Email marketing

Hírlevelek: Így használd őket!

7 perc olvasási idő

Manapság minden vállalkozás életében kiemelkedő szerepet tölt be az online marketing. A webáruház tulajdonosok életében sincs ez másképp. Megtalálni azokat az eszközöket, amelyekkel költséghatékonyan és eredményesen tudjuk elérni a vásárlóinkat nem a legegyszerűbb feladat.

Ebben a cikksorozatunkban a számos marketing eszköz közül az e-mail marketinget vesszük górcső alá és segítünk Neked felismerni, hogyan tudod a legjobban kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket! 

Vágjunk is bele!

Sorozatunk első részében tisztába szeretnénk tenni, hogy mi a különbség az e-mail marketing és az egyszerű hírlevél küldés között. 

Mi is az a hírlevél?

A hírlevél egy olyan kommunikációs eszköz, ami főként egyszeri, vagy eseti kommunikációra szoktunk használni. Ez a kapcsolattartási forma segít, hogy perszonalizált, direkt módon adjunk át potenciális és meglévő vásárlóinknak értékes tartalmat. Senki nem szereti a kéretlen leveleket, így mindig törekedj az informatív és minőségi tájékoztatásra.

Az e-mail listádon szereplő emberek nagyon valószínűséggel már vásároltak Tőled, vagy éppen vásárlás előtt állnak, így első sorban szórakoztató és edukatív tartalmakon keresztül tudok őket meggyőzni arról, hogy miért érdemes Téged választaniuk egy következő vásárláskor. Első sorban tehát – mint bármilyen más tartalom esetében is –  ne arra fókuszálj, hogy értékesíts, hanem próbálj meg minden esetben valamilyen értéket, hasznos dolgot társítani a hírleveleid tartalmának összeállítása során. Hasonlóképpen járj el, amikor az aktuális akciókat, eseményeket bemutató ajánlatokat, az új termék beharangozását vagy az éppen aktuális webáruházaddal kapcsolatos híreket osztod meg a feliratkozóiddal.

Cikkünk további részében erre is adunk tippeket, így érdemes tovább olvasnod!

A fent említett kommunikációs eseteken kívül természetesen gyakran előfordul az is, hogy rendszeresen küldesz hírlevelet a feliratkozóidnak. Ilyen például amikor hetente összefoglalod a legfontosabb történéseket, értesíted a vásárlóidat az aktuális havi készletkisöprési akciókról vagy inspirációként összefoglalod termékeidet ajándékötletek formájában. 

A hírlevél önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a webáruházad kitűnjön a tömegből, viszont egy kiváló eszköz arra, hogy gyorsan és hatékonyan juttass el információt a feliratkozóidnak.

Milyen típusú hírlevelek léteznek? 

Most járjuk körbe, hogy egy webáruház esetében milyen hírlevél típusok léteznek.


Más csatornáidon megosztott tartalmak

A marketing egyik fontos része, hogy azok a csatornák, amelyeken kommunikálsz a követőtáboroddal valamilyen szinergiát alkossanak. Minden platformnak megvannak a sajátosságai, amiért érdemes és szükséges használni, viszont gyakran megesik, hogy a felhasználók tartalomfogyasztási szokásai miatt lemaradnak egy-egy tartalmadról.
Például követi a Facebook oldalad, viszont nem olvassa a blogodat, ahol éppen megosztottál egy nagyon hasznos tartalmat, de az is gyakran előfordul, hogy annak ellenére, hogy aktív követőd, lemaradt a legutóbbi tartalmaidról, ilyenkor lehet hasznos, ha a fontos blogbejegyzéseidet, a webáruházzal kapcsolatos, más platformon közzétett tartalmakat egy-egy hírlevélben összegyűjtöd és ajánlod a feliratkozóidnak.

Esettanulmányok

Az egyik leghitelesebb tartalom marketing eszköz, hogyha egy vásárlód valamilyen célt elér a terméked használatának segítségével. Ha te is szoktál ilyen jellegű esettanulmányokat készíteni, akkor bátran oszd meg őket egy-egy hírlevél formájában is!

