Design

Egyedi igények megvalósítása design téma módosításokkal (Shoprenteres példákon keresztül)

5 perc olvasási idő egyedi webshop

A Shoprenterben 11 olyan design téma közül választhatnak jelenleg az ügyfeleink, amelyek számos elemben eltérnek egymástól, mind megjelenésben, mind funkciókban. Minden témának megvan a maga előnye s számos funkcióval, modullal személyre szabható. Mindezek mellett, gyakran fordulnak hozzánk  a webáruház tulajdonosok olyan egyedi igényekkel, melyek kifejezetten a saját szolgáltásukra vagy piacukra jellemző specifikus elvárásokat elégítenek ki. Ezek a testreszabások  leghatékonyabban fejlesztőkkel valósíthatók meg, akik jellemzően pár nap alatt gyorsan és szakszerűen elkészítik azokat.

Az ilyen egyedi igények megvalósítása érdekében vezettük be idén a webshop kinézet módosítás szolgáltatásunkat, melyre dedikált csapatot biztosítunk meglévő és leendő ügyfeleinknek.

Pár példa, hogy miben kérheted fejlesztőink segítségét:

  • a webáruház egyes elemeinek mobilra optimalizálásában
  • kísétletezésben, mint pl A/B tesztek
  • a téma továbbfejlesztésében, melyekkel egyedi igényekkel bővíthető a webáruház 
  • betöltési sebesség optimalizálásában régebbi témák esetében
  • téma váltásban és testreszabásban, modulok beállításában
  • kalkulátorok, vélemény doboz és hasonló modulok készítésében

Jelen cikkünkben pár konkrét példán keresztül bemutatjuk, hogy ügyfeleink milyen téma módosítási igényekkel fordultak hozzánk, ahol a fejlesztőink segítségével hoztuk létre az elképzeléseket. Ha még nincsenek konkrétan megfogalmazott igényeid, ugyanakkor szeretnéd, hogy webáruházad jobban teljesítsen, javasoljuk, hogy fordulj hozzánk tanácsokért.

Egyedi igények megvalósítása a GLB kiadó webshopjában

A GLB kiadó esetében számos módosítási igény felmerült, melyekkel szerették volna hatékonyabbá és felhasználó barátabbá tenni az oldalukat. A termékeik (könyvek) sajátosságai miatt olyan plusz elemekre volt szükségük, melyekkel egyrészt átláthatóbbá, másrészt pedig szebbé tettük a webáruházat asztali és mobil nézeten egyaránt.

A webáruház a Párizs témát használja, melyen kisebb-nagyobb egyedi igényeket valósított meg a design csapatunk. Ezek a fejlesztői feladatok 4 napot vettek igénybe. Az elvégzett munka eredményeként egy teljesen más kinézetet tudhat ma már magáénak a webáruház, amely jelentősen eltér a Párizs témától. 

A nagyobb változásokat képek formájában is bemutatjuk. 

A főoldalon két olyan modul kapott helyet, melyekkel igazán egyedi elemeket vittünk az oldalba. Ezek a Nap terméke és a videós modul.

Nap terméke és új, videós modul

webshop termékajánlás
Nap terméke modul – Kiemelt ajánlat

Automatikus lejátszással beépített videó modul

Blog menü

A Magazin névre hallgató blog szekció egyedi megjelenést kapott, ami szintén jelentős átalakítás volt.

webshop blog

Termékoldal

A legjelentősebb változáson azonban a termékoldal ment át, melyet egy előzetes látványterv alapján valósított meg a csapat. Több elem pozícióján módosítottunk és új elemekkel bűvítettük. A fejlesztéseket tökéletesen szemlélteti, ha összehasonlítjuk a Párizs téma alapértelmezett termék oldalát a GLB kiadó termék oldalával:

webshop design
A Párizs téma alapértelmezett termékoldala

termékoldal felépítése
A GLB kiadó egyedi termékoldala, ahol jól látható a fejléc átalakulása is.

A téma módosítási feladatok teljes listája:

  • A főoldalon több átalakítás történt:
    • A bannerek esetén a gombok színét és méretét megváltoztattuk.
    • A Kiemelt ajánlat (Nap terméke modul) mérete kisebb lett és a háttérszínt módosíthatóvá tettük az admin felületi modul szerkesztőben.
    • A Párizs téma alapértelmezett fekete fejlécét, amely csak CSS-el módosítható, átszíneztük.
    • Beépítettünk egy videós modult, melyet optimalizáltuk minden eszközre.
    • Beépítettük és átalakítottuk a blog modul megjelenését a főoldalon (Magazin).
  • A kategória és termék oldalon, valamint a modulokban csökkentettük a teret a termékek között.
  • Elkészítettük a blog gyűjtő oldalt (Magazin), amely egyedi megjelenést és szűrőket kapott. 
  • Kosár oldalon a Vásárlás folytatása linket másodlagos gombbá alakítottuk.
  • Teljes átalakuláson esett át a termék oldal egy előre elkészített látványterv alapján.
  • Különböző mobilbarát megoldásokat eszközöltünk több elemen (mobil menü átszínezése, betűméretek módosítása, több termék megjelenítése egy sorban).
  • Kialakítottunk egy Szerzők aloldalt.

Könnyebb tájékozódás a 21. század kiadó oldalán

“Kiadós” példánál maradva a 21. Század Kiadó esetében szintén a Párizs témán történtek átalakítások, melyekkel 4 napot töltött a fejlesztői csapat. Az fejlesztések legtöbb része esetükben azt a célt szolgálta, hogy megkönnyítsük a látogatók tájékozódását az oldalon, azonban ebben az esetben is megfigyelhetőek jelentős eltérések az eredeti témához viszonyítva.

