Webshop üzemeltetés

Futárszolgálat árak összehasonlítása és értékelése

6 perc olvasási idő Futárszolgálat árak összehasonlítása

Amikor az e-kereskedelemről van szó, az egyik legfontosabb tényezőként kétségtelenül a futárszolgálatokat érdemes megemlíteni.

A termékek árának jelentős részét ugyanis a csomagküldés árai teszik ki.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy minél jobb ajánlatot tudjon szerezni az induló webáruház a futárszolgálatoktól, hiszen minél drágább a szállítási díj, annál kevesebb profit marad a termékeken.

Ebben a cikkben elvégezzük a futárszolgálat árak összehasonlítását, és meghatározzuk a konklúziót, miszerint egy új webáruház melyik opcióval tud a legjobban járni hosszú távon?

A futárszolgálat árak összehasonlítása az alábbi tematika szerint történik:

  • Melyek a legnagyobb szereplők a piacon?
  • Mi különbözteti meg őket egymástól?
  • Az árösszehasonlítás alapján melyikkel érdemes elindulni?

Íme, Magyarország legjobb csomagszállító cégei — a szolgáltatások és az árak összehasonlítása alapján!

Futárszolgálat árak összehasonlítása

csomagküldés árak összehasonlítása
Forrás

Első lépésként érdemes tisztázni, hogy melyek a magyar piac legnagyobb szereplői.

Amennyiben kimondottan a futárkodással foglalkozó vállalatokat vizsgáljuk, a futárszolgálatok listája a következő:

Egyes összehasonlító anyagok a Gepárdot is ebbe a listába sorolják, illetve a DHL-t is érdemes megemlíteni.

Bár cikkünkben most kimondottan a csomagszállító cégek összehasonlításával foglalkozunk, ezekhez még érdemes minden webshop tulajdonosnak hozzávenni a különböző csomagpont és csomagautomatával rendelkező cégeket is.

Ebben a kategóriában a top 4-es “futárlista” a következő:

Minél több kézbesítési móddal rendelkezik egy webshop, annál elégedettebbek lesznek az ügyfelei. 

A legfontosabb azonban kétségtelenül a házhozszállítás, ami a rendelések csaknem kétharmadát adja, szemben például a csomagpontos átvétellel, ami körülbelül 10-15%-át teszi ki az online vásárlásoknak.

Vizsgáljuk meg a csomagküldő cégeket egyesével, majd együtt is – tehát a futárszolgálatok összehasonlítása után térjünk át a csomagküldés árak összehasonlítására.

1. GLS

A jelenlegi piacvezető futárszolgálat, székhelye alapvetően Hollandiában található, de már 40 országban működik, többek között az e-kereskedelem centrumában, az USA-ban is.

A cég legfontosabb előnye a hibamentesség, tehát a szolgáltatás minősége. Míg régen átlagosnak számított a termékek törése, eltűnése, a téves számlázás vagy a késés, ma már olyannyira lecsökkent ezeknek az eseteknek a száma, hogy gyakorlatilag hihetetlennek tűnik, ha ilyen történik.

Hátrányaként – a minőséghez való ragaszkodása miatt – az árát szokták felhozni a webshop tulajdonosok, ugyanis a GLS nem tartozik az olcsó futár cégek közé.

Ráadásul mindenki számára egyedi árat kalkulálnak, ezért lehetetlen előre megmondani, hogy cégünk milyen árazással tud együttműködni velük. 

Az árazás több tényezőtől is függ:

  • Havi átlagos rendelési szám
  • Termékek mérete
  • Termékek súlya
  • Termékek törékenysége
  • Az eladásaink szezonalitása

A GLS kétségtelenül az egyik legjobb és legmegbízhatóbb vállalat – ez azonban magas árcímkével jár.

2. MPL

Az MPL a Magyar Posta leányvállalata, amelynek bár elég rossz a közmegítélése, mégis sokáig piacvezetőként ténykedett a magyar csomagküldő cégek között – míg a GLS meg nem előzte.

A méretét remekül szemlélteti, hogy több ezres gépjármű flottával rendelkezik.

