamaton felmerülő kérdéseinek megválaszolásával.

Ehhez használjuk a Checkout GYIK modulunkat, amely a pénztárunk jobb oldali sávjában jelenik meg. Gyűjtsünk össze 5-6 olyan kérdést és választ, ami gyakran felmerülhet vásárlás során. 

Jelenítsük meg újra a szállítási és fizetési információkat zanzásítva:

  • Mennyi a szállítási idő?
  • Mennyibe kerül a szállítás?
  • Van-e ingyenes szállítási lehetőség?
  • Milyen fizetési lehetőségek érhetőek el a boltban?

Biztosítsuk vásárlóinkat a döntésük helyességében:

  • Vállalunk-e garanciát a termékekre?
  • Mi van akkor, ha nem megfelelő a kiválasztott termék, vállalunk cseregaranciát?

Hívjuk fel a figyelmet a kedvezményekre vagy a vásárlással járó előnyökre:

  • Hol tudják beváltani a kuponjaikat?
  • Van-e valamilyen mennyiségi kedvezményünk?
  • Előnnyel jár-e, ha regisztráltként adják le nálunk a rendelést?

Ezeket a gyakran előforduló kérdéseket előre megválaszolva időt takaríthatunk meg magunknak, hiszen kevesebb e-mailt, telefont kapunk az ilyen kérdésekben és a látogatói bizalmat is növeljük, amely elengedhetetlen egy webáruház sikerességében.

Nem feltétlen kell csak a saját megérzéseinkre hagyatkozni, amikor terelni akarjuk a látogatóinkat a webáruházunkban. Rengeteg olyan analitikai eszköz van, amelyeknek a követőkódját elhelyezve (Beállítások> Megjelenés> Téma testreszabás> Egyedi scriptek fülön), lehetőségünk van nyomon követni a vásárlói viselkedést.

Hőtérképpel megfigyelni a kattintások arányát vagy éppen videón követni hogyan mozog a látogatónk kurzora. Mi az, amit kattinthatónak hisznek? Mi az a felület, ahol nem boldogulnak?

Akár ezek alapján is létrehozhatjuk a leggyakoribb kérdéseinket, megválaszolva azokat a problémákat, amiket sokan nem tudnak megoldani, és emiatt otthagyják a kosarukba tett termékeket.

checkout GYIK

Marketing funkciók – kedvezmény rendszerek

Egy webáruháznak kiemelt vásárló szerző eszköze lehet a különböző kedvezmény rendszerek használata abban az esetben, ha ezeket az árcsökkentéseket megfontoltan használjuk.

Véletlenül sem szeretnék senkit arra ösztönözni, hogy csak az árak csökkentésével férkőzzenek a vásárlók kegyeibe, ugyanakkor kampány időszakokban vagy jutalomként a legkedvesebb vásárlóinknak bátran használhatjuk őket.

Van lehetőségünk kuponok létrehozására, állíthatunk be akciókat vagy mennyiségi kedvezményt kiemelt termékeinkre vagy létrehozhatunk vásárlói csoportokat is, ahol a csoportban lévők számára meghatározhatunk egy egységes százalékos kedvezményt is.

3. Kuponok

Hogyan alkalmazzuk a kuponokat?

Amikor regisztrál egy vásárlónk, akkor helyezzünk el a visszaigazoló emailben egy kupont, amit a vevő a következő vásárlásánál tud beváltani, így megköszönve, hogy megtisztel bennünket a bizalmával.

Beállítási lehetőség: Tartalom> Automatikus emailek> Regisztráció visszaigazolás email szövegének szerkesztése.

visszaigazoló email

A kupont akár használhatjuk csaliként is, hírlevél feliratkoztatáshoz. Így több tartalmat tudunk megosztani a látogatóinkkal, mélyíteni tudjuk az elköteleződést és a bizalmat. Ezzel pedig további vásárlást generálunk, amivel több bevételre teszünk szert.

Küldhetünk a megrendelt termék csomagjában egy köszönő kártyát is, amin szerepel egy kuponkódunk. Ez egy kedves gesztus a vásárlónk felé, amit sokan értékelni fognak és könnyedén visszatérő vásárlókká válhatnak.

A kuponkódot megjeleníthetjük egy nanobaron is, hogy böngészés közben tudják felhasználni a vásárlóink.

Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Modulok> Nanobar modul

nanobar

A gyakorlat egyébként azt mutatja, hogy sokszor nem is használják fel a kiküldött kupont, mégis újra vásárolnak, mert ezekkel az apró gesztusokkal sikerült helyet bérelnünk a vásárlóink emlékezetében.

A kuponok részletes beállításáról információkat itt találhatsz.

4. Vásárlói csoport kedvezmények

Gold csomagtól van lehetőség automatikus vevőcsoport áthelyezésre, amivel megoldható például, hogy a vásárlások számához vagy értékéhez kötve kerüljenek be a regisztrált vásárlóink egy-egy kedvezmény csoportba.

