Bevételnövelés Webáruház menedzselés

50 azonnali bevételnövelő technika webáruházaknak

12 perc olvasási idő 50 azonnali bevételnövelő technika webáruházaknak

Webáruház tulajdonosként bizonyára már tudja, hogy egy webáruház elindítását követően rengeteg olyan teendő merül fel, amellyel előre egyszerűen nem lehet számolni. Hiába az alapos felkészülés, ahogy tartja a mondás: “puding próbája az evés”, ami az e-kereskedelemre fokozottan igaz, ahogy a webáruház bevételére is.

A gyakorlatban fogjuk csak megismerni a látogatói és vásárlói bázisunk viselkedését, közös jellemzőit, a kommunikációnk eredményességét, az alkalmazott design veszélyforrásait és a vásárlási folyamatunk gyenge pontjait.

Mindezek fejlesztésére már rengeteg hasznos bejegyzés született, azonban jól tudjuk, hogy ezeknek a bejegyzéseknek a felkutatása, áttanulmányozása és alkalmazása rengeteg időt igényel.

Aktuális bejegyzésünkben éppen ezért olyan technikákat szedtünk össze, amelyek könnyen alkalmazhatóak, viszonylag kevés időt és erőforrást igényelnek, továbbá eredményességük azonnal jelentkezik.

Általános tanácsok:

1.Használjunk minőségi termékfotókat: Az emberek nem feltétlenül nézik meg alaposan a képeket, de egyfajta kiindulópontnak használják őket, plusz gyorsabban megértik egy szöveg tartalmát, ha az képekkel van illusztrálva.Ezért célszerű időt és akár pénzt fordítanunk arra, hogy a fotóink megnyerőek és figyelemfelkeltőek legyenek.

Minőségi termékfotók - Pauza

PaUZa.hu

2.Jelenítsünk meg embereket, arcokat a személyesség növelése érdekében: Az embereket ábrázoló képek jobban vonzzák a tekintetet. Minél személyesebb a kép, annál jobb eredményeket fog produkálni. Így egy-két jól elhelyezett mosolygós arccal vélhetően nagyobb figyelmet tudunk a kiemelt ajánlatainknak szentelni.Szintén hasznos lehet a bizalomépítő eszközök embereket ábrázoló képekkel történő támogatása. Például egy mosolygós hölggyel ábrázolni az ügyfélszolgálatot, vagy egy egyenruhás, kezében csomagot tartó szimpatikus úriemberrel a házhozszállítást.

Jelenítsünk meg arcokat - Poppy.hu

Poppy.hu

3.Határozzuk meg pontosan a látogatóknak, hogy mit tegyenek: Legyünk egyértelműek és egyszerűsítsük a folyamatot, ahol lehet. Ha szükséges, akkor használjunk felszólító módot némi indokkal kiegészítve. Példa: „Tegye a kosarába a terméket most és spóroljon vele több, mint 30%-ot!”, vagy „Kattintson a részletek gombra a folytatáshoz”.

4.Ügyeljünk a szóhasználatra: Az sem mindegy, hogy milyen szavakkal próbáljuk cselekvésre ösztönözni a látogatókat. Fontos mindig valamilyen cselekvést kifejező szót felhasználni (pl. „kattintson”, vagy „tegye kosárba”). Lehetőleg ne használjuk a “vásárlás” szót, hiszen alacsonyabb elköteleződést jelent a látogatónak, ha “csak” kosárba rakja, és nem egyből megvásárolja a terméket.Az ilyen pszichológiai trükkökkel ki tudjuk aknázni a mikro-elköteleződésekben rejlő lehetőségeket, amelyek azonnal javíthatják a konverziós rátánkat. Példa: „Kattintson ide a termék megvételéhez/megvásárlásához” helyett „Kattintson ide a termék kosárba rakásához”).

5.Tegyük egyértelművé az ajánlatokat: Sokszor nem is gondoljuk, de a látogatók számára nem egyértelmű egy-egy ajánlat tartalma, hogy pontosan miért is kell fizetni, mit is kap az adott árért és milyen extra költségek vannak vele. Mivel számunkra egyértelmű, gyakran rendkívül nehéz kiszűrni a látogatók számára a nem világos ajánlatokat.Ha azonban megtaláljuk az ilyen tipikusan nagy lepattanási rátával rendelkező landoló oldalainkat, akkor érdemes a fogalmazáson is finomítani, egyszerűsíteni.

