A Shoprenteres webáruház elindításánál az egyik legfontosabb kérdés, hogy melyik csomagot válasszuk. Az eltérő csomagok eltérő lehetőségeket biztosítanak számunkra és fontos, hogy már az elejétől a megfelelő eszközökkel tudjunk belépni az online kereskedelemben. A Shoprenternél igyekszünk minden információt megadni számodra ahhoz, hogy megfelelően tudd meghozni ezt a döntést.
Webáruház rendszerünk bővelkedik jobbnál jobb funkciókban, ugyanakkor a funkció listánkat böngészve joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy vajon melyikre lesz majd szükségünk az induláskor?
Négy csomag közül lehet választani és a feltölthető maximális termékszám mellett az elérhető funkciók alapján célszerű meghozni a döntést, így a legtöbb webáruháznak a Gold vagy a Silver csomagot szoktuk javasolni.
A döntésben segíthet, ha az indulást megelőzően foglalsz egy ingyenes konzultációs időpontot szakértő kollégáink valamelyikéhez. Ezen a konzultáción részletesen megbeszéljük az igényeidet és ennek megfelelően ajánlunk csomagot a webáruházas terveid megvalósításához.
Ugyanakkor, ha valamilyen okból kifolyólag nem tudsz időt szakítani erre a megbeszélésre, nagyszerű segítség lehet ez a 3 részes cikksorozatunk, amelyben tippeket adunk ahhoz, hogy milyen szempontok alapján hozd meg a döntést és kiemeljük azokat a csomagokhoz köthető legfontosabb funkciókat, amiket vétek lenne nem kihasználni Shoprenteres áruházadban.
Hogyan válasszunk csomagot?
A konzultációkon gyakran felmerül szempontként a várható termékszám. Ugyanakkor, ha csak ez alapján hozzuk meg a döntésünket, nagy valószínűséggel napokon belül csomagváltás miatt kell majd felkeresni a tanácsadónkat.
Gondoljunk bele, hogy milyen termékeket fogunk értékesíteni, ezeknek a termékeknek ki lesz a célcsoportja és ők milyen webáruházban szeretnének vásárolni.
Mindez azért fontos, mert a boltunknak elsődlegesen a vásárlóink felhasználói igényeit kell kiszolgálnia ahhoz, hogy áruházunk profitábilis legyen.
Ezek alapján érdemes figyelembe venni a következőket:
- Hol található meg a célcsoportunk és őket milyen marketing eszközökkel szeretnénk majd elérni?
Ha például jellemzően elektronikai termékeket fogunk árulni, érdemes próbát tenni az árumegosztó oldalakon való megjelenéssel, ahonnan bevonzhatjuk az ár-érzékenyebb vásárlókat.
Más termékkört nézve például a kézműves, ruházati, babaholmikat áruló áruházaknak általában elsődleges marketing csatornája a Facebook és Instagram. A dinamikus remarketing hirdetésekhez pedig szintén szükség van egy termék feedre, ezek a funkciók pedig már Silver csomagtól elérhetőek.
Így tehát hiába lesz az áruházunkban jóval kevesebb, mint 1000 termék, nem lesz számunkra megfelelő a Bronze csomag.
- Milyen fizetési és szállítási megoldásokat preferálnak az ideális vásárlóink?
Napjainkban a két legkedveltebb fizetési mód az utánvét és a bankkártyás fizetés. Érdemes olyan csomagot választani, ahol mindkét fizetési mód elérhető.
Ha pedig a szállítási megoldásokat vizsgáljuk: jobban preferálják a csomagpontos szállítási lehetőségeket vagy a futárszolgálattal történő házhoz szállítást kedvelik inkább?
Saját szempontokat figyelembe véve pedig: gondolkozunk-e olyan megoldásban, ami egy kattintással átadja a futárszolgálatnak a rendeléssel kapcsolatos adatokat?
A legtöbb fizetési szállítási módot a Silver csomagtól tudjuk biztosítani a látogatóinknak, így érdemes legalább ebben a csomagban gondolkodni egy webáruház elindításánál.
- Akarunk-e valamilyen külső rendszert hozzákapcsolni az áruházunkhoz?
Egy webáruház indításánál szeretnénk a legtöbb dolgot automatizálni és a manuális munkát minimalizálni.
