Újdonság Webshop üzemeltetés

Újdonságok: Google Ads by Shoprenter, ERP és logisztikai alkalmazások, TikTok, Favi integráció és egyéb fejlesztések

15 perc olvasási idő

A Shoprenternél 2023-ban is arra törekszünk, hogy e-kereskedelmi partneredként ne csak egy naprakész és újdonságokkal is felvértezett webshopot nyújtsunk, de a Shoprenter ökoszisztéma egy olyan támogató közeg legyen vállalkozásod számára, mellyel a fejlődés és a folyamatos bevételnövelés szinte biztosított.

Ezért az elmúlt időszakban olyan  fejlesztéseken dolgoztunk, amelyek segítik ezt a célkitűzést és webáruházad még hatékonyabb bevételtermelő gépezet lehet.

Ebben a bejegyzésben szeretnénk összefoglalni azokat az újdonságokat és változtatásokat, amelyek az elmúlt időszakban a Shoprenteres webáruházakat érintették.

Fontos megjegyeznünk, hogy tekintve a fejlesztések sokaságára, nem célunk, hogy ebben a bejegyzésben a fejlesztések részleteit teljesen kifejtsük (inkább azok előnyeire fókuszálunk). Ellenben mindenhol belinkeljük a vonatkozó Shoprenter Akadémia bejegyzéseket, blog cikkeket, oktatóvideókat és egyéb oldalakat, amelyek segítenek elmélyedni a részletekben. Vágjunk is bele!

1. Új szolgáltatás: Google Ads by Shoprenter 

Google hirdetések Shoprenterben

Az elmúlt évben Google CSS Premium Partnerré váltunk és egy olyan egyedülálló szolgáltatást fejlesztettünk, amellyel levesszük a Google Ads terhét a válladról. A Google Ads by Shoprenter segítségével egyszerűen és átlátható módon hirdetheted a termékeidet a Google hálózatán – rendkívül kedvező feltételekkel. Csak, hogy néhány előnyét említsük a szolgáltatásnak:  

  • Egyszerűen használható: Néhány kattintással aktiválhatod a szolgáltatást Shoprenteres boltod admin felületén.
  • Könnyen használató: Nincs szükséged bonyolult technikai beállításokra, mindent beállítunk helyetted.
  • 0-24 ellenőrizhető: A Shoprenteres boltod admin felületén bármikor ellenőrizheted a kampányok teljesítményét.
  • Teljesítményalapú díjazás: Azaz nem fizetsz, csak akkor, ha költesz. Nincs telepítési, se havi költséged, csak a hirdetésekre elköltött összeg alapján fizetsz 12% jutalékot.

Az alábbi videóban megismerheted a szolgáltatás részleteit és feltételeit:

Beállítás: a webáruházad admin felületén a Marketing > Google Ads by Shoprenter menüpont alatt.

Segítség: Google hirdetések a Shoprenterben 

Elérhetőség: minden Shoprenter csomagban.

2. Automatizmusokhoz és termékfeedekhez kapcsolódó fejlesztések

A folyamatosan növekvő webáruházak egyik fontos közös tulajdonsága, hogy meglévő  folyamataikat, ahol lehet automatizmusokkal optimalizálják. Emellett meglévő értékesítési csatornáik teljesítményét rendszeresen elemezik és szükség esetén azok portfólióját módosítják.

Még több paraméterrel bővíthető az “Új rendelés feladás” automatikus üzenet tartalma 

A webáruházak egyik fő funkciója a rendeléshez kapcsolódó információk kommunikálása a vásárlók felé. Ez mind a rendelés leadása előtt, mind utána nagyon fontos, hisz a vásárlási folyamat nem ért véget ott, hogy befut a webshopodba az új rendelés. Ebben a fejlesztésben kibővítettük az “Új rendelés feladása” eseményhez köthető üzenetekbe beszúrható paraméterek körét.

Az elérhető új paraméterekkel kellően szofisztikált és minden fontos információt tartalmazó informatív levél küldhető minden egyes vásárlásról. A vásárlói élmény nemcsak a vásárlási folyamat optimalizásásával, a szolgáltatás, a termékek minőségével, de a kommunikációval és a szolgáltatott információkkal is nagymértékben befolyásolható.

Tipp: Érdemes ellenőrizni, hogy webshopodban mennyire informatívak és személyre szabottak a vásárlóknak kiküldött automatikus üzenetek.

