Trendek

5 tipp, hogyan célozd meg a Z generációs fogyasztók 240 milliárd forintos piacát a figyelmük 8 másodperce alatt

3 perc olvasási idő Diverzum

A Z generáció, vagyis az 1990-es évek közepétől 2012-ig születettek, egy olyan csoport, amelyre a webshopoknak különös figyelmet kell fordítaniuk ahhoz, hogy relevánsak maradjanak a jövő vásárlóinak szemében.

A 14 év feletti diákok itthon már most évi 240 milliárd forintot költenek el online, pedig még csak mostanában kezdenek keresőképessé válni. Hogyan lehet őket megszólítani, és milyen stratégiákkal leszünk képesek megtartani az érdeklődésüket? A Diverzum alapítójaként erre hoztam most 5 tippet.

A Z generációs vásárlók megértése volt a cél, ami éltere hívta a Diverzumot. Másfél év alatt minden ötödik magyar diák a közösségünk részévé vált. A Cápák között című műsor befektetői közül mindannyian be akartak szállni a Diverzumba.

A nulladik lépés: értsd meg a Z-gen fogyasztóidat

A Z generáció tagjai szinte az egész életüket az internet korában töltötték, amelynek köszönhetően a figyelemkapacitásuk (attention span) kutatások szerint 8 másodpercre csökkent – átlagosan ennyi ideig fókuszálnak egy dologra, mielőtt valami más el nem tereli a figyelmüket.

Egy felgyorsult világba születtek bele, amelyben rengeteg impulzust kell tudniuk befogadni és feldolgozni. Stimuláló tartalmakat és a végtelenségig optimalizált felhasználói élményt kínáló megoldásokat juttatnak el hozzájuk. Emiatt rendkívül nehéz felkelteni az érdeklődésüket és megtartani figyelmüket.

5 tipp, hogyan lehet sikeres a te webshopod is a Z-gen körében: 

#1: Vedd fel a versenyt a tartalomgyártásban! 

Mivel ez a korosztály leginkább a társaik által előállított tartalmakat fogyasztják, ezért az ebből a korosztályból kikerülő munkatársak bevonása kulcskérdés.

A Diverzumnál könnyű dolgunk volt, hiszen egyetemi éveink végeztével, ehhez a korosztályhoz közel állva vágtunk bele a tartalomgyártásba. De még így is főként nálunk 5-7 évvel fiatalabb munkatársakkal dolgozunk együtt a TikTok videók készítésén.

#2: Hosszú távú elkötelezettséget vállalj, és valódi értékeket képviselj márkáddal!

Nyerd meg és tartsd meg a Z generáció bizalmát azzal, hogy a tartalmaid és üzeneteid egy erős értékrendet, missziót közvetítenek. Ezek a fiatal fogyasztók irtóznak az online hirdetésektől, és inkább olyan márkákat választanak, amelyek hitelesek és társadalmi felelősségvállalást képviselnek.

#3: Építs ki korai érzelmi kapcsolatot vásárlóiddal!

A fiatalok 66%-a később is hűséges marad azokhoz a webshopokhoz, amelyeknél a diákéveik során vásárolt. A holisztikusabb marketing szemlélet, amivel a “mai fiatalok” is megszólíthatók, már korábban is bizonyított.

Egy negatív, de erős példa a cigaretta cukorka. A “cigirágót” dohánygyártók tudatosan népszerűsítették a fiatalok között, így az ezt rágcsáló gyerekek később dupla akkora eséllyel váltak dohányzó felnőtté.

Számos pozitív példa is akad: prémium árazása ellenére az Apple évek óta kínál diákkedvezményt az összes országban, ahol jelen van.

#4: Apró gesztusok, kedvezmények

Tegyél apró lépéseket, gesztusokat a Z generációs fogyasztók irányába, mert ezt ők többszörösen meg fogják hálálni.

Külföldi diákként arra lettünk figyelmesek, hogy Nyugat-Európában szinte az összes nagy webshop kínált diákkedvezményt. Ez elsőre nem tűnhet nagy dolognak, azonban fontos hatást ér el. Azt kommunikálja ugyanis a diákok felé, hogy a márka odafigyel rájuk – és nem titok, hogy a Z generációsok szeretik a kiemelt figyelmet. A diákok 77%-a tudatosan keresi a kedvezményeket vásárlásai során.

A Diverzum ötlete is ennek hatására fogalmazódott meg bennünk. Az előzetes várakozásainkat is felülmúlva, másfél év alatt több mint 170 ezer hitelesített, regisztrált tagunk lett a platformon.

#5: Legyen a Te webshopod is része a Diverzum-sztorinak!

Az innovatív platformok segíthetnek a diákok elérésében, megszólításában és megtartásában. A Diverzum összeköti a webshopokat a fiatalokkal! Ebben segítségünkre van egy pontos, központi adatbázison alapuló diákstátusz-ellenőrzési megoldás. A visszaélések megelőzésére idősávos, egyszeri kód aktiváló programot építettünk be.

Hatékony kommunikációs eszközként is működünk, amely főként rövid videós tartalmakkal (pl. TikTok) segít megfogni és megtartani a Z generációs fogyasztókat.

Az ecommerce szektor átlagos konverziós rátájának – amely megmutatja, hogy mennyien válnak látogatóból vásárlóvá – a Diverzum több mint háromszorosát (12%) hozza. Már olyan márkák is kínálnak nálunk diákkedvezményt, mint a Samsung, Foodora, Sziget, Share Now, About You és a Dorko.

Ennek oka, hogy a diákok 90%-a nyitott egy új webshop felfedezésére, ha az kínál diákkedvezményt. Célunk, hogy a magyar diákélet minél szervesebb részévé válhassunk, és tegyük mindezt olyan partnercégekkel, amelyek hosszú távú fiatal-stratégiában gondolkodnak.

Hogyan csatlakozhatnak a Shoprenter-es webáruházak?

A rajtunk keresztül történt vásárlásokat a Shoprenter beépített Affiliate rendszerével követjük vissza. Ez alapján tudja az áruház rögzíteni, hogy egy eladás kitől származott, és hogy a vevőt a Diverzum küldte a webshopba. Az Affiliate rendszerről a Shoprenter Akadémián található egy remek, részletes cikk.

Az áruház üzemeltetőjének csupán annyi a feladata, hogy az általunk megadott felhasználói fiókot e-mail cím alapján felvegye affiliate partnernek. A Diverzum csapata az egyszerű folyamat során teljes technológiai támogatást nyújt.

A rövid és egyszerű szerződés elektronikus aláírása után már csak néhány kreatívra, egy logóra, és egy adag kuponkódra van szükségünk. Ezt követően indulhat is az együttműködés, amely nemcsak a diákokat segíti ebben a nehéz időszakban, de emellett rengeteg új, hűséges vásárlót szerez a csatlakozó webáruháznak.

Jelentkezz partnernek, és szólítsd meg a fiatalokat diákkedvezménnyel!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Embedi: jövedelmező képgaléria a webshopodon

Minden fejlődni vágyó webshop keresi a lehetőségeket a rendelések,a bevétel és a kosárérték növelésére. ...Elolvasom

Close