Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás

2019-es marketing tippek a sikeres webáruházért

8 perc olvasási idő 2019-es marketing tippek a sikeres webáruházhoz

A webáruházunk sikerének kulcsa többek között az, hogy mindig naprakészek legyünk és nyitottak az újdonságokra. Számunkra releváns, új trendekről informálódjunk és az új megoldásokat alkalmazzuk, hiszen így javíthatjuk webáruházunk konverzióját, amely a bevételeinkre is hatással lesz.

E-kereskedőként nagyon leegyszerűsítve a cél a profit növelése. Ez azonban csak vásárlókkal lehetséges, és ennél a pontnál nem szabad megfeledkeznünk a legfontosabb dologról: ők is emberek. Ezért az értékteremtés és a velük való minőségi kommunikáció is nélkülözhetetlen.

Amennyiben a vásárlóink fejébe tudunk látni és viselkedésüket figyelembe véve, érzelmeikre alapozva határozzuk meg marketingstratégiánkat, akkor a siker sem marad el.

A fentieket figyelembe véve webáruház marketing tippeket gyűjtöttünk össze a 2019-es év további részére.

1. Váltsunk ki WOW érzést

Lényeges, hogy a meglévő és reménybeli vásárlóink ne e-kereskedőként tekintsenek ránk, aki valamit el akar adni, hanem partnerként. Ezt többek között úgy érhetjük el, hogy megteremtjük bennük azt a bizonyos WOW érzést. Miként lehetséges ez?

Minden egyes megnyilvánulásunkban fejezzük ki azt az irányukba, hogy:Szuper, hogy kapcsolatba kerültünk! Kíváncsi vagyok a véleményedre!
Ösztönözzük őket arra, hogy meséljék el tapasztalataikat, élményeiket a termékeinkkel kapcsolatban. Sokakat elrémítenek a negatív visszajelzések, ugyanakkor amennyiben ezeket átgondoltan kezeljük, még győztesként is kikerülhetünk az adott szituációból.

Tehát a legfontosabb, hogy folyamatosan azt az üzenetet közvetítsük, emberként tekintünk rájuk, keressük a problémájukra a megoldást. Ennek hatására a belénk vetett bizalmukat is építjük.

A WOW érzés megteremtéséhez érdemes kiállni teljes mellszélességgel a közösségi média színpadára. Ha csak azt nézzük, hogy a Facebooknak 2018 végére 2,320 milliárd aktív felhasználója volt, az Instagramot 1 milliárd ember használja rendszeresen, egyértelmű, hogy továbbra sem elhanyagolhatóak ezek a platformok.

Webáruház tulajdonosként nem elég jelen lennünk, aktívan részt is kell vennünk a közösségi médiában. Egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a Facebook és Instagram bejegyzések és kommentek érdemi, személyes megválaszolására. Tekintsünk úgy a hozzászóló emberekre, mint legkedvesebb szomszédunkra, akihez mindig van egy jó szavunk, ha kell, biztatjuk, hiszen a legjobbat akarjuk neki.

Igyekezzünk olyan kollégát megbízni ezzel, aki szívvel-lélekkel végzi munkáját, büszkén képviseli a céget és az arcát adja mindehhez. Utópisztikusan hangzik, azonban érdemes erre törekedni, hiszen a meglévő és leendő vásárlóink érezni fogják ezt az odaadást és döntéseiket is befolyásolja munkatársunk mentalitása. Ezáltal is bővíthetjük hűséges, visszatérő vásárlóink körét.

Ha korlátozattak a lehetőségeink az emberi erőforrások terén, akkor az automatizálás segítségünkre lehet. Nézzük meg hogyan!

2. Használjunk chat ablakot chatbottal

Nem meglepő, hogy átlagosan napi 30 percet chatelnek az emberek, hiszen élvezettel használják és gyorsan információhoz jutnak. A vásárlóink is nagy eséllyel szeretik, a mi munkánkat is megkönnyíti, ezért nem érdemes kihagyni ezt viszonylag a interaktív, természetesnek mondható kommunikációs csatornát, a chatbotot.