Beállítás: Marketing > Automatikus események

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Elhagyott kosárhoz kapcsolódó fejlesztések

Ügyfeleink visszajelzéseire nagy hangsúlyt fektetünk, ezért a sokak által jelzett elhagyott kosarakat érintő igényeket szedtük sorba és valósítottuk meg. Az ide kapcsolódó frissítések:

  • Exportálható elhagyott kosarak a Rendelések menüpont alatt.
  • A rendelések közül törölhetők az elhagyott kosarak
  • Elhagyott kosár értesítő automatizmus esetén 1 óra helyett már 30 perc is beállítható
  • Elhagyott kosár értesítőből érkező rendelés véglegesítés esetén a rendelés leadásának idejéhez adódik hozzá a várható szállítási idő
  • Elhagyott kosár értesítő linken keresztül már nem módosítható a leadott rendelés
  • Elhagyott kosár értesítőről való leiratkozás már lehetséges, ha a levélben használod a [ UNSUBSCRIBE_ABANDONED_CART ] paramétert

Tipp: Érdemes ellenőrizni, hogy webshopodban mennyire informatívak és személyre szabottak a vásárlóknak kiküldött automatikus üzenetek, így az elhagyott kosár értesítők is. Amennyiben szükséges, a fentieket alkalmazva frissítheted a beállításokat.

Beállítás: Marketing > Automatikus események

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Google Shopping feed bővítése

A Google Ads e-kereskedelemre szabott hirdetési formája a Google Shopping, mely hazánkban 2019. júniusa óta elérhető. A Google Shopping eltér a hagyományos keresési hirdetésektől abban, hogy az ár alapján legjobb ajánlatokat mutatja meg a kulcsszavakra a kereső legfelső sorában, képpel, árral és a boltok nevével. 

Google Shopping

Ezeket az információkat a Shoprenter webáruházból a Google Shopping feed-en keresztül adjuk át a Google hirdetési fiókodnak. A fentebbi paramétereket további termék információkkal és terméktulajdonságokkal bővítettük. 

Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás > Google Shopping

Segítség: Shoprenter Akadémia 

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

Favi.hu termékmegosztó feed

Favi bútorkereső termékfeed

Magyarország legnagyobb dekoráció és bútorkereső piactere a FAVI.hu, így ebben a szegmensben működő webáruházaknak új értékesítési csatornát jelent ez a felület.

Több ügyfelünk is igényelte ezt a lehetőséget, akik ebben a termékkörben értékesítenek, így a Shoprenteres webáruházakban már elérhető a FAVI.hu-hoz igazított, dedikált termékmegosztó feed. Ezzel a termékek megosztása ezen a piactéren sokkal gyorsabbá és egyszerűbbé vált. 

Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás >Favi

Segítség: Shoprenter Akadémia 

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

Koongo.com termékmegosztó feed

Koongo termékfeed

A Koongo.com egy termékfeed menedzsment alkalmazás, mely segítségével automatizálható a webáruházunk termékkészletének megjelenítése nagyobb külföldi online piactereken mint például, eBay, Amazon, Bol.com, Beslist, Idealo, Spartoo, Miinto és Wish. 

A piacterek mellett azonban más értékesítési csatornák is elérhetők a regisztrált Koongo fiókodból, csak hogy párat említsünk a teljesség igénye nélkül: Google Shopping, Facebook, Instagram, Pinterest, Spartoo, Fruugo, OnBuy, TikTok, ShopAlike, Zalando.

Tipp: Amennyiben külföldi értékesítést tervezel bevezetni a boltodban, a Koongo.com egy jó megoldást nyújthat számodra.

Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás >Koongo

Segítség: a Shoprenter Akadémián és a Koongo.com oldalakon 

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

TikTok termékfeed és TikTok Event API

TikTok termékfeed

A TikTok feltörekvő közösségi média csatorna, mely hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, főként a fiatalabb 25 éves vagy az alatti korosztály körében.  

A Shoprenter webáruházak egy jelentős részének a TikTokon való megjelenés új értékesítési csatornát jelent. Ezért felkerült az automatikus termékmegosztó megoldások közé a TikTok termék feed és Event API is. Előbbi lehetővé teszi a webáruház termékeinek gyors és egyszerű feltöltését hirdetés céljából a TikTok Ads managerbe, utóbbi pedig pontosabb adatokat szolgáltat a hirdetésekhez.

Tipp: Gondold át, hogy célcsoportod megtalálható-e a TikTokon és miben segítheti a vállalkozásodat ez az új csatorna. Ha úgy látod, hogy van potenciál abban, ha ezen a felületen is megjelensz és eléred a célközönséged, érdemes lehet felépítened egy külön stratégiát a TikTokra alapozva.

Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás > TikTok

Segítség:

Elérhető: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

Választható kép domain az árumegosztó feedeknél: 

Az Automatikus termék megosztás menüpont alatt globálisan, minden termékmegosztó feedre érvényes módon megadható, hogy mi legyen a képek domainje a feedekben. A kívánt kép domaint a boltban megadott domainek és rendszer domainek listájából lehet kiválasztani. A lista tartalmaz egy alapértelmezett értéket is, mely a jelenlegi domain beállítást jelenti. Más opció választása esetén a kiválasztott domain kerül a kép URL-ek elé. 

Automatikus termék megosztás Shoprenterben

Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás

Segítség: az Automatikus termékmegosztás beállításához a Shoprenter Akadémián

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

3. Új alkalmazások és alkalmazásokhoz kapcsolódó újítások

E-kereskedelmi partneredként szívügyünk, hogy naprakész és a mai kor igényeinek megfelelő megoldásokat nyújtsunk számodra, mellyel tovább növekedhet vállalkozásod. Az alább felsorolt fejlesztések, alkalmazások mind ezt a célt szolgálják. 

Nem csak a partnereink és az alkalmazások fejlesztői dolgoznak ezen, hanem mi is optimalizáljuk a Shoprenter webáruházak ide kapcsolódó funkcióit is. Emiatt az elmúlt időszakban optimalizáltuk a Shoprenter webáruház admin felületén, az Alkalmazások menüpont alatt az appok leírásának oldalát, hogy egyszerűbb legyen a telepítés és a szükséges információk hozzáférhetősége is.

Emellett pedig új API és webhook fejlesztések is készültek, valamint felülvizsgáltuk és finomhangoltuk a webáruházba illesztett egyedi szkriptek betöltését. A következőkben a fentebb felsorolt újdonságokat részletezzük:

Scriptek betöltődési sorrendjének változása

Szerencsére, ahogy később majd látható, az elérhető alkalmazásaink száma, és azok szolgáltatásai is folyamatosan fejlődnek, új megoldásokat nyújtva neked, mellyel tovább növekedhetsz és fejlesztheted webáruházadat. Ez a folyamatos fejlődés megkívánja, hogy a jelenlegi működést helyenként átalakítsuk. Így szükség volt a webáruház felületén a szkriptek betöltésének optimalizálására. Ezáltal az oldalba beépülő modulok fejlesztése könnyebbé, azok betöltődése – és velük együtt webáruházad működése is – hatékonyabbá válik. 

Ennek a funkciónak a tesztelése minden webáruház esetén fontos, akiknél Egyedi szkriptek vannak beillesztve a HEAD és/vagy a BODY részekbe, illetve API segítségével szkriptet helyeznek el a webáruház kódjában erre a két részre. A működés ellenőrzése azért fontos, mert ha nem megfelelően megírt szkriptet tartalmaz a webáruházad, az optimalizálás hatására ezek hibái láthatóvá válnak és akadályozhatják az oldal betöltődését azoknál az oldalaknál is, ahol eddig nem jelentkezett probléma. 

A módosítást emiatt nem kapcsoltuk még be automatikusan mindenkinek, hanem arra kérünk, hogy minél előbb teszteld a saját boltodban a működést, és szűrd ki az esetleges hibás szkripteket már most. Ezt megteheted egy labor kapcsoló bekapcsolásával (beállítást lásd lentebb). 

A szkriptek mihamarabbi tesztelése azért fontos, mert az új működés még általad kontrolláltan be- és kikapcsolható egy számodra megfelelő, kevésbé forgalmas időszakban. Ha esetleg hibát találsz a működésben, még javíthatod a szkriptet a segítségünkkel és újból tesztelhetsz a megfelelő működés eléréséig, addig a beállítást pedig inaktiválhatod. 

Amennyiben a bekapcsolás után nem tapasztalsz hibát a működésben, a kapcsolót nem kell változtatni, az új működés maradhat a boltodban aktív.

Script laborkapcsoló Shoprenterben

Tipp: Az egyedi szkripteket a Megjelenés > Téma testreszabása menüpontban az Egyedi scriptek vagy Egyedi marketing scriptek fülön találod a Shoprenter boltod adminisztrációs felületén. Az API-val elhelyezett szkriptek esetén pedig kérd a fejlesztő segítségét, aki beállította azt. 

Beállítás: Beállítások -> Labor,  Scriptek sorrendjének beállítása pont

Segítség: Scriptek betöltődési sorrendjének változása

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

“Script elhelyezés API hívással” funkció bővítése

A fejlesztés során megoldottuk, hogy az alkalmazás fejlesztői a script tag-eket bárhová el tudják helyezni a Shoprenter bolt forráskódjában a HEAD illetve a BODY részekben API-n keresztül. Az API végpont kiegészül egy új, displayArea nevű értékkel, mely megadja, hogy pontosan hová helyezhető el a hívásban használt script.

A fejlesztés hasznos lesz minden alkalmazásokat használó webáruház számára, hisz az appok fejlesztői ezáltal tovább fejleszthetik a webáruházaknak nyújtott szolgáltatásaikat, mellyel végeredményben hozzájárulhatnak a webshop fejlődéséhez és bevételei növeléséhez. 

Beállítás: fejlesztő segítségével API-n keresztül

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Hírlevél feliratkozók küldése webhookon keresztül

Ügyfeleink és partnereink kérésére kibővítettük a webhookhoz tartozó eseményeket. Korábban csak a rendelési adatokat lehetett elküldeni webhookon keresztül, mostantól pedig a hírlevél feliratkozók adatait is továbbítani lehet különböző külső szoftvereknek.

Az alábbi hírlevélhez kapcsolódó események küldhetőek webhookkal:

  • hírlevél feliratkozás (newsletter_subscribe)
  • hírlevél leiratkozás (newsletter_unsubscribe)
  • hírlevél feliratkozó adatmódosítása (newsletter_update_subscriber)
Hírlevél webhook Shoprenterben

Ezeknek az eseményeknek köszönhetően lehetőség nyílik a webáruházban feliratkozók adatainak azonnali továbbítására különbféle hírlevélküldő szoftverekbe.

Beállítás: Marketing > Automatikus események

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

API rendelés azonosító szűrés

A fejlesztés eredményeként lehetőség van a rendelések szűrésére API-n keresztül. Az elérhető új API végpont paraméterek a megadott azonosítónál nagyobb vagy megegyező azonosítóval rendelkező rendeléseket adják vissza.

A fejlesztés hasznos lesz minden rendelést szinkronizáló alkalmazást, illetve rendelésekhez kapcsolódó API összeköttetést használó webáruház számára, hisz a fejlesztők ezáltal tovább optimlizálhatják a rendelésekhez kapcsolódó API lekéréseket.

Beállítás: fejlesztő segítségével API-n keresztül

Segítség: Shoprenter API dokumentáció

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban.

Új alkalmazás – Logify 

A Logify webshopok számára nyújt logisztikai szolgáltatást, amellyel akár 30-40%-ot takaríthatsz meg a saját, manuális raktári költségekhez képest. A Logify szolgáltatása minden Shoprenter webáruház tulajdonos számára elérhető a Shoprenteres webáruház admin felületén és azonnal használható.

A Logify alkalmazásban valós időben láthatod a megrendelések státuszát, a kiszállítással kapcsolatos összes információt, továbbá megnézheted, hogy mi hiányzik egy adott rendelés teljesítéséhez. A megrendelés beérkezése után összekészítik a termékeket, csomagolják és átadják a futárnak. Vonalkódos nyilvántartást és precíz készletkezelést biztosítanak.

Az alkalmazással járó előnyök:

  • pontos és precíz készletnyilvántartást tesz lehetővé,
  • valós időben nyomon követhető a csomagok állapota,
  • felhasználóbarát felülettel rendelkezik,
  • automatikus adatkapcsolat és termék export feed funkció,
  • gyors és egyszerű integráció Shoprenterrel.

Beállítás: Alkalmazások > Logify 

Segítség: a Shoprenter Akadémián és a Logify oldalán

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Új ERP alkalmazások: RS3, CloudERP, Naturasoft, LogBord, Actual

Elmúlt időszakban feltérképeztük, mely ERP rendszerekkel köthető össze a Shoprenter. Ezeket a partnereket felkerestük, majd a kapcsolatot a Shoprenter és az adott ügyviteli rendszer között kiépítettük. Az adott ERP-t aktiválva egy API kulcs kerül generálásra, melyet az adott ügyviteli rendszerben kell megadni. 

ERP-k, melyek bevezetésre kerültek:

  • RS3 ügyviteli rendszer: egy egyedi felépítésű, komplex számlázó, készlet-kezelő szoftver, amely a kereskedelmi tevékenységet akár a gyártási folyamatoktól kezdve a raktári kiadásig, és még azon túlmenően is támogatja.
  • CloudERP: felhő alapú vállalatirányítási rendszer, ami abban segít, hogy webáruházadat – ha rendelkezel vele, akkor fizikai üzletedet -, a teljes rendelési folyamatot és a céges feladataid egy kézben tarthasd.
  • Naturasoft: számlázó, készletnyilvántartó, házipénztár és könyvelő programok egyszerű és naprakész felületét biztosítja a webshop tulajdonosok számára.
  • LogBord: cégre szabott vállalatirányítási rendszert biztosít webáruházaknak.
  • Actual Ügyviteli rendszer: magyar fejlesztésű ügyviteli szoftvercsalád és vállalatirányítási rendszer, amelyet kis- és középvállalkozások számára fejlesztettek.
  • Program Tech MOST: modulos felépítésű ügyviteli szoftver, így a modulok összeválogatásával saját igényeidhez igazítva használhatod az alkalmazást.
  • Smartfront: elsősorban kis- és nagykereskedelmi tevékenységet, online értékesítési megoldásokat, műszaki területek esetén a kapcsolódó szerviz tevékenységet, vagy a termék előállításhoz szükséges termelési, összeszerelési, csomagolási funkciókat támogatja a vállalatirányítási rendszer. A fő fókuszterületek mellett magas fokon támogatja a kapcsolódó logisztikai, beszerzési, pénzügyi és kontrolling területeket is.
  • SMARTBooks: segítségével ügyviteli és könyvelési folyamataid kezelését optimalizálhatod, amit kiegészíthetsz Shoprenter és Önkönyvelés csomagokkal is.

Beállítás: Alkalmazások > Számlázó és ügyviteli rendszerek

Segítség: Számlázó programok és ERP rendszerek webáruházakhoz 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

4. Szállítási és fizetési módokhoz kapcsolódó fejlesztések

A pénztár folyamat optimalizáltsága egy kulcsfontosságú terület a webáruházak esetén. Ennek a folyamatnak része a webáruházban elérhető szállítási és fizetési módok kiválasztása is, melynek folyamatos fejlesztését és hatékony működését a Shoprenternél előtérbe helyezzük. Az elmúlt időszakban itt is történtek a vásárlási élményt javító változtatások.

MPL térképes kereső

Az MPL Posta pont, Csomagautomata és Postán maradó szállítási módok esetén bevezettünk egy új lehetőséget, melynek köszönhetően térképes nézet is választható az adott átvételi pont kiválasztásához.

Az alábbi megoldás az MPL által nyújtott szolgáltatástól függ, a Shoprenter rendszere erre nincs hatással.

MPL térképes kereső Shoprenterben

Tipp: A térkép beállításához Google fiók regisztráció szükséges, melyet a https://cloud.google.com/maps-platform oldalon lehet megtenni. A térkép használata költséget von maga után, melynek árairól itt tájékozódhatunk: https://cloud.google.com/pricing

Beállítás: Beállítások > Szállítási módok > MPL Posta pont / MPL Postán maradó / MPL Csomagautomata menüpontban az MPL beállítások fül alatt 

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Foxpost automata térképes kereső

A Foxpost szállítási mód esetén bevezettünk egy új lehetőséget, melynek köszönhetően térképes nézeten választhatja ki a vásárló az adott átvételi pontot. A megjelenítés a legördülő választó helyett állítható be a webáruház admin felületén.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a térképes választót a vásárlók jobban preferálják, ezért a Foxpost csomagautomata szállítási módnál a térképes nézet az alapértelmezett megjelenés a pénztárban. Ez igény esetén átváltható a legördülő lista nézetre is természetesen.

Foxpost térképes kereső Shoprenterben

Beállítás: Beállítások -> Szállítási módok -> Foxpost csomagautomata menüpontban a Foxpost csomagautomata beállítások fülön

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

GLS csomagpontok és csomagautomaták szétválasztása

Ügyfeleink és a GLS kérésére az eddig egy szállítási módban elérhető GLS fix csomagátvevő helyeket két szállítási módra bontottuk:

  • GLS csomagpontok: azok a fix üzlethelységek, ahol a vevő az üzlet nyitvatartási idejében át tudja venni a rendelését.
  • GLS csomagautomaták: azoknak a fix helyre telepített automatáknak a listája, ahonnan a vevő önállóan, a GLS-től kapott PIN kód megadásával át tudja venni a rendelését a nap bármely szakában.

A két szállítási módhoz így már beállítható külön szállítási sáv, valamint a súlyok beállításával az automatába már nem feladható súlyú csomagok is kizárhatók.

Azokban a webshopokban, ahol korábban nem volt beállítva GLS csomagpontos szállítás, már az összevont szállítási mód nem érhető el, azt ki is vezettük.

Beállítás: Beállítások -> Szállítási módok -> GLS csomagautomata, illetve GLS csomagpont

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Árukereső Marketplace rendelés optimalizálása FOXPOST és Packeta szállítási mód esetén 

Módosítottuk a szállítási mód nevének a formátumát azon rendelések esetén, amelyek az Árukereső Marketplace felületén jöttek létre és Foxpost vagy Paceta szállítási módot választott a vásárló. Így mostantól megegyezik a webáruházban leadott rendelésekkel.

Packeta esetén a formátum a következő:

  • Az első rész a szállítási mód neve.
  • A második rész három adatból áll össze: irányítószám, város, utca.
  • A harmadik elem a Packeta azonosító.

Példa: “Packeta Csomagpont – 9970 Szentgotthárd Kossuth Lajos u. 9 – 21667”

A Foxpost esetén szintén 3 részből tevődik össze a formátum:

  • A szállítási mód neve.
  • A csomagautomata város címe.
  • A csomagautomata neve.

Példa: “FoxPost csomagautomata – Hatvan – FoxPost csomagautomata OMV.”

Beállítás: 

  • Beállítások -> Szállítási módok -> Foxpost, illetve Paceta
  • Beállítások > Integrációk > Árukereső Marketplace

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

SimplePay fizetés több valutával

SimplePay

Ügyfeleink kérésére módosítottuk a SimplePay fizetési módot. Eddig az elérhető három valutából (HUF, EUR, USD) egyet lehetett megjelölni fizetőeszközként, azonban a frissítéssel most már akár mind a három pénznemben is van lehetőség fizetés kezdeményezésére a webáruházból. 

Beállítás: Beállítások -> Fizetési módok -> SimplePay menüpontban vegyük fel az újonnan beállítandó valuták secret key és hash kód azonosítóit.

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter Silver, Gold és Platinum csomagban.

PastPay fizetési mód

PastPay

Egyre nagyobb igény mutatkozott ügyfeleink részéről a halaszott fizetési szolgáltatók bevezetése felé. A Shoprenter pedig nyitott az új, feltörekvő e-kereskedelmi megoldások irányába, így Magyarországon elsők között hoztuk el a webáruház tulajdonosok számára az integrációt a Pastpay alkalmazással.

A Pastpay, “Buy Now, Pay Later” (BNPL) – azaz “Vásárolj most, fizess később” – fizetési megoldást nyújt B2B vállalkozások számára. Lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy egy terméket vagy szolgáltatást azonnal megvásároljanak, de később fizessék ki annak az árát.

A PastPay szolgáltatás használata a webáruház tulajdonos és a vásárló szempontjából is hasznos lehet, hiszen az eladó a rendelés leadása után röviddel a teljes vételárat megkapja, míg a vásárlónak 15-90 napja van arra, hogy a rendelés ellenértékét kifizesse.

Felmérések alapján a halasztott fizetési módot használó vásárlók jóval magasabb értékben vásárolnak, és kisebb valószínűséggel hagyják el a kosarukat.

Mivel a PastPay csak a B2B szegmensben van jelen, így a fizetési módot csak céges vásárlók tudják használni a pénztár folyamatban. A szolgáltatás beállítása és használata az alábbi folyamat szerint történik:

  1. Kapcsolatfelvétel és megállapodás: mivel ez is egy fizetési mód, így vegyük fel a kapcsolatot a PastPay oldalán az érdeklődő űrlap kitöltésével, és elindul a folyamat. A szerződéskötés során a PastPay kollégái széleskörű tájékoztatást tartanak a lehetőségekről és működésről.
  2. Adminisztrációs teendők: módosítsuk az ÁSZF-ünket és adatvédelmi tájékoztatónkat az új fizetési rendszerrel kapcsolatos információkkal.
  3. Állítsuk be a Shoprenter Fizetési módok között található PastPay fizetés lehetőségét a Shoprenter Akadémia bejegyzés alapján.
  4. A Fizetési mód élesítése után pedig a vásárlási folyamat így fog kinézni a PastPay-el: 
    1. Potenciális vásárlód megérkezik a webshopodba. Tegyük fel, hogy 500.000 Ft értékben pakol termékeket a kosárba, majd a “Fizetés” gombra kattint.
    2. A pénztár oldalon a felsorolt fizetési lehetőségek közül a “PastPay” opciót választja.
    3. Ezután webshopod a háttérben elküldi a PastPay számára a vásárló adószámát, ami alapján a BNPL szolgáltató lefuttatja a szükséges ellenőrzéseket. Vevődnek tehát az oldaladat sem kell elhagynia, néhány másodperc alatt megkapja az eredményt, hogy megfelel-e a BNPL feltételeinek vagy sem.
    4. Zöld lámpa esetén azonnal elérhetővé válik számára a BNPL szolgáltatás, illetve a halasztott fizetés szabályai, pontos feltételei. Amennyiben vásárlód elfogadja a szerződési feltételeket, webshopod kiállíthatja a számlát a hosszabb fizetési határidővel.
    5. A számlát manuálisan szükséges feltölteni a PastPay-hez.
    6. A számla alapján, azonnal kifizetik a webshopodnak a számlaérték 100 %-át, levonva a PastPay költségeit.
    7. A fizetési határidő leteltét követően a vevő egy összegben kifizeti a számlát.

