Hónap Webáruháza

2022. Március Hónap Webáruháza: Fenntarthato-otthonom.hu

4 perc olvasási idő fenntarthato-otthonom.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Márciusi győztesünk egy olyan zero waste webshop, akik a fenntarthatóság és a zöld gondolkodásmód jegyében indították el webáruházukat, amelyet személyes küldetésüknek éreznek.

Hallgasd meg a nyertessel készült videós interjút, amelyben Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója beszélget Miskolczi-Barna Dorinával, a nyertes webáruház tulajdonosával.

Gratulálunk a Fenntarthato-otthonom.hu webáruháznak! ?

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webshopotok?

Zero waste webshopunkban különböző termékeket értékesítünk a fenntarthatóság jegyében, a natúrkozmetikumoktól kezdődően egészen a háztartásban használható vegyszerekig és tisztítószerekig.

Személyes tapasztalat alapján első körben a natúrkozmetikumok irányába indultam el, ugyanis korábban volt egy allergiás reakcióm egy kozmetikai termékkel kapcsolatban, így mindenképp szükségét éreztem, hogy erre kiemelten odafigyeljek. – meséli Dorina.

Ezek után cseréltük le fokozatosan a háztartásunkban használt különböző vegyszereket, tisztítószereket is, így már a kisfiunk megszületése előtt is tudatosan odafigyeltünk arra, hogy fenntartható termékeket használjunk.

Úgy gondolom, hogy a webáruház egy tökéletes kommunikációs csatorna arra, hogy minél több embert ösztönözzünk a tudatos vásárlást illetően. Ennek okán a tartalommarketingre is nagy hangsúlyt fektetünk.

Indulás és termékbeszerzés

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől és miért?

Gold csomagban indultunk el, ugyanis a csomagajánlat funkciót mindenképpen szerettük volna kihasználni. Szerintem ez egy abszolút olyan lehetőség, amivel növelhető a kosárérték, még akkor is ha kapnak egy kis kedvezményt a vevők a vásárlás során.

A másik funkció, amit kiemelnék, az a véleményösztönző automatizmus, új piaci szereplőként elengedhetetlen, hogy véleményeket gyűjtsünk a webáruházról, amely a megbízhatóságunkat növeli. Emellett pedig a kosárelhagyó automatizmust is aktívan használjuk.

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?

A termékeket a webáruház indítása előtt is használtuk, kizárólag olyan termékeket értékesítünk a webshopban, amelyet előtte már mi is kipróbáltunk.

Emellett két nagyobb magyar beszállítóval dolgozunk együtt, illetve vannak kisebb kisvállalkozások is, akiktől még külön szerzünk be termékeket.

A jövőben szeretném megvalósítani, hogy olyan magyar kézművesek termékei is legyenek forgalmazva a webáruházban, akik számára ez a zero waste irányzat fontos és ugyanazokat az elveket vallják.

Ezenfelül egy saját márkát is alapítottunk, ez a Back to Basics, amely szintén újrahasznosítható termékekre specializálódott. Ezen a vonalon az évben a B2B értékesítést is szeretnénk erősíteni majd.

Mennyire volt nehéz felépíteni a webáruházatokat, milyen kihívásokkal szembesültetek?

Sok olyan “hibát” elkövettünk a kialakítás során, amelytől mint projektmenedzser én is óva intem az ügyfeleket. Teljesen másképpen látod a saját vállalkozásodat, mint amikor viszel egy projektet. Nehezebb úgy rálátni a “big picture”-re, ha teljesen benne vagy és részt veszel a vállalkozás irányításában. Ilyen esetben érdemes egyet hátralépni és kicsit kívülről rátekinteni a vállalkozásra, amolyan out-of-the-box gondolkodással.

Ami az elején nehézséget jelentett a webáruház menedzselése során, az az időm beosztása volt. A kisfiammal töltött idő mellett kellett kialakítanom a webáruházzal kapcsolatos teendőkre fordított időt.

Hogyan alakítottátok ki a webáruház designt?

Saját magam alakítottam ki a teljes designt és a termékfotózást is én csinálom, a büdzsé miatt egyelőre házon belüli megoldásokhoz folyamodtunk. A Canva Pro csomagra fizettünk elő, amiben minden grafikai elemet megtalálok, amire szükségem van.

A későbbiekben tervezzük, hogy külön design szakértőt is felkérjünk az összetettség érdekében.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

2021 decemberében indultunk el, az első vásárlásaink, mint ahogyan sokaknál, a barátoktól és családtagoktól érkeztek. 1 hónap elteltével jött az első vásárlás idegentől és akkor éreztem azt, hogy megtört a jég és tényleg értelmet nyert az a sok havi belefektetett munka és energia.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Instagram és Facebook hirdetésekkel indultunk el, valamint email marketinget is folytatunk, hiszen rengeteg hasznos tartalmat gyártunk ebben a témában.

Ami a SEO-t illeti, az alap SEO beállításokat megcsináltuk, itt kifejezetten kiemelném az egyedi termékleírásokat, nem győzöm az ügyfeleinknek is hangsúlyozni, hogy ez mennyire fontos, a webáruház linkmarketingjét pedig a közeljövőben tervezem kezdeni.

Az indulás után ki kellett tapasztalnunk, hogy mely csatornák hogyan működnek, hiszen pl. én arra számítottam, hogy a hirdetések instant vásárlásokat fognak hozni.

Azonban social media csatornák inkább a látogatószerzésre, valamint az interakció kiváltásra voltak jók, de sokkal kisebb kosárértékű vásárlókat generáltak.

Ezzel szemben organikusan jöttek a vásárlók, de a hirdetéseink lekapcsolása után az organikus elérések is bedőltek, tehát látnunk kellett azt, hogy a hirdetések támogató csatornaként funkcionálnak.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Ami számomra nagy felismerés volt, hogy a terv már össze volt rakva a fejünkben, de a vírus hatására mindig tologattuk a webáruház elindulását, hiszen tökéletesre akartunk faragni mindent.

Ne várjatok mindig a tökéletes állapotra, ha van egy kész terv a fejedben, akkor bele kell vágni, nem lesz soha kész a webáruház teljesen…

– vallja Dorina.

Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Nektek! ?

Hónap Webáruháza

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Csomagküldő internetes kiskereskedelem
Útmutató: Csomagküldő internetes kiskereskedelem (4791)

Minden információ a webáruházak tevékenységi köréről és bejelentéséről: 4791 TEÁOR kód - Csomagküldő, internetes ...Elolvasom

Close