A ShopRenter pénztárfolyamata mindig is kiemelkedőnek számított, továbbá számos új funkcióval bővült az évek folyamán, amelyek még jobbá tették a működését.
Elérkezett azonban az idő, hogy a modern kor követelményeit figyelembe véve újragondoljuk áruházaink vásárlási folyamatát. Ennek keretében született meg a ShopRenter új pénztára, amely már minden áruházunkban bekapcsolható a Labor menüpontban.
Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogy mik jelentik a fő különbséget a régi és az új pénztár között:
Az új pénztár folyamat kevesebb lépésből áll
A régi pénztár 5 lépése helyett az új 4 lépésből áll. Ahogy a lenti képen látható, a régi nyitó oldala a “Bejelentkezés” oldal volt. Itt kellett eldöntenie a vásárlónak, hogy regisztrál vagy vendégként adja le a rendelését. Ezt a lépést kihagytuk az új folyamatból és a megmaradó lépéseket is a lehető legjobban leegyszerűsítettük.
Azoknál a boltoknál, ahol az új pénztár van bekapcsolva, a számokon ez meg is látszik, az új esetében átlagosan 20%-kal rövidebb idő alatt fejezik be a vásárlást a látogatók.
Régi pénztár:
Új pénztár:
Az új pénztárban megkönnyítettük az űrlapok kitöltését
Az űrlap mezők kitöltése nem kellemes feladat, főleg okostelefonokon. Annak érdekében, hogy megkönnyítsük a vásárlók életét, csökkentettük az egy lépésen belül kitöltendő mezők számát, illetve jobban láthatóvá tettük ezeket a mezőket a mobiltelefonok kijelzőjén.
Az eredmény egy kellemesebb, használhatóbb felület lett, amellyel könnyebben boldogulnak a vevők.
Az adatok megadása a régi pénztárban:
Az adatok megadása az új pénztárban:
Az adatok megadása a régi pénztárban okostelefonon:
Ugyanez az új pénztárban okostelefonon:
Egy másik megoldást is bevetettünk kitöltendő mezők számának csökkentése érdekében.
Míg a régi pénztárban minden esetben előre meg kell adnunk a szállítási címünket, addig az új pénztárban a vendég vásárlóknak már nem kell szállítási címet megadniuk csomagpontos vásárlás esetén, hiszen ők a csomagpont címén fogják átvenni a csomagjukat.
Az új pénztár azzal is segíti a vásárlót, hogy a számlázási cím űrlapot automatikusan kitölti a korábban megadott adatokkal. Ezáltal mind a csomagpontos, mind a futárszolgálatos rendelés esetén kevesebb mezőt kell kitöltenie a vevőnek.
Futárszolgálatos rendelés esetén:
Csomagpontos rendelés esetén:
Az új pénztár vezeti a látogató figyelmét
Az új folyamat tervezése közben figyeltünk arra, hogy minél kevesebb design elem terelje el a látogató figyelmét a vásárlás befejezéséről.
Míg a régi pénztárban végig látható marad a kategória menü, a fejléc és a lábléc, annak minden tartalmával együtt, addig az új pénztárból eltávolítottuk a navigációs elemeket, a kategória menüt, a bannereket és minden egyéb elemet, ami nem szolgálja a vásárlás befejezését, így növelve meg a pénztár betöltődési sebességét és konverzióját.
A régi pénztár láthatóan zsúfoltabb:
Az új felülete letisztultabb és áttekinthetőbb:
Minél több a kilépési lehetőséget adunk vevőnek, annál nagyobb az esély arra, hogy elhagyja a pénztárunkat és soha nem tér vissza.
Az új pénztárfolyamatban minimálisra csökkentettük a kilépési pontok számát. A kilépési pontok közé tartozik az áruház hagyományos fejléce és lábléce, de ide tartoznak a termékoldalra mutató linkek is.
Az új pénztárban a vásárlás befejezése után regisztrálhatunk
Számos kutatás igazolja, hogy a regisztráció jelenti az egyik legnagyobb akadályt a vásárlási folyamatban.
Hogy minél egyszerűbbé és gördülékenyebbé tegyük a vásárlási folyamatot, a vevőnek nem kell előre eldöntenie, hogy elmenti-e az adatait és létrehozza-e a fiókját, elég csupán a köszönő oldalon megtennie ezt.
A régi pénztárban a legelső lépésben kellett dönteni a regisztrációról:
Az újban a köszönő oldalon regisztrálhatunk:
Sok vásárló azért hagyja el a webáruházat, mert
- már elfelejtette, hogy milyen e-mail címmel regisztrált,
- elfelejtette a jelszavát és nem akar bajlódni a jelszó emlékeztetővel.
Nem beszélve azokról, akik már egyáltalán nem emlékeznek, hogy regisztráltak-e az adott áruházba.
Ez vezetett minket ahhoz, hogy megadjuk a lehetőséget a regisztrált vásárlóknak, hogy tiszta lappal indulhassanak és belépés nélkül is vásárolhassanak az áruházban.
