Blog

Melyiket válasszam? Csomagválasztás a ShopRenterben - 1. rész
Írta: Barna Dorina - 2018. február 19. hétfő
csomag-1-730.jpg

A ShopRenternél igyekszünk megadni minden szükséges információt az igényeknek megfelelő csomagok kiválasztásához.

Webáruház rendszerünk bővelkedik jobbnál jobb funkciókban, ugyanakkor a funkció listánkat böngészve joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy vajon melyikre lesz majd szükségünk az induláskor?

Elegendő-e számunkra a Bronze csomag, vagy valamilyen különleges igényünk miatt rögtön Gold csomaggal kell majd indítanunk, függetlenül attól, hogy előreláthatóan mennyi termék lesz majd áruházunkban.

A döntésben segíthet, ha az indulást megelőzően foglal egy ingyenes konzultációs időpontot szakértő kollégáink valamelyikéhez. Ezen a konzultáción részletesen megbeszéljük az igényeit és ennek megfelelően ajánlunk csomagot a webáruházas tervei megvalósításához.

Ugyanakkor, ha valamilyen okból kifolyólag nem tud időt szakítani erre a megbeszélésre, nagyszerű segítség lehet ez a 3 részes cikksorozatunk, amelyben tippeket adunk ahhoz, hogy milyen szempontok alapján hozza meg döntését és kiemeljük azokat a csomagokhoz köthető legfontosabb funkciókat, amiket vétek lenne nem kihasználni ShopRenteres áruházában.

Hogyan válasszunk csomagot?

A konzultációkon gyakran felmerül szempontként a várható termékszám. Azonban, ha csak ez alapján hozzuk meg a döntésünket, nagy valószínűséggel napokon belül csomagváltás miatt kell majd felkeresni az ügyfélszolgálatot.

Persze a termékszám, mint olyan fontos szempont, de nem jó stratégia csak ezt figyelembe véve csomagot választani.

Gondoljuk át például, hogy milyen jellegű termékeket fogunk értékesíteni az áruházunkban és ezeknek a termékeknek ki lesz a célcsoportja.

Mindez azért fontos, mert a boltunknak elsődlegesen a vásárlóink felhasználói igényeit kell kiszolgálnia ahhoz, hogy áruházunk profitábilis legyen.

Ezek alapján érdemes figyelembe venni a következőket:
  • Hol található meg a célcsoportunk és őket milyen marketing eszközökkel szeretnénk majd elérni?

Ha például jellemzően elektronikai termékeket fogunk árulni, érdemes próbát tenni az árumegosztó oldalakon való megjelenéssel, ahonnan bevonzhatjuk az ár-érzékenyebb vásárlókat.

Más termékkört nézve például a kézműves, ruházati, babaholmikat áruló áruházaknak általában elsődleges marketing csatornája a Facebook. A dinamikus remarketing hirdetésekhez pedig szintén szükség van egy termék feedre, ezek a funkciók pedig már Silver csomagtól elérhetőek.

Így tehát hiába lesz az áruházunkban jóval kevesebb, mint 1000 termék, nem lesz számunkra megfelelő a legkisebb csomag.

  • Milyen fizetési és szállítási megoldásokat preferálnak az ideális vásárlóink? 

Elegendő, ha utánvéttel vagy banki átutalással tudnak fizetni vagy kedvelik az online fizetési lehetőségeket is?

Ha pedig a szállítási megoldásokat vizsgáljuk: jobban preferálják a csomagpontos szállítási lehetőségeket vagy a futárszolgálattal történő házhoz szállítást kedvelik inkább?

Saját szempontokat figyelembe véve pedig: gondolkozunk-e olyan megoldásban, ami egy kattintással átadja a futárszolgálatnak a rendeléssel kapcsolatos adatokat?

Azaz várhatóan lesz-e olyan számú rendelésünk már az indulást követően, ami megköveteli a funkció használatát, mivel rengeteg időt spórolhatunk meg ezzel magunknak.

És ha már az időnk megspórolásánál tartunk, érdemes átgondolni azt is, hogy:
  • Akarunk-e valamilyen külső rendszert hozzákapcsolni az áruházunkhoz?

Nagy rendelésszám esetén rendkívül megterhelő és időrabló lehet, ha a kézi számlázás mellett döntünk, vagy manuálisan emeljük át a rendelési információkat a számlázó/ERP rendszerünkbe. Tehát mérlegelnünk kell azt, hogy megéri-e egy kisebb csomagot választani annak fejében, hogy mennyi időt veszítünk el egy kvázi automatizált megoldás figyelmen kívül hagyásával.
  • Emellett pedig fontos figyelembe vennünk a termékeink jellegét is.

