Esettanulmány

[PÉNZTÁR ÖSSZEHASONLÍTÁS] Miben különbözik az új a régitől, és milyen eredményeket hozhat a váltás?

6 perc olvasási idő [PÉNZTÁR ÖSSZEHASONLÍTÁS] Miben különbözik az új a régitől, és milyen eredményeket hozhat a váltás?

[PÉNZTÁR ÖSSZEHASONLÍTÁS] Miben különbözik az új a régitől, és milyen eredményeket hozhat a váltás?

A ShopRenter pénztárfolyamata mindig is kiemelkedőnek számított, továbbá számos új funkcióval bővült az évek folyamán, amelyek még jobbá tették a működését.

Elérkezett azonban az idő, hogy a modern kor követelményeit figyelembe véve újragondoljuk áruházaink vásárlási folyamatát. Ennek keretében született meg a ShopRenter új pénztára, amely már minden áruházunkban bekapcsolható a Labor menüpontban.

Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogy mik jelentik a fő különbséget a régi és az új pénztár között:

Az új pénztár folyamat kevesebb lépésből áll

A régi pénztár 5 lépése helyett az új 4 lépésből áll. Ahogy a lenti képen látható, a régi nyitó oldala a “Bejelentkezés” oldal volt. Itt kellett eldöntenie a vásárlónak, hogy regisztrál vagy vendégként adja le a rendelését. Ezt a lépést kihagytuk az új folyamatból és a megmaradó lépéseket is a lehető legjobban leegyszerűsítettük.

Azoknál a boltoknál, ahol az új pénztár van bekapcsolva, a számokon ez meg is látszik, az új esetében átlagosan 20%-kal rövidebb idő alatt fejezik be a vásárlást a látogatók.

Régi pénztár:

ShopRenter régi pénztár - Pénztár oldal

Új pénztár:

ShopRenter új pénztár - Pénztár oldal

Az új pénztárban megkönnyítettük az űrlapok kitöltését

Az űrlap mezők kitöltése nem kellemes feladat, főleg okostelefonokon. Annak érdekében, hogy megkönnyítsük a vásárlók életét, csökkentettük az egy lépésen belül kitöltendő mezők számát, illetve jobban láthatóvá tettük ezeket a mezőket a mobiltelefonok kijelzőjén.

Az eredmény egy kellemesebb, használhatóbb felület lett, amellyel könnyebben boldogulnak a vevők.  

Az adatok megadása a régi pénztárban:

ShopRenter régi pénztár - Adatok

Az adatok megadása az új pénztárban:

ShopRenter új pénztár - Adatok

Az adatok megadása a régi pénztárban okostelefonon:

ShopRenter régi pénztár - Adatok mobil

Ugyanez az új pénztárban okostelefonon:

ShopRenter új pénztár - Adatok mobil

Egy másik megoldást is bevetettünk kitöltendő mezők számának csökkentése érdekében.

Míg a régi pénztárban minden esetben előre meg kell adnunk a szállítási címünket, addig az új pénztárban a vendég vásárlóknak már nem kell szállítási címet megadniuk csomagpontos vásárlás esetén, hiszen ők a csomagpont címén fogják átvenni a csomagjukat.

Az új pénztár azzal is segíti a vásárlót, hogy a számlázási cím űrlapot automatikusan kitölti a korábban megadott adatokkal. Ezáltal mind a csomagpontos, mind a futárszolgálatos rendelés esetén kevesebb mezőt kell kitöltenie a vevőnek.  

Futárszolgálatos rendelés esetén:

ShopRenter új pénztár - Szállítás

Csomagpontos rendelés esetén:

ShopRenter új pénztár - Csomagpont

Az új pénztár vezeti a látogató figyelmét

Az új folyamat tervezése közben figyeltünk arra, hogy minél kevesebb design elem terelje el a látogató figyelmét a vásárlás befejezéséről.

