Ha szóba kerül a SEO szövegírás, gyakran felmerül az a gondolat, hogy vagy keresőbarát vagy felhasználóbarát tartalmat írunk, a kettő pedig nem lehetséges együtt. Ez azonban tévedés, hiszen egy jó minőségű, jól optimalizált szöveggel belépőjegyet válthatunk a találati listák élére, ráadásul a két dolog kéz a kézben jár!
Igaz, ahhoz hogy mindkettőben jól teljesítsen a szövegünk időt és energiát kell áldoznunk, azonban hosszú távon csak így várhatunk jó eredményeket. Alábbi cikkünkben 8+1 tanáccsal szolgálunk, hogy könnyebben menjen a SEO szövegírás!
1. Tervezzük meg miről írunk
Egy korábbi, a 6+1 tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez című cikkünkben már kiveséztük, hogy szöveget mindig tervezetten írjunk! A kulcsszókutatás minden SEO stratégia alapja, így ha ezt becsülettel elvégeztük, akkor mindig van mihez nyúlnunk, ha épp kifogynánk a témából.
Mindenképp figyeljünk arra, hogy a megfelelő tartalmat írjuk a kulcsszavainkhoz, azaz értsük meg a keresési szándékot a kifejezés mögött. Banálisnak hathat, de ha például az a kulcsszavunk, hogy teflon vagy kerámia, akkor a felhasználó nem egy ódát akar olvasni a mi teflon serpenyőinkről, hanem valóban egy összehasonlító tartalmat keres, ahol mindkét fajtának leírják az előnyeit és hátrányait.
Természetesen írhatunk bele egy rövid termékajánlót és kidomboríthatjuk a mi termékünk előnyeit, de alapvetően összevetésre kell törekednünk.
2. Figyelemfelkeltő címeket használjunk
A cikkeink címei sokkal többet nyomnak a latba, mint azt gondolnánk, hiszen a legtöbb esetben csak ennyit fog látni belőlük a felhasználó a keresési találatok között (illetve a meta description-t, de erről késsőbb). Ezért fontos, hogy a cikkek címe kiemelje a tartalmat a többi találat közül és pontosan elmondja a felhasználónak, hogy miről szól a szöveg és mit fog kapni az elolvasásától.
A következőkre figyeljünk címadásnál:
- Ne legyen több 60 karakternél. A Google 70 karaktert jelenít meg a találati oldalakon, így még a blogunk címe is bele fog férni jó esetben.
- A fő kulcsszó szerepeljen a cím elején, lehetőleg az első szó legyen.
- A cím pontosan fejezze ki amiről a cikk szól.
3. Ha SEO szövegírás, akkor heading tag-ek
Ha megfelelően tagoljuk a szövegünket, akkor a bevezetőben említett kettős célt érjük el, azaz egyszerre írunk keresőbarát és felhasználóbarát tartalmat!
A hierarchikus felépítéssel javítjuk az olvashatóságot, így a felhasználó könnyebben átlátja majd a szöveget és jobban tud figyelni. Emellett a Google jobban tudja értelmezni a H tagekkel ellátott szövegeket, így jobban megérti, hogy mi is a szöveg célja, tartalma.
Figyeljünk arra, hogy:
- H1 tagből csak egy legyen az oldalon és az a cikkünk címe legyen (ez Shoprenterben automatikusan megoldott)
- H2-ben legyenek az alcímeink, ezek a fontosabb szakaszhatárok legyenek (Shoprenterben Fejléc 2 néven található a szövegszerkesztőben)
- ha tovább szeretnénk osztani a szöveget, azt tegyük H3 tagekkel
4. Keresőbarát URL-eket írjunk
Alapvetően nem érdemes nagyban eltérnünk a cikkünk címétől, amikor az URL-t generáljuk, azonban itt is van néhány szabály amelyekre érdemes figyelnünk!
- az URL se legyen hosszabb 60 karakternél
- tartalmazza a fő kulcsszót, lehetőleg az első szó legyen az
- kivehetjük belőle a “felesleges” szavakat
- kisbetűvel írjuk az URL-t
- kötőjellel válasszuk el a szavakat egymástól
5. Rövid bekezdések, rövid mondatok a SEO szövegírás alapjai
Az írás során sokszor kerülünk abba a hibába, hogy a saját gondolatfolyamunkat szeretnénk átadni és így hosszú sorokon keresztül, többszörösen összetett mondatokat írunk. Ez számunkra tökéletesen értelmezhető, azonban a felhasználók számára sokszor nehézséget okoz a megértésük.
Figyeljünk arra, hogy maximum 5-6 sorból álljon egy bekezdésünk. Így jobban tagoltabb lesz a szöveg és könnyebben értelmezhetővé válik. Ugyanígy figyeljünk arra is, hogy 15-20 szónál és két-három tagmondatnál többet ne írjunk egy mondaton belül.
Érdemes még felsorolást használnunk, ahol tudunk. Ezzel nem csak szöveget színesítjük, de mobilos felhasználóknak méginkább segítjük a megjelenést!
6. Optimalizáljuk a meta description-t
Összesen 160 karakterben, kattintásra ösztönző, kulcsszavas marketing szöveg írása javasolt ide. Kerüljük a csak kulcsszófelsorolást. Figyeljünk oda, hogy a meta leírás tartalmazza az adott cikkre vonatkozó legfontosabb kulcsszavakat és pontosan írja le mi található az aloldalon.
Egy korábbi Google algoritmus frissítés óta nincs garancia arra, hogy a Google azt a metát fogja használni, amit mi megadtunk. Most már inkább egy ajánlásnak tekinti és akár ő maga is összerakhat helyettünk meta title-öket és meta description-öket. Azonban, ha a megfelelő kulcsszót választjuk és a szövegben ez jó hangsúllyal jelenik meg, akkor nagy az esélyünk, hogy az általunk megadottat, vagy közel azonosat használ majd a Google.
7. Adjunk hozzá külső és belső linkeket is
A belső hivatkozásokkal segíthetjük a felhasználóinkat, hogy eljussanak ahhoz a tartalomhoz (másik blogcikk, termék, kategória), amit szántunk nekik a cikk megírásakor. Ugyanakkor egy jó belső linkhálózat könnyen elérhetővé teszi a weboldal minden aloldalát és így segít a Google-nek megérteni az oldal hierarchiáját és a cikk relevanciáját.
Ha megfelelő belső linkelést használunk, azzal emellett növelhetjük az oldalon eltöltött időt is, ami így hozzájárul majd a még jobb helyezésekhez is!
Használjunk emellett külső hivatkozásokat is (ha nem akarunk linkerőt adni, akkor állítsuk nofollow-ra ezeket), mivel a kifelé mutató linkek bizalmat építenek a felhasználó és a Google számára is, hiszen így alá tudjuk támasztani a mondandónkat. Emellett javítja a felhasználói élményt is, ami fontos ahhoz, hogy élvezhető szövegeket írjunk.
8. Megfelelő hosszúságú szöveget írjunk
A SEO szövegírás során megkülönböztetünk hosszú és rövid formátumú szövegeket. Hogy mikor melyikre van szükségünk azt a Hosszú vagy rövid szöveget írjak? – SEO tartalomgyártás című cikkünkben részleteztük, így itt nem térünk ki rá részletesen.
Fontos azonban, hogy a megfelelő témához a megfelelő hosszúságú szöveget írjuk meg. Érdemes ilyenkor átnézni a találati listát, hogy a több hasonló témában íródott szöveg milyen hosszúságú és az vajon kiszolgálja-e a felhasználókat!
+1 Optimalizáljuk a képeinket is
Mindenképpen használjunk képeket a cikkeinkben, hiszen ezek jobban értelmezhetővé teszik a szöveget, emellett pedig egy újabb megjelenési lehetőséget biztosítanak a számunkra a képtalálatok között!
A képek fájl nevében használjuk a kulcsszavainkat, ne csak egy kódsor legyen a fájlnév. Ne felejtsünk el Alt tag-et is megadni a képhez, amely releváns a bejegyzésre és a legfontosabb kulcsszót is tartalmazza. Ez Shoprenterben a szövegszerkesztőkben lévő kép beszúró ikonra kattintva, ‘Alternatív szöveg’ mezőként jelenik meg. Igyekezzünk a lehető legkisebb méretű képeket feltölteni, úgy, hogy a minőség ne romoljon!
Összegzés
Az elején kicsit hosszabb időt is igénybe vehet, amíg rájövünk és megtanuljuk, hogy mi fán terem a SEO szövegírás, de ahogy mondani szoktuk a keresőoptimalizálás nem sprint, hanem maraton! Ha odafigyelünk, hogy megfelelően legyenek felépítve a szövegeink, akkor idővel nagyon jól teljesíthetnek a keresőben, ez pedig látogatókat és így vásárlókat fog eredményezni a számunkra!
Ha úgy érzed nem tudnád egyedül előállítani a megfelelő tartalmakat, akkor neked javasoljuk havidíjas keresőoptimalizálási szolgáltatásunkat, amelyben SEO szövegírás is található!
– forrás: 13 Tips to Help You Create SEO Friendly Content –