A webáruház egy eszköz céljaink eléréshez, de ha a jelenlegi webshop motor nem támogat minket eléggé ebben, akkor el kell gondolkozni, hogy egy hatékonyabb rendszerbe költöztessük át webáruházunkat.
Erre a felismerése jött rá Koltán Gergely is, a Chiliyard.hu tulajdonosa. Gergő egy éve költöztette át korábbi WooCommerce-es webáruházát a Shoprenter rendszerébe.
Vele beszélgettünk most arról, hogy:
- Mi késztette őt erre a döntésre?
- Miért a Shoprenter mellett tette le a voksát?
- Hogyan nézett ki a folyamat és mik a tapasztalatai az elmúlt 1 távlatából?
Ezekre a kérdésekre válaszolt nekünk Gergő egy esettanulmány keretén belül.
A Chiliyard.hu története
Koletán Gergely neve talán többek számára lehet most már ismerős. Gergő 2017-ben alapította a Chiliyardot és 2018-ban elindította a webáruházát, amit másodlagos bevételi forrásként saját maga épített fel. A pandémiának köszönhetően értékelte át a vállalkozások online jelenlétének fontosságát.
2020-ban részt vett a Cápák között című műsorban, ahol elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész fődíját ezáltal lehetőséget kapott arra, hogy fejlessze az online jelenlétét.
Ezt az összeget határozottan a webáruház megújítására szerette volna fordítani. Az első feladat, amit el kellett végezni az a webáruház rendszer cserélje.

A Digitálisan Tettrekész fődíj hatalmas változást jelentett Gergő vállalkozásában. Az akkor még egyszemélyes vállalkozó legfőképpen termeléssel és a termékek készítésével foglalkozott. Gergő számára fontos volt, hogy a webáruház egy megbízható, könnyen kezelhető platformra kerüljön és az értékes időt a termékek elkészítésével töltse, ne a webáruház beállításaival.
A webáruház költöztetés folyamata
Egy év elteltével megkérdeztük Gergőt is, hogyan is élte meg a webáruház költöztetést:
“Igazából az én munkám része maximum az volt, hogy izguljak, hogy minden jól fog-e működni. Azért aggódtam, hogy zökkenőmentesen fog-e zajlani az átállás, meg egyáltalán, hogy fog kinézni maga a költöztetés. Meg azon, hogy ez mennyi időt fog igénybe venni, lesz-e addig olyan időszak amikor nem lesz elérhető a weblapom.
Igazából időm sem volt nagyon izgulni, mert olyan gyorsan megtörtént gyakorlatilag a költöztetés része, hogy én addig aludtam egy jót és reggel mire felkeltem, már működött is a webáruház. Így gyakorlatilag az összes aggályom elszállt, mert elég zökkenőmentes volt.”
Költöztetés során a másik legnagyobb félelem Gergőnek, hogy mennyire gyorsan és könnyen fogja megtanulni az új rendszer használatát.
“Szerencsére ezzel sem volt problémám, hiszen logikusan van felépítve a rendszer. Persze az elején nézelődni kellett, hogy mit hol találok, de szerencsére tényleg úgy működik közel egy év távlatából a Shoprenter rendszere, hogy logikára van építve. Ha valamit meg akarok találni és az A betűnél keresem, akkor az A betűnél fogom megtalálni. Ha pedig nem volt idő, hogy keresgéljem a funkciót az ügyfélkapcsolat mindig tudott segíteni. “
Új funkciókkal bővült a webshop
A költöztetés során volt Gergőnek néhány konkrét elvárása, hogy milyen korábban hiányzó funkciókkal szeretné bővíteni a chiliyard.hu-t:
- A legfőbb igény speciális szűrő volt, miszerint a vásárlók chili erősség szerint válogathassanak a termékek közül, az enyhétől az egészen erősig.

- Következő funkció, amit a WooCommerce rendszerben nem tudtak megoldani, az a díszdobozok voltak, hogy a vásárló maga tudja összeválogatni a termékeket.

