Trendek

[ÉVÉRTÉKELÉS] – Ilyen volt 2018

4 perc olvasási idő [ÉVÉRTÉKELÉS] - Ilyen volt 2018

Lassan véget ér 2018, amely számunkra – és reméljük, hogy a rendszerünket használó webáruházak számára is – nagyon mozgalmasan és sikeresen kelt.

Csak néhány érdekes statisztika az idei évből:

  • A ShopRenteres webáruházak idén több mint 3 millió megrendelést teljesítettek.
  • A rendelések összértéke meghaladta a 62 milliárd forintot.
  • Különböző webáruházas oktatásainkon 3500 ember vett részt.
  • 52 eredeti blogbejegyzést publikáltunk.
  • Weboldalunkat negyed millió ember látogatta meg.
  • Több mint 6 ezren próbálták ki rendszerünket.
  • Zárt Facebook csoportunkban 2500 bejegyzés született, amelyekhez több mint 16 ezer hozzászólás érkezett.
  • Csapatunk több mint 30 ezer órát fektetett a rendszer fejlesztésébe.
  • Körülbelül 25 ezer telefonhívást fogadtunk.
  • Emailben megközelítőleg 30 ezer megkeresés érkezett hozzánk.
  • A szerverek rendelkezésre állása 99,98%-os volt.

De, hogy ne csak a számok beszéljenek 2018-ról, jöjjön most pár fontos esemény az évből.

Ez történt velünk 2018-ban

Bátran mondhatjuk, hogy idén szinte minden hónapra jutott egy olyan történés, amelyre büszkék voltunk és vagyunk is.

Átalakítottuk a Webáruház Marketing Szemináriumot

Januárban megtartottuk utolsó egész napos marketing szemináriumunkat, majd átalakítottuk annak tematikáját, hogy az jobban kielégítse a webáruház tulajdonosok igényeit.

A megújult marketing szeminárium már nem negyedévente, hanem lehetőség szerint havonta kerül megrendezésre, és immár kizárólag csak ShopRenter előfizetőknek szól.

Spoiler: terveink szerint 2019-ben tovább finomhangoljuk szemináriumainkat, emellett új tematikájú oktatásokat is igyekszünk majd tartani. Erről részletek később…

Elértük a 3000. webáruházat

Februárban hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk.

A Tűzfészek webshop elindulásával a ShopRentert használó webáruházak száma elérte a 3000-et. Ennek és a ShopRenter 7. szülinapja alkalmából kedvezményekkel és ajándékokkal kedveskedtünk ügyfeleinknek.

Tokyo sabloncsalád

Májusban elkészültünk legújabb sabloncsaládunkkal, amely tökéletes design megoldást nyújt a divat és lakberendezés termékkört értékesítő webáruházaknak.

Ha a Tokyo-ra keresztelt sabloncsaládot 3 szóban kellene jellemeznünk, akkor a stílusos, elegáns és letisztult jelzőket használnánk. A sablon nemcsak minőségi külsőt kölcsönöz az újonnan induló webáruházaknak, hanem a termékeket helyezi a középpontba.

Úgy lett kialakítva, hogy a képekből a legtöbbet tudjuk kihozni, így nagy méretű, minőségi képeket használva, könnyen egyedivé tehetjük webáruházunk külsejét.

A sablon olyan népszerű lett ügyfeleink körében, hogy időközben számos más termékkörrel foglalkozó webshop is elkezdte használni, és a Róma sabloncsaládunk után ma már ezt használják a legtöbben.

Google workshopok

A Google magyarországi csapatával történő együttműködésünk következtében májusban elindultak azok a közös workshopok, amelyek során ügyfeleinknek lehetősége nyílt a Google eszközökben még jobban elmerülni.

Ráadásul, a résztvevők egy 15. 000 forintos Google Ads kedvezmény kupont is kaptak. 2019-ben további közös rendezvények várhatók.

Elindult az Instagram oldalunk

Szintén májusban elindítottuk Instagram oldalunk, amelynek célja, hogy betekintést engedjünk a ShopRenter csapatának mindennapjaiba.

Szeretnénk, ha az ügyfeleink jobban megismernék a cégünket és azokat az embereket, akikkel nap mint nap együtt dolgoznak a webáruházuk sikeréért.

Az év végéig több mint 120 bejegyzést és közel ugyanennyi sztorit osztottunk meg az oldalon.

GDPR-nak való megfelelés

Ez az a 4 betű az, ami a legtöbb félelmet és bizonytalanságot keltette az online vállalkozások körében 2018-ban.