De mi is pontosan az a chatbot? Egy olyan program, ami a felhasználó üzeneteire automatikusan és azonnal válaszolni képes.

A chatbot előre megírt, irányított típusa előre beprogramozott kérdéseket tesz fel és releváns válaszokat ad. Ehhez a beszélgetést jól kell modellezni, a lehetséges kérdéseket és arra adott válaszokat előre kitalálni.

A visszatérő kérdések automatikus megválaszolása hatalmas terhet vehet le vállunkról. A leendő és meglévő vásárlóink is elégedettek lehetnek, hogy azonnal kapnak választ, bármikor tudunk információt szolgáltatni webshopunkról, termékeinkről.

Erre jó példa a Fynd.com webáruház Facebook chatbotja.

Fynd chatbot

A chatbot másik típusa az intelligens chatbot, ami mesterséges intelligenciát használ, többek között a felhasználója szóhasználatát elemzi. Ezt inkább nagyobb cégek alkalmazzák magas költségük miatt, így például a Victoria’s Secret, a Burger King és társaik.

Mindkét típusú chatbotról elmondható, hogy rendkívül hatékony, éppen ezért még mindig népszerű az e-kereskedők körében. Így érdemes megfontolnunk, hogy élünk-e ezzel a lehetőséggel.

Számokban mérhető az eredményessége, hiszen a megnyitási aránya 90% körüli, ami az e-mailek átlagos megnyitási rátájának a többszöröse. Pedig a hírlevél is azok közé a marketing eszközök közé tartozik, amelyek megnyitása jónak mondható.

Szót kell ejtenünk azokról is, akik nem hisznek a chatbot hatékonyságában. Nagy valószínűséggel csalódásuknak oka, hogy nem megfelelő scripteket használnak, vagyis nem jó kérdéseket tesznek fel, nem jó válaszokat adnak, nem az érdeklődő fejével gondolkoznak.

Másrészt, nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy bizonyos helyzetekben szükség van egy élő ember bevonására. Egy opcióként biztosítani kell, hogy amennyiben szükséges, a felhasználó tud embert kérni a beszélgetés folytatásához. Ha pedig nincs készenlétben senki például hajnali 3-kor, akkor tájékoztatni kell a chatelőt, hogy leghamarabb mikor vesszük fel vele a kapcsolatot.

Összességében sikerünk egyik kulcsa lehet a chatbot. Egy jól felépített kommunikációval, egymásra épülő eldöntendő kérdésekkel végig tudjuk vinni a kommunikációt és megfelelő pillanatban pedig át tudjuk irányítani a webshopunkba az érdeklődőt, ahol könnyen vásárlóvá alakíthatjuk.

Ha ShopRenteres webáruházunk van, akkor további információt a Messenger Chatbot modul bekapcsolásáról bővebben itt olvashatunk.

3. Használjuk fel a vásárlói értékeléseket

A leendő vásárlóink bizalmát elnyerni és meggyőzni őket, hogy nálunk vásároljanak, valljuk be, nem egyszerű feladat.  A webáruházban vásárlók 68%-ának az egyik legfontosabb döntési szempontja a hiteles vásárlói vélemények megléte. 

A Brightlocal.com által elvégzett piackutatás eredményei alapján elmondható, hogy a bizalom átlagosan 10 vélemény elolvasása után alakul ki. 

Éppen ezért változatos és természetes vásárlói véleményekre van szükségünk. Nagy részük pozitív legyen, azonban negatív véleményeket is érdemes feltüntetnünk.

Utóbbi hiányában jogosan érezheti azt az érdeklődő, hogy meg akarjuk téveszteni a rengeteg jó véleménnyel. Az általunk gyártott véleményeket is mellőzzük a hitelesség érdekében. 

