Konverzióoptimalizálás

Így gyűjtsünk hiteles vásárlói értékeléseket webáruházunkban

5 perc olvasási idő Így gyűjtsünk hiteles vásárlói értékeléseket webáruházunkban

Az újonnan induló webáruházak sokszor panaszkodnak arról, hogy sikertelenek a Google Ads vagy a Facebook kampányaik, vagy éppen arról, hogy nincs elég vásárlójuk és nem értik az okát.

Tapasztalatunk szerint a webáruházunk teljesítményét jelentősen befolyásolhatja a pozitív ügyfél visszajelzések hiánya, elégtelen száma vagy rossz minősége, ami teljesen hiteltelenné teszi még a legjobb ajánlatot is.

A fenti állítást bizonyítja számos kutatás is a témában.

A Brightlocal.com által 2018 októberben az Egyesült Államokban az 1000 fős válaszadói mintán elvégzett piackutatás eredményei alapján a webáruházakban vásárlók 86%-a olvas vásárlói véleményeket vásárlás előtt. (A 18-34 éves válaszadók között 95%-os ez az arány.)

Az 5 legfontosabb megállapítás, amire a vásárlói értékelésekkel kapcsolatos piackutatás rávilágít:

  • A bizalom átlagosan 10 vélemény elolvasása után alakul ki.
  • A válaszadók 40%-át a két hónapnál nem régebbi értékelések érdeklik, ezeket keresik.
  • A válaszadók 57%-a kizárólag azokat a vállalkozásokat veszi számításba, amelyeknek legalább négy vagy annál több értékelése van.
  • A válaszadók közül a 18-34 éves korosztály 91%-a ugyanannyira megbízik a hiteles online értékelésekben, mint amennyire a személyes ajánlásokban.
  • A válaszadók 89%-át érdeklik az adott vállalkozás ügyfél visszajelzésekre adott válaszai is.

Egy másik felmérés szerint a webáruházban vásárlók 68%-ának az egyik legfontosabb döntési szempontja a hiteles vásárlói vélemények megléte.

Hogyan szerezzünk vásárlói véleményeket?

Ebben segít nekünk a Trustindex névre hallgató ingyenes megoldás.

A Trustindex segítségével akár több száz Facebook értékelést gyűjthetünk különösebb erőfeszítés nélkül, majd ezeket az értékeléseket a widgetek segítségével megjeleníthetjük a ShopRenteres webáruházunk különböző oldalain.

A Facebook értékelések beépítésének köszönhetően megnő a látogatási idő, a hitelesség és a vásárlási hajlandóság.

Miért a Facebook értékelések a legértékesebb vásárlói bizalomnövelő elemek a gyakorlatban?

A Facebook egy szinte mindenki által ismert és használt közösségi oldal, ahol azonnal lekövethető egy felhasználó által írt vélemény hitelessége az adatlapoknak köszönhetően. Ezért az itt található vásárlói értékelések hitelesebbek lesznek, mint a webáruházunkban leadható vevői vélemények.

Ha pedig folyamatos, nagy számú és releváns Facebook értékeléssel rendelkezünk, a vásárlók bizalma megnő az online márkánk iránt.

Ezzel egy időben meg fog nőni a vásárlási hajlandóság és emelkedni fog az átlagos kosárérték is.

Más szóval úgy növelhetjük meg bevételeinket, hogy többet költenénk Google Ads vagy Facebook kampányokra.

A Trustindex tapasztalata szerint a megfelelő számú (legalább 100 db) és minőségű szöveges Facebook értékelés szerencsés esetben akár 70%-kal több vásárlót vagy magasabb konverziót eredményezhet többlet marketing ráfordítás nélkül.

A nagyobb vásárlási hajlandóság magasabb konverziós arányt jelent, emiatt egyre több korábban veszteséges kampány és/vagy veszteséges hirdetési csatorna válhat számunkra megfizethetővé.

Hogyan érdemes használnunk a Trustindex funkcióit?

A professzionális és elegáns megjelenésű widgeteket fejlesztői segítség nélkül pár perc alatt beépíthetjük webáruházunkba vagy egyéb felületeinkre is (például hírlevél).

Trustindex beállítási segédlet

A webáruházunk minél több pontjába sikerül beépítenünk Facebook értékeléseinket, annál inkább nőni fog leendő vásárlóink bizalma és vásárlói hajlandósága.

