Bevételnövelés Design Esettanulmány Konverzióoptimalizálás

Több mint 20% konverzió növekedés egyedi igények megvalósításával

5 perc olvasási idő konverzió növelés egyedi design

2022 január elején indult a Shoprenter Egyedi Projekt csapata, amely célja, hogy több új megoldással segítse a webáruházaink növekedését.

Most egy olyan webáruház történetéről fogunk írni, ahol több szolgáltatásunkat is igénybe vették a lehető legjobb eredmény érdekében és végül 20% feletti e-kereskedelmi konverzió növekedést értünk el az áruház teljes forgalmán.

A SüssVelem.com webáruházról

Ahogy a név is sugallja a vállalkozás azért jött létre, hogy mindenki megtalálja náluk a sütéshez szükséges eszközöket, legyen szó profi cukrászokról vagy sütni szerető háziasszonyokról.

Céljuk, hogy a sütéshez szükséges valamennyi eszközt és díszítő anyagot vagy egyéb különleges hozzávalót gyorsan egy helyen meg lehessen vásárolni.

Az áruház 2012-es indulása óta már több mint 178 ezer rendelést teljesített és a vásárlóik száma mára eléri a 37 ezret.

Mindazonáltal mindig van hova továbblépni, ezért Szalai Viktória (ügyvezető) úgy döntött, hogy igénybe veszi a Felhasználói Élmény Elemzés szolgáltatásunkat, hogy feltárjuk mit és hogyan lehetne javítani a webshopon.

UX audit (Felhasználói élmény elemzés)

A felhasználói élmény kutatás során megvizsgáltuk az áruház Google Analytics fiókjában lévő adatokat, hogy minél jobb képet kapjunk a bolt működéséről. Többek között összegyűjtöttük a látogatók demográfiai adatait, illetve minden információt azokról az eszközökről, amin keresztül használják a webshopot:

webshop elemzés
(sussvelem.com demográfia: a látogatók háromnegyede nő)

ux audit
(sussvelem.com eszközhasználat: az oldalmegtekintések háromnegyede valamilyen mobil eszközön történik)

A célunk az volt, hogy mennyiségi adatok felhasználásával meghatározzuk a problémás helyeket, majd a konkrét problémákat már hőtérképpel és munkamenet videókkal tárjuk fel.

webshop hőtérkép
(sussvelem.com címlapi hőtérkép design frissítés után)

Feltárt problémák a webshopban

A mennyiségi és minőségi adatok átvizsgálása után, egy 1 órás konzultáció keretein belül bemutattuk a javítandó pontokat. A problémák pedig mind egy irányba mutattak:
A sussvelem.com elavult design témája nem képes megfelelően kiszolgálni a mobil forgalmat, ami a teljes forgalom 75%-át teszi ki. Emiatt a mobil eszközök konverziója jelentős mértékben elmaradt az asztali eszközökön mért aránytól.

A megoldás a mobilra optimalizált webáruház design 

Egyértelmű volt, hogy a mobil forgalom konverzióját kell optimalizálni. Ugyanakkor egy régi téma foltozgatása helyett azt javasoltuk, hogy sokkal egyszerűbb egy újabb, modernebb és mobilra optimalizáltabb rendszer témára válta, amivel a feltárt problémák nagy része egy csapásra megoldódik.

A termékkör és a megismert felhasználói szokások alapján a Párizs rendszer témát javasoltuk.

Viktória szerette volna szakértőkre bízni a témaváltást, ezért ismételten hozzánk fordult, hogy milyen megoldást tudunk nyújtani erre az igényére.

Egyedi webshop design

A feltárt problémák alapján a kisebbik Egyedi design csomagunkat javasultuk: Téma testreszabást. Ez a csomag nulláról történő egyedi fejlesztés helyett, egy már egy meglévő Shoprenter rendszertéma testreszabását tartalmazza. Ennek során a kiválasztott Párizs téma lehetőségeihez mérve, saját egyedi felületet fejlesztettünk a bolt számára. A csomag nem tartalmaz egyedi (Párizs működést átalakító) fejlesztéseket, de esetünkben nem is volt rá kifejezetten szükség.

egyedi webshop design
Design csomagjainkról itt találhatsz részletesebb infókat

Maga a projekt egyszerűen lezajlott. Szakértő csapatunk elkészítette a majdani oldal látványtervét, szem előtt tartva az audit során megismert problémákat. Ezt pedig több megbeszéléssel és módosítási körrel finomították addig, amíg Viktória tökéletesen elégedett nem lett a tervvel.

elavult webshop design
(A régi téma elrendezése miatt nehéz volt átlátni az oldalt és nem kerültek fókuszba a termékek)

A tervek elfogadása után az egyedi témát lefejlesztettük és egy tesztrendszerben prezentáltuk, hogy még élesítés előtt mindent ki lehessen próbálni.

modern webshop design
(Párizs téma erőssége: átlátható design és látványos termék fókusz)

A tesztrendszer átnézése után egy közösen megbeszélt időpontban élesítettük az új megjelenést és elkészült a projekt. Az új oldalt itt lehet megtekinteni: https://www.sussvelem.com/

Mindazonáltal egy webáruház soha nincs kész. Attól, hogy a projekt elkészült, fontos, hogy finomhangoljuk a működést és aktualizáljuk a tartalmat az aktuális időszaknak megfelelően.