Van lehetőségünk összekötni az áruházunkat számlázó vagy ERP rendszerünkkel, így egy kvázi automatizált megoldással rengeteg időt tudunk spórolni magunknak, mivel a rendelési információkat nem kell kézzel rögzítenünk. Ehhez az összekötéshez legalább Silver csomagra lesz szükségünk, hogyha API kapcsolatot igényel az összekötés, akkor abban az esetben a Gold csomag lesz a megfelelő választás.
Érdemes szétnéznünk az alkalmazások menüpontban, ahol hasznos, a munkánkat segítő szolgáltatásokat találunk. Csomagtól függetlenül tetszőleges számú alkalmazás telepíthető.
- Milyen jellegűek a termékeink?
Abban az esetben ha termékeinknek több változata is elérhető, akkor célszerű, hogy ezek raktárkészletét külön kezelje a rendszer. Több száz termék esetén, több elérhető változatnál érdemes biztosítani a vásárlóinknak szűrési lehetőséget is ahhoz, hogy rövid időn belül megtalálják a keresett terméket, és ne hagyják el vásárlás nélkül az áruházunkat. A szűrési lehetőség Gold csomagtól érhető el.
Ezeket a szempontokat figyelembe véve nehezen lőhetünk mellé csomagválasztás során.
Szeretnék kiemelni 6 funkciót, amelyet mindenképp érdemes kihasználni Shoprenteres áruház választása esetén és már a Bronze csomagban is elérhetőek.
Termék választást és vásárlást segítő funkciók
1. Termékajánló modulok
Megkönnyíthetjük vásárlóink számára a választást és a böngészést a termék ajánló modulok használatával.
A Shoprenteres áruházakban az ajánló rendszert már Bronze csomagtól elérjük.
Termékajánló moduljaink listája:
- Kapcsolódó termékek
- TOP termékek
- Legújabb termékek
- Akciós termékek
- Kiemelt termékek
- Kiemelt gyártók
- Kategória ajánló
- Egyedi HTML modulok
- Nap terméke
- Utoljára megnézett termékek
- Kosár upsell
- Akik ezt a terméket megvették
- Hasonló termékek
A kiemelt, akciós, legújabb termékek vagy kategória ajánló modulokkal kedvet csinálhatunk a látogatóinkban, hogy a főoldalról bentebb is menjenek az áruházunkban, így több időt töltenek a látogatók az oldalon, nagyobb az esély, hogy több terméket is a kosárba tesznek., A hasonló vagy kapcsolódó termékek modulokkal a termék oldalakon érhetünk el hasonló hatást. Ezekkel a modulokkal kosárérték növekedést érhetünk el, így több bevétele lesz a webáruházunknak.
Az ajánló moduljaink beállítási lehetőségeiről bővebben itt olvashatsz.
2. Checkout GYIK modul
Amennyiben az ajánló modulok segítségével a vásárlónk sikeresen eljutott a pénztár oldalunkra, segítsünk neki végig jutni a pénztárfolyamaton felmerülő kérdéseinek megválaszolásával.
Ehhez használjuk a Checkout GYIK modulunkat, amely a pénztárunk jobb oldali sávjában jelenik meg. Gyűjtsünk össze 5-6 olyan kérdést és választ, ami gyakran felmerülhet vásárlás során.
Jelenítsük meg újra a szállítási és fizetési információkat zanzásítva:
- Mennyi a szállítási idő?
- Mennyibe kerül a szállítás?
- Van-e ingyenes szállítási lehetőség?
- Milyen fizetési lehetőségek érhetőek el a boltban?
Biztosítsuk vásárlóinkat a döntésük helyességében:
- Vállalunk-e garanciát a termékekre?
- Mi van akkor, ha nem megfelelő a kiválasztott termék, vállalunk cseregaranciát?
Hívjuk fel a figyelmet a kedvezményekre vagy a vásárlással járó előnyökre:
- Hol tudják beváltani a kuponjaikat?
- Van-e valamilyen mennyiségi kedvezményünk?
- Előnnyel jár-e, ha regisztráltként adják le nálunk a rendelést?
Ezeket a gyakran előforduló kérdéseket előre megválaszolva időt takaríthatunk meg magunknak, hiszen kevesebb e-mailt, telefont kapunk az ilyen kérdésekben és a látogatói bizalmat is növeljük, amely elengedhetetlen egy webáruház sikerességében.