- Amiben szintén fejlődést szeretett volna, hogy a vásárlók minél több visszajelzést adjanak a termékről, így bekerült egy termékértékelés a termékoldalra.

- Ezenfelül kibővült még egy villámnézet funkcióval, ami gyorsíthatja a vásárlási folyamatot.

- Kiegészült egy kapcsolódó termékek modullal, ami nagyon jól működik a kosárérték növeléséhez

- Különféle matricák kerültek be termékajánlóként, mint például a hónap terméke, vásárlók kedvence, karácsonyi ajánlataink, újdonságok. Ezekkel a modulokkal segítheti a vásárlót, hogy mi az a termék, amit nagyon szeretnek, így megkönnyítve a választást számukra.

- Várható szállítási idő megadása. Fontos volt számára, hiszen a karácsonyi időszakban a futárszolgálatnak is van egy utolsó szállítási napja. Így a vevők számára is megfelelően tudja kommunikálni meddig lehet még rendelést leadni.

A látogatók véleménye az új webáruházról
“Nem kértük, de mégis kaptunk visszajelzéseket. Elindítottuk a véleménykérést, igaz az inkább a termékekre vonatkozik, de például a Googleben gyakorlatilag bejött egy pár komment webáruházra vonatkozó értékelés is. Például, hogy nagyon jól átlátható az új webáruház, jól működik. Nagyon megörültek a szűrőnek is. Ugye volt egy pár ilyen kifejezett kérésem amikor költöztettük.”
Időt spórol a Shoprenterrel
Gergő kiemelte felhasználói oldalról, hogy az átállást követően mennyi időt spórolnak neki azok a megoldások, amik hiányoztak a WooCommerce rendszeréből.
A legnagyobb változást a rendeléssel kapcsolatos adminisztrációs idő csökkentése jelentette. Amíg WooCommerceben minden adatot egyesével kellett átvinni a futárszolgálatnak, nagyon sok hibázási lehetőséggel, addig a Shoprenterben ez teljesen automatikusan működik a GLS alkalmazás használatával.
Egy bankkártyás fizetés esetén pedig a számlázást is automatikusan tudja létrehozni a rendszer.
Mindemellett az automatizmusokkal a vásárlót is folyamatosan tudja értesíteni a rendelés állapotáról.
50%-kal nőtt a kosárérték
Nemcsak az adminisztrációs idő csökkentésében érzékelhető a változás, hanem a kosárérték növekedésében is. Gergő célja az volt, hogy az átlagos kosárérték elérje a 10.000 Ft-ot. Váltás előtt az átlagos kosárérték 8.000 Ft volt, a Shoprenter rendszerében ez közel 12.000 Ft, ami 50%-os növekedést jelent.
Azt persze tudjuk, hogy nem minden siker tudható be a webáruház rendszer váltásának. Ugyanakkor a felhasználói élmény, a látogatók jobb kiszolgálása, a konverzió növekedése, az új funkció bevezetése és a nagyobb kosárérték elérése nagyban támogatja Gergő sikerét.
Költöztesd át webáruházad egy megbízható rendszerbe
Gergő példája jól alátámasztja azt, hogy egy modern és stabil webshop motor milyen mértékben tudja előre lendíteni a vállalkozás sikerét. Ha már egy ideje elégedetlen vagy a jelenlegi webshopoddal, folyamatosan falakba ütközöl, nem úgy jönnek a számok, ahogy azt elvárnád, akkor talán nálad is eljött az ideje a váltásnak.
Egy ingyenes konzultáció keretén belül szakértőnk segít abban, hogy felmérd melyek a jelenlegi webshopod gyenge pontjai, hiányzó funkciói és át tudjátok beszélni, hogy milyen lehetőségeket nyújtana a Shoprenter számodra.
Webáruházad átköltöztetését ingyenesen vállaljuk, amennyiben éves Shoprenter Silver, Gold vagy Platinum előfizetést választasz vagy ránk bízod webshopod egyedi megjelenésének kialakítását!