6.Legyünk elérhetőek: Ez elsősorban a kosárnál és a pénztárnál fontos, ahol a vásárló könnyen elbizonytalanodhat. Gondolja át, hogy milyen félelmei lehetnek a látogatóknak és oszlassa el ezeket a félelmeket. Hasznos lehet, ha mindig azonnal elérhető számukra valamelyik kommunikációs csatornánk, amin keresztül feltehetik a kérdéseiket.Ez lehet egy telefonszám vagy a mostanában egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Messenger chat plugin.

Legyünk elérhetőek - NyomtassOlcson.hu

NyomtassOlcson.hu

7.Fokozzuk a sürgősség érzetet a látogatókban: A sürgősség érzete mindig az egyik legmotiválóbb erő a vásárlásra, mivel csökkenti a halogatás esélyét. Gyakran pusztán a megfogalmazással is sürgősség érzetet kelthetünk (például: „vegye meg most”, „már csak 3 darab van raktáron”, „ma éjfélig érvényes a kedvezmény”, stb.).De még hatékonyabb, ha ténylegesen vannak határidős ajánlataink, amelyeket pontosan és könyörtelenül betartunk.

8.Ne alkalmazzunk felesleges zavaró tényezőket: A túl sok idézet, a túl sok kapcsolódó termék, a túl sok ajánlat zavaró lehet. A kevesebb sokszor több. Különösen igaz ez a pénztárfolyamat során, ahol célszerű minden egyéb navigációt kikapcsolni, minden zavaró tényezőt megszüntetni, hogy a látogató csak és kizárólag a vásárlás befejezésével törődhessen.

Technikák a landoló oldalakhoz:

9.A kosárba rakom gomb elhelyezése: A landoló oldalon mindig kerüljön a Kosárba rakom gomb a látványvonal fölé, ne kelljen a látogatóknak görgetni hozzá az oldalt. Gyakori hiba, hogy egy nagy termékkép foglalja el gyakorlatilag az egész területet és minden más információhoz már görgetni kell az oldalon.

 Webáruház bevétel - Kosár gomb elhelyezése - Colo

Colo.hu

10.A Kosárba rakom gomb formázása: A landoló oldalon mindig a Kosárba rakom gomb legyen a leghangsúlyosabb kattintható elem. Rajta a szöveg mérete legyen lehetőleg 1-2 mérettel nagyobb, mint az átlagos szöveg-méret. Az alkalmazott színeket tekintve pedig használjuk a design komplementer, azaz kiegészítő színeit. A kiegészítő színek felkutatásához ajánlott szoftver: Paletton.

11.Árak egyértelmű kommunikálása: Mindig figyeljünk rá, hogy könnyen megtalálható, jól látható helyen jelenjen meg a termék ára, logikailag mindig a kosárba rakás előtt. Nem kérhetjük, hogy vegyen meg valaki valamit és csak utána mondjuk meg neki az árat.Továbbá, ha több árat is szerepeltetünk (például: régi ár, bolti ár, online ár, akciós ár stb.), mindig legyen egyértelmű, hogy melyik az az ár, amin a vásárlók meg tudják vásárolni a terméket.

12.Szállítási határidők feltüntetése: A vásárlókat gyakran nem az érdekli, hogy egy terméket „raktárról”, vagy „rendelésre” lehet megvenni. Az már sokkal inkább igen, hogy mikor kapják kézhez a megrendelt terméket.A szállítási határidők feltüntetése (akár csak intervallum alapján, például: „3-4 nap”) mindig egy hatékony bizalomépítő eszköz, amelynek kommunikálása az év végi, ünnepi kampányidőszak idején kulcsfontosságú.

Szállítási határidők feltüntetése - Colo

ZoldPolc.hu

13.Kedvezmények hangsúlyozása: Ha abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy valamilyen árhoz képest kedvezőbb áron tudjuk adni a terméket, akkor ezt a kedvezményt mindig hangsúlyozzuk ki. Ezt lehet akár százalékosan is (például: „30% megtakarítás!”), de ezt csak akkor célszerű alkalmazni, ha legalább két számjegyű megtakarításról van szó.Még hatékonyabb, ha konkrét összegben kommunikáljuk a kedvezmények mértékét (például: „Vegye meg most és spóroljon 3.200 Ft-ot!”).