Viszont Bronze és Silver csomagban is sikerrel használhatjuk ezt a funkciót, annyi megkötéssel, hogy manuálisan kell áthelyeznünk a regisztráltjainkat a vásárlói csoportjainkba.

Egy jó megoldás lehet az, hogy létrehozunk klub kártyákat, amelyek megvásárlásával felhasználóink megszerzik a jogot, hogy bekerüljenek egy vásárlói csoportba. Ezzel elérhetjük azt, hogy bizonyos rendelési értékhez köthessük a vevőcsoport kedvezményeket.

Ezt a lehetőséget, akár egy Optimonkos felugró ablakkal is ki tudjuk emelni.

5. Akciók beállítása

A termékadatok megadása során lehetőségünk van akciós árat megadni a termékeinknek.

Az akciókhoz állíthatunk be visszaszámlálót. Ezzel is erősítve a sürgősség érzetet. De kombinálhatjuk vevőcsoport beállításainkkal is, így a különböző csoportokba tartozó vevőinknek más-más akciós áron kínálhatjuk fel termékeinket.

Akciót beállítani a Termékek> Összes termék> Kiválasztott termék beállításain belül az Akciók fülön tudunk.

Amennyiben szeretnénk az akciós termékeinket egy külön listaoldalon megjeleníteni, hozzunk létre egy Link az akciós termékekre típusú szöveges menüpontot a Tartalom> Szöveges menüpontok menüben.

Sőt, egy kis trükkel ezt a szöveges menüpontot még a felső, vízszintes kategória menünkben is könnyen elhelyezhetjük 301 átirányítással.

Lépései:

  1. Hozzunk létre egy kategóriát a Termékek>Kategóriák menüben azzal a névvel, amit szeretnénk megjeleníteni a kategória menünkben. Létrehozást követően mentsük el a kategória keresőbarát URL-jét, amit a kategória beállításainál a SEO Beállítások fülön találunk meg.
  2. A Tartalom> Szöveges menüpontok menüben hozzuk létre a már említett Link az akciós termékekre típusú szöveges menüpontot és másoljuk ki itt is a kapott URL-t.
  3. Lépjünk be a Beállítások> SEO> 301 átirányítás menüpontba, majd kattintsunk az Új hozzáadása gombra. A régi URL a kategória keresőbarát URL-je lesz, az új pedig a szöveges menüpont URL-je.

Ezzel elérhetjük azt, hogy a kategória menüben az említett kategóriára kattintva, ne a kategória nyíljon meg, hanem rögtön az általunk megjeleníteni kívánt lista oldal vagy akár szöveges tartalom, blog.

6. Mennyiségi árkedvezmény beállítása

Szintén az akciók beállításához kapcsolódik a mennyiségi árkedvezmény beállítása is.

Ugyanis a mennyiségi árkedvezmény menüpontba belépve, és a minimum, valamint maximum mennyiség értékeket változtatva, akár mennyiségi árkedvezmény sávokat is kialakíthatunk.

Ezzel a beállítással, pedig megadhatjuk a rendszernek azt, hogy egy adott darabszám feletti rendelés esetén, a termékek darabonkénti árát az általunk meghatározott kedvezményes árral számolja.

Ugyanakkor a mennyiségi árkedvezmény megjelenítésére más szabályok vonatkoznak, mint az akció megjelenítésére.

Amennyiben szeretnénk ezt a kedvezményünket is látható helyen feltüntetni a termékoldalunkon, lépjünk be a Megjelenés> Termékkártya szerkesztő> Termékoldal szerkesztő menüpontba, majd húzzuk át a bal oldali sávban található mennyiségi kedvezmény címkénket a jobb oldalon lévő 1. típusú pozícióba.

Egy példa a mennyiségi kedvezmány használatára az iDrinks webáruháztól.

mennyiségi kedvezmény

Zárszó

Bízunk benne, hogy sikerült új ötleteket adnunk a Shoprenteres áruházat használó ügyfeleinknek, illetve tippjeinkkel segítettünk a megfelelő csomag kiválasztásában.

A funkciók beállításához részletes segítséget adunk az admin felületen található segítség gombokra kattintva. Emellett szívesen segítünk, keressetek minket bátran:

  • ügyfélszolgálati telefonszámunkon: +36-1/234-5012
  • e-mailben: info@shoprenter.hu
  • chaten: Admin jobb alsó sarkában lévő Támogatás gomb alatt

Ha pedig van olyan funkció vagy ötlet, amit nem említettünk, de kötelezőnek érzed a használatát Bronze csomagban, kérjük írd meg nekünk hozzászólások között. Köszönjük!

További információkat találhatsz a cikksorozat 2. részében a Silver csomagról és a 3. részben a Gold csomag funkcióiról is a linkekre kattintva!

Szeretnéd gyorsan és hatékonyan megtanulni a Shoprenter rendszer használatát? Akkor jelentkezz ingyenes, online oktatásunkra!

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni. Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

A cikket folyamatosan frissítjük.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Egyedi lenyíló menü a Shoprenterben

Mit kell tudni az egyedi lenyíló menüről? Az egyedi lenyíló menü alatt egy olyan ...Elolvasom

Close