Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás Webáruház indítás Webáruház menedzselés

5+1 funkció, amit érdemes kihasználni Silver csomagban – Csomagválasztás a Shoprenterben 2. rész

7 perc olvasási idő

Az egyik legfontosabb és talán a legkevesebb figyelmet kapó tényező a webshop indításánál, az a megfelelő csomag kiválasztása. 

Egy komplex kérdéskörről beszélünk, hiszen minden cél és termékkör más-más csomagot igényelhet, így érdemes a döntés előtt egy szakértővel egyeztetni, mert a sikerünk és hatékonyságunk mértéke múlhat rajta.

Előző cikkünkben végigvettük, hogy mik azok a szempontok, amelyekre mindenképp figyeljünk csomagválasztás előtt.

A Silver csomagunk akár megkaphatná az arany középút titulust is, hiszen itt már elérhetőek bizonyos marketing és vásárlást ösztönző funkciók, amelyek a vevőknek segítenek megtalálni az áruházat majd a leghatékonyabb módon kielégíteni az igényeiket. Induló vállalkozásoknak az első évben szép fellendülést generálhat ez az egyszerű, de mégis profi csodacsomag.

Nézzük is meg, hogy milyen funkciók állnak a rendelkezésünkre, hogy sikeresebbé tegyük webáruházunkat.

1. Termékváltozatok megjelenítése

Amennyiben jellemzően olyan termékeket fogunk árulni a boltunkban, amelyek nagyjából megegyeznek egymással, de bizonyos tulajdonságaik miatt mégiscsak eltérnek, emiatt pedig szükségünk van arra, hogy a termékeket külön raktár készlettel kezeljük, érdemes átfutnunk a szülő-gyerek viszony beállításait.

Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Tegyük fel, hogy van egy táskánk, ami elérhető több méretben, színben vagy akár anyagban is. Ezek mind külön termékek, de mégis kapcsolódnak egymáshoz.

A szülő-gyerek viszonyos beállításokkal elérhetjük azt, hogy a különböző változatok megjelenjenek a termék oldalon a termék kép mellett és például ikonos, szöveges vagy legördülő választó segítségével tudják vásárlóink kiválasztani és megtekinteni a további termék változatainkat.

Termékváltozatok megjelenítése

Ezzel egy sokkal átláthatóbb és felhasználóbarátabb környezetet alakíthatunk ki a boltunkban, ráadásul használhatjuk a kialakított típus-tulajdonság rendszerünket egy termék szűrő modul megjelenítésére is.

Ez a modul már csak Gold csomagban elérhető, de a szűrési rendszer alapjait képező beállítások már Silver csomagban is megtalálhatóak.

Ennek ellenére, még akkor is ha Silver csomagban indulunk, érdemes előrelátónak lennünk és ezeket az alapbeállításokat elvégeznünk, már a termékek feltöltése során.

Így, ha egy idő után magasabb csomagra váltunk, már csak egyszerűen be kell kapcsolnunk a termék szűrőt és eldöntenünk, hogy milyen szűrő dobozokat szeretnénk megjeleníteni az egyes kategóriákban.

A típus-tulajdonság rendszer, illetve a szülő-gyerek viszony beállításairól bővebben ebben az Akadémia bejegyzésünkben  olvashatsz.

2. Termék megosztó feedek és dinamikus remarketing hirdetések

Ahogy a cikk elején említettem, a Silver csomagunk bővelkedik marketing funkciókban, amiket érdemes kihasználni.

A webáruház kialakítása mellett, egy másik soha el nem hanyagolható feladatunk a vállalkozásunk marketingjének menedzselése. Át kell gondolnunk, hogy milyen eszközökkel szeretnénk látogatókat terelni az áruházunkba és ezek az eszközök megfelelnek-e a céljainknak. Sikeresen el tudjuk-e érni az ideális vásárlóinkat ezekkel az eszközökkel.