14.Vizuális szemléltetés: Egyszerű és egyértelmű grafikák alkalmazásával sokkal hatékonyabban lehet kommunikálni, mint pusztán szavakkal. Ügyeljünk rá, hogy a kosárba rakás gomb nézzen ki kattintható gombnak (ez önmagában gyakran megduplázza a konverziós rátát egy sima szöveges “kosárba rakom” linkhez képest).Ugyanígy, a termék előnyökhöz készítsünk ikonokat, a vásárlói értékeléseket ábrázoljuk csillagokkal vagy egészítsük ki fotókkal, a nagy méretű képek megtekintéséhez használjunk nagyító-ikont.

Vizuális szemléltetés - BrightWhite.hu

BrightWhite.hu

15.Látványvonal fölötti terület kialakítása: A látványvonal fölötti területet mindig úgy alakítsuk ki, hogy ha csak annyit látnának belőle a látogatók és nem tudnák valamiért használni a görgető sávot, akkor is működőképes legyen az oldal. Ha ilyen szemmel alakítjuk ki a termék landoló oldalt, akkor biztosan nem fognak fontos információk és gombok a látványvonal alá kerülni.

Webáruház bevétel növelés - Látványvonal fölötti terület - NeonNinjaBox.hu

NeonNinjaBox.hu

16.Az információkat a fontosságuknak megfelelő sorrendben prezentáljuk: Mely szempontok alapján döntenek a vevők, melyek a fő döntési paraméterek? Minél fontosabb egy adott információ a döntés szempontjából, annál korábban és annál hangsúlyosabban kommunikáljuk a vevők felé.Természetesen eltérőek lesznek a fenti szempontok a komolyabb megfontolást igénylő, drágább termékeknél és megint mások a fogyóeszközöknél vagy luxuscikkeknél.

17.Gondoskodjunk a részletes termékleírásról: Szükségem van a termékre? Ha igen, akkor miért kell nekem? Ha ezeket a kérdéseket feltenné Önöknek egy vevő személyesen, mit mondana nekik? Bizonyára nem kezdené el felsorolni a termék-paramétereket, hanem a termék előnyeit ecsetelné.Ugyanezt kell a termékleírásban is megfogalmazni, a technikai és egyéb paramétereket pedig táblázatban, felsorolásszerűén feltüntetni.

Webáruház bevétel növelés - Termékleírás - JoPatikus.hu

JoPatikus.hu

18.Kommunikáljuk a termék legfőbb előnyeit: Minden terméknek van egy-két kiemelt tulajdonsága, mely igazán előnyössé teszi a többi termékhez képest. Célszerű ezt a pár előnyt kiemelten kommunikálni, lista elrendezésben felsorolni. Vizuálisan is hangsúlyozhatjuk az előnyöket pipa-ikonokkal vagy egyéb badge-ekkel.

Termékelőnyök - HerbaDoctor

HerbaDoctor.hu

19.Különböző marketing eszközökhöz különböző landoló oldalak társítása: Rendkívül fontos a konverzió mérésénél, hogy milyen forrásból érkeznek a látogatók. Más érdekli őket attól függően, hogy például a Google Ads hirdetésből vagy hírlevélből érkeznek, és éppen ezért máshogy kell őket meggyőzni. Sőt, célszerű minden Google Ads kampányt külön érkező oldalra irányítani.Minden esetben fontos, hogy a látogató úgy érezze, hogy az érkező oldal a hirdetés szerves folytatása, annak a részletesebb kifejtése. Ügyeljünk rá, hogy a hirdetés szövegében és megjelenésében azonos elemeket használjunk a landoló oldalainkon is.

Tippek a kategória aloldalakhoz:

20.Kategorizáljunk a vásárlóink fejével gondolkodva: Az emberek különbözőek, a preferenciáik is azok, így termékeket is különböző szempontok szerint keresnek. Legyünk intuitívak, találjuk ki a lehetséges szempontokat és kategorizáljuk minél több dimenzióban a termékeket.Példa: ha játékokat keres valaki (feltehetően ajándék céljából), akkor adjunk lehetőséget, hogy kor, nem szerint, sőt akár gyártó vagy árkategória szerint is megtalálhassa a számára leginkább megfelelő termékeket.

Kategorizálás - Nutriversum.hu

Nutriversum.hu

21.Csak a termékek közötti választáshoz szükséges információkat jelenítsük meg: Gyakori hiba, hogy olyan adatokat is megjelenítünk a terméklistázás során, melyek egyébként irrelevánsak a választás során és sokkal inkább csak bizalomépítő funkciót látnak el, azaz elegendő lenne őket csupán a termék oldalakon szerepeltetni.Ne kényszerítsük felesleges görgetésre a látogatókat, tegyük minél hatékonyabbá számukra az adott terméklista áttekintését.

22.Sorbarendezés többféleképpen: Ha egy kategóriában sok termék van, akkor fontos, hogy minél több lehetőség szerint tudja a látogató az adott termékeket sorba rendezni. Ez különösen fontos, ha egy oldalra nem fér ki az összes termék egy kategóriában. Ne kötelezzük a látogatót, hogy végignézzen több tucat számára teljesen felesleges terméket.

Sorbarendezés - KatusBody.hu

KatusBody.hu

23.Adjuk meg a terméklistázás szabadságát: Biztosítsunk lehetőséget a látogatók számára, hogy eldönthessék hány darab terméket akarnak egyszerre kilistázni. Főleg a lassabb kapcsolattal rendelkezők számára nem előnyös, ha egyszerre túl sok termék jelenik meg, ugyanakkor a gyors kapcsolattal rendelkező és célirányosabb vásárlók valószínűleg nem akarnak feleslegesen kattintgatni.

Tanácsok a vásárlói vélemények kiaknázására:

24.Használjuk ki a vásárlói véleményekben rejlő lehetőségeket: Statisztikák szerint az internetes vásárlók több mint kétharmada használja más vevők véleményét egy-egy döntés meghozatala előtt.92%-uk szerint hasznosak a vásárlói vélemények, amelyek 20%-kal nagyobb vásárlói elégedettséget, illetve vásárlói hűséget eredményeznek.

Vélemények - SzerszamKell.hu

SzerszamKell.hu

25.Ösztönözzük a vásárlói vélemények írását: Ne elégedjen meg azzal, hogy lehetőséget biztosít a vásárlói vélemények megírására, ösztönözze a látogatókat a véleményírásra. Lehet valamilyen jutalommal is ösztönözni (például: kuponnal vagy bónuszrendszerrel), de még hatékonyabb a vásárlók e-mailben történő megkeresése, hogy amennyiben elégedettek a vásárlással, akkor mondják el a véleményüket a termékekről – ezt a folyamatot, ha lehet, akkor automatizáljuk.

26.Kommunikáljuk a vásárlói véleményeket: Ha már van elegendő vásárlói vélemény és értékelés, akkor használjuk fel őket hatékonyan. Kommunikáljuk őket a látványvonal fölött, lehetőleg közel a kosárba rakás gombhoz.Ábrázoljuk őket csillagokkal és jelezzük, hogy hány ember értékelte az adott terméket. Ha túl sok értékelés van, gondoskodjunk a könnyű áttekinthetőségről.

Vevővélemények - BubbleBook.hu

BubbleBook.hu

Bevételnövelő technikák a pénztárfolyamathoz:

27.Rövidítsük a folyamatot, ahol lehet: Lehetőleg álljon minél kevesebb lépésből a vásárlási folyamat, ne tegyünk bele felesleges lépéseket. A regisztráció során is csupán azokat az adatokat kérjük el a látogatótól, amelyek feltétlenül szükségesek.Lehetőleg egy felesleges karaktert se kelljen leütniük a vásárlás véglegesítéséhez.

Vásárlási folyamat - ZoldPolc.hu

ZoldPolc.hu

28.Könnyítsük meg a vásárlók dolgát a pénztárban: Csak azokat az adatok kérjük be a vásárlóktól, amelyekre feltétlenül szükség van a rendelés leadásához. Ha lehetséges, akkor ugyanazt az adatot ne kérjük be többször. Az ilyen mezők kitöltése nem kellemes feladat, pláne nem mobilon.

