PPC Újdonság

Facebook Conversion API beállítása a Shoprenterben

3 perc olvasási idő facebook conversion api a shoprenterben

Ha Te is azon webáruház tulajdonosok közé tartozol, akik aktívan használják a Facebook hirdetéseket, akkor számodra sem lesz idegen a Facebook Pixel fogalma.

Ugyanakkor számos változás történt a hirdetések terén, amelyet érdemes követned és eleget tenned, ha ez az egyik legfontosabb látogatószerző csatornád webáruházadban.

Ehhez készítettünk számodra egy segédletet, amelyben az alábbi témákról lesz szó:

1. Mi az a Facebook Conversion API?

2. Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook “CAPI” között?

3. Hogy kell beállítani a Facebook Conversion API-t a Shoprenterben és hogyan teszteljük a működését?

4. Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével

1. Mi az a Facebook Conversion API?

Korábban Facebook hirdetéseid eredményét egy ún. szkripttel, azaz a Facebook Pixel segítségével mérhetted, tehát ez a funkció segítette az adatátadást webáruházad és a Facebook fiókod között.

A Facebook Conversion API ezzel szemben pontosítja a Facebook Pixel adatait, ezáltal még részletesebb adatokat tud átadni Facebook Business fiókodnak.

2. Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook Conversion API között?

A Facebook Conversion API segítségével sokkal pontosabban, sokkal több adat mérésére van lehetőséged.

A Facebook Pixel adatok UTM paraméterezett URL-ekkel kerültek lefuttatásra, így olyan eseményeket mérhettél a segítségével, mint a:

  • Pageview (Oldalmegtekintés)
  • Vásárlás
  • Add to cart (Kosárbahelyezés) stb.

A különböző események mérésével volt lehetőséged arra, hogy targetáld a webshopodban történő cselekvéseket. Ugyanakkor mivel az események URL címekhez voltak rendelve, ez a megoldás nem eredményezett nagyon pontos célzást és targetálást, emellett pedig az is gondot jelentett, hogy sok webáruház tulajdonos nem használta ki a Facebook Pixel-ben rejlő lehetőségeket.

Ezzel szemben a Facebook Conversion API lehetővé teszi, hogy automatikusan fussanak le a fentebb említett események a Shoprenteres webáruházakban, legyen szó:

  • oldalbetöltődésről
  • tartalommegtekintésről
  • kosárba helyezésről vagy
  • vásárlásról.

A Shoprenterben történt fejlesztések által minden esemény mérése automatikusan történik, megkönnyítve azt, hogy ne kelljen a felhasználónak manuálisan paramétereznie az URL-eket.

3. Hogy kell beállítani a Facebook Conversion API-t a Shoprenterben és hogyan teszteljük a működését?

A Facebook Conversion API beállításához tekintsd meg ebben a témában készült videónkat, amely segítségével részletesen, lépésről-lépésre te is beállíthatod ezt.

Beállítása: Facebook Hirdetéskezelő > Eseménykezelő > Adatforrások > Beállítások > Konverzió API > Manuális beállítás

Webáruházad admin felületén történő beállítása: Beállítások > SEO és Analitika beállítások > Facebook Conversion API

CAPI

4. Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével

Most, hogy már Te is elvégezted a beállításokat, a videóban említett definiált eseményeket ezentúl automatikusan méri a rendszer.

A következő lépcsőfok, ahogyan kihasználhatod a Conversion API-ban rejlő lehetőségeket, hogy a különböző eseményekhez különböző hirdetési kampányokat tudsz létrehozni, ezek az adatok számszerűsíthetőek majd a Hirdetéskezelő fiókon belül.

A másik legfontosabb előnye a Conversion API-nak, hogy ezekre az eseményekre célközönségeket is hozhatsz létre.

Különböző paraméterek megadásával például olyan célközönséget állíthatsz be, aki lefutatta a Vásárlás eseményt, tehát vásárló, emellett pedig akár időintervallumra is szűrhetsz, például az elmúlt 14 napban történt a vásárlása. Ha pedig hadilábon állsz a kosárelhagyókkal, akkor erre is állíthatsz be célközönséget, hogy láthasd kiknél futott le a Kosárba helyezés esemény.

Ezeket az eseményeket felhasználhatod célzásra, targetálásra és elemzésre, így sokkal pontosabb képet fogsz kapni a célközönségedről.

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad a bejegyzésünket és segítségedre lesz a beállításokban!

Amennyiben bármilyen kérdésed vagy elakadásod van, jelezheted azt a blogcikk vagy videós bejegyzés alatt is, vagy küldj egy levelet ügyfélkapcsolatunknak az info@shoprenter.hu email címre!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
webáruház egyedi fejlesztés
Mire elég 5 óra fejlesztés a Shoprenterben?

Pár héttel ezelőtt a zárt Facebook csoportunkban (Shoprenter Klub) jelentettük be elsőként a jó ...Elolvasom

Close