Ha Te is azon webáruház tulajdonosok közé tartozol, akik aktívan használják a Facebook hirdetéseket, akkor számodra sem lesz idegen a Facebook Pixel fogalma.
Ugyanakkor számos változás történt a hirdetések terén, amelyet érdemes követned és eleget tenned, ha ez az egyik legfontosabb látogatószerző csatornád webáruházadban.
Ehhez készítettünk számodra egy segédletet, amelyben az alábbi témákról lesz szó:
1. Mi az a Facebook Conversion API?
2. Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook “CAPI” között?
4. Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével
1. Mi az a Facebook Conversion API?
Korábban Facebook hirdetéseid eredményét egy ún. szkripttel, azaz a Facebook Pixel segítségével mérhetted, tehát ez a funkció segítette az adatátadást webáruházad és a Facebook fiókod között.
A Facebook Conversion API ezzel szemben pontosítja a Facebook Pixel adatait, ezáltal még részletesebb adatokat tud átadni Facebook Business fiókodnak.
2. Mi a különbség a Facebook Pixel és Facebook Conversion API között?
A Facebook Conversion API segítségével sokkal pontosabban, sokkal több adat mérésére van lehetőséged.
A Facebook Pixel adatok UTM paraméterezett URL-ekkel kerültek lefuttatásra, így olyan eseményeket mérhettél a segítségével, mint a:
- Pageview (Oldalmegtekintés)
- Vásárlás
- Add to cart (Kosárbahelyezés) stb.
A különböző események mérésével volt lehetőséged arra, hogy targetáld a webshopodban történő cselekvéseket. Ugyanakkor mivel az események URL címekhez voltak rendelve, ez a megoldás nem eredményezett nagyon pontos célzást és targetálást, emellett pedig az is gondot jelentett, hogy sok webáruház tulajdonos nem használta ki a Facebook Pixel-ben rejlő lehetőségeket.
Ezzel szemben a Facebook Conversion API lehetővé teszi, hogy automatikusan fussanak le a fentebb említett események a Shoprenteres webáruházakban, legyen szó:
- oldalbetöltődésről
- tartalommegtekintésről
- kosárba helyezésről vagy
- vásárlásról.
A Shoprenterben történt fejlesztések által minden esemény mérése automatikusan történik, megkönnyítve azt, hogy ne kelljen a felhasználónak manuálisan paramétereznie az URL-eket.
3. Hogy kell beállítani a Facebook Conversion API-t a Shoprenterben és hogyan teszteljük a működését?
A Facebook Conversion API beállításához tekintsd meg ebben a témában készült videónkat, amely segítségével részletesen, lépésről-lépésre te is beállíthatod ezt.
Beállítása: Facebook Hirdetéskezelő > Eseménykezelő > Adatforrások > Beállítások > Konverzió API > Manuális beállítás
Webáruházad admin felületén történő beállítása: Beállítások > SEO és Analitika beállítások > Facebook Conversion API
4. Tippek, trükkök és lehetőségek a Facebook Conversion API segítségével
Most, hogy már Te is elvégezted a beállításokat, a videóban említett definiált eseményeket ezentúl automatikusan méri a rendszer.
A következő lépcsőfok, ahogyan kihasználhatod a Conversion API-ban rejlő lehetőségeket, hogy a különböző eseményekhez különböző hirdetési kampányokat tudsz létrehozni, ezek az adatok számszerűsíthetőek majd a Hirdetéskezelő fiókon belül.
A másik legfontosabb előnye a Conversion API-nak, hogy ezekre az eseményekre célközönségeket is hozhatsz létre.
Különböző paraméterek megadásával például olyan célközönséget állíthatsz be, aki lefutatta a Vásárlás eseményt, tehát vásárló, emellett pedig akár időintervallumra is szűrhetsz, például az elmúlt 14 napban történt a vásárlása. Ha pedig hadilábon állsz a kosárelhagyókkal, akkor erre is állíthatsz be célközönséget, hogy láthasd kiknél futott le a Kosárba helyezés esemény.
Ezeket az eseményeket felhasználhatod célzásra, targetálásra és elemzésre, így sokkal pontosabb képet fogsz kapni a célközönségedről.
Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad a bejegyzésünket és segítségedre lesz a beállításokban!
Amennyiben bármilyen kérdésed vagy elakadásod van, jelezheted azt a blogcikk vagy videós bejegyzés alatt is, vagy küldj egy levelet ügyfélkapcsolatunknak az info@shoprenter.hu email címre!