Esettanulmány Hónap Webáruháza

2018. November Hónap Webáruháza: Barzoo.hu

3 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely egy már működő vállalkozást jelenít meg az online térben úgy, hogy a webshop hűen tükrözze a mögötte álló szakmaiságot. Dizájn, SEO, tartalommarketing, itt minden a helyén van.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a novemberi győztesnek, a Barzoo.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A nyíregyházi székhelyű Barzoo webáruház 2017-ben indult ShopRenter Gold csomagban.

„Igyekszünk lefedni amennyire csak lehet az állatgyógyászattal, állattenyésztéssel, kedvtelésből tartott állatokkal kapcsolatos termékek minél szélesebb körét. Ahogy szoktam mondani „méhecskétől lovacskáig” forgalmazunk gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket, speciális táplálék kiegészítőket, tartási- és tenyésztési eszközöket, tápokat, hobbi felszereléseket.” – jellemezte termékkörüket Dr. Bulyáki László, ügyvezető, kisállatgyógyász klinikus szakállatorvos.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruház üzemeltetésével?

Egy fő kezeli a webshop adminisztratív felületét, de a többi munkatárs is kiveszi a részét, például a vevőszolgálati, tájékoztatási tevékenységek és postázási feladatok terén. Ügyfeleink részére állatorvosaink is segítenek szakmai döntésekben, termék választásban és tanácsadásban.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
A Barzó Állatgyógyászati Centrum 2008-ban alakult, ahol már működött Pet Shop illetve állatgyógyászati patika. A termékkör már adott volt, amit folyamatosan bővítünk.

Egy már működő vállalkozás került online felületre.

Honnan szerzitek be a termékeket?
A vállalkozás évtizedes fejlődése során kialakított beszállítói hálózaton keresztül.

A legtöbb terméket igyekszünk közvetlenül első kézből beszerezni, hogy a lehető legjobb beszerzési konstrukciót érjük el.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?
Induláskor sokat segített, hogy a cégnek már volt Facebook oldala, amit első sorban az állatgyógyászati rész használt főleg érdekes esetek és akciók megosztására.

A webshop indításakor már több mi 3000 like-unk volt, így egy Facebook poszt segítségével pillanatok alatt több ezer emberhez jutott el a webshopunk híre.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
A Facebook hirdetések, a közösségi média és a személyes ajánlások.

A jövőben nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni a hírlevelekre, hírlevél kampányokra. Az ügyfeleinket folyamatosan tájékoztatjuk az akciós és/vagy szezonális termékeinkről ebben a formában.

Eszközök, rendelés feldolgozás és teljesítés

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?
Smartsupp és SimplePay.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?
A napi rutin szerint délelőtt történik a csomagok feldolgozása, számlázás, csomagolás.

A posta „házhoz jön” minden nap, addig minden csomagnak készen kell állnia a kiszállításra. Minden csomagunk idő garantált, azaz másnapra megkapja az ügyfél a rendelt terméket.

A kiszállítást a jelentős áremelés ellenére a Magyar Posta viszi. A piacon lévő futárszolgálatok árait rendszeresen bekérjük, frissítjük.

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:

  • Házhozszállítás MPL futárszolgálattal

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel
  • Banki átutalás
  • Online fizetés a Simple-n keresztül

Jó tanácsok induló webáruházaknak

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Nekem annak idején azt mondták, hogy napi 2 óra elég a webshop napi feladatainak elvégzésére. Ezt akkor sem hittem el, ma már tudom, hogy nem elég.

Aki komolyan akar webshopot üzemeltetni, főleg, ha csak ebből akar megélni, akkor érdemes alaposan végiggondolni és körbejárni a webshoppal és e-kereskedelemmel kapcsolatos dolgokat.

Rengeteg buktatót és előre nem látott hibát meg lehet előzni csak azzal, ha elmennek egy ShopRenter által szervezett ingyenes bemutatóra. Én kettőn is voltam, mert az első olyan tömény volt, hogy a felét sem értettem, és ez volt a kezdő szint.

A mai világban extrém igények vannak a vásárlók felől, amit csak egy jól felkészült webshop tud kielégíteni. Kell hozzá egy komoly csapat, aki a háttérmunkát precízen csinálja (lásd ShopRenter csapata). Ha ez megvan, akkor tud a webshop tulajdonosa foglalkozni a saját dolgaival.

Aki nem akar komolyan foglalkozni webshoppal, az töltsön le egy webshop csontvázat és szenvedjen mindennel, 1-2 hónap után összeomlik az egész, ezt garantálom.

Mi nagyon kezdők vagyunk a témában, ráadásul nem az e-kereskedelem húzó ágazatában vagyunk és nem ez a fő profilunk. Ha ez lenne a fő profilunk, még ilyen háttér támogatással is csak az életben maradásért küzdenénk.

Csapatmunka és kitartás!!

 

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Barzoo.hu a Hónap Webáruháza címet.

Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Mi az a továbbfejlesztett e-kereskedelem, és milyen adatokat tudhatunk meg belőle?
Mi az a továbbfejlesztett e-kereskedelem, és milyen adatokat tudhatunk meg belőle?

A ShopRenterben ma már két egyszerű kattintással, pár perc alatt beállíthatjuk a továbbfejlesztett e-kereskedelmi ...Elolvasom

Close