Nézzük meg pár példát az esettanulmányokra: 

  • Hogyan változtatott életmódot egy vásárlód, aki elkezdte használni az allergén mentes termékeidet? 
  • Hogyan lett praktikusabb egy vásárlód otthona a nálad megvásárolt bútorok segítségével? 
  • Így tette szebbé terméked az egyik vásárlód bőrét 30 nap alatt!

Ne feledkezz meg arról sem, hogy ezeket az esettanulmányokat megoszd egyéb csatornáidon is (pl. Facebook, Instagram), így még több emberhez eljuthat a vásárlóid sikere a terméked segítségével. Ezzel növelheted a hitelességed és a vásárlói bizalmat is. 

Új termék beharangozása

Mivel a hírlevél egy direkt kommunikációs eszköz, azaz a feliratkozóid nagy része megkapja az e-mailedet, így az új termékek megjelenését is érdemes ilyen formában kommunikálnod feléjük. Ezzel elő tudod segíteni azt is, hogy egy esetleges bevezető akció a lehető legtöbb emberhez eljusson, ezáltal növelheted az ebből származó bevételed is. Ne feledkezz meg arról a tényről sem, hogy az újdonság ereje mindig egy kiváló marketing lehetőség, amivel az emberek kíváncsiságát is felkeltheted.

Tippek és trükkök 

Minden termék esetében fontos, hogy a potenciális vásárlók megismerjék a webáruházad által kínált termékek használatát. Ezzel növelheted a vásárlási hajlandóságot és elősegítheti a vásárlói döntést is. Edukáld az e-mail listádon szereplő potenciális vásárlókat olyan tartalmakkal, amelyben bemutatod a termékedet használat közben, segítesz nekik megérteni, hogyan tudnak egy adott problémát megoldani! Az ilyen jellegű tartalmak nem csak az eladási számok növelésében lesz segítségedre, hanem egy kiváló bizalomépítő eszközként is tudod használni. Ezzel lehet az egyik oka, az plusz hozzáadott érték, amiért tőled vásárolnak és nem a konkurenciától, hiszen a termék mellett még edukációs anyagokat is kap Tőled. Sőt, ezzel növelheted a vásárlói elköteleződést, ami segít kiépíteni lojálisabb vevőkört is. 

Íme pár javaslat az ilyen jellegű hírlevelekhez:

  • Így használd a [TERMÉKNÉV], hogy [EREDMÉNY]!
  • 5+1 tipp, hogy hatékonyan induljon a nap! 
  • 3 dolog, amivel egyedi hangulatot teremthetsz otthonodban! 
  • Így növeld a mobiltelefonod élettartamát! 
  • Ezek a gyermekjátékok segítik a legjobban a motorikus készségek fejlődését!

Ezeket a témákat alakítsd a saját webáruházadra és használd őket a következő kampányod során!

Felmérések, kérdőívek

Egy webáruház élettartama azon múlik, hogyan tudod kielégíteni a vásárlói igényeket. Ehhez pedig tudnod kell, hogy milyen folyamatok kell fejlesztened. Ha folyamatosan kikéred a vásárlóid véleményét, akkor még fel tudsz készülni a fejlesztésekre, így be tudod őket építeni a mindennapi teendőid közé is.

Nézzük, hogy miről érdemes kérdeznek őket: 

  • Egy webáruház működésének sikerességét a vásárlók számában tudod a leghatékonyabban mérni. Éppen ezért fontos tudnod, hogy a vásárlóidnak milyen szokásaik vannak. Egy ilyen jellegű felméréshez nagyon hasznos lehet egy kutatás, amit hírlevél formában is ki küldhetsz a feliratkozóidnak. Kérd ki a véleményüket a termékeddel kapcsolatos szokásaikról, az iparágadban fontos tevékenységekről! Ez hasznos lehet akkor is, ha éppen marketing stratégia tervezés előtt állsz, vagy egy új termékkategóriával bővítenéd a webshopodat. 
  • Biztosak vagyunk benne, hogy nagyon jól ismered a vásárlóidat és azt a piacot, amit a webáruházadnak választottál, ugyanakkor gyakran olyan igények is felmerülhetnek, amire első körben nem gondoltál. Ha alkalmanként egy-egy új termék bevezetése előtt megkérdezed a vásárlóidat arról, hogy mit gondolnak a termékkínálatodról, biztosan hasznos visszajelzéseket fogsz kapni, amiket akár fel is használhatsz más kommunikációban is.
  • A marketingkommunikáció egyik legfontosabb eleme a tartalommarketing, aminek segítségével megfelelően át tudod adni, hogy mik a fő előnyeid, értékeid és miért érdemes Téged választani a konkurenseid helyett. Ahhoz, hogy ez sikeres legyen tudod kell, hogy milyen tartalomra kíváncsi a célcsoportod. Ennek felmérésére is kiváló eszköz lehet egy hírlevél. 