A legnagyobb előnyét is a hatalmas mérete adja, hiszen az ország egész területén működő Magyar Posta hálózat a cég rendelkezésére áll, amely abban az esetben tud különösen nagy segítséget nyújtani, amikor a vásárló valamilyen oknál fogva nem veszi át a csomagját – ekkor ugyanis bármikor átveheti a legközelebbi postán. 

Emellett fontos kiemelni azt a tényt is, hogy általánosságban véve olcsóbb árakkal operál, mint a GLS.

Hátrányként a már korábban említett megbízhatatlanságot lehet felhozni. Fontos azonban megemlíteni, hogy az MPL rengeteget fejlődött az utóbbi időben, ezért ha valaki régen próbálta, vagy csak hallomásból ismeri, érdemes lehet még egy próbát tennie velük.

Az MPL egyike a Shoprenter kiemelt partereinek, melynek köszönhetően Shoprenteres webáruházadból

  • több, mint 3000 átadópontból álló hálózatra juttathatod el rendeléseidet,
  • díjmentes vásárlói email és SMS értesítéseket küldhetsz
  • valamint az akár aznapi szállítás lehetőségével is élhetsz Budapest területén.

Kérj tőlük egyedi ajánlatot!

3. Express One

Az Express One név sokaknak új lehet, pedig már évtizedek óta a magyar piac egyik legfontosabb futár cége. A jelenség hátterében egy rebranding áll, hiszen valójában a Trans-o-flex cégről van szó.

Hatalmas előnyük, hogy nagyszámú csomag esetén rendkívül kedvező áron vállalják a szállítást, célszerű tehát olyan webshopoknak igénybe venniük az Express One-t, akik nehéz vagy nagyszámú terméket értékesítenek.

Ez a pozícionálás jelenti talán a legnagyobb hátrányukat is, hiszen a kisebb darabszámot értékesítő, kezdő webshopoknak nem a legkézenfekvőbb választás. A hátrányokhoz érdemes sorolni az ügyfélszolgálatukat is, hiszen sok panaszról hallani – lassú, körülményes az ügyintézés és a support, ami a drága termékeknél (pl.: elektronika), sérüléseknél és késéseknél igen nagy problémát jelenthet.

4. DPD

A DPD szintén egy nemzetközi szereplő, amely körülbelül ugyanannyi országban van már jelen, mint a GLS, alapvetően német vállalat. 

Legnagyobb előnyeként talán az egynapos kiszállítás emelhető ki, hiszen a DPD az összes futárszolgálat közül a leggyorsabbnak tekinthető, ráadásul ez a cég dolgozik a legkisebb időkapuval (az időtartam, amikor a futár megérkezhet a csomaggal). Az időkapujuk mindössze 60 perc, így bárki könnyen kiszámíthatja, hogy mikor kell otthon lennie a csomag átvételéhez, így sokkal kényelmesebben tud tervezni az idejével.

Azoknak az e-kereskedelmi szereplőknek, amelyeknek a célközönsége elfoglalt emberekből áll, talán nincs jobb választás a DPD-nél.

Sajnos a hátrányukat is ez a szolgáltatás jelenti, ugyanis nem mindig sikerül betartaniuk az ígéretüket, és a csomagszállítás késik. Ez különösen nagy problémát jelenthet, ha valóban elfoglalt emberekről van szó, akik nehezen tudnak időt felszabadítani a csomag átvételéhez, mert folyamatosan úton vannak.

Fontos azonban megemlíteni, hogy az utánvétes szolgáltatásuk árazása is rendkívül kedvező, így amennyiben a célközönség ezt az átvételi módot preferálja (pl.: idősek), célszerű lehet ezt a futárcéget választani.

5. Sprinter

A Sprinter egy teljes egészében magyar vállalat, több évtizedes múlttal rendelkezik. 

Érdemes tudni, hogy a Sprinter anyavállalatához tartozik a Pick Pack Pont is – hazánk legnépszerűbb csomagátvételi szolgáltatása.

Rendkívül kedvező árazással rendelkeznek azok számára, akik kis mennyiségben értékesítenek (pl.: kezdő webshop tulajdonosok), a kezdőket célozva pedig árazásuk és működésük is rendkívül transzparens, egyszerű és átlátható.

