A Shoprenterben 11 olyan design téma közül választhatnak jelenleg az ügyfeleink, amelyek számos elemben eltérnek egymástól, mind megjelenésben, mind funkciókban. Minden témának megvan a maga előnye s számos funkcióval, modullal személyre szabható. Mindezek mellett, gyakran fordulnak hozzánk a webáruház tulajdonosok olyan egyedi igényekkel, melyek kifejezetten a saját szolgáltásukra vagy piacukra jellemző specifikus elvárásokat elégítenek ki. Ezek a testreszabások leghatékonyabban fejlesztőkkel valósíthatók meg, akik jellemzően pár nap alatt gyorsan és szakszerűen elkészítik azokat.
Az ilyen egyedi igények megvalósítása érdekében vezettük be idén a webshop kinézet módosítás szolgáltatásunkat, melyre dedikált csapatot biztosítunk meglévő és leendő ügyfeleinknek.
Pár példa, hogy miben kérheted fejlesztőink segítségét:
- a webáruház egyes elemeinek mobilra optimalizálásában
- kísétletezésben, mint pl A/B tesztek
- a téma továbbfejlesztésében, melyekkel egyedi igényekkel bővíthető a webáruház
- betöltési sebesség optimalizálásában régebbi témák esetében
- téma váltásban és testreszabásban, modulok beállításában
- kalkulátorok, vélemény doboz és hasonló modulok készítésében
Jelen cikkünkben pár konkrét példán keresztül bemutatjuk, hogy ügyfeleink milyen téma módosítási igényekkel fordultak hozzánk, ahol a fejlesztőink segítségével hoztuk létre az elképzeléseket. Ha még nincsenek konkrétan megfogalmazott igényeid, ugyanakkor szeretnéd, hogy webáruházad jobban teljesítsen, javasoljuk, hogy fordulj hozzánk tanácsokért.
Egyedi igények megvalósítása a GLB kiadó webshopjában
A GLB kiadó esetében számos módosítási igény felmerült, melyekkel szerették volna hatékonyabbá és felhasználó barátabbá tenni az oldalukat. A termékeik (könyvek) sajátosságai miatt olyan plusz elemekre volt szükségük, melyekkel egyrészt átláthatóbbá, másrészt pedig szebbé tettük a webáruházat asztali és mobil nézeten egyaránt.
A webáruház a Párizs témát használja, melyen kisebb-nagyobb egyedi igényeket valósított meg a design csapatunk. Ezek a fejlesztői feladatok 4 napot vettek igénybe. Az elvégzett munka eredményeként egy teljesen más kinézetet tudhat ma már magáénak a webáruház, amely jelentősen eltér a Párizs témától.
A nagyobb változásokat képek formájában is bemutatjuk.
A főoldalon két olyan modul kapott helyet, melyekkel igazán egyedi elemeket vittünk az oldalba. Ezek a Nap terméke és a videós modul.
Nap terméke és új, videós modul
Automatikus lejátszással beépített videó modul
A Magazin névre hallgató blog szekció egyedi megjelenést kapott, ami szintén jelentős átalakítás volt.
Termékoldal
A legjelentősebb változáson azonban a termékoldal ment át, melyet egy előzetes látványterv alapján valósított meg a csapat. Több elem pozícióján módosítottunk és új elemekkel bűvítettük. A fejlesztéseket tökéletesen szemlélteti, ha összehasonlítjuk a Párizs téma alapértelmezett termék oldalát a GLB kiadó termék oldalával:
A téma módosítási feladatok teljes listája:
- A főoldalon több átalakítás történt:
- A bannerek esetén a gombok színét és méretét megváltoztattuk.
- A Kiemelt ajánlat (Nap terméke modul) mérete kisebb lett és a háttérszínt módosíthatóvá tettük az admin felületi modul szerkesztőben.
- A Párizs téma alapértelmezett fekete fejlécét, amely csak CSS-el módosítható, átszíneztük.
- Beépítettünk egy videós modult, melyet optimalizáltuk minden eszközre.
- Beépítettük és átalakítottuk a blog modul megjelenését a főoldalon (Magazin).
- A kategória és termék oldalon, valamint a modulokban csökkentettük a teret a termékek között.
- Elkészítettük a blog gyűjtő oldalt (Magazin), amely egyedi megjelenést és szűrőket kapott.
- Kosár oldalon a Vásárlás folytatása linket másodlagos gombbá alakítottuk.
- Teljes átalakuláson esett át a termék oldal egy előre elkészített látványterv alapján.
- Különböző mobilbarát megoldásokat eszközöltünk több elemen (mobil menü átszínezése, betűméretek módosítása, több termék megjelenítése egy sorban).
- Kialakítottunk egy Szerzők aloldalt.
Könnyebb tájékozódás a 21. század kiadó oldalán
“Kiadós” példánál maradva a 21. Század Kiadó esetében szintén a Párizs témán történtek átalakítások, melyekkel 4 napot töltött a fejlesztői csapat. Az fejlesztések legtöbb része esetükben azt a célt szolgálta, hogy megkönnyítsük a látogatók tájékozódását az oldalon, azonban ebben az esetben is megfigyelhetőek jelentős eltérések az eredeti témához viszonyítva.
