Webáruház indítás Webshop üzemeltetés

Mire van szükséged az e-kereskedelemben? (összehasonlítás)

8 perc olvasási idő e-kereskedelmi összehasonlítás

Az online kereskedelem népszerűsége az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett. A GKI kutatása szerint átlagosan 16%-kal bővült itthon az online kiskereskedelmi forgalom.

Ennek több oka is van:

  • Egyre több szolgáltató jelenik meg a piacon, egyre jobb ajánlatokat biztosítva
  • Az e-kereskedelem az egyik legkényelmesebb és legjövedelmezőbb vállalkozás ötlet
  • Nem csak a kínálat, de a kereslet is folyamatosan növekszik
  • Egyre többet vásárolunk webshopokból, és egyre nagyobb a választék is.

A piac emiatt egyre kompetitívebbé válik, ami alapvetően a profit csökkenését eredményezné egy olyan szabad piacon, mint az e-kereskedelem.

Ám mivel egyre több e-kereskedelmi megoldás válik elérhetővé, így azok a cégek, amelyek a legkorszerűbb, legújabb megoldásokat használják, lényeges előnyre tesznek szert a konkurenciához képest.

Ebben a cikkben azt mutatjuk meg, hogy melyek azok az technológiai területek, ahol komoly versenyelőny érhető el azáltal, hogy a legjobb megoldás mellett tesszük le a voksunkat.

Íme, a nagy e-kereskedelmi összehasonlítás!

E-kereskedelmi összehasonlítás

internetes kereskedelem

Ahhoz, hogy egy webáruházat sikeressé tegyünk, több mindenre lesz szükségünk a webshopon kívül is.

Az összehasonlítás ezekben a témákban fog utat mutatni:

  • Webshop motorok
  • Domain + tárhely
  • Futárcégek
  • Fizetési módok
  • Számlázók
  • ERP rendszerek
  • CRM

Természetesen léteznek más megoldások is – mint például a raktározás és logisztika, és az ezekre megoldást kínáló fulfillment vagy dropshipping megoldások – ám ezek már olyan réspiacok, amelyekre egy induló vagy növekvő webáruháznak nem feltétlenül van szüksége, hacsak nem alapból egy dropshipping áruházat indít valaki saját termék nélkül.

Nézzük meg, hogy melyek a jelenlegi legjobb e-kereskedelmi megoldások, és miben rejlik az előnyük?

1. Webshop motor

webshop motor

Ahhoz, hogy webáruházat indítsunk, először is szükség lesz magára az online boltra.

Ma már számtalan lehetőségünk van arra, hogy létrehozzuk az online webáruházunkat, hiszen léteznek:

  • Ingyenes piacterek, amelyeket bár nem birtoklunk, mégis értékesíthetünk rajtuk keresztül
  • Egyedi fejlesztésű webáruházak, amelyeket teljes egészében mi építünk fel a nulláról, ám emiatt nagyon drága mind az elkészítése, mind pedig az üzemeltetése
  • Nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformok, amelyeket bár mi birtoklunk, de használatukhoz technikai tudásra lesz szükség
  • Bérelhető webshopok, amelyek egy adott havi díjért cserébe mindenfajta technikai tudás nélkül biztosítanak számunkra webáruházat

Kinek melyiket érdemes választania? A Shoprenter webshop motorokról szóló a cikkében és a Webshop Experts hasonló cikkében ezekről bővebb információkat lehet találni.

Szeretnél átfogó képet kapni az online értékesítésről? Töltsd le az ingyenes E-kereskedelem a gyakorlatban c. útmutatónkat!

E-kereskedelem a gyakorlatban - Hogyan értékesíts online?

Az ideális webshop motor kiválasztásához elöljáróban érdemes annyit megemlíteni, hogy aki komolyan gondolja az e-kereskedelmet, annak az ingyenes piacterek – és a legtöbb esetben az egyedi fejlesztésű webáruházak – nem opció. Míg előbbi túlságosan megköti a kezet (lehetetlen márkát építeni, csupán használt termékek értékesítésére szolgáltat jó megoldást), addig utóbbi túlságosan drága ahhoz, hogy egyből fejest ugorjunk a mély vízbe.

A nyílt forráskódú platformok és a bérelhető webshopok között pedig aszerint érdemes választani, hogy mennyi időt szeretnénk az üzemeltetéssel tölteni, hiszen míg a bérlés egy alacsony havidíjért cserébe leveszi ezt a terhet a vállunkról, addig előbbi bár nagyobb szabadságot kínál, de cserébe rengeteg időt és energiát emészt fel, ráadásul még az ára sem lesz olcsóbb.