Azoknak is érdemes lehet elgondolkodni a Sprinter-ben, akik törékeny, értékes áruk eladásával foglalkoznak, hiszen a Sprinter azon kevés futárszolgálat közé tartozik, akik kiemelten nagy figyelmet fordítanak a termékek épségére.

Hátrányukat leginkább az jelenti, hogy a folyamatosan növekvő, egyre több terméket eladó webshopok számára nem nyújtanak jelentős árengedményt, ezáltal egy idő után a webshop tulajdonosoknak esedékessé válik a váltás, és egy olyan futárszolgálatot kell választaniuk, ami nagy számú termék esetén már jóval olcsóbban tudja célba juttatni a rendelést.

Csomagküldés árak összehasonlítása

futárszolgálatok listája
Forrás

A futárszolgálatok összehasonlítása már magában foglalta az árazást is, hiszen sok cég esetében ez jelenti a legnagyobb versenyelőnyt – vagy éppen a legnagyobb hátrányt.

Érdemes azonban összegezni, hogy kinek melyik szolgáltatást érdemes választania!

Kezdőknek:

A kisebb mennyiségű csomagot feladó cégeknek kétségtelenül a Sprinter lehet a legjobb választás – kezdőbarát árazás, átláthatóság és egyszerű működés.

Áraik itt találhatók meg.

Már működő webáruházaknak:

Amennyiben a webshop már komoly szereplőnek számít a piacon, érdemes lehet versenyelőnyt kovácsolni a kiszállításból, amelynek a három legkönnyebb módja: 1) alacsonyabb ár, 2) gyorsabb vagy 3) biztonságosabb kiszállítás.

A gyors kiszállítást kétségtelenül a DPD szolgáltatja, az alacsonyabb ár pedig talán az MPL-re jellemző a leginkább. A minőségi szolgáltatásért pedig vagy a GLS-sel, vagy a Sprinterrel érdemes leszerződni.

Az MPL árai itt találhatók meg.

A DPD-től itt, a GLS-től itt kérhető árajánlat.

Sok megrendeléssel rendelkezőknek:

Ebben a kategóriában kétségtelenül az Express One számít a legjobbnak, ugyanis rendkívül alacsony árakon képesek nagyszámú vagy súlyú terméket kiszállítani.

Az Express One díjkalkulátora itt található meg.

Kis számú terméket szállítóknak:

Ebben a kategóriában a Sprinter és az MPL számít a legjobbnak, alacsony belépőáraiknak köszönhetően.

Összefoglalás

A futárlista adatokból világosan kirajzolódik, hogy melyek azok a futárszolgálatok, amelyeknek az ára vagy a minősége a leginkább megfelelő egy webshop tulajdonos számára.

Célszerű azonban több helyről is bekérni az árajánlatokat, hiszen a futárszolgálatok listájának több résztvevője is csak egyedi elbírálás alapján tud árajánlatot adni. 

Amennyiben kiválasztjuk a csomagszállító céget, azzal már egy hatalmas lépést teszünk a webshopunk elindítása/növekedése felé, hiszen rendkívül fontos tényezőről van szó.

Válaszd kiemelt partnereinket!

Amennyiben pedig még hiányzik a tökéletes webshop termékötlet, érdemes több forrást is megvizsgálni, hiszen így lesz a legátfogóbb, legteljesebb a lista:

Amikor ezek alapján kirajzolódott, hogy melyik a legjobb termékötlet, már csak egy webshopra van szükség – gyorsan, olcsón!

A Shoprenterrel teljesen ingyen kezdhet bele bárki az e-kereskedelembe, majd a 14-napos próbaidőszak lejárta után is csupán egy alacsony havidíjért cserébe bérelhető egy teljes körű, minőségi, technikai segítséggel megtámogatott webáruház!

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni. Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
E-mail marketing a Shoprenterben

Ma már köztudott, hogy egy meglévő ügyfelet megtartani sokkal kevesebb erőforrást igényel, mint az ...Elolvasom

Close