GYIK oldal
A látogatók könnyű tájékozódása érdekében egyedi GYIK oldalt valósítottunk meg, melyet vizuálisan is szemléltetünk. A kialakításnak köszönhetően a látogatók sokkal könnyebben megtalálják a választ gyakori kérdéseikre. A GYIK nyitóoldalán eldönthetik, hogy kérdésük melyik kategóriába tartozik:
Majd választás után egy rendezett és átlátható oldalon tovább böngészhetnek a Gyakori kérdésekben és akár válthatnak is a kategóriák között.
Ügyfeleink esetében gyakran jelentkező igény az egyedi lenyíló menü, melyre jó példa a 21. Század Kiadó webáruház “Könyvek” és “Szerzők” menüeleme, hiszen a kategóriafa ezekben az esetekben igen összetett. Egyedi menü nélkül ezek átláthatatlanok és nagyon hosszúak lennének. Tökéletes megoldás erre egy egyedi lenyíló menü, mellyel a vásárlók könnyebben tájékozódnak majd az oldalon és szinte egy kattintással megtalálják, amit keresnek.
Az egyedi lenyíló menüt dinamikus megoldásokkal is lehetőség van színesíteni, mint ahogyan ez a webáruház esetében is történt: az egyes fő kategóriákra húzva az egeret, változik a jobb oldali kép, ami jól szimbolizálja az adott fő kategóriát.
A 21. Század Kiadó esetében fontos volt, hogy szerzők szerint is tudjanak böngészni a látogatók, azonban a szerzők listája igen hosszú, ezért szintén szükség volt egy egyedi lenyíló menüre:
Ha a Te webáruházadban is túl hosszú és ezáltal már átláthatatlan a menüsáv, ne halogasd tovább az egyedi lenyíló menüre való átállást, mert ezzel jelentősen növelheted a konverziót is. Kérd csapatunk segítségét a megvalósításban!
Teljes lista az átalakításokról:
- “Kik vagyunk mi” modul kialakítása
- Különleges ajánlatok modul (kosár upsell) átalakítása
- Fejléc átalakítása: átszínezés és más elrendezés
- Lenyíló menü (Könyvek és Szerzők esetén) megvalósítása
- Téma színeinek módosítása és modulok szerkesztése
- Egyedi GYIK oldal kialakítása, témakörönkénti bontásban, szűrőkkel
- Csomagajánlatok oldal átalakítása
- Kosár upsell átalakítása
- Mobil nézeten átalakítások:
- Sticky menu aktiválása
- Szűrő modul megjelenése más elrendezésben
- A termékoldalt teljesen átalakítottuk, ahol plusz elemek is beépítésre kerültek – az előző példához hasonlóan itt is érdemes megtekinteni és összehasonlítani a Párizs téma termékoldalával a 21.szazadkiado.hu termékoldalát.
Apróbb átalakítások is nagy hozzáadott értéket adhatnak
A Süss Velem webáruháznak csapatunk korábban egy teljesen egyedi témát fejlesztettünk, melyen újabb igények szerint végeztünk módosításokat. Két napi fejlesztői erőforrással megvalósultak az alábbiak:
- A fejlécben
- a keresődoboz méretét nagyobbra vettük
- átalakítottuk a közlemény modult
- Átalakítottuk a webáruház értékajánlatait és linkelhetővé tettük azokat, valamint elhelyeztük az oldalsó sávban
- A Nap terméke modult megjeleníthetővé tettük az oldalsó sávban
- Egy nyereményjátékhoz egyedi szöveges oldalt szerkesztettünk
- A Kosár upsell-ben átméreteztük az ajánlatokat
- Átalakítottuk a csomagajánlatokat
- Optimalizáltuk a kategória oldal és egyes modulok megjelenését mobilon
- A Süss Velem blog oldalon a cikkek alatti Tovább olvasom gombot átalakítottuk
- Csökkentettük white space-eket (térközöket, üres felületeket) a főoldalon
- Átalakítottuk a termék kártyákat
- Új megjelenést kaptak az alkategóriák
A webáruház átalakulásáról egy külön cikket is készítettünk, ahol 20%-os konverzió növekedésről tudtunk beszámolni. Most azonban egy olyan elemet emelnénk ki esetükben, ami jól prezentálja azt, hogy a kisebb átalakítások is sokat jelenthetnek a webáruházban – főleg, ha azok működésben is új értelmet nyerhetnek.
Értékajánlat kommunikálása
A Süss Velem esetén a webáruház értékajánlatainak átalakítása és linkelhetővé tétele amellett, hogy hangsúlyosabb elem lett, sokkal informatívabb már a látogatók számára, hiszen rájuk húzva az egeret újabb információkat láthatunk, rájuk kattintva pedig a releváns oldalra jutunk.
Az ilyen és ehhez hasonló átalakításokra mondhatjuk azt, hogy hozzáadott értéket ad a látogatónak, ami által az oldaladon töltött idő élmény lesz a számára és ez összességében pedig pozitív irányba tereli a vásárlási döntését.
Ha szeretnéd, hogy a Te webáruházadban is új értelmet nyerjenek egyes modulok vagy átalakítanál pár dolgot, keress minket, egyeztessünk az igényekről és segítünk a megvalósításban. Foglalj egy ingyenes konzultációt szakértőnkhöz!