Jellemzően olyan termékeket fogunk feltölteni a boltunkba, amelyeknek több változata is elérhető, ezért szükség lenne arra, hogy ezek raktárkészletét külön kezelje a rendszer, esetleg  annyi, illetve olyan összetett termékeink lesz az áruházban (500-1000 termék felett), hogy a vásárlóinknak szüksége lesz szűrési lehetőségre is ahhoz, hogy rövid időn belül megtalálják a keresett terméket, és ne hagyják el vásárlás nélkül az áruházunkat.

Ezeket a szempontokat figyelembe véve nehezen lőhetünk mellé csomagválasztás során.

Most nézzük meg azt a 6 funkciót, amit mindenképp érdemes kihasználni, ha Bronze csomagra esett a választásunk.

Termék választást és vásárlást segítő funkciók

1. Termék ajánló modulok

Megkönnyíthetjük vásárlóink számára a választást és a böngészést a termék ajánló modulok használatával.

A ShopRenteres áruházakban kétféle ajánló rendszert különböztethetünk meg, ezek mindegyike már Bronze csomagtól is elérhető minden boltban.

Az egyik csoportba a manuális ajánló moduljaink tartoznak, a második csoportba pedig az intelligens termék ajánlóink, amelyek a vásárlói viselkedést vizsgálva jelenítenek meg termékeket.

Mikor érdemes a manuális ajánlót és mikor az intelligens ajánlót használni?

Mivel az intelligens ajánló a vásárlói viselkedést alapul véve jeleníti meg a termékeinket, ezt a modult csak abban az esetben érdemes bekapcsolni, ha volt már elegendő számú látogatója az áruházunknak.

Emellett pedig ezek a látogatók aktív felhasználói voltak a boltunknak (több terméket, több aloldalt néztek meg, ezekből a látogatásokból történtek már vásárlások is).

Az így kapott adatokat az intelligens ajánló feldolgozza és egy algoritmus alapján a lehető legmegfelelőbb terméket fogja megjeleníteni a vásárlóinknak, ezzel nagyobb esélyt teremtve az értékesítésre.

Könnyedén ellenőrizhetjük azt is, hogy a boltunk alkalmas-e ezen funkció használatára. A Marketing> Intelligens termékajánlás menüben nézzük meg az Alkalmassági mutatót.

Amennyiben legalább két pontot érünk el, érdemes bekapcsolnunk ezt a modult, ha nem, akkor válasszuk a manuális ajánlókat.

A fentiekből következik, hogy manuális ajánlókat abban abban az esetben használjunk, ha még nem alkalmas a webáruház az intelligens ajánló használatára vagy, ha az AB tesztelés során úgy látjuk, hogy a manuálisan beállított ajánlóval több átkattintást és jobb eredményeket tudunk elérni.

Az intelligens ajánló beállításairól bővebben itt olvashat.

Egy példa az intelligens termékajánlásra:

melyiket-3.png

Manuális termékajánlóink listája:

  • Kapcsolódó termékek
  • TOP terméke
  • Legújabb termékek
  • Akciós termékek
  • Kiemelt termékek
  • Gyártó ajánló
  • Kategória ajánló
  • Egyedi HTML modulok
  • Nap terméke
  • Hasonló termékek

A kiemelt, akciós, legújabb termékek vagy kategória ajánló modulokkal bentebb vezethetjük a látogatóinkat a főoldalunkról, még a hasonló vagy kapcsolódó termékek modulokkal a termék oldalakon érhetünk el kosárérték növekedést.

Az ajánló moduljaink beállítási lehetőségeiről bővebben itt olvashat.

2. Checkout GYIK modul

Amennyiben az ajánló modulok segítségével a vásárlónk sikeresen eljutott a pénztár oldalunkra, segítsünk neki végig jutni a pénztárfolyamaton felmerülő kérdéseinek megválaszolásával.

Ehhez használjuk a Checkout gyik modulunkat, amely a pénztárunk jobb oldali sávjában jelenik meg. Gyűjtsünk össze 5-6 olyan kérdést és választ, ami gyakran felmerülhet vásárlás során. Például:

Jelenítsük meg újra a szállítási és fizetési információkat zanzásítva:

  • Mennyi a szállítási idő?
  • Mennyibe kerül a szállítás?
  • Van-e ingyenes szállítási lehetőség?
  • Milyen fizetési lehetőségek érhetőek el a boltban?

