Hónap Webáruháza

2022. Április Hónap Webáruháza: HillVital.hu

8 perc olvasási idő HillVital - Hónap Webáruháza

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Áprilisi Hónap Webáruháza nyertesünk saját gyártású, gyógynövény alapú, természetes összetevőjű készítményeket, balzsamokat forgalmaz, céljául azt tűzte ki, hogy a lehető legtermészetesebb módon támogassa vásárlóit és bebizonyítsa: a természet nem lett elavult. ?

Hallgasd meg a nyertessel készült videós interjút, amelyben Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója beszélget Egresi Attilával, a webáruház egyik tulajdonosa, e-kereskedelmi vezetője.

Gratulálunk a HillVital.hu webáruháznak! ?

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webshopotok?

Saját gyártású termékeknek a forgalmazásával. Ezek a termékek elsősorban gyógynövény alapú, természetes összetételű készítmények, különböző speciális krémek, balzsamok.

A természet az, ami a mai napig is jól működik. Igazság szerint valahol ebben mindannyian egyetértünk. Az ember ösztönösen érzi, hogy a természetes dolgok a legjobbak, vágyunk rá, keressük, kutatjuk.

A webáruháznak és a HillVitalnak a célja megismerni és kihasználni a természet valódi erejében rejlő összes lehetőséget, és elérhetővé tenni azt mások számára.

Nyíregyházán üzemeltetjük a webáruházat, amely egyébként már 10 éves. – meséli nekünk Attila.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

10 éve vagyunk az internetes „piacon”. A kezdeti évek és a beindulás nagyon nehéz volt. Köszönhető ez a célcsoportnak (55 év feletti hölgyek), akik még akkoriban nem voltak ennyire digitálisan aktívak, és nem éltünk még ennyire az internet korában.

Évről-évre azonban folyamatos 15-25%-os növekedést tudtunk elérni.

Viszont az utóbbi két évben a járvány időszaka alatt a forgalmunk 37%-ot növekedett a korábbi évhez képest, azok a vállalkozások közé tartozunk, akik pozitívan jöttek ki ebből a helyzetből, viszont nagyon sokat is tettünk ezért.

Mennyi a webáruházatok éves árbevétele?

Konkrétan nem fogok számszerűsíteni, de a HillVital és a hozzá tartozó, kapcsolódó nemzetközi áruházak (10) egész nagy szeletet birtokolnak ebben a szegmensben.

11 webáruház, 30 országban szállítunk, még Kínában, a gyógynövények őshazájában is kapható HillVital termék, konkrétan Hongkongban már nemcsak online, de fizikai boltunk is van. Emellett jelen vagyunk az USA-ban is.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottátok el a Shoprenter webáruházatokat?

2012-ben indítottuk el a webáruházunkat a Shoprenter rendszerében.

A nyíregyházi központunkban összesen 20-25 fő dolgozik, a webáruház menedzselésével 4 fő foglalkozik jelenleg, van egy külön kis fejlesztői csapatunk erre a célra.

Miért a Shoprentert választottátok céljaitok megvalósításához?

Akkoriban az egyik olyan lehetőség volt, ami a leggyorsabb induláshoz kellett, különböző extra költségek, szolgáltatások és minden sallangmentesség nélkül.

Egyszerű volt az üzemeltethetőség, átláthatóság, viszonylag gyorsan, napok alatt rendelkeztünk kész webáruházzal. Ez volt a fő szempont, mert előtte már megjártuk a fejlesztők hadát, és kipróbáltuk webáruház motorok sokaságát.

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől és miért?

Még a kezdetek kezdetén 2012-ben a Gold csomaggal indítottuk el a webshopot, hiszen minden olyan funkciót megtaláltunk benne, amelyre szükségünk volt.

Váltottatok-e csomagot és ha igen, akkor miért? Miben segíti a munkátokat az a funkció, ami a csomagváltásra ösztönzött?

Az elmúlt 2-3 évben váltottunk át Platinum csomagra az automatizáció, a VIP szerver, valamint a technikai támogatás miatt.

Kiemelném a technikai támogatást, hiszen nagyon fontos számunkra, hogy egyedi, felhasználói élményt és felületet biztosítsunk a vásárlók számára, így bármilyen kérdéssel kapcsolatban azonnal segítséget kapunk a Shoprenter support csapatától.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől (pl. ingyenes rendszeroktatást, marketing szemináriumot, keresőoptimalizálást, marketing szövegírást stb.)?

Keresőoptimalizálást, amihez tartozott szövegírási szolgáltatás. Ez pár éve volt, nagyban segítette a munkánkat, szép eredményeket tudtunk elérni vele.