Tipp: Amennyiben szeretnéd a PastPay fizetési módot használni a webshopodban, időben vedd fel a kapcsolatot a PastPay munkatársaival, mert az adminisztrációs folyamatok igénybe vesznek pár napot.

Beállítás: Beállítások → Fizetési módok → PastPay

Segítség:

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold, Platinum és Partnerbolt Prémium csomagban.

5. Egyéb fejlesztések

A fenti fejlesztések mellett persze számos fejlesztés/módosítás/hibajavítás történt a rendszerben, következzenek most ezek:

Automatikus termékleírás generálás (OpenAI integráció)

2022 év végén jelent meg az OpenAI mesterséges intelligencián (MI) alapuló chatbotja, a ChatGPT, mely azóta is újabb és újabb hullámokban lázban tartja az internetező közösséget. Az MI tudását integráltuk a Shoprenter webáruházakba, így az automatikus termékleírás generálás funkcióval most már könnyedén tudsz termékekhez hosszabb leírást készíteni csupán 2 kattintással.

Kukoly Dávid, a kamutetko.hu tulajdonosa pedig ki is próbálta a ChatGPT alkalmazást és a Shoprenter automatikus termékleírás generálás funkcióját a béta tesztelés során, melyet dokumentált is:

Beállítás: egy-egy termék adatlapján, az Általános fülön érhető el az Ismertető (vagyis a hosszú leírás) mezőnél az Ismertető generálása gombra kattintva

Segítség: 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Rendelés visszaigazolás (admin) bővítése Vonalkód/GTIN azonosítóval

A rendelések feldolgozása során fontos a termékek mielőbbi azonosíthatósága, mellyel segíthetjük a csomagok gyorsabb összekészítését. Ennek érdekében az adminnak kiküldött rendelés visszaigazolóban ezentúl lehetőség van megjeleníteni a cikkszám mellett a Vonalkód/GTIN azonosítót is.

Tipp: A Vonalkód/GTIN azonosító kizárólag az adminisztrátor számára kiküldött rendelés visszaigazolóban helyezhető el.

Beállítás: 

  1. Tartalom > Automatikus emailek > Rendelés visszaigazolás (admin)
  2. Az  [ORDER_DATA_WITH_GTIN] elemet helyezzük el a Szöveges és HTML üzenetben

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter Gold és Platinum csomagban

Robots.txt optimalizálás

A robots.txt fájl a weboldal gyökér könyvtárában található. Feladata elsősorban, hogy közölje a keresőrobotokkal mihez férhetnek hozzá, miket keressenek fel és miket ne. Amikor egy keresőrobot rátalál egy oldalra, elsőként ezt a robots.txt fájlt veszi górcső alá. A keresőrobotok ellenőrzik a robots.txt-ben található indexelésre vonatkozó utasításokat.

A robots.txt fájlt a Google ajánlásoknak megfelelően frissítettük. Több utasítást átszerveztünk és az olyan oldalakat, amelyeket nem szeretnénk, hogy a Google indexeljen (például az admin oldalak), ezentúl robots meta tag segítségével kezeljük. Ezzel az egyszerűsítéssel, optimalizálással a Shoprenter robots.txt fájlja megfelel a Google követelményeinek.

A fontos oldalakat természetesen továbbra sem zárjuk el a Google szeme elől semmilyen módon.

Beállítás: nem szükséges. Azonban ha szeretnéd, hogy a robots.txt fájl szerkeszthető legyen, szavazz rá a kívánságlistán!

Segítség: Shoprenter Akadémia 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Új IP cím használata a tranzakciós leveleknél

Új dedikált IP címmel bővítettük a tranzakciós leveleket küldő e-mail kiszolgáló rendszert a Shoprenterben.