A kérdés tehát nem egyszerű, ezért érdemes több nézőpontból is megvizsgálni, és független véleményeket is elolvasni a webshop motor témában.

Amennyiben pedig valamelyik megoldás szimpatikussá válik, érdemes rákeresni, hogy kik a legnagyobb piaci szereplők, és miben jobbak, mint a konkurencia.

A webshop bérlés témakörében például érdemes lehet elolvasni egy részletes elemzést a két legnagyobb bérelhető webáruházról:

https://thepitch.hu/shoprenter-vs-unas/

2. Domain és tárhely

kereskedelem

Ahhoz, hogy elindíthassuk a webáruházunkat, szükségünk lesz egy domainre (ez a weboldal címe, például: https://www.shoprenter.hu/) illetve egy tárhelyre, ahova a weboldal tartalmát fel tudjuk tölteni.

A kettő közül a domain lesz az olcsóbb, hiszen ma már 1-2 ezer forintért megszerezhető egy domain, és ennyibe kerül az éves fenntartása, megújítása is. Itt csupán arra érdemes figyelni, hogy olyan URL végződést válasszunk, ahol hosszú távon működni szeretnénk (Magyarországon például .hu-val érdemes futni, míg ha nemzetközi terjeszkedés a cél, akkor inkább a .com lesz a jobb megoldás).

A tárhely már egy jóval bonyolultabb kérdés, hiszen a weboldal sebessége az egyik legfontosabb tényező egy webshop esetében – néhány másodperc késlekedés komoly konverzió romlást eredményezhet, tehát ez esetben szó szerint is igazzá válik, hogy “az idő pénz”.

Sok szolgáltató közül választhatunk. Legtöbbjük nemcsak domaint, hanem tárhelyet is szolgáltat. Javaslataink:

  • Domain.hu: mikor csak domainre van szükségünk.
  • Mediacenter.hu: a kezdetektől megbízható partnere a Shoprenternek.
  • Rackhost.hu: egyszerű kezelőfelület.

Az 1. Pontban meghatározott webshop motor nagyban befolyásolja majd a tárhely kiválasztást, hiszen például, ha webáruház bérléssel indulunk neki az e-kereskedelemben, akkor a tárhely választás problémáját leveszik a vállunkról (például a Shoprenter webáruházak saját tárhellyel rendelkeznek, amit maga a Shoprenter szolgáltat a gyors, kiegyensúlyozott működés érdekében).

Egy kezdő webshop tulajdonosnak azt ajánljuk, hogy elsőként ismerkedjen meg az e-kereskedelem alapfogalmaival – ezután már jóval könnyebb lesz átlátni, hogy az egyes elemek (pl.: tárhely) miként befolyásolják a webáruház teljes működését és többi elemét.

Az e-kereskedelmi alapfogalmak itt érhetők el:

https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/360024649913-Fogalomt%C3%A1r

3. Kézbesítés

futárszolgálatok összehasonlítása

A kiszállítási költség hihetetlenül fontos faktor a vásárlói döntésben.

Ezáltal nem csak a webshop tulajdonosának, hanem maguknak a vásárlóknak is rendkívül fontos, hogy a vállalkozás a legjobb, leggyorsabb és legolcsóbb kézbesítési megoldást biztosítsa.

A legelterjedtebb megoldások:

  • Házhoz szállítás futárral
  • Csomagpont
  • Csomagautomata
  • Saját átadó pont
  • Házhoz szállítás a kereskedő által

Minél több kézbesítési megoldás érhető el egy webáruházban, annál többen fognak vásárolni.

A jó hír pedig az, hogy a legnagyobb belföldi logisztikai szolgáltatók ma már több megoldást is kínálnak – a futárszolgálat mellett ugyanis egyre többnek van csomagautomatája, illetve egyre többen üzemeltetnek ma már saját csomagpont-hálózatot is.

A kézbesítések döntő többségét azonban a házhoz szállítás adja, ezáltal itt nagyon sokat számít, hogy a futárcég milyen egységáron szállítja ki a termékeinket.