Cégen belüli történések

A vásárlói lojalitás növeli a visszatérő vásárlások számát. Ennek fejlesztésére kiváló eszköz lehet, ha időnként összefoglalod, hogy mik történtek a webáruházad életében. Oszd meg, ha új kolléga csatlakozott a csapathoz, ha elértél egy új mérföldkövet, ha megtaláltad egy régen ismert problémára a megoldást, vagy csak számolj be arról, miért vagy hálás az adott héten. Ezzel segítheted, hogy a vásárlóid kicsit bepillantást nyerhessenek a kulisszák mögé és ilyen módon is kapcsolódjanak hozzád.

Gyakran ismételt kérdések

Egy vásárlónak nagyon sok kérdése van a vásárlás előtt. Ezek a kérdések nem csak a termékekre vonatkozhatnak, hanem gyakran a vásárlási folyamatra, visszaküldéssel kapcsolatos információkra és a webáruházaddal kapcsolatos sajátosságokra is. Ha összeszeded, hogy milyen kérdéseket szoktak feltenni a vásárlóid és ezeket megválaszolod részletesebben egy-egy hírlevélben, akkor azzal edukálod őket és egy kisebb terhet akár le is vehetsz az ügyfélszolgálat válláról is.

Hogyan helyezd el a marketing stratégiádban? 

Manapság nem elegendő az, ha csak egy-egy marketing csatornát használsz webáruházad népszerűsítésére. Sokkal inkább egy holisztikusabb szemléletre van szükséged. Az, hogy milyen eszközöket használsz az online marketing tárházából nagyban függ attól, hogy milyen célcsoportnak szól a terméked. Azonban van pár olyan általános statisztika és alapvetés a marketingben, ami segít Neked eldönteni, hogy mennyire érdemes foglakoznod a hírlevéllel és hosszú távon inkább az e-mail marketinggel.
Ebben a bekezdésben megvizsgáljuk a social media és a hírlevelek közötti különbségeket, ami segíti a megértést. 

Hírlevél vs. Social media 

A social media platformok (Facebook, Instagram, TikTok stb.) segítenek neked abban, hogy valós követőtábort építs, interaktív módon kommunikálj velük és hosszú távon egy olyan kapcsolatot alakíts ki velük, amivel építheted webshopod márkáját is. 

A social media segít abban, hogy különböző csoportokat érjünk el akár tömegesen, míg a hírlevéllel konkrét személyeket tudunk megszólítani.

A social media előnyei: 

  • A social media platformok több millió felhasználóval rendelkeznek, így nagyobb esélyed van eljutni a potenciális közönségedhez, mint a hírlevéllel.
  • Mivel a felhasználók egymással is tudnak kommunikálni, így sokkal nagyobb esélyed van hogy egy erős közösséget építsd a webáruházad köré. 
  • A közzétehető tartalmak tekintetében a social media felületek változatosabb eszközökkel segítenek neked az információátadásra és a felhasználók is könnyebben osztanak meg a termékedről készült saját tartalmat. 

