Email marketing

Hogyan érjük el, hogy új vevőink 10 000 Ft helyett 100 000 Ft-ot költsenek el nálunk egy év alatt?

5 perc olvasási idő

Webáruházunkat CRM-mel (ügyfélkapcsolat kezelésre használható szoftver) integrálva eredményesen építhetünk vevőmegtartó és vevővisszahozó kampányokat. Elérhetjük, hogy marketing költségünket aktív ügyfélbázis építésére tudjuk fordítani, ne csak egyszeri vásárlók generálására, hiszen egy nyereséges webáruház kulcsa az ügyfélérték maximalizálása.

Tegyük fel, hogy webáruházunkban sorakoznak a termékek, jönnek a vevők, szépen nő a bevétel. De mi biztosítja, hogy vevőink holnap, egy hónap múlva és egy év múlva is tőlünk fognak vásárolni? Hogyan érjük el, hogy új vevőink egyszeri 10 000 Ft helyett 5-10 vásárlás során több mint 100 000 Ft-ot költsenek el egy év alatt?

A MiniCRM beépített integrációval rendelkezik a ShopRenter webáruházakhoz, amely beállításához nem szükséges programozói tudás, és akár fél óra alatt is elvégezhető. Ezen kívül egyedi webshoppal is lehetséges összekötni a rendszert.

A MiniCRM Webshop és Megrendelés moduljai úgy lettek kialakítva, hogy egy webáruházzal összekötve segítsenek minél több információt gyűjteni a vásárlókról, majd ezeket felhasználva, minél személyreszabottabb kampányokat küldhessünk nekik.

Ahhoz, hogy a vevőket további vásárlásra buzdíthassuk, a feliratkozókat
pedig az első vásárlás felé tereljük, mindenképp kampányokat kell
indítanunk.

Tömeges emaileket küldeni remek választás lehet, a kampányok
sikerességéhez viszont elengedhetetlen a pontos célzás. Ha mindenkinek
ugyanazt az üzenetet küldjük, a címzettek nagy része nem fog reagálni az
ajánlatra, hiszen nem érdekes számukra. Idővel pedig megunják az
irrelevánsnak vélt emaileket és nem nyitják meg őket, vagy esetleg le is
iratkoznak a listánkról.

Így válasszunk célzottan ajánlatot

A fogyasztói tudatosság szintje már a “behozó” kampányok során is fontos.
Azon érdeklődőknél, akik még csak a problématudat fázisban vannak, a
közvetlen értékesítést célzó kampányok hatékonysága alacsony. Itt a cél a
tudás megosztása, a probléma tudatosítása és a bizalomépítés. Azt kell
elérni, hogy mire a potenciális érdeklődő vásárlási szándéka előjön, ne
gondolkozzon a “Hol?” kérdésen.

Az online értékesítés támogatására korábbi vásárlások száma és a
legutóbbi vásárlás óta eltelt idő alapján lehet könnyen csoportokat
képezni. A MiniCRM automatikusan csoportosítja a vevőket az összes megrendelés és az utolsó megrendelés időpontja alapján. A csoportosítás logikáját az alábbi ábra mutatja meg:

Ügyféléletciklus csoportosítas

Felül látható az utolsó rendelés óta eltelt napok száma, bal oldalon
pedig a sikeres rendeléseké. Ezek különböző metszete adja az életciklus
alapú vevőszegmenseket.

Mi különbözteti meg az egyik csoportot a másiktól? Mit kell másképp
csinálni, kommunikálni a különböző csoportok felé? Nézzük sorban:

Új vevő (Első vásárlása az elmúlt 30 napban volt)

  • Küldjünk személyes köszönőlevelet a vásárlás után.
  • Mondjuk el cégünk történetét.
  • Tudassuk velük, hogy tényleg fontosak számunkra.
  • Tegyük személyesebbé a kapcsolatot: adjunk lehetőséget arra, hogy a közösségi médián keresztül is kapcsolatba léphessenek velünk.

Többször rendelt, ígéretes (2-3 megrendelése volt, vásárolt az elmúlt 60 napban)

  • Érdemes lehet a következő rendeléshez ingyenes szállítást és extra ajándékot felajánlani.
  • Ajánljunk további termékeket az előző rendelések alapján.

Törzsvásárló (4+ rendelése volt, vásárolt az elmúlt 90 napban)

  • Teremtsük meg a kizárólagosság légkörét.
  • Gondolkozzunk el hűségprogram indításán.
  • Kérjünk tőlük véleményt és referenciát. Meggyőzőbb a referencia, ha fénykép is van hozzá.
  • Osszuk meg legérdekesebb újdonságainkat velük.

Passzív vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 30/60 napja nem vásárolt)

  • Ajánljuk legnépszerűbb termékünket, amit mindenki örömmel venne.
  • Küldjünk egyszer használatos kedvezményes kódot, hogy rövidítsük az újrarendelési időt.

Elvesztett vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 90 napja nem vásárolt)

  • Keltsük fel az érdeklődésüket jól megválasztott email tárggyal.
  • Rendszeresen küldjünk üzeneteket nekik! Mit veszíthet?!

Passzív törzsvásárló (4+ megrendelése volt, 91 – 365 napja nem vásárolt)

  • Személyesen vegyük fel velük a kapcsolatot, hogy megtudjuk, mi történt.
  • Ajánljunk fel kedvezményt a nagy értékű megrendelésekre.