Nem feltétlen kell csak a saját megérzéseinkre hagyatkozni, amikor terelni akarjuk a látogatóinkat a webáruházunkban. Rengeteg olyan analitikai eszköz van, amelyeknek a követőkódját elhelyezve (Beállítások> Megjelenés> Téma testreszabás> Egyedi scriptek fülön), lehetőségünk van nyomon követni a vásárlói viselkedést.
Hőtérképpel megfigyelni a kattintások arányát vagy éppen videón követni hogyan mozog a látogatónk kurzora. Mi az, amit kattinthatónak hisznek? Mi az a felület, ahol nem boldogulnak?
Akár ezek alapján is létrehozhatjuk a leggyakoribb kérdéseinket, megválaszolva azokat a problémákat, amiket sokan nem tudnak megoldani, és emiatt otthagyják a kosarukba tett termékeket.
Marketing funkciók – kedvezmény rendszerek
Egy webáruháznak kiemelt vásárló szerző eszköze lehet a különböző kedvezmény rendszerek használata abban az esetben, ha ezeket az árcsökkentéseket megfontoltan használjuk.
Véletlenül sem szeretnék senkit arra ösztönözni, hogy csak az árak csökkentésével férkőzzenek a vásárlók kegyeibe, ugyanakkor kampány időszakokban vagy jutalomként a legkedvesebb vásárlóinknak bátran használhatjuk őket.
Van lehetőségünk kuponok létrehozására, állíthatunk be akciókat vagy mennyiségi kedvezményt kiemelt termékeinkre vagy létrehozhatunk vásárlói csoportokat is, ahol a csoportban lévők számára meghatározhatunk egy egységes százalékos kedvezményt is.
3. Kuponok
Hogyan alkalmazzuk a kuponokat?
Amikor regisztrál egy vásárlónk, akkor helyezzünk el a visszaigazoló emailben egy kupont, amit a vevő a következő vásárlásánál tud beváltani, így megköszönve, hogy megtisztel bennünket a bizalmával.
Beállítási lehetőség: Tartalom> Automatikus emailek> Regisztráció visszaigazolás email szövegének szerkesztése.
A kupont akár használhatjuk csaliként is, hírlevél feliratkoztatáshoz. Így több tartalmat tudunk megosztani a látogatóinkkal, mélyíteni tudjuk az elköteleződést és a bizalmat. Ezzel pedig további vásárlást generálunk, amivel több bevételre teszünk szert.
Küldhetünk a megrendelt termék csomagjában egy köszönő kártyát is, amin szerepel egy kuponkódunk. Ez egy kedves gesztus a vásárlónk felé, amit sokan értékelni fognak és könnyedén visszatérő vásárlókká válhatnak.
A kuponkódot megjeleníthetjük egy nanobaron is, hogy böngészés közben tudják felhasználni a vásárlóink.
Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Modulok> Nanobar modul
A gyakorlat egyébként azt mutatja, hogy sokszor nem is használják fel a kiküldött kupont, mégis újra vásárolnak, mert ezekkel az apró gesztusokkal sikerült helyet bérelnünk a vásárlóink emlékezetében.
A kuponok részletes beállításáról információkat itt találhatsz.
4. Vásárlói csoport kedvezmények
Gold csomagtól van lehetőség automatikus vevőcsoport áthelyezésre, amivel megoldható például, hogy a vásárlások számához vagy értékéhez kötve kerüljenek be a regisztrált vásárlóink egy-egy kedvezmény csoportba.
Viszont Bronze és Silver csomagban is sikerrel használhatjuk ezt a funkciót, annyi megkötéssel, hogy manuálisan kell áthelyeznünk a regisztráltjainkat a vásárlói csoportjainkba.
Egy jó megoldás lehet az, hogy létrehozunk klub kártyákat, amelyek megvásárlásával felhasználóink megszerzik a jogot, hogy bekerüljenek egy vásárlói csoportba. Ezzel elérhetjük azt, hogy bizonyos rendelési értékhez köthessük a vevőcsoport kedvezményeket.
Ezt a lehetőséget, akár egy Optimonkos felugró ablakkal is ki tudjuk emelni.