Erre több lehetőségünk is van, ezek közül kettőt emelnék most ki:

  • Árumegosztó (árösszehasonlító) oldalakon való megjelenés

A kattintás alapú hirdetések csoportjába sorolható eszköz. Termékeinket egyszerűen szinkronizálhatjuk olyan népszerű termékmegosztó oldalakra, mint például az Árukereső, az Árgép vagy a Vatera.

Ezeken az oldalakon vagy a termékeinkre való kattintás után fizetünk, vagy pedig az értékesítést követően számolnak fel egy egyedileg, termék csoportokhoz meghatározott értékesítési jutalékot. Miért jó ez nekünk?

Egyrészt egyszerre több felületen megjelenünk, több embert érhetünk el az ajánlatunkkal.

Másrészt, bár az innen érkező látogatók és vásárlók jellemzően árérzékenyek, de egy megfelelően kidolgozott vásárlási és ügyfélkezelési folyamattal elérhetjük, hogy az innen érkező vásárlóink később is visszatérjenek a boltunkba és akár nagyobb értékben is vásároljanak.

A funkciót a Marketing > Automatikus termék megosztás menüben érhetjük el.

  • Dinamikus remarketing hirdetések

Magyarországon a webáruházak átlagos vásárlási konverziója 1-2% körül mozog. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból átlagosan összesen 1-2 ember fog vásárolni tőlünk.

A többi 98 érdeklődőt viszont hiába értük el, hiába fizettünk akár súlyos összegeket azért, hogy betérjenek a boltunkba, nem sikerült eredményt elérni náluk és jó eséllyel másodpercekkel azután, hogy elhagyták az áruházunkat, már nem is fognak emlékezni rá, hogy hol jártak.

Ez a verzió abban az esetben állhat fenn, ha semmilyen formában nem gondoskodunk a látogatóink utókövetéséről és későbbi eléréséről.

Pedig nagyon jó lehetőségeink vannak erre. Például elérhetjük őket ajánlatainkkal, ha “rávesszük” őket, hogy feliratkozzanak a hírlevél listánkra.

Ugyanakkor megjeleníthetünk számukra remarketing hirdetéseket a Google Display hálózatát vagy a Facebook hirdetési lehetőségeit használva.

Dinamikus remarketing hirdetések

Ezt ráadásul még hatékonyabbá tehetjük azzal, ha pontosan azokat a termékeket jelenítjük meg a hirdetésekben az érdeklődőink számára, amelyeket korábban megtekintettek az áruházunkban. A dinamikus remarketing hirdetések pedig pontosan ezt hivatottak megvalósítani.

Egy AdWords követőkód vagy Facebook képpont elhelyezésével ugyanis felcímkézhetjük a látogatóinkat, ennek köszönhetően pedig a lehető legrelevánsabb ajánlatokat tudjuk majd megjeleníteni nekik jóval azután is, hogy már kiléptek az áruházunkból.

Ahhoz, hogy ezt be tudjuk állítani, szintén feedekre lesz szükségünk. Ezeket a Marketing > Automatikus termék megosztás menüben tudjuk engedélyezni.

3. Tegyük hatékonyabbá áruházunkat külső rendszerek integrációjával

Amennyiben sikerült egy felhasználóbarát felületet kialakítanunk, ami összhangban van a marketing tevékenységünkkel is, rövid időn belül abban a szerencsés helyzetben találhatjuk magunkat, hogy a munkánk meggyorsítása és hatékonyabbá tétele érdekében külső rendszereket kell bevonnunk a feladataink menedzselésére.

A Shoprenternél arra törekszünk, hogy minél több választási lehetőséget tudjunk biztosítani a felhasználóinknak a különböző támogató rendszerek tekintetében, így a fizetési és szállítási megoldásokkal együtt, már közel 100, akár alkalmazásként is telepíthető integráció közül szemezgethetünk.

A rendelések gyors adminisztrációjához mindenképp szükségünk lesz egy számlázó rendszerre. Ehhez a Billingo már alkalmazásként is elérhető, illetve a Számlázz.hu rendszerével is összekapcsolhatjuk a Shoprenteres boltjainkat. Ezeken kívül lehetőségünk van bármilyen más számlázót használni a webáruházban, mivel a Gold csomagban már megtalálható API kapcsolattal, könnyedén beépíthetjük a boltunkba az általunk használt és szeretett programot.