A hírlevél előnyei a social mediával szemben: 

  • A hírlevelek egyik nagy előnye, hogy a tartalom személyre szabható és olyan információt küldhetsz az ügyfeleknek, melyek az ő igényeihez és érdeklődési körökhöz igazodnak, ezzel elő tudod segíteni a vásárlási döntést is. 
  • A perszonalizációnak köszönhetően a hírlevelek segítségével olyan ajánlatokat adhatsz a vásárlóidnak, amiket akár teljesen egészében rájuk tudsz szabni. Például, ha tudod, hogy egy vásárló gyakran rendel egy adott termékből, akkor fel ajánlhatsz neki egy személyre szabott kupon, egy nagyobb tételben történő rendelés esetén egy egyszeri vagy örökös kedvezményt is. 

Fontos megjegyezni, hogy a social media és a hírlevél együttes használata lehetőséged ad arra, hogy hatékonyan érd el a célcsoportodat és az előnyeiket kihasználva növeld a marketinged hatékonyságát.

Hírlevél vs. e-mail marketing

Most, hogy tisztáztuk, hogy mi is pontosan a hírlevél, nézzük meg, hogy miben különböznek az e-mail marketinggel. 

Az e-mail marketing egy olyan értékesítési tevékenység, amellyel folyamatosan és akár automatizálva tudsz új termékek bevezetésére irányuló kampányt készíteni, meglévő termékeidet értékesítheted vagy segíthet abban is, hogy e-mail sorozatokkal megtartsd a vásárlóidat növelve ezzel azoknak a számát, akik visszatérnek a webáruházadba.

Az e-mail marketing során is használhatunk hírlevelet, azonban ez efféle marketing tevékenység nem csak arra korlátozódik. Tehát sokkal komplexebb rendszerben érdemes tekinteni rá.

Az e-mail marketing és a hírlevél közötti különbség leginkább abban nyilvánul meg, hogy az e-mail marketingre egy halmazként gondolunk, aminek része az egyszeri, adott időpontban kiküldött e-mail, azaz a hírlevél is. A halmaz másik része az automatikus e-mailek, amelyeket egy adott trigger, azaz valamilyen impulzus hatására kerülnek kiküldésre.

Ilyen trigger lehet például: 

  • Egy vásárló megvásárolt egy terméket, majd egy hírlevélküldő szoftver segítségével automatikusan feliratkozik egy e-mail listára, így neki már a későbbiekben tudsz automatikusan más ajánlatokat küldeni vagy akár visszajelzést kérni. Itt a trigger a sikeres vásárlás lesz.
  • Egy másik példában a vásárló böngészi a webáruházad termékeit, kiválasztja a számára megfelelő terméket, majd kosárba teszi, azonban nem navigál tovább a pénztár oldalra, így nem jön létre a vásárlás. Ilyenkor automatikusan tudsz neki küldeni egy emlékeztető e-mailt, ami tartalmazza a kosárban hagyott termékeket is így, csökkentheted a koráselhagyások számát is. Itt a trigger a kosár oldalról történő kilépés.

A cikksorozatunk következő részében erről bővebben is olvashatsz.

Konklúzió

A hírlevél tehát egy kiváló eszköz amikor direkt, perszonalizált üzeneted szeretnénk átadni a vásárlóinknak, feliratkozóinknak. Azonban hosszú távon nem elegendő csak erre építened, hiszen az e-mail marketing ennél sokkal több eredményt és sikerhet hozhat Neked.

Éppen ezért érdemes vissza nézned a Hírlevélküldéstől a bevételt termelő e-mail automatizmusig című webinárunkat, ahol Csepregi Balázs a SalesAutopilot ügyvezetője és Kulcsár István Róbert fog beszélgetni arról, hogyan használd ki az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket.

A társszerzőről

Berta Gergő
Tulajdonos –  Maximum Business
Gergő a Maximum Business tulajdonosa, ügyvezetőként aktívan kiveszi a részét az online marketing kivitelezési teendőkből, legyen szó PPC hirdetésekről, e-mail marketingről vagy akár online marketing stratégia kialakításáról. Büszke az innovatív vezetési módszerére, illetve a partnerekkel elért közös eredményekre.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Shoprenter Gold csomag előnyei
A Gold csomag előnyei – Csomagválasztás a Shoprenterben – 3. rész

Cikksorozatunk előző két részében bemutattuk azokat a funkciókat, amiket mindenképp ajánlott beállítanunk, ha a ...Elolvasom

Close