29.Mindig jelezzük, hogy hol tart a vásárló a vásárlási folyamatban: Ha több lépésből áll a pénztárunk, akkor mindig jelezzük a vásárló számára, hogy épp hol tart a folyamatban, és még inkább, hogy hány lépés van még hátra.

Vásárlási folyamat - Curver.hu

Curver.hu

30.Ne használjunk upsell technikákat a pénztárunkban: Az upsell remek tranzakció-érték növelő technika, viszont célszerű a pénztár megkezdése előttre időzíteni.Egy termék kosárba rakásánál nyugodtan javasoljunk kiegészítő termékeket, de ha már megkezdte a látogató a fizetési folyamatot, akkor ne tereljük el semmivel a figyelmét a rendelés véglegesítésétől.

E-mail marketing tippek:

31.Automatikus üdvözlő üzenet: Sok esetben előfordul, hogy a látogatók nem vásárolnak, azonban mivel érdeklődnek a termék iránt, így létrehoznak egy felhasználói fiókot, hogy értesüljenek az újdonságokról.Használjuk ki ezt az alkalmat és a regisztrációt követően, egy automatikus üdvözlő üzenetben lepjük meg a felhasználót egy első vásárláshoz vagy lejárathoz kötött kuponnal!

32.“Bemelegítő” e-mail kampány: Ha már küldünk üdvözlő üzenetet a feliratkozóinknak vagy regisztrált felhasználóinknak, akkor miért ne küldhetnénk bizonyos időközönként értesítőt a közelgő kampányainkról? A kampányaink elindítása előtt ezekkel a “bemelegítő” üzenetekkel fokozhatjuk az érdeklődést, amivel nagyobb forgalmat generálhatunk.

33.Elhagyott kosár emlékeztető: A legtöbb webáruház tulajdonos szerint az a látogató, aki járt a webáruházunkban, kosárba rakta a terméket, azonban nem vásárolta meg, már csupán remarketing hirdetésekkel terelhető vissza a webáruházba.Ez részben így van, azonban sokkal olcsóbb és hatékonyabb megoldás, hogy ha közvetlenül a kosárelhagyást követően küldünk egy emlékeztető e-mailt a felhasználónak, amelyben felhívjuk a figyelmét a be nem fejezett vásárlásra. Ne feledjük, rengeteg oka lehet annak, hogy egy vásárlás nem történik meg: áramszünet, internet probléma, lefagy a számítógép vagy éppen belép a szobába az illető, akit meg szeretnénk lepni.

34.Elhagyott kosár emlékeztető 2.0: Küldjünk ki azok számára új emlékeztető e-mailt, akik nem fejezték be a vásárlást az előző emlékeztető e-mail hatására sem.Köztük lehetnek olyan érdeklődők, akiknek már csak egy plusz “lökés” kell, hogy megrendeljék a termékünket, éppen ezért érdemes egy plusz ajánlattal is készülni számukra, legyen az ingyenes szállítás vagy egyéb kedvezmény.

35.Kívánságlista ajánlat: A legtöbb webáruházban már fellelhető a kívánságlista opció. Igen, viszont csak nagyon kevesen foglalkoznak az ilyen, komplett kívánságlistát összeállító felhasználókkal. Küldjünk ki számukra egy promóciós e-mailt, amelyben a kívánságlistán szereplő termékekre extra kedvezményt biztosítunk.Apropó, kívánságlista. Állítsunk be automatikus e-mailt, amelyet akkor küldünk ki a vásárlónak, amikor a termék ára kedvezményes lett.

36.Első vásárlóból visszatérő vásárló: Nemcsak vélemény ösztönzésére használhatjuk a vásárlók számára kiküldött üzeneteket, hanem akár motiválhatjuk őket további vásárlásra is.Egy egyedi ajánlat (például: ingyenes szállítás a következő rendelésre vagy ismerős számára történő továbbajánlás után járó közös kedvezmény) segítségével az egyszeri vásárlókból könnyen visszatérő, márkahű vásárlót varázsolhatunk.

Onsite retargeting webáruház bevétel növeléséhez:

37.Kilépés előtt: A leghatékonyabb módja az oldalon belüli retargetálásnak. Miért is engednénk el azokat a látogatókat, akik már vásárlást tanúsító viselkedést mutatnak a webáruházunkban?Állítsunk be az érdeklődők számára egy kilépés előtti popupot, amellyel felhívjuk a figyelmét egy speciális ajánlatra. Ilyen lehet például az, hogy ha befejezi a vásárlást 15 percen belül, akkor egy ingyenes termékmintát, kupont vagy egyéb kedvezményt kap.