Míg a régi pénztárban végig látható marad a kategória menü, a fejléc és a lábléc, annak minden tartalmával együtt, addig az új pénztárból eltávolítottuk a navigációs elemeket, a kategória menüt, a bannereket és minden egyéb elemet, ami nem szolgálja a vásárlás befejezését, így növelve meg a pénztár betöltődési sebességét és konverzióját.

A régi pénztár láthatóan zsúfoltabb:

ShopRenter régi pénztár - Áttekintés

Az új felülete letisztultabb és áttekinthetőbb:

ShopRenter új pénztár - Áttekintés

Minél több a kilépési lehetőséget adunk vevőnek, annál nagyobb az esély arra, hogy elhagyja a pénztárunkat és soha nem tér vissza.

Az új pénztárfolyamatban minimálisra csökkentettük a kilépési pontok számát. A kilépési pontok közé tartozik az áruház hagyományos fejléce és lábléce, de ide tartoznak a termékoldalra mutató linkek is.

Az új pénztárban a vásárlás befejezése után regisztrálhatunk

Számos kutatás igazolja, hogy a regisztráció jelenti az egyik legnagyobb akadályt a vásárlási folyamatban.

Hogy minél egyszerűbbé és gördülékenyebbé tegyük a vásárlási folyamatot, a vevőnek nem kell előre eldöntenie, hogy elmenti-e az adatait és létrehozza-e a fiókját, elég csupán a köszönő oldalon megtennie ezt.

A régi pénztárban a legelső lépésben kellett dönteni a regisztrációról:

ShopRenter régi pénztár - Regisztráció

Az újban a köszönő oldalon regisztrálhatunk:

ShopRenter új pénztár - Regisztráció

Sok vásárló azért hagyja el a webáruházat, mert

  1. már elfelejtette, hogy milyen e-mail címmel regisztrált,
  2. elfelejtette a jelszavát és nem akar bajlódni a jelszó emlékeztetővel.

Nem beszélve azokról, akik már egyáltalán nem emlékeznek, hogy regisztráltak-e az adott áruházba.

Ez vezetett minket ahhoz, hogy megadjuk a lehetőséget a regisztrált vásárlóknak, hogy tiszta lappal indulhassanak és belépés nélkül is vásárolhassanak az áruházban.

Aki pedig hajlandó átesni a bejelentkezési procedúrán, továbbra is megteheti azt a pénztár legelső lépésében.

Az új pénztár segíti a vevőt

Felhasználóbarát hibaüzenetek

Akármennyire is egyszerű egy felület, a vásárlók időnként hibáznak. Amennyiben a látogató egy hibaüzenetet lát, a webáruháznak segítenie kell őt a hiba gyors és egyszerű javításában.

Az új pénztárban kiemeljük a hibás mezőket és rögtön a hiba mellett adunk visszajelzést a probléma jellegéről. A vevőnk így tudni fogja, hol és miben hibázott, így a hiba megoldása egyszerűbb lesz és kevesebb fejtöréssel jár.  

ShopRenter új pénztár - Hibaüzenet

A régi pénztárban a hibaüzenet nem a hibás mező mellett szerepelt, így a vevőknek gyakran csak többszöri próbálkozás után sikerült továbblépniük a pénztár következő lépésére.

Könnyebb navigáció, egyértelmű folyamatjelző sáv

Mivel az új pénztár egy többlépcsős folyamaton vezeti keresztül a látogatót, ezért egy folyamatjelző mutatja a vevőnek, hogy hol jár és hány lépést kell még megtennie a vásárlás befejezéséig.

Ez megszünteti a frusztrációt, amit a vásárlók akkor éreznek, amikor nem tudják, hol tartanak a vásárlási folyamatban.