Arról, hogy milyen fizetési és szállítási megoldás létezik, itt érdemes tájékozódni:

https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/215106558-Fizet%C3%A9si-%C3%A9s-sz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1si-m%C3%B3dok

A futárszolgálatok árainak összehasonlítása pedig itt található:

https://www.shoprenter.hu/blog/futarszolgalat-arak-osszehasonlitasa

Javaslataink:

  • GLS: az egyik legmegbízhatóbb szolgáltatónak tartják a hazai e-kereskedők.
  • MPL: ki ne ismerné a Magyar Posta futárszolgálatát, évről évre fejlődik a szolgáltatás, és a webshop rendszerekkel való összeköttetés minősége is sokat fejlődött az utóbbi években.
  • Foxpost: a csomagautomata szolgáltatók közül a legismertebb, legmegbízhatóbb.
  • Packeta: jó választás, ha webshopunk nemcsak itthon, de a környező országokban is értékesít. Egy napos szállítási határidővel dolgozik. Nagyobb súlyú termékeknél jó árakat biztosít.
  • Fürgefutár: induló webshopoknak ajánlott, mert a futárszolgálatoknál nem feltétlenül lesz elegendő a kezdeti csomagmennyiségünk ahhoz, hogy jó árat kapjunk.

Ha nemcsak a szállítást, de egyéb rendelés teljesítéshez kötődő szolgáltatást is ki szeretnénk szervezni, akkor jönnek képbe egy fulfillment szolgáltató.

Kicsiknek és nagyoknak egyaránt jó megoldást biztosít a raktározásra, logisztikára, sőt akár a számlázásra is. Nincs szükségünk raktárra, és a futárszolgálattal sem nekünk kell felvenni a kapcsolatot. A teljes rendelés lebonyolítását, onnantól, hogy a vevő megrendeli a csomagot, odáig, hogy kézhez is kapja, a fulfillment szolgáltató végzi. Nagyban megkönnyíti vállalkozói életünket, hogy nem kell az adminisztrációval foglalkoznunk.

Javaslataink:

  • Complexpress
  • Webshippy
  • iLogistic

4. Fizetési módok

Ahhoz, hogy a webáruházban vásárolni lehessen, fizetési megoldásokra van szükség.

Ahogy a kézbesítésnél, úgy itt is több megoldás létezik:

  • Online bankkártyás fizetés
  • Előre utalás
  • Utánvét
  • Áruhitel

Ahogy a webshopok egyre megszokottabbá válnak, úgy az online bankkártyás fizetés is egyre népszerűbbé válik, hiszen míg 10 éve még majdnem mindenki utánvéttel szeretett volna fizetni, ma már nem ez a trend – sőt, egyes webáruházakban felárat számolnak fel az utánvétre, így motiválva a vásárlókat az online bankkártyás fizetésre.

Amint azt már a kézbesítési megoldásoknál is láthattuk, itt is több szolgáltató érhető el, amelyek más-más előnyt és árat kínálnak a webshop tulajdonosoknak.

Ahhoz, hogy a legjobb megoldást válasszuk, több faktort is figyelembe kell vennünk (pl.: tranzakciós díj, a fizetési szolgáltatóba vetett bizalom a vásárlók részéről, stb.).

Közvetlen banki szolgáltatók esetén magas tranzakciós díjjal kell számolnunk, ilyen az OTP, a CIB, az Unicredit vagy a K&H megoldása. Banktól függően a megrendelés összegének körülbelül 3-4%-ával számolhatunk tranzakciós díjként.

online kereskedelem

A fizetési megoldásokról itt található még több információ:

https://www.shoprenter.hu/blog/online-fizetesi-modok-magyarorszagon

Javaslataink:

  • Simplepay: 1,5-3% a tranzakciós díj, plusz egy egyszeri bevezetési díj (20 000 Ft).
  • Barion: legalacsony tranzakciós díj a piacon, 1% körül.
  • Paypal: ha nemzetközi vizekre evezünk, akkor javasolt, mivel minden devizát tud kezelni, viszont magasak a költségei.

5. Számlázó és készletkezelő rendszer (ERP)

számlázó és ERP rendszer

A hatékony webáruházak mindegyikéről elmondható, hogy több szoftvert is használnak. Ezek közé tartoznak a számlázó és készletkezelő rendszerek, amelyeknek az a dolga, hogy automatizálják a webshop működését.

Fontos tudni, hogy számlát kiállítani minden vállalkozás számára kötelező!

A webshopok legtöbb problémáját pedig nagyon sokszor a rosszul dokumentált és adminisztrált készletek okozzák.

Az ERP-k használata pontosan ezért olyan fontos:

  • Jelentősen felgyorsítja az információáramlást
  • Sokkal egyszerűbbé, gördülékenyebbé és hatékonyabbá teszi a webshop belső folyamatait
  • Hihetetlenül megkönnyíti az adminisztrációt

Sok esetben pedig az ERP szoftver magában foglalja a számlázót is.