Az adatkapcsolat segítségével egyszerűen átkerülhetnek a rendelési adatok ezekbe a rendszerekbe, így nem nekünk kell kitölteni a számlákat és ezzel megkönnyíthetjük a mindennapi teendőinket.

Ezek mellett, ha nem csak az időnk megspórolása a cél, és szeretnénk kivételes vásárlási élményben részesíteni ügyfeleinket, érdemes elgondolkodni a CRM rendszerek használatán is, vagy kibővíteni a marketing stratégiánkat egy új kommunikációs eszköz, a hírlevelek használatával.

A rendszerünkben például elérhetőek a legnépszerűbb hírlevélküldő rendszerek,többek között  a MailChimp és a SalesAutopilot integrációja is

Ha kíváncsi arra, hogy még milyen rendszerekkel működik együtt a Shoprenter, tekintsd meg alkalmazásaink listáját!

4. Fizetési és szállítási megoldások

Fontos biztosítanunk széles választási lehetőséget fizetési és szállítási megoldásaink tekintetében. 

Számos olyan fizetési és szállítási mód van az utánvéten kívül, amit szép számmal és szívesen választanak a felhasználóink, így vétek lenne megfosztani őket ezektől a lehetőségektől.

A Silver csomagunk már kiegészül online fizetési lehetőségek beállításával is, mint például a bankkártyás fizetési formák vagy a PayPal és Barion fizetési módok. De nem szabad megfeledkeznünk  az egyre népszerűbb mobil fizetésről sem.

Ezek beállítása elérhető a Silver csomagunkban, de a használatukhoz szükség van a fizetési szolgáltatókkal történő szerződéskötésre is, ugyanis a szükséges kódokat és beállítási információkat ők tudják majd biztosítani a webáruház tulajdonosok számára.

Szintén fontos átgondolnunk, hogy milyen szállítási formákat fogunk elérhetővé tenni a boltunkban.

Manapság nagy népszerűségnek örvendenek a csomagpontos átvételi lehetőségek, illetve az olyan csomagautomatás szállítási módok, mint például a Foxpost.

Dinamikus remarketing hirdetések

Ezek segítségével a vásárlónk egy legördülő menüből vagy egy térképes választó segítségével tudja kiválasztani, hogy hol szeretné majd átvenni a csomagját.

Így nincs a futárszolgálat munkatársához kötve, a csomagautomaták esetében akkor veszi át a csomagját – persze bizonyos határidőn belül – amikor csak ideje engedi.

Ez pedig a felhasználói élmény szempontjából hatalmas piros pontot jelenthet az áruházunknak. Éljünk a lehetőséggel, hogy a vásárlóink kedvében járhassunk, akár csak ilyen apró dolgokkal is.

Tekintsd meg a Shoprenternél elérhető szállítási és fizetési partnereink listáját.

Beállítási lehetőség:

Beállítások > Rendelési beállítások > Fizetési módok

Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módok

5. Bizalomépítés hasznos tartalmakkal

Nem tudjuk elégszer kiemelni mennyire meghatározó része egy áruháznak a tartalommarketing, hiszen egy jól megírt cikk többször újrahasznosítható és rengeteg különböző forrásból terelhetjük még a boltunkba velük az érdeklődőket.

Nézzük csak meg mennyi módja lehet egy cikk felhasználásának:

  • használjuk az oldalunkon bizalomépítésre, a szakértői státuszunk megerősítésére,
  • használjuk arra, hogy több időt töltsenek el nálunk, több aloldalt nézzenek meg, kisebb legyen a visszapattanási rátánk és ezáltal javuljanak a keresőoptimalizálási eredményeink is,
  • egy jól sikerült cikket, kicsit kiegészítve akár csaliként is használhatunk hírlevél feliratkoztatáshoz,
  • beépíthetjük a hírlevél sorozatainkba is hasznos tartalomként, ezzel növelve a megnyitási és átkattintási arányunkat,
  • használhatjuk Facebook hirdetéseinkhez és felkelthetjük a figyelmét azoknak, akik korábban még nem jártak az áruházunkban. Így őket később már elérhetjük remarketing hirdetésekkel is, ezzel pedig sokkal hatékonyabban értékesíthetünk nekik, hiszen jó eséllyel már tudni fogják, hogy kik vagyunk és mit tudunk nyújtani számukra,
  • egy jól megírt cikkel elérhetjük azt, hogy maguktól megosszák a tartalmainkat az olvasóink. Ha sikerül ilyen virális tartalmakat létrehoznunk, szinte ingyen szerezhetünk magunknak újabb és újabb látogatókat és egyébként alap esetben drága viszontlinkeket, amikkel megint csak a SEO eredményeinket javíthatjuk.

Máris 6 felhasználási módot felsoroltam, mégis ez az a lehetőség, amit talán a legkevesebben használnak ki.

Pedig Silver csomagban elérhető a blog funkciónk is, amely segítségével kategóriákba rendezhetjük a cikkeinket és folyamatosan hasznos tartalmakkal láthatjuk el a látogatóinkat.

A beállításokat a Tartalom > Hírek, blogbejegyzések > Szöveges tartalmak menüpontban érhetjük el.

Blog

Nagyszerű példa a fent leírtakra a Fonallak.hu áruház blogja, ahol videókban és képes segédletekben mutatják be a vásárlóiknak és érdeklődőiknek a horgolás alapjait és trükkjeit.

Ezzel egyrészt oktatnak a termékeik használatára, másrészt bizalmat építenek, harmadrészt pedig meghozzák a látogató kedvét a vásárlásra és a technikák kipróbálására. Így kell ezt csinálni!

+1 Egy apró figyelmesség

Szeretnénk vásárlásra ösztönözni a vásárlóinkat. Szeretnénk, ha minél nagyobb értékben vásárolnának tőlünk.

Ehhez az Ajándék a vásárláshoz funkciónkat érdemes kipróbálni.

Ezzel a beállítással ugyanis megadhatjuk a rendszerben azt, hogy bizonyos kosárérték felett vagy termékek kiválasztása esetén a vásárlónk
még a kosárban választhasson magának egy ajándék terméket.

A Flancos.hu webáruházban egy üzenet figyelmeztet a kosárban arra, hogy ajándék jár a vásárláshoz, ha átlépünk egy bizonyos rendelési értéket. Ha ez megtörténik, akkor a kosárban lehetőségünk van kiválasztani az ajándékunkat:

Mindenki szereti az ajándékokat. Ezzel a funkcióval pedig két legyet üthetünk egy csapásra.

Egyfelől elérhetjük, hogy bizonyos termékeinket nagyobb arányban vásárolják, másfelől ezzel a kedves gesztussal adtunk egy “wow” élményt a vásárlónknak.

Így megjegyezhetnek bennünket és a boltunkat, és megfelelő utókövetés mellett később is visszatérhet majd hozzánk vásárolni.

A funkciót a Marketing > Ajándék a vásárláshoz menüpontban érhetjük el.

Bízunk benne, hogy tudtunk segítő kezet nyújtani a megfelelő csomag kiválasztásához, ugyanakkor ingyenes konzultációnk során személyre szabottan járhatjuk körbe a témát.

További információkat találhatsz a Gold csomag funkcióiról is a linkekre kattintva!

A társszerzőről:

Csomós Eszter ShopRenter.hu
Csomós Eszter
E-kereskedelmi stratégiai szakértő – ShopRenter.hu
Eszter heti ~20 webshop tervezési és üzemeltetési konzultációt tart, amelyek végére a webshop tulajdonosok pontosan értik, hogy mit kell tenniük, hogy sikeres legyen a webshopjuk. Tippjeivel százezreket spórol neked.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
KATA adózás
KATA-s adózás feltételei webshopoknak 2021-ben

Nagyon gyakran keresnek meg minket webshop alapítás céljából. A legtöbbször elhangzó kérdés, lehet-e KATA-s ...Elolvasom

Close