Hónap Webáruháza

2022. November Hónap Webáruháza: 21.szazadkiado.hu

6 perc olvasási idő Hónap Webáruháza

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 6000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Novemberi Hónap Webáruháza győztesünk egy könyvkiadó webáruház, amely 2015-ben indult el a Shoprenter rendszerében, ma már automatizáltan, több értékesítési csatornát is használva üzemel.

Hallgasd meg a nyertessel készült interjúnkat, amelyben Nádasi Melinda, a 21. Század Kiadó értékesítési és marketing vezetője beszélget Kulcsár István Róberttel, a Shoprenter vezető tanácsadójával arról, hogy hogyan indultak el és milyen életutat jártak be a webáruházzal.

Gratulálunk a 21.Század Kiadó webáruháznak! ?

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webáruházatok?

Könyvkiadó vagyunk és a saját könyveinket forgalmazzuk a webshopon. A 2010-ben elindult vállalkozás kezdetekben csak kiadóként volt jelen a piacon, majd ezt követően, 2015-ben tudatosan kezdtük el építeni a kiadó brandjét.

Ekkor épült ki a kiadónak a saját terjesztési lánca is, főként viszonteladó partnerekkel dolgozunk együtt.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

4 fő, de mindenki részfeladatokat intéz, csak a webshopra dedikált munkatársunk nincs.

Amit kiszervezünk, az a logisztika és a Google kampányok kezelése, ez jelenleg ügynökségnél van.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Évről-évre a legerősebben fejlődő üzletágunk. Gyártók vagyunk, több értékesítési csatornánk van, ennek következtében viszonyítjuk a webáruházunk fejlődését, nemcsak önmagához, hanem a piacunkon belül is.

Mennyi a webáruházatok éves árbevétele?

Nettó 250+ millió Ft.

Amennyiben rendelkeztek offline bolttal, milyen hasonlóságokat és különbségeket fedeztetek fel az üzemeltetésben az online és offline boltot tekintve?

Offline boltot most novemberben nyitottunk pop-up store céllal a Central Könyvek és HVG Könyvek kiadókkal közösen.

Pár hetes tapasztalatunk van csak, de a jelenlegi helyzetünkből nézve az online értékesítés a kivitelezés szempontjából tervezhetőbb, szervezhetőbb, mert szinte mindent automatizálunk a webes értékesítésben. Tudjuk, mit kell tennünk és az milyen eredménnyel jár.

Ugyanakkor a személyes találkozások, kapcsolatok számunkra nagyon fontos visszajelzéseket adnak. Ezt szakmai kitelepüléseken ( Könyvhét, Könyvfesztivál ) rendszerint megállapítjuk és rengeteget tanulunk abból, hogy találkozunk a vevőinkkel személyesen is. Látjuk mi vonzza őket, amikor fizikailag is látják a termékeinket. A mostani pop-up könyvesbolt célja is főként ez, a fizikai kapcsolat a vevőinkkel.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottátok el a Shoprenter webáruházatokat?

2015 év végén indultunk el.

Miért a Shoprentert választottátok céljaitok megvalósításához?

Nagyon pici cég voltunk induláskor viszonteladói partnerekkel és az online értékesítés kísérleti jelleggel indult el.

A webshop motor kiválasztásában az alábbi szempontokat vettük figyelembe:

  • Bérelt webáruház, könnyen kialakíthatóság de megfelelő rugalmasságot adva az egyedi igényekre.
  • Automatizálhatóság
  • Magyar support a magyar kapcsolódási pontokkal felkészülve.
  • Folyamatos edukáció: Ez az egyik legfontosabb, amiért a Shoprenterre esett a választásunk. Induláskor és később is folyamatosan biztosítják a képzéseket.

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok?

Teljesen zökkenőmentes volt, minden kérdésre volt egy konkrét válasz az ügyfélkapcsolattól. Utána csak végig kellett haladni a lépéseken. Indulás előtt részt vettem Shoprenteres oktatáson a Lurdy házban. – meséli nekünk Melinda.

A legtöbbet ebből tanultam és nem is a beállítások és a rendszer struktúra megismerése miatt, hanem nagyon sok elejtett mondat van a példák említésével, ami kincset érő tudás ott az út elején. Rengeteg elvesztegetett időt és pénzt lehet ott megspórolni.

De említhetném a jó támogatói oldalról az Ecommerce Expo-t rendezvényt vagy a Shoprenterrel szorosan együttműködő OptiMonk-ot és Conversific támogató ügyfélkapcsolatát is.

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?

Gold csomag mellett döntöttünk már az induláskor is, a funkciók és API kapcsolat miatt.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől?

Milyen Shoprenter design témát használtok? Mely funkciók miatt döntöttetek emellett a design téma mellett?

Jelenleg Párizs design témában működik a webshop, amit egyedileg finomhangoltunk. Kiválasztásnál szempont volt a jól rendszerezhető oldalstruktúra, főként a termékoldalon. Emellett elengedhetetlen, hogy mobilon kényelmes legyen használni.