Így nem álltunk meg a munkával, Viktória fejlesztőt is bérelt tőlünk, hogy kihozza a maximumot a boltjából.

Fejlesztő bérlés Shoprenteres webáruházhoz

Egy fejlesztői nap keretein belül egy dedikált téma fejlesztő kolléga közvetlen együtt dolgozik a webáruház tulajdonossal és 7 órán keresztül csak azt csinálja, amit a megbízó kér tőle.

A Süssvelem.com ilyen felosztásban használta fel az első napját:

  1. Megbeszélések (45m)
  2. A fejlécben a keresődoboz méretét nagyobbítás (5m)
  3. Fejléc közlemény modul átalakítása (1h 30m)
  4. Értékajánlat modulok átszerkesztése linkelhetőségre (45m)
  5. Nap terméke modul oldal sávba szerkesztése (1h 20m)
  6. Szöveges tartalom (nyereményjáték) szerkesztése (15m)
  7. Kosárba rakás utáni ajánlatok átméretezése (15m)
  8. Kosár oldali elemek sorrendjének megváltoztatása (15m)
  9. Csomagajánlat átszerkesztése (1h 20m)
  10. Méretek optimalizálása (kategória oldal, mobil nézet) (30m)

Ha érdekel, hogy hogyan néz ki pontosan egy ilyen fejlesztői nap és te is szívesen igénybe vennél egyet, akkor érdeklődj ezen az oldalon.

Eredmények, azaz az elért konverzió növekedés

Most pedig nézzük, hogy az adatalapú design téma váltás és az optimalizálás milyen eredményeket hozott:  22%-os konverzió növekedés!

Összehasonlítva az élesítés előtti 40 napot és az élesítés utáni 40 napot, azt látjuk, hogy a teljes forgalom esetében több mint 22%-al nőtt az e-kereskedelmi konverziós arány.

Továbbá, külön megvizsgáltuk a mobil forgalomhoz tartozó konverziós arányt (hiszen ennek növelése volt a projekt fő célja), ami szintén jelentős mértékben (21,63%) növekedett. Ne feledjük, ez a forgalom 75%-án elért optimalizálás!

Végül pedig megnéztük az organikus forgalmat is, mert ez az a forrás amire nincs kihatással a forgalomterelés. Ezzel kizárhatjuk, hogyha esetleg valamilyen kampány hatására növekedne a konverzió. Ahogy látszik, ez is erősen nőtt (31%), tehát az oldal teljesítménye egyértelműen javult.

konverzió növelés
(Süssvelem.com konverziós arány változás az új design élesítése előtti és utáni 40 nap alapján)

16%-os konverzió növekedés 1 éves távlatban

A biztonság kedvéért pedig megvizsgáltuk pontosan ugyanazt az időszakot is egy évvel korábban is, hogy kizárjuk azt, hogy esetleg valamilyen szezonalitás miatt, magától növekedett a konverzió.

Itt pedig azt láttuk, hogy pontosan ugyanabban az időszakban, a régi áruházhos képest az új egyedi témával rendelkező már 16%-al jobban teljesít.

konverzió javulás
(Süssvelem.com konverziós arány összehasonlítva előző évi azonos időszakkal)

Összegzés

A fentiek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy az adatalapú design tervezés és az utólagos optimalizálás egy nagyon erős eszköz, amivel látványos növekedést lehet elérni.

Nyilvánvaló okokból kitakartuk az áruház bevételi adatait, de nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy egy ekkora forgalmú áruház kétszámjegyű optimalizálása már az első hónapban többszörösen visszahozta a teljes munkadíjat.

Viktória elégedettségét pedig mi sem mutatja jobban, hogy már lefoglalta a következő fejlesztői napját, amely során tovább finomítják és aktualizálják a boltot.

Ha pedig hasonló gondokkal küzdesz és te is szeretnél az elégedett ügyfeleink táborába tartozni, ne habozz és keress minket bátran:

Végezetül pedig, ha még mindig kételkedsz az adatalapú tervezésben, olvasd el többi esettanulmányunkat arról, hogy más boltoknál milyen növekedést értünk el:

A szerzőről:

Varga Tamás
Varga Tamás
Felhasználói élmény kutató- Shoprenter
Több éves UX szakmai tapasztalatával, több száz elkészített designnal a háta mögött segíti webáruházadat. Tudja, hogy minden weboldalnak mennyire fontos a folyamatos adatközpontú elemzés és tervezés. Egyedi arculattervezésért kattints ide!
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Shoprenteres győzelmek a 2022-es Év Webshopja versenyen

Idén immár hatodik alkalommal került megrendezésre a hazai webáruházak megmérettetésének helyt adó szakmai rendezvény, ...Elolvasom

Close