A sajtó által csak GDPR-pániknak nevezett jelenség bennünket se kímélt. Áprilisban és májusban rengeteg kérdést kaptunk ügyfeleinktől, miközben fejlesztői csapatunk folyamatosan azon dolgozott, hogy a ShopRenter megfeleljen a rendeletnek május 25-e után.

Akadémia és blog bejegyzés, illetve egy landoló oldal is készült ügyfeleink tájékoztatására.

Nagy webáruház felmérés

Júniusban rekord számú résztevővel megrendeztük Magyarország legnagyobb webáruházas felmérését immár 11. alkalommal.

A felmérésből többek között olyan kérdésekre kaptunk választ:

  • Hogyan változott a webáruházak forgalma 2017-ben?
  • Mennyi az átlagos napi látogatottság, tranzakciós érték?
  • Mekkora a webáruházak átlagos konverziós rátája?
  • Milyen szállítási és fizetési módokat preferálnak a webáruház tulajdonosok?
  • Ki mely marketing eszközt tartja a leghatékonyabbnak és melyiket használja?
  • Mennyien rendelkeznek hagyományos (offline) üzlethelyiséggel a webáruház mellett?

Az eredményeket itt találjuk.

Megújult pénztárfolyamat

Aki követett bennünket az elmúlt hónapokban valamelyik csatornán (email, Facebook, Instagram, ShopRenter Klub stb.), az bizonyára értesült róla, hogy kijöttünk a pénztár oldal béta verziójával, amelyet azóta is folyamatosan tökéletesítünk, hogy a legjobban konvertáló pénztárfolyamat legyen.

Szerencsére napról napra többen kapcsolják be az új kosár/pénztár oldalt és a számok azt mutatják, ezt igen jól teszik. Csökkenő kosárelhagyás és magasabb vásárlási folyamat figyelhető meg az új pénztárt használó webshopokban.

Ügyfeleink kiemelkedő sikerei

Évről évre egyre több ShopRenteres webáruház visz haza díjakat a szakmai versenyekről.

Októberben az Év Webshopja versenyen a 25 döntős webshopból 16 a ShopRentert használta, és a győztes is ügyfeleink közül került ki.

Novemberben pedig Az Év Honlapja verseny e-kereskedelmi kategóriájában a minőségi és a külön díj is egy-egy ShopRenteres webshopé lett. Gratulálunk mindenkinek!

Webshop SEO Újratöltve

Az év utolsó hónapjában megjelent legújabb tudásanyagunk, amely a webáruházak keresőoptimalizálásáról szól, annak minden területét taglalva. A tudáscsomag rengeteg gyakorlati tippel és eszközzel vértezi fel az olvasóit.

A két e-bookból álló anyag nemcsak kiegészítő videókkal segíti a webshop tulajdonosokat és marketingeseket, de a rendszeres tartalomfrissítéseknek köszönhetően az első olyan anyagunk, amely garantáltan nem évül el.

Az anyag megvásárlói biztosak lehetnek abban, hogy mindig a legfrissebb információkat tartalmazó SEO-s tudásanyag birtokában vannak, és nem kell az interneten fellelhető számtalan információ közül kibogarászniuk az éppen aktuális Google igazságot.

Mi várható 2019-ben?

Egyet megígérhetünk. A követkető évben sem adjuk alább, és szeretnénk minden hónapban olyan értéket teremteni, ami közelebb viszi a webáruház tulajdonosokat céljaik eléréséhez.

Az év első nagy dobásaként arra vállalkoztunk, hogy Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényének, az Ecommerce Exponak a főtámogatói leszünk. Hogy mit jelent ez a gyakorlatban?

Nemcsak egy plusz előadói lehetőséget a rendezvényen, de például egy lesz egy saját termünk is, amit szeretnénk az ügyfeleink szolgálatába állítani.

Ezért mindenképp megéri ShopRenteres ügyfélként részt venni az Expon, mert számos meglepetést tartogatunk az érdeklődőknek, és egy nagy bejelentéssel is készülünk.

Az is biztosra vehető, hogy 2019-ben sem tervezünk kevesebb oktatást tartani. Sőt, szeretnénk még több tematikus szemináriumot megrendezni, mint például amilyen az értékesítési szemináriumunk volt Janata Krisztával.

És persze számos fejlesztési ötletünk is van, amelynek egy részét kívánságlistánkból emeltünk le a legtöbb szavazatot kapó ötlet közül.

Így bátran állíthatjuk, hogy izgalmas évnek nézünk elébe, de addig is szeretnénk Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet kívánni minden kedves olvasónak!

Jövőre még találkozunk…

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webáruház karbantartás az alapoktól
Hogyan tartsuk karban webáruházunkat?

A webáruház karbantartás az oldal működésének alapfeltétele. Egy rosszul karbantartott webáruház bizalmat, majd később ...Elolvasom

Close