Amit szerettünk volna a webshop oldalain belül hangsúlyozni, másként megjeleníteni, azt egyedi fejlesztővel oldottuk meg, így irányaiban hasonlít a Párizs témára. A webshopnak van egy olyan egyedisége, ami miatt szeretik az oldalunkat akkor is felkeresni, ha végül nem nálunk vásárolnak, hanem valamelyik viszonteladó partnerünknél.

Váltottatok-e már design témát? Ha igen, miért és milyen változást tapasztaltatok a webáruházban?

Igen, volt egy teljes designváltásunk, amikor ráncfelvarrtuk a webáruházat. 2020-ban teljesen átalakítottuk a designt és most 2 éven belül volt újra egy design frissítésünk. A webáruházunk mindig kiemelkedő volt ebben a szegmensben, de 2 év alatt is nagyon sokat változtak a felhasználói igények és elvárások, amelyeknek maximálisan eleget szerettünk volna tenni.

Az online értékesítésben a tartalmat tekintjük az egyik legerősebb eszközünknek, a termékoldalon igyekszünk minél áttekinthetőbb, és vizuálisan is erős elemeket használni. Nagyon sok pozitív visszajelzést kapunk vevői és szakmai oldalról egyaránt.

A közönséggel való kapcsolatunk eszköze a webshop. A felületet „értékesítésre” és nem csak „eladásra” használjuk. Mivel mi vagyunk a gyártók, előfordulhat, hogy nem itt veszi meg a vevő a terméket, hanem egy offline boltban, de igyekszünk őt segíteni a döntésben már ezen a csatornán.

A designváltással érezhetően növekedett a konverzió és a bevétel a webshopon. A design és felhasználói elvárás folyamatosan változik, ezért időnként muszáj ráncfelvarrni a webshop megjelenését.

Egyedi fejlesztéssel oldottuk meg az alábbi igényeket:

  • Kényelmesebb a keresés pl. asztali gépen a lenyíló menüben, amivel áttekinthetőbbek a kategóriák.
  • Mobilon optimalizáltuk a kosárba helyezés gombot, nem szükséges visszagörgetnie a felhasználónak, így kisebb arányú a lemorzsolódás.
  • A csomagtermékek erejét látjuk a rendelésekben, ezt még jobban hangsúlyozzuk a termékoldalon, mint korábban.
  • Áttekinthetőbbé tettük a webáruház egyes részeit, például a GY.I.K. modulban ez erősen érezhető.

Dolgoztatok/dolgoztok együtt Shoprenter szakértővel pl. webáruház üzemeltetés, fejlesztés, egyedi design, termékfotózás, marketing stb. területén?

Igen, a Shoprenter szakértői csapatból dolgoztunk egyedi design fejlesztővel és adatösszekötést végző céggel.

Nagyon fontos számunkra, hogy ne „feladat végrehajtó” fejlesztővel dolgozzunk, hanem olyannal, akinek vannak fejlesztendő ötletei, javaslatai, megoldásai. Nagyon jó szakemberekkel dolgoztunk és megnyugtató, hogy vissza-vissza tudok térni egy-egy kisebb fejlesztési kéréssel is, amely belátható időn belül megvalósul.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Adott volt a könyv, mert gyártók vagyunk, de teszünk kísérleteket szezonálisan portfólió bővítésre, ami illeszkedik a célközönséghez. (Ilyen volt pl. amikor a Jóbarátok könyvek megjelentek kiadásunkban, akkor FRIENDS merchandise termékeket is tudtak a rajongók egyúttal vásárolni nálunk. Ez ilyenkor már ugrik a kosárba, ha ott a vevő.)

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?

Mi gyártjuk őket, hazai nyomdákkal dolgozunk.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Facebook hirdetésekkel indultunk el.

Van-e olyan funkció, amelyet külön kiemelnétek a rendszerben?

Igen, a vevőt nemcsak meg kell szerezni, hanem meg is tartani, így ebben például nagy segítségünkre van a hűségpont rendszer.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A legtöbb látogató az organikus elérésekből jön, gyártók vagyunk elsősorban, így sokan keresnek rá a brandre. Ugyanakkor a Google-ből érkezést mindig megelőzi egy kommunikációs kör, ami lehet PR-tevékenység vagy social csatornán történő kommunikáció.

A legmagasabban konvertáló csatornánk a Facebook hirdetés, ebből érkezik a legtöbb közvetlen vásárlás.

Nemcsak a webshopon értékesítünk, gyártóként a könyvpiac egyik nagy kiadója vagyunk és a könyveink nagyobb részét a partnereink boltjaiban is értékesítjük, ezt fontos kiemelnem. – osztja meg velünk Melinda.

További csatornákat is használunk látogató- és vevőszerzésre: Google Shopping, Google Ads, hírlevél és számos felületen vannak a termékeink PR jelleggel, ezáltal gyakran organikusan találnak meg bennünket a Google-ben.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Igen, Facebook-ot, Instagram-ot és a TikTok-ot is.