Hiteles vásárlói véleményeket úgy szerezhetünk,  ha például kedvezményt, ajándékokat biztosítunk a véleményadó vásárlóink számára. Legkézenfekvőbb megoldás, ha ezek a megnyilvánulások a Facebook oldalunkra érkeznek. Sokan használják és könnyen, gyorsan tudják kezelni.

webáruházunkban ezeket a Facebook véleményeket pedig a Trustindex segítségével könnyedén meg tudjuk jeleníteni, ahogy azt a Mobilfactory.hu is teszi. 

Vásárlói értékelések

4. Gyűjtsünk vásárlói referenciákat

Annál személyesebb, hitelesebb termékajánlás talán nincs is, mint amikor a vásárlók saját maguk készítenek fényképeket, videókat termékeinkről. Kimutatják elégedettségüket és rajongásukat termékeink, szolgáltatásaink iránt.

Ők maguk szerepelnek a képeken, videókon esetleg, a családtagjuk, barátjuk. Ilyen lehet egy lesifotó, amelyen férjük használja a webáruházunkból vásárolt borotvahabot, vagy egy rövid videó, gif, amelyben nagymamájuk a tőlünk vásárolt fazékban főzi a vasárnapi húslevest. Ezek kincset érő anyagok webáruházunk marketingjében, érdemes közzé tenni őket.

A minőségi tartalom azonban mindenek felett áll, ezért érdemes kritikusan kezelnünk ezeket az anyagokat, kegyetlenül szelektálnunk, mert ezek is árulkodnak cégünk minőségéről.

A vásárlói referenciák megjelenítésének nagymestere a Brightwhite.hu, egyfajta divatot teremtettek a termékkel szelfizéssel. Webáruházuk galéria oldalán a vásárlóik által készített, Instagramra feltöltött képeket jelenítik meg.

Vásárlói vélemények

5. Nyissunk a kisebb, feltörekvő influencerek felé

Továbbra is a legjobb módszer a nagy tömeg megmozdítására az influencerek bevonása. Azonban a hangsúly a hitelességen van itt is, ezért is egyre népszerűbbek a kisebb, feltörekvő influencerek.

A hús-vér emberek sokkal barátságosabbak, nekik valós problémáik, igazi életörömeik vannak, ezért jobban tudnak velük azonosulni a vásárlóink. Valami jót, valami értéket akarnak átadni termékeink által. Bár ezeknek az influencereknek kevesebb követőtáboruk van, azonban sokkal hitelesebben tudják átadni cégünk üzenetét. Hűek a márkánkhoz, kreatívabbak és szórakoztatóbbak tudnak lenni, mint a nagynevű influencerek, akik túlzottan az imidzsükre fókuszálnak.

Olyan személyt válasszunk, akivel mi is tudunk azonosulni, a termékeinket hozzá tudják kötni az adott csatorna tartalmához, illetve számunkra megfelelő célcsoporttal rendelkeznek.

Következetesen, vasszigorral szűrjük ki azokat, akik rossz, téves üzenetet közvetítenek, mert ezzel csak romboljuk a cégünkről alkotott képet. Mellőzzük a tucat, sablon Facebook, Instagram bejegyzéseket, megnyilvánulásokat, minőségi tartalomra törekedjünk az influencerek kommunikációjában is.

Példának okáért a termékeink vásárlási folyamatát is bemutathatjuk márkanagykövetünkkel. A webáruházunkból történt vásárlástól a kézhez vételig, a termékünk útját nyomon követheti a leendő vásárlónk.

Konkrétan a webáruházunkban vásárolt termékek használatát, vele kapcsolatos élményeiket is bemutathatjuk, mint például Feller Andrienne Reggeli szépségápolási rutinom című videójában.

Az influencer marketing nagyon izgalmas és közkedvelt téma. Hogyan valósíthatjuk meg a gyakorlatban? Erről egy külön blogbejegyzésben itt olvashatunk.

6. Készítsünk egyedi tartalmakat

2019-ben továbbra is nagy hangsúly van az egyedi tartalmak készítésén. A vásárlóink már unják az elcsépelt termékleírásokat. Az újdonság erejével hat, ha nem csak nekünk, hanem a termékeinknek is története van.

