SEO Tartalommarketing

SEO szövegírás: Tippek a keresőbarát tartalmak elkészítéséhez

5 perc olvasási idő

Ha szóba kerül a SEO szövegírás, gyakran felmerül az a gondolat, hogy vagy keresőbarát vagy felhasználóbarát tartalmat írunk, a kettő pedig nem lehetséges együtt. Ez azonban tévedés, hiszen egy jó minőségű, jól optimalizált szöveggel belépőjegyet válthatunk a találati listák élére, ráadásul a két dolog kéz a kézben jár! 

Igaz, ahhoz hogy mindkettőben jól teljesítsen a szövegünk időt és energiát kell áldoznunk, azonban hosszú távon csak így várhatunk jó eredményeket. Alábbi cikkünkben 8+1 tanáccsal szolgálunk, hogy könnyebben menjen a SEO szövegírás!

1. Tervezzük meg miről írunk

Egy korábbi, a 6+1 tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez című cikkünkben már kiveséztük, hogy szöveget mindig tervezetten írjunk! A kulcsszókutatás minden SEO stratégia alapja, így ha ezt becsülettel elvégeztük, akkor mindig van mihez nyúlnunk, ha épp kifogynánk a témából. 

Mindenképp figyeljünk arra, hogy a megfelelő tartalmat írjuk a kulcsszavainkhoz, azaz értsük meg a keresési szándékot a kifejezés mögött. Banálisnak hathat, de ha például az a kulcsszavunk, hogy teflon vagy kerámia, akkor a felhasználó nem egy ódát akar olvasni a mi teflon serpenyőinkről, hanem valóban egy összehasonlító tartalmat keres, ahol mindkét fajtának leírják az előnyeit és hátrányait.

Természetesen írhatunk bele egy rövid termékajánlót és kidomboríthatjuk a mi termékünk előnyeit, de alapvetően összevetésre kell törekednünk.

6+1 SEO szövegírás tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez

2. Figyelemfelkeltő címeket használjunk

A cikkeink címei sokkal többet nyomnak a latba, mint azt gondolnánk, hiszen a legtöbb esetben csak ennyit fog látni belőlük a felhasználó a keresési találatok között (illetve a meta description-t, de erről késsőbb). Ezért fontos, hogy a cikkek címe kiemelje a tartalmat a többi találat közül és pontosan elmondja a felhasználónak, hogy miről szól a szöveg és mit fog kapni az elolvasásától. 

A következőkre figyeljünk címadásnál:

  • Ne legyen több 60 karakternél. A Google 70 karaktert jelenít meg a találati oldalakon, így még a blogunk címe is bele fog férni jó esetben.
  • A fő kulcsszó szerepeljen a cím elején, lehetőleg az első szó legyen.
  • A cím pontosan fejezze ki amiről a cikk szól.

3. Ha SEO szövegírás, akkor heading tag-ek

Ha megfelelően tagoljuk a szövegünket, akkor a bevezetőben említett kettős célt érjük el, azaz egyszerre írunk keresőbarát és felhasználóbarát tartalmat!

A hierarchikus felépítéssel javítjuk az olvashatóságot, így a felhasználó könnyebben átlátja majd a szöveget és jobban tud figyelni. Emellett a Google jobban tudja értelmezni a H tagekkel ellátott szövegeket, így jobban megérti, hogy mi is a szöveg célja, tartalma.

Figyeljünk arra, hogy:

  • H1 tagből csak egy legyen az oldalon és az a cikkünk címe legyen (ez Shoprenterben automatikusan megoldott)
  • H2-ben legyenek az alcímeink, ezek a fontosabb szakaszhatárok legyenek (Shoprenterben Fejléc 2 néven található a szövegszerkesztőben)
  • ha tovább szeretnénk osztani a szöveget, azt tegyük H3 tagekkel
Fejlécek a Shoprenter szövegszerkesztőben

4. Keresőbarát URL-eket írjunk

Alapvetően nem érdemes nagyban eltérnünk a cikkünk címétől, amikor az URL-t generáljuk, azonban itt is van néhány szabály amelyekre érdemes figyelnünk!

  • az URL se legyen hosszabb 60 karakternél
  • tartalmazza a fő kulcsszót, lehetőleg az első szó legyen az
  • kivehetjük belőle a “felesleges” szavakat
  • kisbetűvel írjuk az URL-t
  • kötőjellel válasszuk el a szavakat egymástól

5. Rövid bekezdések, rövid mondatok a SEO szövegírás alapjai

Az írás során sokszor kerülünk abba a hibába, hogy a saját gondolatfolyamunkat szeretnénk átadni és így hosszú sorokon keresztül, többszörösen összetett mondatokat írunk. Ez számunkra tökéletesen értelmezhető, azonban a felhasználók számára sokszor nehézséget okoz a megértésük.

Figyeljünk arra, hogy maximum 5-6 sorból álljon egy bekezdésünk. Így jobban tagoltabb lesz a szöveg és könnyebben értelmezhetővé válik. Ugyanígy figyeljünk arra is, hogy 15-20 szónál és két-három tagmondatnál többet ne írjunk egy mondaton belül. 