Ezekre a helyekre érdemes a Facebook értékeléseket megjelenítő widgeteket elhelyezni:

  • Főoldal első harmada (a felhasználók 50%-a nem görget le ennél lentebb)
  • Kosár és pénztár oldalak (a gyors és gond nélküli szállítással kapcsolatos visszajelzések megjelenítése)
  • A fizetési és szállítási információs oldalakra (gyors szállítással kapcsolatos visszajelzések)
  • Kategóriaoldalak (adott kategóriákra releváns értékelések megjelenítése)
  • Termékoldalak (az adott termékkel kapcsolatos értékelések vagy a gyors és megbízható szállítással kapcsolatos értékelések megjelenítése)
  • Köszönőoldalon (megerősítésként a szállítással és az ügyfélszolgálattal kapcsolatos vélemények megjelenítése.)

A fentiek mellett a tranzakciós emailjeinkben elhelyezhetünk összesített Facebook értékelést tartalmazó email aláírást is.

Minden olyan webáruháznak ajánljuk a Trustindexet, akik szeretnének még több vásárlót szerezni, többlet marketing ráfordítás nélkül. Már több mint 100 ShopRenteres webáruház tesztelte az alkalmazást és átlagosan 13%-kal tudták növelni az eladásaikat a Facebook értékelések beépítésével.

Itt van néhány példa arról, hogyan használják a webáruházak a widgeteket:

Illatgyertya.hu:

Illatgyertya.hu értékelés

Mobilfactory.hu:

Mobilfactory.hu értékelés

Gombolda.hu:

Gombolda.hu értékelés

Taskatar.hu:

Taskatar.hu értékelés

Kovácsdóra.hu értékelés

Diszparna.com:

Diszpárna.com értékelés

Scrapfellow.com:

Scrapfellow.com értékelés

Barfshop.hu:

Barfshop.hu értékelés

Primavíz.hu:

Primavíz.hu értékelés

Polofonalazz.hu:

Polofonalazz.hu értékelés

Hogyan tudunk több száz valós vásárlói értékelést gyűjteni a Facebookon?

A Trustindex értékelésmeghívó rendszerének köszönhetően – a saját adatbázisunkat használva – gyorsan, a legkisebb erőkifejtés nélkül tudunk akár havonta több száz vásárlói értékelést gyűjteni a Facebookon.

Az egyszerű email kiküldés mellett automatikus, időzített emailt is küldhetünk a vásárlást követően a vevőinknek, hogy értékeljék az adott terméket vagy az egész webáruház szolgáltatást a Facebookon.

Értékelések gyűjtése

Ezután már csak annyi feladatunk van, hogy megjelenítjük a különböző aloldalaidon szűrve az odaillő Facebook értékeléseidet.

Hogyan tudunk nagyszámú Facebook értékelést egyszerűen kezelni?

A Trustindex címkekezelő rendszerének segítségével előre beállított szabályok szerint akár automatikusan, de akár kézzel is címkézhetjük, kategorizálhatjuk vagy szűrhetjük az értékeléseinket a fiókunkban.

A szűrt értékeléseket az egyes aloldalainkon megjeleníthetjük a Facebook widgetek segítségével.

A Facebook widgetekben lehetőségünk van például csak a legjobb értékeléseidet megmutatni, azaz tudjuk a Facebook értékeléseinket szűrni a csillagok száma alapján.

Mivel minden a rendszeren keresztül leadott Facebook értékelés automatikusan címkézhető, így lehetőségünk van ország, város, terméknév vagy éppen kategória név alapján szűrni az egyes kategória- vagy termékoldalainkon használt Facebook ajánlások között.

Zárszó

Ha szeretnénk mindig friss és releváns értékeléseket mutatni potenciális vásárlóinknak, akkor érdemes kipróbálnunk a Trustindex-et.

Segítségével több száz Facebook értékelést gyűjthetünk és jeleníthetünk meg a ShopRenteres webáruházunkban.

Az alábbi linken keresztül regisztrálhatunk az ingyenes alkalmazásra:

Ingyenes Fiók Létrehozása

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
A legfontosabb adatok a megújult pénztárfolyamatról
A legfontosabb adatok a megújult pénztárfolyamatról

A tavalyi év egyik legnagyobb fejlesztése volt a ShopRenter rendszerében a megújult pénztárfolyamat. Ahogy ...Elolvasom

Close