Aki pedig hajlandó átesni a bejelentkezési procedúrán, továbbra is megteheti azt a pénztár legelső lépésében.
Az új pénztár segíti a vevőt
Felhasználóbarát hibaüzenetek
Akármennyire is egyszerű egy felület, a vásárlók időnként hibáznak. Amennyiben a látogató egy hibaüzenetet lát, a webáruháznak segítenie kell őt a hiba gyors és egyszerű javításában.
Az új pénztárban kiemeljük a hibás mezőket és rögtön a hiba mellett adunk visszajelzést a probléma jellegéről. A vevőnk így tudni fogja, hol és miben hibázott, így a hiba megoldása egyszerűbb lesz és kevesebb fejtöréssel jár.
A régi pénztárban a hibaüzenet nem a hibás mező mellett szerepelt, így a vevőknek gyakran csak többszöri próbálkozás után sikerült továbblépniük a pénztár következő lépésére.
Mivel az új pénztár egy többlépcsős folyamaton vezeti keresztül a látogatót, ezért egy folyamatjelző mutatja a vevőnek, hogy hol jár és hány lépést kell még megtennie a vásárlás befejezéséig.
Ez megszünteti a frusztrációt, amit a vásárlók akkor éreznek, amikor nem tudják, hol tartanak a vásárlási folyamatban.
További segítségek
A folyamatjelző sávon és felhasználóbarát hibajelzéseken kívül egy sor további funkció is támogatja a vásárlót. A teljesség igénye nélkül kiemelünk párat:
- A telefonszám mezőben automatikusan a megfelelő formátumra alakítjuk a bevitt telefonszámot.
- Nem csak a hibákról adunk visszajelzést, a helyesen bevitt adatok esetén egy zöld pipa jelenik meg a beviteli mezőben.
- A vevőnek nem kell az e-mail cím mezőbe kattintania ahhoz, hogy elkezdhesse az e-mail címe beírását az Adatok megadása oldalon, mivel automatikusan erre a mezőre fókuszálunk a pénztár megnyitásakor.
Fókuszban a mobilos vásárlások
A webáruházaink nagy részében megfigyelhető az a tendencia, hogy egyre több a mobilról érkező látogató.
Bizonyos esetekben az összes látogatás több mint fele okostelefonról érkezik. Ekkora számokat nem lehet félvállról venni, ezért szem előtt tartva a jelent és a jövőt, az új pénztárat már mobilra optimalizálva készítettük el.
Odafigyeltünk arra, hogy minél egyszerűbb és áttekinthetőbb legyen a felület mobilkészülékeken, mindenhol nagy beviteli mezőket és nagy gombokat használtunk illetve, ahol lehet, automatikusan kitöltjük az adatokat, hogy a vevőnek ezt már ne kelljen még egyszer megtennie.
Gyakori panasz volt a régi pénztárunkkal kapcsolatban, hogy egy új lépés megnyitását követően a vevő összezavarodott, elvesztette a tájékozódási pontjait.
Az új esetében erre is figyeltünk, ezért minden új lépés megnyitása során az adott oldal tetejére görgetünk. A görgetés animációja segít abban, hogy a vevő értse mi történik a kijelzőn.
Fontos a biztonság
Fontos, hogy a vevő biztonságban érezze magát a pénztárunkban, hiszen nem csak a személyes adatait adja meg a vásárlás során, hanem sok esetben a pénzét is ránk bízza.
Ezért SSL tanúsítványt használó webáruházainkban az új pénztár automatikusan kiegészül a biztonságos kapcsolat jelzéssel, amely a felhasználók biztonságérzetét erősíti.
Eredmények
A mérések alapján egyértelmű változás figyelhető meg a felhasználók viselkedésében. Az új kosár és pénztár egyik sajátossága, hogy többen lépnek tovább a kosárból a pénztárba.
Jöjjenek végül a számok!
A kosár csatornaelhagyás a Reflexshop áruházban harmadával csökkent. Ezt azt jelenti, hogy ennyivel több látogató lépett tovább a kosárból a pénztárba. Az áruházban a vásárlási folyamat konverziója is növekedett. A kosárba érkező látogatók közül 13%-kal több fejezte be a vásárlási folyamatot és jutott el a köszönő oldalra.
A kosár csatornaelhagyás a SzerszamKell.hu áruházban is csökkent, mintegy 12%-kal. A vásárlási folyamat konverziója itt 6%-kal javult.
Hasonló eredményeket mértünk a Curver webáruházban is, ahol a kosárelhagyási ráta több mint 30%-kal csökkent, a vásárlási folyamat konverziója pedig 18%-kal javult.
Bízunk benne, hogy Ön is örömét fogja lelni a megújult pénztárfolyamatunkban, amelyet a ShopRenter admin felületen a Labor menüpontban kapcsolhat be.
Amennyiben Ön már az új funkciókat használja, akkor szívesen várjuk az azzal kapcsolatos visszajelzését hozzászólás formájában, illetve a kérdéseit, amelyeket igyekszünk mihamarabb megválaszolni!