Érdemes még felsorolást használnunk, ahol tudunk. Ezzel nem csak szöveget színesítjük, de mobilos felhasználóknak méginkább segítjük a megjelenést!

6. Optimalizáljuk a meta description-t

Összesen 160 karakterben, kattintásra ösztönző, kulcsszavas marketing szöveg írása javasolt ide. Kerüljük a csak kulcsszófelsorolást. Figyeljünk oda, hogy a meta leírás tartalmazza az adott cikkre vonatkozó legfontosabb kulcsszavakat és pontosan írja le mi található az aloldalon.

Egy korábbi Google algoritmus frissítés óta nincs garancia arra, hogy a Google azt a metát fogja használni, amit mi megadtunk. Most már inkább egy ajánlásnak tekinti és akár ő maga is összerakhat helyettünk meta title-öket és meta description-öket. Azonban, ha a megfelelő kulcsszót választjuk és a szövegben ez jó hangsúllyal jelenik meg, akkor nagy az esélyünk, hogy az általunk megadottat, vagy közel azonosat használ majd a Google.

7. Adjunk hozzá külső és belső linkeket is

A belső hivatkozásokkal segíthetjük a felhasználóinkat, hogy eljussanak ahhoz a tartalomhoz (másik blogcikk, termék, kategória), amit szántunk nekik a cikk megírásakor. Ugyanakkor egy jó belső linkhálózat könnyen elérhetővé teszi a weboldal minden aloldalát és így segít a Google-nek megérteni az oldal hierarchiáját és a cikk relevanciáját.

Ha megfelelő belső linkelést használunk, azzal emellett növelhetjük az oldalon eltöltött időt is, ami így hozzájárul majd a még jobb helyezésekhez is!

Használjunk emellett külső hivatkozásokat is (ha nem akarunk linkerőt adni, akkor állítsuk nofollow-ra ezeket), mivel a kifelé mutató linkek bizalmat építenek a felhasználó és a Google számára is, hiszen így alá tudjuk támasztani a mondandónkat. Emellett javítja a felhasználói élményt is, ami fontos ahhoz, hogy élvezhető szövegeket írjunk.

8. Megfelelő hosszúságú szöveget írjunk

A SEO szövegírás során megkülönböztetünk hosszú és rövid formátumú szövegeket. Hogy mikor melyikre van szükségünk azt a Hosszú vagy rövid szöveget írjak? – SEO tartalomgyártás című cikkünkben részleteztük, így itt nem térünk ki rá részletesen.

Fontos azonban, hogy a megfelelő témához a megfelelő hosszúságú szöveget írjuk meg. Érdemes ilyenkor átnézni a találati listát, hogy a több hasonló témában íródott szöveg milyen hosszúságú és az vajon kiszolgálja-e a felhasználókat!

Hosszú vagy rövid szöveget írjak? – SEO tartalomgyártás

+1 Optimalizáljuk a képeinket is

Mindenképpen használjunk képeket a cikkeinkben, hiszen ezek jobban értelmezhetővé teszik a szöveget, emellett pedig egy újabb megjelenési lehetőséget biztosítanak a számunkra a képtalálatok között!

A képek fájl nevében használjuk a kulcsszavainkat, ne csak egy kódsor legyen a fájlnév. Ne felejtsünk el Alt tag-et is megadni a képhez, amely releváns a bejegyzésre és a legfontosabb kulcsszót is tartalmazza. Ez Shoprenterben a szövegszerkesztőkben lévő kép beszúró ikonra kattintva, ‘Alternatív szöveg’ mezőként jelenik meg. Igyekezzünk a lehető legkisebb méretű képeket feltölteni, úgy, hogy a minőség ne romoljon!

Az Alt tag is fontos a SEO szövegírásban

Összegzés

Az elején kicsit hosszabb időt is igénybe vehet, amíg rájövünk és megtanuljuk, hogy mi fán terem a SEO szövegírás, de ahogy mondani szoktuk a keresőoptimalizálás nem sprint, hanem maraton! Ha odafigyelünk, hogy megfelelően legyenek felépítve a szövegeink, akkor idővel nagyon jól teljesíthetnek a keresőben, ez pedig látogatókat és így vásárlókat fog eredményezni a számunkra!

Ha úgy érzed nem tudnád egyedül előállítani a megfelelő tartalmakat, akkor neked javasoljuk havidíjas keresőoptimalizálási szolgáltatásunkat, amelyben SEO szövegírás is található!

– forrás: 13 Tips to Help You Create SEO Friendly Content

A szerzőről:

Pelle Szabolcs
Pelle Szabolcs
SEO Szakértő –  Shoprenter.hu
Szabolcs korábban újságíróként, majd online marketingesként dolgozott, ahol elsajátította a tartalomgyártás praktikáit. Innen már egyenes út vezetett a keresőoptimalizáláshoz. Jelenleg is számos sikeres SEO projektet menedzsel a Shoprenternél.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
kata változás
Hogyan hat a KATA változás a webshopokra?

Az elmúlt héten történt KATA adózási formával kapcsolatos jogszabályváltozások alaposan felkavarták az állóvizet. Cikkünkben ...Elolvasom

Close