Tranzakciós levélnek tekintünk minden rendeléshez és felhasználói fiókhoz köthető tájékoztató e-mailt (pl. rendelés állapotváltás, rendelés visszaigazoló, regisztrációról szóló tájékoztató levél stb.). 

A fejlesztés célja, hogy a vásárlási folyamatban fontos szerepet betöltő tranzakciós e-mailek még nagyobb hatékonysággal érjenek célba.

Fontos azonban, hogy a Silver csomagtól elérhető hírlevélküldő funkciót ez az optimalizálás egyelőre nem érinti.

Tipp: Az általunk elvégzett IP beállítás mellett érdemes lehet az SPF rekordot is beállítani, ellenőrizni a domain szolgáltató segítségével.

Beállítás: nem szükséges.

Segítség: Shoprenter Akadémia 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Top termékek modul és matrica optimalizálása

Több lépésben optimalizáltuk a Top termékek modult és a hozzá kapcsolódó matricát. A fejlesztés nagyobb forgalmú boltoknál ad látványosabb eredményt az érintett oldalak gyorsulása tekintetében.

Az optimalizálásra azért volt szükség, mert a nagy rendelésszámú webáruházak esetén egyre tovább tartott a top termékek lekérdezése, ha automatikus működési elv alapján állítottuk be a modult és/vagy a “népszerű automatikus matrica” engedélyezve volt.

Optimalizáltunk azon a lekérésen is, ami meghatározta, hogy a termékek közül melyek voltak a legnépszerűbb termékek, ami által az említett funkciókat használó webáruházaknál betöltődési idő javulást értünk el.

Beállítás: nem szükséges. 

Segítség: a termék ajánló modulokról a Shoprenter Akadémián

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Térközök egységesítése a láblécben Milánó témában

A Milánó témában, ha használatban volt mind a 4 lábléc oszlop pozíció és az egyik lábléc oszlop pozícióba több tartalmat helyeztünk el, akkor mobil eszközökön a modulok közötti térköz nem egyezett meg, szétcsúszott hatást keltettek az egyes lábléc modulok, ezért a megjelenésen javítottunk.

A változás csak a Milánó témát érinti, azonban ha a téma fájl szerkesztő segítségével módosítottuk az assets/style.scss fájlt, ez a módosítás nem lesz érvényben.

Beállítás: nem szükséges. 

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Termék címkék karakter limit emelés

Megnöveltük a termék címkék karakterkorlátját, így mostantól már 255 karakter hosszan adhatók meg a címkék a termékekhez. 

Ennek a fejlesztésnek köszönhetően lehetőségünk van összetettebb, hosszabb kifejezéseket is használni. Példa: “készségfejlesztő_játékok_babáknak”

Beállítás:

  • Manuálisan: Termékek > Összes termék menüpontból a termékek kiválasztása után létrehozhatjuk a címkéket
  • Tömeges beállítás: XLSX import fájlba felvéve
  • API segítségével 

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Adatvédelmi tájékoztató a termék értékeléseknél

Ezentúl a termék oldalon a termék értékelésére azt követően van lehetőség, ha a látogató hozzájárul a véleménye megjelenítéséhez az adatkezelési tájékoztató elfogadásával.  Amennyiben ezt nem teszi meg, “Kérjük járuljon hozzá az adatkezeléshez!” hibaüzenet jelenik meg számára.  Az új funkció bevezetésére GDPR okok miatt volt szükség.

Tipp: A hozzájárulás szövegezése tetszőlegesen módosítható a Tartalom > Szövegek szerkesztése oldalon. 

Beállítás: Nem szükséges.

Segítség: Shoprenter Akadémia

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Reméljük az elmúlt időszak fejlesztései és az új szolgáltatásaink, alkalmazásaink hozzájárulnak majd a hatékonyabb mindennapokhoz, a webáruházad további növekedéséhez és az eredményesebb bevételszerzéshez.

Neked is van egy funkció javaslatod? Add hozzá megújult kívánságlistánkhoz vagy szavazz a már beküldött fejlesztési ötletekre.

Ha pedig bármilyen kérdésed vagy észrevételed van az újdonságokkal kapcsolatban, akkor vedd fel a kapcsolatot ügyfélkapcsolatunkkal, akik készséggel segítenek.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
e-mail marketing automatizmusok
E-mail marketing és marketing automatizálás

Az e-mail marketing és a marketing automatizálás tudatos megvalósítása vízválasztó egy webáruház életében. Cikksorozatunk ...Elolvasom

Close