Biztosítsuk vásárlóinkat a döntésük helyességében:

  • Vállalunk-e garanciát a termékekre?
  • Mi van akkor, ha nem megfelelő a kiválasztott termék, vállalunk cseregaranciát?

Hívjuk fel a figyelmet a kedvezményekre vagy a vásárlással járó előnyökre:

  • Hol tudják beváltani a kuponjaikat?
  • Van-e valamilyen mennyiségi kedvezményünk?
  • Előnnyel jár-e, ha regisztráltként adják le nálunk a rendelést?

Ez máris rengeteg kérdés, amelyeket megválaszolva növelhetjük vásárlóinkban a bizalmat irántunk.

Ugyanakkor nem feltétlenül szükséges követnünk ezt a sémát. Rengeteg olyan analitikai eszköz van, amelyeknek a követőkódját elhelyezve (Beállítások> Megjelenés> Sablon testreszabás> Egyedi scriptek fülön), lehetőségünk van nyomon követni a vásárlói viselkedést.

Hőtérképpel megfigyelni a kattintások arányát vagy éppen videón követni hogyan mozog a látogatónk kurzora. Mi az, amit kattinthatónak hisznek? Mi az a felület, ahol nem boldogulnak?

Akár ezek alapján is létrehozhatjuk a leggyakoribb kérdéseinket, megválaszolva azokat a problémákat, amiket sokan nem tudnak megoldani, és emiatt otthagyják a kosarukba tett termékeket.

melyiket-4.png

Marketing funkciók - kedvezmény rendszerek

Egy webáruháznak kiemelt fegyvere lehet a különböző kedvezmény rendszerek használata abban az esetben, ha ezeket az árcsökkentéseket megfontoltan használjuk.

Véletlenül sem szeretnénk senkit arra ösztönözni, hogy csak az árak csökkentésével férkőzzenek a vásárlók kegyeibe, azonban kampány időszakokban vagy jutalomként a legkedvesebb vásárlóinknak bátran használhatjuk őket.

Bronze csomagban van lehetőségünk kuponok létrehozására, állíthatunk be akciókat vagy mennyiségi kedvezményt kiemelt termékeinkre vagy létrehozhatunk vásárlói csoportokat is, ahol a csoportban lévők számára meghatározhatunk egy egységes százalékos kedvezményt is.

3. Kuponok

Hogyan használhatjuk fel a kuponokat Bronze csomagban?

Regisztrációt követően - mintegy köszönetként - helyezzünk el a visszaigazoló emailben egy kupont, amit a vevő a következő vásárlásánál tud beváltani.

Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Automatikus emailek> Regisztráció visszaigazolás email szövegének szerkesztése. 

csomag-1.png

A kupont akár használhatjuk csaliként is, hírlevél feliratkoztatáshoz.

  • Küldjünk a csomaggal egy köszönő kártyát, amin szerepel a kuponkódunk is. Ez egy kedves gesztus a vásárlónk felé, amit sokan értékelni fognak és emiatt visszatérnek az áruházunkba.
  • Jelenítsük meg a kuponkódunkat nanobaron, hogy böngészés közben is fel tudják használni a vásárlóink.

Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Modulok beállítása> Nanobar modul

csomag-2.png

A gyakorlat egyébként azt mutatja, hogy sokszor nem is használják fel a kiküldött kupont, mégis újra vásárolnak, mert ezekkel az apró gesztusokkal sikerült helyet bérelnünk a vásárlóink emlékezetében.

A kuponok részletes beállításáról információkat itt találhat.

4. Vásárlói csoport kedvezmények

Gold csomagtól van lehetőség automatikus vevőcsoport áthelyezésre, amivel megoldható például, hogy a vásárlások számához vagy értékéhez kötve kerüljenek be a regisztrált vásárlóink egy-egy kedvezmény csoportba.

Ugyanakkor Bronze csomagban is sikerrel használhatjuk ezt a funkciót, annyi megkötéssel, hogy manuálisan kell áthelyeznünk a regisztráltjainkat a vásárlói csoportjainkba.

Emiatt nem érdemes a fenti feltételekhez kötni a vevőcsoportba kerülést.

Sokkal inkább jó megoldás lehet az, amit a Diétás termékek Webshop használ. Ők ugyanis létrehoztak klub kártyákat, amelyek megvásárlásával felhasználóik megszerzik a jogot, hogy bekerüljenek egy vásárlói csoportba. Ezzel elérhetjük azt, hogy bizonyos rendelési értékhez köthessük a vevőcsoport kedvezményeket.