A meseszerű termékleírások élettel töltik meg a sablon szövegeket. Ezek egyre közkedveltebbek, a vásárlóink azonosulni tudnak a termékeinkkel. Erre remek példa a Pauza.hu lakberendezési webáruház, érdemes inspirálódni belőle.

Pauza.hu termékleírás

Természetesen a termékinformációk továbbra is lényegesek, illetve a statisztikai számoknak továbbra is mágikus meggyőző ereje van, ezért ezekből is érdemes belecsempészni néhányat a termékleírásba.

A minőségi termékfotók is elengedhetetlenek, hiszen ezen akad meg sokszor a szemünk. A virtuális térben nem tudjuk kézbe venni termékeinket, ezért fontosak a megfelelő dizájnú, kiváló minőségű termékfotók.

Ezeket az egyedi tartalmakat nem csak webáruházunkban, hanem akár az Instagramon is használhatjuk. A kettő közötti szinergia könnyen megteremthető, ha ShopRenteres webáruházunk van.

Összeköthetjük Instagram oldalunkat a webshopunkkal, majd bejelölhetjük a képeken szereplő termékeinket, így generálva vásárlást erről az egyre népszerűbb közösségi oldalról.

7. Nyissunk új dimenziót a személyes mondanivalónkkal

Érdemes nyitni a világ felé, a személyes mondanivalónkat a cégünk kommunikációjába beépíteni, ezzel is erősítve a márkánkat. Egy új dimenzió nyílik meg, hiszen minél többet mutatunk meg magunkból a nyilvánosság előtt, annál hitelesebbek, emberibbek leszünk a leendő és meglévő vásárlóink szemében.

Segít a márkaépítésben, ha webáruház tulajdonosként vagy alkalmazottként személyesen osztjuk meg a márkánkkal kapcsolatos híreket, újdonságokat. Ez pedig egy kulcsfontosságú tényező az egyre személytelenebb virtuális térben, így sikerünk záloga lehet.

A személyes mondanivaló mellé arcokra is szükség van. Magisterproducts.hu erre nagy hangsúlyt fektet, hiszen a stock fotók ideje lejárt. Kitűnni a tömegből csak úgy lehet, ha a munkatársak mosolyognak vissza a képekről. Sikerükről, hitvallásukról saját nyelvezetükben megfogalmazva mesélnek, ettől válnak egyedivé, hitelessé a saját piacukon. 

Magisterproducts.hu munktársak bemutatkozása

8. Fókuszáljunk a SEO-ra

A keresőoptimalizálás továbbra is fontos szerepet tölt be egy profittermelő webáruház online marketingben. Még mindig az egyik leghatékonyabb eszköz a vásárlók szerzésére. 

A konverzió növelése érdekében továbbra is fontos, hogy a webáruházunk szövege valóban a vásárlóink kérdéseire adjon választ. A cél az érdekes és minőségi, megbízható és szakértelmen alapuló tartalmak előállítása, így a blogok jelentősége is tovább nő.

A 2019-es évről elmondható, hogy konverziónk jelentős része várhatóan továbbra is organikusan fog érkezni. Azonban a Google algoritmus frissítései miatt még inkább fontos, hogy átfogó, naprakész tudás birtokában legyünk, mert a jól bevált SEO technikák már nem hozzák a várt eredményeket.

Ahhoz, hogy a konkurenciával szemben versenyelőnyhöz jussunk, a webáruház SEO szolgáltatások igénybevétele egyre indokoltabb.

+1 Hírlevek: mikor, kinek és mit?

A közösségi médiával szemben a hírlevélnek, mint marketingeszköznek, továbbra is van létjogosultsága. Érdemes vele terveznünk, hiszen okostelefonjainkon egyre több időt töltünk e-mailek olvasásával.

Ha jobban belegondolunk, a Facebook és Instagram gyors információ közlése, nem teszi lehetővé az elmélyült információszerzést. Ha csak néhány percünk van olvasni, amíg várakozunk a buszra, nem kezdünk bele egy hosszú blogcikk olvasásába, ehelyett gyakran e-maileket olvasunk.