Kilépés előtti popup - GepeszCentrum.hu

GepeszCentrum.hu

38.Visszatérő vásárlók jutalmazása: Célozzuk meg a visszatérő vásárlóinkat egy speciális kedvezménnyel! Állítsunk be egy popupot a profiloldalra, amely a bejelentkezést követően megjelenik számukra például egy ingyenes szállítási kedvezményt kínáló üzenettel, amelyet a következő vásárlásuk során használhatnak fel.

39.A jövőbeli vásárlások elősegítése: Ha óvatosan szeretnénk alkalmazni az ilyen közvetlen üzeneteket, akkor azt javasoljuk, hogy a látogatók számára ne egy azonnal felhasználható ajánlat jelenjen meg, hanem egy jövőben felhasználható, határidős ajánlat.Ezzel növelhetjük a feliratkozóink, illetve a visszatérő látogatóink számát és a kedvezményes rendeléseket is kordában tudjuk tartani.

Vásárlás ösztönzés popup - BrightWhite.hu

BrightWhite.hu

Közösségi média trükkök a vásárlás ösztönzésére:

40.Vonjuk be a közösségünket: Közösségi oldalainkon kommunikáljuk a vásárlók által generált fotókat, véleményeket. Ha nincs ilyenünk, akkor biztassuk a vásárlóinkat, hogy fotózzák le a termékünket működés közben és írják meg róla a véleményüket.Ha szükséges, hirdessünk ennek érdekében nyereményjátékot. Az ilyen felhasználók által létrehozott tartalmak a bizalomépítés mellett közvetlen konverziót is eredményezhetnek, hiszen az érdeklődők könnyen azonosulni tudnak egy hétköznapi vásárló helyzetével.

Vonjuk be a közösségünket - BrightWhite.hu

BrightWhite.hu

41.Facebook termékelhelyezés: Integráljuk a termékeinket a Facebook rendszerébe a termékadatbázisunk megadásával, hogy egy kattintással bejelölhessük posztjainkon a termékeinket.Az integrálást a Facebook Katalógus menüpontjában tudjuk elvégezni. A beállítást követően a termékekkel megjelölt bejegyzéseket akár ki is emelhetjük, hogy még több emberhez jusson el a bejegyzés.

Facebook termékkatalógus - NeonNinjaBox.hu

NeonNinjaBox.hu

42.Instagram termékelhelyezés: Az előző pont továbbfejlesztéséről van szó, amelynek lényege, hogy a Facebook fiókunkhoz kapcsolt üzleti Instagram fiókunkkal is megosztjuk az előzőleg feltöltött termékkatalógust, ezzel lehetővé téve az Instagramon történő termékelhelyezéseket.A posztokon a megjelölt termék megjelenik elnevezéssel, képpel és árral, illetve URL címmel, amelyre kattintva a webáruházunkba terelhetjük az érdeklődőket.

43.Facebook bolt létrehozása: Válasszuk ki a Facebook oldalunk Beállításai között a Vásárlás sablont, amelyet követően a Bolt lapfül is megnyílik számunkra. Ha nem szeretnénk ezt a sablont használni, akkor csupán annyi a teendőnk, hogy ugyanitt bekapcsoljuk a Bolt lapfület.A Facebook boltunkba manuálisan, egyesével, de akár automatikusan is hozzáadhatjuk a termékeinket az előbbi pontokban említett Katalógus segítségével. Ingyenes és gyors megoldás, miért ne használnánk ki ezt a lehetőséget is az értékesítés ösztönzésére?

Facebook Bolt - BirkozoMez.hu

BirkozoMez.hu

44.Chatbotra fel: Napjaink egyik leginkább túlmisztifikált csatornája a Messenger Chatbot. A legtöbben egy olyan dologként gondolnak rá, amihez mindenféleképpen szükséges programozói tudás, ez azonban nem így van. Bárki csatlakoztathat a Facebook fiókjához akár ingyen is chatbotot (Manychat, Chatfuel), amelynek csupán be kell állítani az automatikus üzeneteit.