Ráadásul ezt az előnyt egy szuper Optimonk felugró ablakkal is kiemelik. 

csomag-3.png

5. Akciók beállítása

A termékadatok megadása során lehetőségünk van akciós árat megadni a termékeinknek.

Az akciókhoz állíthatunk be visszaszámlálót. Ezzel is erősítve a sürgősség érzetet. De kombinálhatjuk vevőcsoport beállításainkkal is, így a különböző csoportokba tartozó vevőinknek más-más akciós áron kínálhatjuk fel termékeinket.

Akciót beállítani a Bolt> Termékek> Kiválasztott termék beállításain belül az Akciók fülön tudunk.

Amennyiben szeretnénk az akciós termékeinket egy külön listaoldalon megjeleníteni, hozzunk létre egy Link az akciós termékekre típusú szöveges menüpontot a Tartalom> Szöveges menüpontok menüben.

Sőt, egy kis trükkel ezt a szöveges menüpontot még a felső, vízszintes kategória menünkben is könnyen elhelyezhetjük 301 átirányítással.

Lépései:

1. Hozzunk létre egy kategóriát a Bolt>Kategóriák menüben azzal a névvel, amit szeretnénk megjeleníteni a kategória menünkben. Létrehozást követően mentsük el a kategória keresőbarát URL-jét, amit a kategória beállításainál a SEO Beállítások fülön találunk meg.

2. A Tartalom> Szöveges menüpontok menüben hozzuk létre a már említett Link az akciós termékekre típusú szöveges menüpontot és másoljuk ki itt is a kapott URL-t.

3. Lépjünk be a Beállítások> 301 átirányítás menüpontba, majd kattintsunk az Új hozzáadása gombra. A régi URL a kategória keresőbarát URL-je lesz, az új pedig a szöveges menüpont URL-je.

Ezzel elérhetjük azt, hogy a kategória menüben az említett kategóriára kattintva, ne a kategória nyíljon meg, hanem rögtön az általunk megjeleníteni kívánt lista oldal vagy akár szöveges tartalom, blog.

6. Mennyiségi árkedvezmény beállítása

Szintén az akciók beállításához kapcsolódik a mennyiségi árkedvezmény beállítása is.

Ugyanis az előbbi menüpontba belépve, és a minimum, valamint maximum mennyiség értékeket változtatva, akár mennyiségi árkedvezmény sávokat is kialakíthatunk.

Ezzel a beállítással, pedig megadhatjuk a rendszernek azt, hogy x darab feletti rendelés esetén, a termékek darabonkénti árát az általunk meghatározott kedvezményes árral számolja.

Ugyanakkor a mennyiségi árkedvezmény megjelenítésére más szabályok vonatkoznak, mint az akció megjelenítésére.

Amennyiben szeretnénk ezt a kedvezményünket is látható helyen feltüntetni a termékoldalunkon, lépjünk be a Beállítások> Megjelenés> Termékoldal szerkesztő menüpontba, majd húzzuk át a bal oldali sávban található mennyiségi kedvezmény címkénket a jobb oldalon lévő 1. típusú pozícióba.

Egy példa a mennyiségi kedvezmány használatára a Curver webáruháztól.

melyiket-5.png

Bízunk benne, hogy sikerült új ötleteket adnunk a Bronze csomagot használó ügyfeleinknek, illetve tippjeinkkel segítettünk a megfelelő csomag kiválasztásában.

A következő cikkünkben a Silver csomagos webáruház tulajdonosoknak igyekszünk majd tippeket adni a csomagban rejlő lehetőségek kiaknázásához, de addig is ne felejtse el, hogy a 3000. webáuház alkalmából most a meglévő csomagja áráért 3 hónapig ingyen kipróbálhatja a Silver és a Gold csomagos funkciókat. A csomagváltásról további részleteket ezen az oldalon találunk.

A funkciók beállításához részletes segítséget adunk az admin felületen található kék segítség gombokra kattintva. Emellett szívesen segítünk személyesen is, keressenek minket bátran ügyfélszolgálati telefonszámunkon.

Ha pedig van olyan funkció vagy ötlet, amit nem említettünk, de kötelezőnek érzi a használatát Bronze csomagban, kérjük írja meg nekünk emailben vagy a hozzászólások között. Köszönjük!

 

Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon