Webáruház indítás

Webshop készítés házilag – tippek és buktatók

3 perc olvasási idő Webshop készítés házilag, saját webshop létrehozása

Weboldal készítés otthon, egyszerűen? Egy-két YouTube tutorial videó után könnyen önjelölt szakértőnek gondolhatjuk magunkat, ami után gyerekjátéknak tűnhet a webshop készítés házilag is – az igazság azonban távol áll ettől. 

Egy webáruház létrehozása nem egyszerű feladat, és a legapróbb dolgok is nagy fejfájást tudnak okozni. Egy kis módosítás, ami fejben pár perces munkának tűnik, mint például a termékvariációk létrehozása (méret, szín, stb. alapján) is rengeteg időt vehet igénybe, ha nem vagyunk tisztában a lépésekkel, vagy nem jó alapra építkezünk. De ne szaladjunk ennyire előre.

Webshop készítés ingyen? 

“Ingyen webáruház nem létezik.”

Az üzemeltetésnek, még ha mi magunk is végezzük, megvannak az alapköltségei. Spórolni lehet, viszont érdemes kalkulációkat végezni előtte: lehetséges, hogy egy pár tízezer forintos licenszdíjú bővítmény drágának tűnik, de a felhasználó számára olyan kényelmi funkciókat kínálhat, amiért cserébe a mi webshopunkat választják a termék beszerzéséhez. 

“Az ingyenes webshop készítés egy illúzió – viszont nem kell csillagászati összegekre gondolni akkor sem, hogyha saját magunknak készítünk weboldalt.”

Webáruház indítás költségei

Egy weboldal indításának főleg technikai kiadásai vannak. Ilyenek a:

  • Domain név regisztráció
  • Tárhely bérlés
  • Szoftver licenszdíjak (fizetős témák, bővítmények)
  • Feltöltés költségei (honlap megtöltése tartalommal)
  • SSL tanúsítvány

Míg üzemeltetés során számolnunk kell:

  • Karbantartási díjjal
  • Fejlesztési költségekkel
  • A testreszabás anyagi vonzataival

Ezek viszont már olyan plusz kiadásokat is jelenthetnek, mint:

  • Webdesigner fizetése
  • Alkalmazottak bére

Az egyedi fejlesztésű webáruházak és a bérelt webshopok közti árkülönbséget az alábbi táblázat szemlélteti:

Forrás: https://www.shoprenter.hu/blog/webaruhaz-keszites

Főleg az egyedi fejlesztésű webáruházak árait befolyásolhatja az, hogy konkrétan mik az igényeink:

  • hány terméket?
  • milyen konstrukcióban?
  • milyen fizetési- és szállítási módszerekkel?
  • milyen egyéb plusz funkciókkal szeretnénk értékesíteni?

Az előfizetéses weboldalak viszont szinte bármilyen webshop megfelelő kezelésére már “gyárilag” alkalmasak: ezeket kulcsra készen kapjuk, és saját igény szerint szabhatjuk testre.

Webshop készítés lépésről lépésre

Szerintünk az első lépés az önreflexió és a kalkuláció. Mire is gondolunk? Mi emberek általában tévesen mérjük fel (alábecsüljük) az előttünk álló feladatok mennyiségét és az elvégzéséhez szükséges időt. Számoljuk ki, hogy nekünk körülbelül mennyi időbe telik egy webshop létrehozása, érdemesebb-e azt inkább más feladatokra fordítani, vagy ténylegesen megéri nekünk készíteni a weboldalt, házilag.

A webshop indításhoz szükséges alapokat elsajátíthatod a Targeter PRO kurzusában, amely jó alapot ad majd egész vállalkozói karrierednek.

A webshop készítésének lépései:

  1. Stratégia kialakítása
  2. A termék meghatározása
  3. A vevőkör meghatározása, buyer perszónák alkotása
  4. Árazás
  5. Terméktesztelés
  6. Név és domainnév regisztráció
  7. Tárhely szolgáltató választása
  8. Webáruház platformjának megválasztása (egyedi fejlesztés, vagy bérlés?)
  9. Oldalstruktúra kialakítása (főoldal, aloldalak, kategóriák és termékek)
  10. A honlap dizájn testreszabása
  11. Tartalmak (szövegek) és termékek feltöltése
  12. Szállítási- és fizetési módok hozzáadása
  13. Mérések, analitika beállítása
  14. Folyamatos revízió és fejlesztések

Olvass róla bővebben: webáruház készítés lépései

Saját weboldal létrehozása: gyakori kérdések

Összegyűjtöttük a leggyakrabban feltett kérdéseket weboldal indításával kapcsolatban. Bárhogy is döntünk (otthoni készítés vagy fejlesztés mellett), ezekkel érdemes tisztában lenni.

Mit adjak el?

Sokaknak nincs a fejében egy konkrét termék, hanem a könnyű pénz reményében, vagy csupán egy új vállalkozás indítása miatt gondolkozik el az e-kereskedelemben. Mi is írtunk cikket webáruház indítás ötletekről, de fontos, hogy az elején tisztázzuk magunkban a motivációt: egy termék, ami mögé nem tudunk beállni teljes mellszélességgel nehezen lesz egy fenntartható, hosszú távú vállalkozás alapja.

Hogy nézzen ki a honlapom? Mi a trendi?

Webáruház bérlés esetén rengeteg sablon közül választhatunk, majd azokat saját márkánk színei, logója és vizuális elemei alapján testreszabhatjuk. Ma már nagyon fontos, hogy a webshopunk reszponzív legyen, azaz bármilyen kijelzőn (asztali számítógép, tablet, mobiltelefon) szépen mutasson, ne legyen elcsúszva. Bővebben itt írtunk a weboldal dizájnok alapszabályairól.

Miért nem mutatja a Google a termékemet?

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás rengeteg szempont alapján rangsorolja az oldalakat a Google találati listájában. Ahhoz, hogy minden SEO beállítás stimmeljen, érdemes szakértők segítségét kérni. Figyelnünk kell ugyanis a tartalom típusára (aloldal, kategóriaoldal, termékoldal vagy blogposzt), az ezzel összefüggésben lévő kulcsszóhasználatra, a weboldal gyorsaságára, a képek méretére és elnevezésére, a metaleírásokra, a tartalmak hosszára és még megannyi dologra.

Webshop készítés házilag: kinek jó döntés?

Az online webshop készítés folyamatába megannyi hiba csúszhat, így a döntést az alapján javasoljuk meghozni, hogy mennyire értünk mi magunk a weboldalakhoz.

A legtöbbször alkalmazott módszer az, hogy egy cég előfizetéses webáruház fejlesztésébe kezd bele, csökkentve ezzel a költségeket és ezáltal a kockázatot. Ha a webshop jövedelmező, akkor a bevételt vagy egyedi fejlesztésű webáruházba forgatják vissza, vagy pedig maradnak az előfizetéses ügyfélkörben, és inkább más marketing folyamatokra költik el a profitot.

Aki házilag készíti a weboldalát, szinte sosem a nulláról hozza azt létre, hacsak nem profi informatikus, webfejlesztő. Webáruház indítása Shoprenterrel

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni. Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Útmutató a tökéletes termékleíráshoz
A termékleírás fontossága: így mutass be egy terméket

Rengeteg webáruház esik abba a hibába, hogy nem fektet kellő figyelmet a termékleírás megfogalmazására. ...Elolvasom

Close