GYIK oldal

A látogatók könnyű tájékozódása érdekében egyedi GYIK oldalt valósítottunk meg, melyet vizuálisan is szemléltetünk. A kialakításnak köszönhetően a látogatók sokkal könnyebben megtalálják a választ gyakori kérdéseikre. A GYIK nyitóoldalán eldönthetik, hogy kérdésük melyik kategóriába tartozik:

webshop GYIK menü

Majd választás után egy rendezett és átlátható oldalon tovább böngészhetnek a Gyakori kérdésekben és akár válthatnak is a kategóriák között.

webshop GYIK

Lenyíló menü

Ügyfeleink esetében gyakran jelentkező igény az egyedi lenyíló menü, melyre jó példa a 21. Század Kiadó webáruház “Könyvek” és “Szerzők” menüeleme, hiszen a kategóriafa ezekben az esetekben igen összetett. Egyedi menü nélkül ezek átláthatatlanok és nagyon hosszúak lennének. Tökéletes megoldás erre egy egyedi lenyíló menü, mellyel a vásárlók könnyebben tájékozódnak majd az oldalon és szinte egy kattintással megtalálják, amit keresnek.

Az egyedi lenyíló menüt dinamikus megoldásokkal is lehetőség van színesíteni, mint ahogyan ez a webáruház esetében is történt: az egyes fő kategóriákra húzva az egeret, változik a jobb oldali kép, ami jól szimbolizálja az adott fő kategóriát.

A 21. Század Kiadó esetében fontos volt, hogy szerzők szerint is tudjanak böngészni a látogatók, azonban a szerzők listája igen hosszú, ezért szintén szükség volt egy egyedi lenyíló menüre:

megamenü

Ha a Te webáruházadban is túl hosszú és ezáltal már átláthatatlan a menüsáv, ne halogasd tovább az egyedi lenyíló menüre való átállást, mert ezzel jelentősen növelheted a konverziót is. Kérd csapatunk segítségét a megvalósításban!

Teljes lista az átalakításokról:

  • “Kik vagyunk mi” modul kialakítása
  • Különleges ajánlatok modul (kosár upsell) átalakítása
  • Fejléc átalakítása: átszínezés és más elrendezés
  • Lenyíló menü (Könyvek és Szerzők esetén) megvalósítása
  • Téma színeinek módosítása és modulok szerkesztése
  • Egyedi GYIK oldal kialakítása, témakörönkénti bontásban, szűrőkkel
  • Csomagajánlatok oldal átalakítása
  • Kosár upsell átalakítása
  • Mobil nézeten átalakítások:
    • Sticky menu aktiválása
    • Szűrő modul megjelenése más elrendezésben
  • A termékoldalt teljesen átalakítottuk, ahol plusz elemek is beépítésre kerültek – az előző példához hasonlóan itt is érdemes megtekinteni és összehasonlítani a Párizs téma termékoldalával a 21.szazadkiado.hu termékoldalát.

Apróbb átalakítások is nagy hozzáadott értéket adhatnak

A Süss Velem webáruháznak csapatunk korábban egy teljesen egyedi témát fejlesztettünk, melyen újabb igények szerint végeztünk módosításokat. Két napi fejlesztői erőforrással megvalósultak az alábbiak:

  • A fejlécben 
    • a keresődoboz méretét nagyobbra vettük
    • átalakítottuk a közlemény modult
  • Átalakítottuk a webáruház értékajánlatait és linkelhetővé tettük azokat, valamint elhelyeztük az oldalsó sávban 
  • A  Nap terméke modult megjeleníthetővé tettük az oldalsó sávban
  • Egy nyereményjátékhoz egyedi szöveges oldalt szerkesztettünk
  • A Kosár upsell-ben átméreteztük az ajánlatokat
  • Átalakítottuk a csomagajánlatokat
  • Optimalizáltuk a kategória oldal és egyes modulok megjelenését mobilon
  • A Süss Velem blog oldalon a cikkek alatti Tovább olvasom gombot átalakítottuk
  • Csökkentettük white space-eket (térközöket, üres felületeket) a főoldalon
  • Átalakítottuk a termék kártyákat
  • Új megjelenést kaptak az alkategóriák 

A webáruház átalakulásáról egy külön cikket is készítettünk, ahol 20%-os konverzió növekedésről tudtunk beszámolni. Most azonban egy olyan elemet emelnénk ki esetükben, ami jól prezentálja azt, hogy a kisebb átalakítások is sokat jelenthetnek a webáruházban – főleg, ha azok működésben is új értelmet nyerhetnek. 

Értékajánlat kommunikálása

A Süss Velem esetén a webáruház értékajánlatainak átalakítása és linkelhetővé tétele amellett, hogy hangsúlyosabb elem lett, sokkal informatívabb már a látogatók számára, hiszen rájuk húzva az egeret újabb információkat láthatunk, rájuk kattintva pedig a releváns oldalra jutunk.

értékajánlat

Az ilyen és ehhez hasonló átalakításokra mondhatjuk azt, hogy hozzáadott értéket ad a látogatónak, ami által az oldaladon töltött idő élmény lesz a számára és ez összességében pedig pozitív irányba tereli a vásárlási döntését.

Ha szeretnéd, hogy a Te webáruházadban is új értelmet nyerjenek egyes modulok vagy átalakítanál pár dolgot, keress minket, egyeztessünk az igényekről és segítünk a megvalósításban. Foglalj egy ingyenes konzultációt szakértőnkhöz!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webáruház indítás - Saját vagy bérelt rendszer?
Webáruház indítás – Saját vagy bérelt rendszer?

Ma már számos lehetőség kínálkozik egy webshop készítésre. De mikor éri meg egyedileg elkészíttetni ...Elolvasom

Close