Nagyon fontosnak tartjuk, hiszen ezek a fő kapcsolódási pontjaink a közönségünkkel. Dedikált munkatársak kezelik ezeket és házon belül tartjuk a feladatot. Kiemelt hangsúlyt fektetünk ezekre a csatornákra arculatban, kommunikációban, ügyfélélményben.

A Facebook hirdetések kezelését is házon belül tartjuk, folyamatos finomhangolással jár, sok termék, sok figyelem, fontos az adott pillanatban történő mozdulás a mi szegmensünkben.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?

Első pillanattól kezdve kiszervezett logisztikánk van, automatizáltan végzünk mindent, az adatátadástól a számlázásig. Logisztikai partnerként idén a Webshippyre váltottunk. A szállító partnereink jelenleg a GLS, Foxpost és a Packeta.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez? 

A termékkörből kiindulva elengedhetetlen a készletnyilvántartó rendszer, emellett pedig használjuk a számlázz.hu-t, hírlevélküldő rendszert, Google Analytics-et, Google Ads-et, Search Console-t, Facebook-ot, Conversific-et, OptiMonk-ot, Fogyasztóbarátot, valamint a Canva-t és Photoshop-ot.

Használtok-e Shoprenter alkalmazásokat? Ha igen, milyen értékeket láttok bennük, milyen hatással vannak a webáruházra?

Igen, az alábbiakat mindegyiket használjuk:

A „fizikai kiszolgálást” támogató alkalmazásokban nagyon nagy könnyebbség, hogy pillanatok alatt összeköthető a webshoppal és az adatok dolgoznak a háttérben oda-vissza, kompakttá teszi nagyon a Shoprenter rendszerét.

A folyamatos elemzés elengedhetetlen. A Conversific egyik legnagyobb rajongója vagyok, javaslom, hogy aki komolyabb eredményeket szeretne az online térben elérni, kötelező elemként tenném az eszköztárába a webshop üzemeltetésben. Az Analytics nem elég, a Conversific specifikusabb. – jelenti ki Melinda.

A marketinges alkalmazásokban pedig olyan előremutató szolgáltató partnerekkel és felületeikkel dolgozhatunk együtt, amire mondhatjuk, hogy nemzetközi terepen is maximálisan megállják a helyüket.

A Retargeting.biz hírleveleivel, automatizmusaival olyan pluszt adnak az értékesítésben, ami alapjaiban emeli a webshopot a marketinges lépcsőfokon fel.

Az OptiMonk folyamatosan fejlődik, itt vagyunk a kezdetek óta, hatalmas utat járt be fejlődésileg. Ez az alkalmazás szinte olyan, mint a fizikai boltban jelen lévő kedves eladó, aki finoman tudja a vevőt terelni, tájékoztatni.  

Hatásuk a webshopra: az összbenyomás és a vevő maximális kiszolgálása az online térben, az igényeinek, érdeklődésének megfelelően.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Induló webáruházaknak, akik nulláról építik fel a vállalkozást azt tanácsolom, hogy menjenek el minden létező oktatásra, ami a rendelkezésükre áll, a fő haszna nem az, hogy mit hol és hogyan kell beállítani, hanem rengeteg hasznos gyakorlatias példa hangzik el egy-egy összekötő mondatban is, amit később be tud építeni a saját rendszerébe.

Kulcsár Róbert ezeken a képzéseken rengeteg „homlokra csapós” marketinges sziporkát szór el, mit miért jó használni, alkalmazni. Az a pár óra, amit erre a napra fordítanak, később busásan megtérül.

Aki pedig már elindította a webshopját, annak érdemes a marketing eszköztárak használatát minél hamarabb belekalkulálni a büdzsébe és olyan megoldásokat választani, amelyek jelentősen meg tudják könnyíteni az értékesítést és segítenek a megfelelő közönség célzásában.

A legfontosabb pedig, hogy mindent elemezzenek. Az excel táblától egészen az alkalmazásokig széles a paletta az eszköztárat illetően, ezáltal jobban megismerhetik a konkrét számok alakulását és jobban átlátják majd, hogy mi az, amit érdemes továbbfejleszteni, vagy mikor mi a következő lépés.

Van-e olyan dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok? Ha igen, mi az?    

Az első designunk cseréjére 4-5 év eltelte után került sor 2020-ban. A webshop akkor is jól teljesített, de funkcionalitásban tompult. Ennyit nem szabad várni, a webshop megjelenése és a vásárlói élmény ennél sokkal gyorsabban fejlődik. Most a viszonylag új megjelenésünket updateltük 2 éven belül ismét a jobb felhasználói élményért, hiszen azóta is sokat formálódtak az igények.

Gratulálunk a Hónap Webáruháza díj elnyeréséhez! ?

Hónap Webáruháza

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
webaruhaz-beallitasi-utmutato-shoprenter
Beállítási útmutató induló webáruházaknak – Így kezdjük el boltunk beállítását

Webáruházat indítani nagy feladat. Főleg akkor, ha még sosem foglalkoztunk ezzel és teljesen új ...Elolvasom

Close