ShopRenter folyamatjelző sáv

További segítségek

A folyamatjelző sávon és felhasználóbarát hibajelzéseken kívül egy sor további funkció is támogatja a vásárlót. A teljesség igénye nélkül kiemelünk párat:

  • A telefonszám mezőben automatikusan a megfelelő formátumra alakítjuk a bevitt telefonszámot.
  • Nem csak a hibákról adunk visszajelzést, a helyesen bevitt adatok esetén egy zöld pipa jelenik meg a beviteli mezőben.
  • A vevőnek nem kell az e-mail cím mezőbe kattintania ahhoz, hogy elkezdhesse az e-mail címe beírását az Adatok megadása oldalon, mivel automatikusan erre a mezőre fókuszálunk a pénztár megnyitásakor.  

Fókuszban a mobilos vásárlások

A webáruházaink nagy részében megfigyelhető az a tendencia, hogy egyre több a mobilról érkező látogató.

Bizonyos esetekben az összes látogatás több mint fele okostelefonról érkezik. Ekkora számokat nem lehet félvállról venni, ezért szem előtt tartva a jelent és a jövőt, az új pénztárat már mobilra optimalizálva készítettük el.

Odafigyeltünk arra, hogy minél egyszerűbb és áttekinthetőbb legyen a felület mobilkészülékeken, mindenhol nagy beviteli mezőket és nagy gombokat használtunk illetve, ahol lehet, automatikusan kitöltjük az adatokat, hogy a vevőnek ezt már ne kelljen még egyszer megtennie.

Gyakori panasz volt a régi pénztárunkkal kapcsolatban, hogy egy új lépés megnyitását követően a vevő összezavarodott, elvesztette a tájékozódási pontjait.

Az új esetében erre is figyeltünk, ezért minden új lépés megnyitása során az adott oldal tetejére görgetünk. A görgetés animációja segít abban, hogy a vevő értse mi történik a kijelzőn.  

ShopRenter pénztár folyamat - Mobil

Fontos a biztonság

Fontos, hogy a vevő biztonságban érezze magát a pénztárunkban, hiszen nem csak a személyes adatait adja meg a vásárlás során, hanem sok esetben a pénzét is ránk bízza.

Ezért SSL tanúsítványt használó webáruházainkban az új pénztár automatikusan kiegészül a biztonságos kapcsolat jelzéssel, amely a felhasználók biztonságérzetét erősíti.

ShopRenter új pénztár - Biztonsági jelzések

Eredmények

A mérések alapján egyértelmű változás figyelhető meg a felhasználók viselkedésében. Az új kosár és pénztár egyik sajátossága, hogy többen lépnek tovább a kosárból a pénztárba.

Jöjjenek végül a számok!

A kosár csatornaelhagyás a Reflexshop áruházban harmadával csökkent. Ezt azt jelenti, hogy ennyivel több látogató lépett tovább a kosárból a pénztárba. Az áruházban a vásárlási folyamat konverziója is növekedett. A kosárba érkező látogatók közül 13%-kal több fejezte be a vásárlási folyamatot és jutott el a köszönő oldalra.

A kosár csatornaelhagyás a SzerszamKell.hu áruházban is csökkent, mintegy 12%-kal. A vásárlási folyamat konverziója itt 6%-kal javult.

Hasonló eredményeket mértünk a Curver webáruházban is, ahol a kosárelhagyási ráta több mint 30%-kal csökkent, a vásárlási folyamat konverziója pedig 18%-kal javult.

Bízunk benne, hogy Ön is örömét fogja lelni a megújult pénztárfolyamatunkban, amelyet a ShopRenter admin felületen a Labor menüpontban kapcsolhat be.

Amennyiben Ön már az új funkciókat használja, akkor szívesen várjuk az azzal kapcsolatos visszajelzését hozzászólás formájában, illetve a kérdéseit, amelyeket igyekszünk mihamarabb megválaszolni!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Sikerek a 2018-as Év Honlapja versenyen
Sikerek a 2018-as Év Honlapja versenyen

Idén 17. alkalommal rendezték meg az online marketing-kommunikációs szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év ...Elolvasom

Close