De vajon mi alapján válasszuk ki a legjobb számlázó és ERP rendszert? Itt mutatjuk meg:

https://www.shoprenter.hu/blog/legjobb-szamlazo-es-erp-rendszerek

Javaslataink számlázóra:

  • Billingo: ügyfélkapcsolat és támogatás terén a legerősebb.
  • Számlázz.hu: akadémiájuk segít eligazodni a kérdésekben.

Javaslataink ERP rendszerre:

  • Okos-ügyvitel: ár-érték arányban nagyon jó szolgáltatást biztosít. Mindent magába foglal, ami egy vállalkozáshoz szükséges: számlázó, készletnyilvántartó, pénztár és CRM. Egy bizonyos szintig ingyenes.
  • Revolution: kifejezetten KKV-k számára ajánlott, de több szintes megoldásuk van. Ez azért előnyös, mert míg egy egyéni vállalkozónak vagy egy mikrovállalatnak általában csak számlázóra van szüksége, addig egy kis- és középvállalatnak idővel szüksége lesz egy komplett vállalatirányítási rendszerre. Így a cégünk fejlődését le tudja követni a szoftver.

Nagyvállalatok számára már komolyabb ERP rendszer szükséges olyan képességekkel, mint a több webshop kezelés, több raktár- és készletnyilvántartás, fizikai üzletekkel való szinkron, vonalkód olvasó rendszer. Ilyen megoldás például a SAP vagy a sERPa.

6. CRM

ügyfélkapcsolati rendszer

A webshop növekedéséhez elengedhetetlen, hogy a vásárlóit magához kösse, így azok újra és újra vásároljanak a webshopon keresztül.

Ez marketing szempontból is hihetetlenül fontos, hiszen jóval könnyebb és olcsóbb megtartani a már meglévő ügyfeleket, mint újakat szerezni.

Ennek céljából jöttek létre a CRM rendszerek, vagyis az ügyfelek kezelésre használható szoftverek.

Segítségükkel megerősíthetjük a vásárlóink lojalitását, megemelhetjük az átlagos kosárértéket, és maximalizálhatjuk az ügyfélértéket vagyis a Customer Lifetime Value-t.

A működése abban áll, hogy megkülönbözteti az egyedi vásárlóinkat egymástól, ezáltal megkönnyíti az információszerzést és az így megszerzett fontos adatokat vevőmegtartó és vevővisszahozó kampányokhoz használhatjuk.

Amennyiben a webshop nagy számú ügyfélnek értékesít, a CRM rendszer használata jelentős versenyelőnyt adhat.

De vajon hogyan érjük el vele, hogy új vevőink 10 000 Ft helyett 100 000 Ft-ot költsenek el nálunk egy év alatt?

Ebben a cikkben ezt is megmutatjuk:

https://www.shoprenter.hu/blog/minicrm

Összefoglalás

Ahhoz, hogy az e-kereskedelemben az iparágunk piacvezetőjévé váljunk, tisztában kell lennünk a különböző szoftverek és megoldások működésével.

Aki tudja, hogy melyik a legjobb, legfejlettebb, legolcsóbb webáruház megoldás, az sokkal nagyobb profitot tud realizálni a termékein, amit visszaforgathat a webshop működésébe, így még tovább növelve a versenyelőnyét.

Ahhoz, hogy ezeket kiderítsük, ma már nincs szükség arra, hogy mindent mi magunk próbáljunk ki – csupán információra. Tudnunk kell, hogy hol keressük.

A Shoprenter blogon minden információ megtalálható, ami ahhoz kell, hogy webshopunk a piacunk vezető online boltjává váljon, majd meg is tartsa a versenyelőnyét.

A blogon minden megtalálható, A-tól Z-ig, kezdőtől profi szintig, megfelelően kategorizálva:

  • Alkalmazások
  • Bevételnövelés
  • Design
  • Email marketing
  • Esettanulmány
  • Jog
  • Konverzióoptimalizálás
  • PPC
  • SEO
  • Tartalommarketing
  • Trendek
  • Webáruház indítás
  • Webáruház menedzselés

Amennyiben pedig úgy érezzük, hogy eleget tudunk már, és eljött a megfelelő pillanat a gyakorlati kivitelezésre is, a Shoprenter 14 napig teljesen ingyen próbálható ki.

Ingyen webshop indítás

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni. Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Tippek webshop blogcikk témához
6+1 tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez

Ha SEO, akkor blogolás, ha pedig blogolás, akkor SEO. Ez a két terület olyannyira ...Elolvasom

Close