Elvesztett törzsvásárló (4+ megrendelése volt, több mint 365 napja nem vásárolt)

  • Személyesen vegyük fel velük a kapcsolatot, hogy megtudjuk, mi történt.

MiniCRM-ben külön automatizmusokat állíthatunk be új regisztrálók, egyszeri vásárlók, törzsvásárlók, és kosarukat elhagyó vásárlók számára. Így kialakíthatunk egy olyan folyamatot, amely végigkíséri az új regisztrálókat a törzsvásárlóvá válásig, úgy, hogy mindenki az életciklusának megfelelő üzenetet kapja meg.

Nézzünk erre egy példát. MiniCRM-ben látható, hogy a kosarunkat elhagyók, milyen terméket tettek a kosarukba. Ha valaki mégsem vette meg például az ebook olvasót eredeti áron, küldhetünk neki emailt, amelyben kedvezményes áron kínáljuk a terméket egy meghatározott ideig.

MiniCRM-mel nyomon követhető az ügyfélérték is, így automatikusan küldhetünk emailt azoknak, akik költése elért egy bizonyos szintet, és így ajánlhatunk nekik exkluzív termékeket, amely csak számukra érhető el.

Célcsoportokat képezni persze nemcsak ügyfél-életciklus alapján lehet.
Korábbi vásárlóinkat újabb vásárlásra ösztönözhetjük érdeklődési terület
(melyik korábbi email kampányokra, témákra kattintott korábban), korábbi
vásárlások (korábbi vásárlásai alapján vajon mely kategóriák, termékek lehetnek most aktuálisak számára vagy az aktuális termékünk, kinek lehet érdekes), vagy a határidő lejárata (mikor jár le a garancia vagy az ügyfél szerződése, mikor lehet aktuális újra a vásárlás kopás, fogyás vagy szezonális jelleg miatt) alapján célzott kampányokkal.

Így elérhetjük azt, hogy üzenetünk valóban olyan embereket jusson el,
akik reagálnak ajánlatunkra és ezen keresztül teljesülhetnek kitűzött
céljaink.

Hogyan segít ebben a MiniCRM?

A MiniCRM beépített integrációval rendelkezik a ShopRenter webshopokhoz, amely beállításához nem szükséges programozói tudás, és akár fél óra alatt is elvégezhető. Ezen kívül egyedi webáruházzal is lehetséges összekötni a rendszert.

Webshop és Megrendelés moduljai úgy lettek kialakítva a szoftvernek, hogy egy webáruházzal összekötve segítsenek minél több információt gyűjteni a vásárlókról, majd ezeket felhasználva, minél személyreszabottabb kampányokat küldhessünk nekik.

A MiniCRM automatikusan csoportosítja a vevőket az összes megrendelés és az utolsó megrendelés időpontja alapján. A megfelelő tartalom pedig néhány kattintással kiküldhető az adott célcsoportnak.

Az email kampányokról a rendszer részletes statisztikát mutat: mennyien és milyen eszközről nyitották meg az emailt, mennyien kattintottak a benne szereplő link(ek)re.

A telefonos értékesítő ebből kiindulva felhívhatja azokat a
célcsoporthoz tartozó ügyfeleket, akik megnyitották az emailt, rá is
kattintottak a benne szereplő linkre, de még nem vásároltak.

A célcsoportokat nemcsak a MiniCRM rendszerből közvetlenül küldött email üzenetekkel tudjuk megszólítani, hanem érdemes kiaknázni a
remarketingben rejlő lehetőséget is. CRM rendszerünkben meglévő adatok
felhasználásával, Google Ads hirdetésekkel is megcélozhatjuk azokat,
akikkel már valamilyen kapcsolatban állunk. Így kialakíthatjuk például a
következő folyamatot:

Az érdeklődő, miután rákeresett az őt érdeklő termékre, feliratkozik
ismeretterjesztő email sorozatára, amelyet CRM rendszere automatikusan
kiküld a feliratkozónak. Eközben Google-n és Facebook-on folyamatosan
“követik” releváns hirdetéseink, amelyek eljuttatják az érdeklődőt az
első vásárlásig. Az első vásárlás után pedig lehetőségünk van további
kiegészítő termékeket ajánlani, és érdekességeket küldeni számukra,
ezzel ösztönözve őket a további vásárlásra.

A MiniCRM továbbá beépített elektronikus számlakezelővel is rendelkezik. A számlakezelés integrált része a megrendeléskezelésnek, így egy
kattintással létre lehet hozni elektronikus számlát, ajánlatot vagy
díjbekérőt egy megrendelésből és fordítva.

Ha szeretné kipróbálni a fent olvasottakat a gyakorlatban és tesztelni az integráció működését, akkor kattintson és próbálja ki 14 napig ingyen a ShopRentert, hogy egy új szintre emelje a vállalkozását! 

A szerzőről:

Leskó Norbert
Leskó Norbert
CEO –  MiniCRM
Leskó Norbert első nagy sikerét az Árukereső.hu árösszehasonlító weboldalt üzemeltető startup társalapítójaként érte el, jelenleg pedig a MiniCRM Zrt. vezérigazgatója. Az igazi áttörés 2014-ben jött el, amikor a Deutsche Telekom a MiniCRM-et választotta a legjobb üzleti alkalmazásnak hazai és nemzetközi viszonylatban is. Ez a győzelem nagy lendületet adott ahhoz, hogy a cég külföldön is letehesse névjegyét, és minél több vállalat kezelje ügyfeleit MiniCRM-mel.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
IDdesign
2019. Augusztus Hónap Webáruháza: IDdesign

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close