Hírlevél készítésnél vegyük figyelembe, hogy élvezetesebb rövidebb, kevesebb görgetést igénylő szöveget olvasni. Elvárás, hogy minél gyorsabban betöltsön a hírlevelünk. A sok termékkép belassítja, így érdemes elgondolkozni azon, hány darab is kerüljön egy hírlevélbe. Ne feledjük, a kevesebb néha több!

Emellett észben kell tartanunk, hogy a hírlevelünkre feliratkozott valódi érdeklődőink a webáruházunk számára kincset érnek, ezért meg kell becsülnünk őket, hogy továbbra is elkötelezettek maradjanak irányunkba.

Tartalom szempontjából a hasznos információk megosztására érdemes fókuszálni, nem a promócióra, termékeladásra. Ezzel az értékteremtő stratégiával érthetünk el hosszútávú sikereket, nyerhetünk visszatérő vásárlókat.

Nagyon fontos a megfelelő célzás is a tartalmon kívül. A Facebook esetében nem 100%-osan mi döntjük el, kihez juthatnak el az általunk közzétett információk. A hírlevélnél azonban igen!

Az érdeklődőket szegmentálhatjuk a rendelkezésre álló információ alapján, például nem, kor, korábban vásárolt termék, családi állapot, és mindez egy automatizált hírlevélküldő programmal könnyen megoldható (mi a Mailchimpet ajánljuk). Korábbi cikkünkből kiderül, hogyan növeljük az e-mailekből származó bevételeinket. 

Ne feledkezzünk meg az időzítésről sem. Ismerjük meg, hogy hány órakor olvasnak az emberek hírlevelet és mely napok jöhetnek szóba a kiküldéskor. A Kissmetrics szerint jó időzítés lehet, ha a nap közepén, délelőtt 10 és délután 2 óra között küldjük ki az e-maileket.

Általánosságban elmondható, hogy az emberek reggel kiválogatják az e-maileket, 10 óra körül nyitottabbak a hírleveleink olvasására. 14 órakor már vélhetően megebédeltek, de még nem akarnak belefogni a munkába. Ilyenkor jól jön egy hírlevelünk.

A másik kérdés, hogy a hét melyik napján érdemes kiküldeni a leveleket?

hírlevélküldés napjairól diagram

A diagramon a kedd, csütörtök és péntek toronymagasan vezet. Azonban a számokból az derül ki, hogy a legkisebb versennyel szerdán, szombaton és vasárnap kell számolnunk, ez is egy szempont lehet. Nincs biztos recept, a célcsoport is befolyásolja az eredményeket, annyi azonban bizonyos, hogy mindenképp érdemes tesztelnünk a különböző kiküldési időpontokat és arra építkeznünk a jövőben.

Örök kérdés: legyen-e emoji vagy sem a tárgysorban?

A tartalomhoz jól illeszkedő emoji javíthat a megnyitási arányon, azonban túlzásba sem szabad esnünk. Sőt, a rossz tárgysort (eladást erőltető vagy félrevezető cím) még rosszabbá teszi az emoji, akár spamnak is nézhetik a hírlevélre feliratkozók. Éppen ezért érdemes csínján bánni vele.

Zárszó

Cikkünk végéhez érve összegzésként elmondhatjuk, hogy a legfontosabb, hogy a virtuális teret minél komfortosabbá tegyük a leendő és meglévő vásárlóink számára. Lényeges, hogy valós emberi kommunikációt tartsunk fent és alkalmazzuk az új marketing eszközöket, de a régi, jól működő technikákat se hanyagoljuk el.

A fenti tippeket végig gondolva érdemes a mindennapi online marketingünket új perspektívába helyezni, hogy az új információk birtokában sikeresebbé tegyük webáruházunkat.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
influencer-marketing-a-gyakorlatban-600
Influencer marketing a gyakorlatban

Napjaink egyik legtrendibb fogalma az influencer marketing. Mindenki találkozott már vele valamilyen formában, aki ...Elolvasom

Close