Chatbot - BubbleBook.hu

BubbleBook.hu

45.Chatbot szegmentált üzenetek: A chatbot további előnye, hogy szegmentálni tudjuk vele a bizonyos válaszra klikkelő felhasználókat, amelyek alapján célzott üzeneteket tudunk küldeni számukra (például: vásárló vagy érdeklődő).Az ilyen üzenetek megnyitási aránya jelenleg még bőven 80% felett van, úgyhogy érdemes beépíteni marketing kampányainkba is mihamarabb.

46.Forrás alapú targetálás: Az e-mail kampányokhoz hasonlóan, a chatbotban is be tudunk állítani automatizált üzenetfolyamatokat, amelyeket ráadásul még forgalmi forráshoz is tudunk kötni némi integrációs beállítást követően.Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy létrehozunk egy Facebook hirdetést, amelyet hozzákötünk követőkód vagy integráció segítségével a chatbot platformunkhoz (platformfüggő). A JSON kódrészletet beillesztjük a Facebook hirdetésünk szintjén a JSON kódrészlet mezőbe. Ha viszont adott a Facebook Ads integráció a chatbot felületén, akkor bejelentkezünk a Facebook fiókunkba és létrehozzuk a chatbot felületén a hirdetésünket.

A hirdetésre kattintva, majd a chatbotra feliratkozva a szoftver tudni fogja, hogy az illető Facebook hirdetésből jött, akiknek ezt követően elindíthatja az általunk megfogalmazott, személyre szabott üzeneteket.

Egyéb growth hacking tippek:

47.Köszönőoldalon upsell lehetőség: Gondoljunk csak bele, hányszor fordult velünk elő, hogy megrendeltünk egy terméket, majd utólag jutott csak eszünkbe, hogy még jó lett volna megrendelni hozzá a kiegészítő terméket is (például: fényképezőgéphez elem, táska vagy telefonhoz fülhallgató).Adjunk lehetőséget a köszönőoldalunkon további, kiegészítő termékek megvásárlására is, amelynek folyamatát igyekezzünk automatizálni és az eredeti rendelés mellé, kiegészítő rendelésként beállítani.

48.Hozzunk létre Google Cégem fiókot: A fiók létrehozásával a webáruházunk nevére történő kereséssel a látogatóknak megjelenik a kereső jobb oldalán a Google Cégem fiókunk képpel, leírással, linkekkel, nyitvatartási idővel és véleményekkel.Nem szükséges fizikai bolttal rendelkezni a fiók létrehozásához, viszont a keresőben történő megjelenésünket egyértelműen javítja, így növelve a közvetlen organikus keresésből érkező vásárlások számát.

Google Cégem - Pauza.hu

PaUZa.hu

49.Időzítsük szerdára vagy csütörtökre a kampányok indulását: Ahogy a hét eleje a munkáról, úgy a hétvége inkább a szabadidőről szól a legtöbb ember számára. Kerüljük el azokat a napokat, amikor a célközönségünk a legelfoglaltabb és találjuk meg azt a napot, amikor a legmagasabb az oldalunk látogatottsága vagy amikor a legaktívabbak a közösségi oldalainkon.

50.A remarketing cookie-k lefutását toljuk el 30 másodperccel: Ezzel a haladó technikával időzítjük a közvetlen remarketing listák építéséért felelős követőkódjainkat. Egy egyedi script “window.setTimeout(trackingfunction, 3000)” elhelyezését követően kiszűrhetjük azokat a látogatókat, akik nem érdeklődnek a termékünk iránt, csökkenthetjük a visszapattanási rátát (pontosabban csak leszűkítjük a valódi érdeklődők szintjére), illetve hatékonyabbá és olcsóbbá is tehetjük a remarketing kampányainkat.

Bízunk benne, hogy a fenti technikák az Ön webáruházában is azonnali hatékonyságjavulást fognak eredményezni. Írja meg hozzászólás formájában, hogy mely technikákat alkalmazta a bejegyzés elolvasását követően és az milyen eredmények produkált!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
2019-es marketing tippek a sikeres webáruházhoz
2019-es marketing tippek a sikeres webáruházért

A webáruházunk sikerének kulcsa többek között az, hogy mindig naprakészek legyünk és nyitottak az ...Elolvasom

Close