5. Akciók beállítása
A termékadatok megadása során lehetőségünk van akciós árat megadni a termékeinknek.
Az akciókhoz állíthatunk be visszaszámlálót. Ezzel is erősítve a sürgősség érzetet. De kombinálhatjuk vevőcsoport beállításainkkal is, így a különböző csoportokba tartozó vevőinknek más-más akciós áron kínálhatjuk fel termékeinket.
Akciót beállítani a Termékek> Összes termék> Kiválasztott termék beállításain belül az Akciók fülön tudunk.
Amennyiben szeretnénk az akciós termékeinket egy külön listaoldalon megjeleníteni, hozzunk létre egy Link az akciós termékekre típusú szöveges menüpontot a Tartalom> Szöveges menüpontok menüben.
Sőt, egy kis trükkel ezt a szöveges menüpontot még a felső, vízszintes kategória menünkben is könnyen elhelyezhetjük 301 átirányítással.
Lépései:
- Hozzunk létre egy kategóriát a Termékek>Kategóriák menüben azzal a névvel, amit szeretnénk megjeleníteni a kategória menünkben. Létrehozást követően mentsük el a kategória keresőbarát URL-jét, amit a kategória beállításainál a SEO Beállítások fülön találunk meg.
- A Tartalom> Szöveges menüpontok menüben hozzuk létre a már említett Link az akciós termékekre típusú szöveges menüpontot és másoljuk ki itt is a kapott URL-t.
- Lépjünk be a Beállítások> SEO> 301 átirányítás menüpontba, majd kattintsunk az Új hozzáadása gombra. A régi URL a kategória keresőbarát URL-je lesz, az új pedig a szöveges menüpont URL-je.
Ezzel elérhetjük azt, hogy a kategória menüben az említett kategóriára kattintva, ne a kategória nyíljon meg, hanem rögtön az általunk megjeleníteni kívánt lista oldal vagy akár szöveges tartalom, blog.
6. Mennyiségi árkedvezmény beállítása
Szintén az akciók beállításához kapcsolódik a mennyiségi árkedvezmény beállítása is.
Ugyanis a mennyiségi árkedvezmény menüpontba belépve, és a minimum, valamint maximum mennyiség értékeket változtatva, akár mennyiségi árkedvezmény sávokat is kialakíthatunk.
Ezzel a beállítással, pedig megadhatjuk a rendszernek azt, hogy egy adott darabszám feletti rendelés esetén, a termékek darabonkénti árát az általunk meghatározott kedvezményes árral számolja.
Ugyanakkor a mennyiségi árkedvezmény megjelenítésére más szabályok vonatkoznak, mint az akció megjelenítésére.
Amennyiben szeretnénk ezt a kedvezményünket is látható helyen feltüntetni a termékoldalunkon, lépjünk be a Megjelenés> Termékkártya szerkesztő> Termékoldal szerkesztő menüpontba, majd húzzuk át a bal oldali sávban található mennyiségi kedvezmény címkénket a jobb oldalon lévő 1. típusú pozícióba.
Egy példa a mennyiségi kedvezmány használatára az iDrinks webáruháztól.
Zárszó
Bízunk benne, hogy sikerült új ötleteket adnunk a Shoprenteres áruházat használó ügyfeleinknek, illetve tippjeinkkel segítettünk a megfelelő csomag kiválasztásában.
A funkciók beállításához részletes segítséget adunk az admin felületen található segítség gombokra kattintva. Emellett szívesen segítünk, keressetek minket bátran:
- ügyfélszolgálati telefonszámunkon: +36-1/234-5012
- e-mailben: info@shoprenter.hu
- chaten: Admin jobb alsó sarkában lévő Támogatás gomb alatt
Ha pedig van olyan funkció vagy ötlet, amit nem említettünk, de kötelezőnek érzed a használatát Bronze csomagban, kérjük írd meg nekünk hozzászólások között. Köszönjük!
További információkat találhatsz a cikksorozat 2. részében a Silver csomagról és a 3. részben a Gold csomag funkcióiról is a linkekre kattintva!
Szeretnéd gyorsan és hatékonyan megtanulni a Shoprenter rendszer használatát? Akkor jelentkezz ingyenes, online oktatásunkra!
A szerzőről:
A cikket folyamatosan frissítjük.