Ezenkívül évekkel ezelőtt teljes design szolgáltatást is vettünk, az volt az első komolyabb design, ami a felhasználói élményt javította, ezáltal a bevételek is növekedtek.

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?

Kezdetben nem erre specializálódtunk, jómagam is az informatika világából érkeztem, valamint vállalkozásfejlesztéssel foglalkoztam, ezután kezdtünk el érdeklődni az ilyen típusú termékkör iránt.

Első körben kifejezetten egy terméket teszteltünk, de nagyon kezdetleges volt a piaci felmérésünk is, tehát a megérzéseinkre hagyatkoztunk.

Az első terméket nem is webáruházon keresztül adtuk el, hanem telefonon, ami egy nagyon jó kiindulópont volt, hiszen felmértük az ügyfeleinket, a vásárlói igényeket, megvolt a személyes kapcsolódás.

Ezáltal kialakult egy olyan tudásbázis, amire már fel tudtuk építeni a webshopunkat, valamint a termékkört a mai napig folyamatosan bővítjük, hiszen egyre több és több igény merül fel.

Az összes termékünk saját gyártású, a termékpalettát is tudatosan alakítottuk ki.

hillvital termekoldal

Mekkora a teljes termékportfóliótok?

Átlagosan tekintve kb. 80-110 termékből áll a termékpalettánk.

Mekkora szerepe van a kereskedelemben a saját értékesítési csatornáitoknak és mekkora százalékban működtök viszonteladóként?

Magyarországon rengeteg gyógyszertárral, biobolttal, drogériahálózattal működünk együtt, több mint 700 partnerünk van.

Ez egy komplex, kialakított rendszer, hiszen külön üzemeltetési egységünk van magára a webáruházra, külön kezeljük egy saját fejlesztésű call center segítségével a bejövő hívásokat, amelyek kizárólag meglévő ügyfélhívások és külön kezeljük a B2B felületeket is.

Milyen hasonlóságokat és különbségeket fedeztetek fel az üzemeltetésben az online és offline boltot tekintve?

Saját termékről és célcsoportról tudok ebben nyilatkozni. Offline bolt esetén, ami egyértelműen különbség az online felülettel szemben, hogy élőben, azonnal tudunk az ügyfélnek a problémájára reagálni, hiszen felmérjük a vásárlót.  Ami ebben a szegmensben és célcsoportban egy elengedhetetlen folyamat.

Ezt a webáruházban már több lépcsős rendszerekkel és különböző marketing gépezetekkel tudjuk megvalósítani. Így ebben a tekintetben az offline üzletek hatékonyabbak.

Viszont egy automatizált folyamatot, egy vásárlói véleményt, sokkal egyszerűbb és hatékonyabb bevezetni, begyűjteni online. Ebben pedig a webshop verhetetlen.

Ezért működik a mi esetünkben mindkettő opció, mert így kiegészítik egymást.

Milyen Shoprenter design témát használtok?

A Tokyo design témát használjuk jelenleg.

Ez nyújtja jelenleg számunka a legnagyobb szabadságot a házon belüli fejlesztések esetén. Évek alatt sikerült a célcsoportunk számára egy jól működő felhasználói élményt/felületet (UX/UI felületet) létrehozni, ami természetesen jobb konverziókat is eredményezett.

Ahogy említettem már, házon belül van egy fejlesztő csapat, így saját magunk oldjuk meg a design változtatását. Folyamatosan monitorozzuk a vásárlói igényeket, pl. hogy mennyire egyszerű használni a webshop különböző moduljait.

Egy nagyobb akció esetében teljesen átöltöztetjük az egész webáruház felületét, a sliderektől kezdve a termékekig.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Ha így 10 év távlatából a vállad fölött hátranéznél, mit mondanál, mi a Ti sikereteknek az igazi titka?

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy amit mi közvetítünk üzenetet a termékösszetevőkről a vásárlók felé, az valóban úgy is van, tehát minden termékünk azt tartalmazza, amit kommunikálunk. Minőséget szolgáltatunk az ügyfeleinknek.

A másik nagyon fontos tényező a meglévő ügyfélkör folyamatos gondozása. Nem elég, hogy “megszereztük” őket, meg is kell tartanunk a vásárlóinkat, ugyanúgy segítségre szorulnak a különböző felhasználási útmutatókat illetően.

Emellett ún. egészségmagazint is biztosítunk számukra, tehát az edukációra is megfelelő hangsúlyt fektetünk. Ehhez tökéletes felületet biztosít a webáruházunkban található blog, amelyen az elmúlt években 5-6000 cikk született a témában.

HillVital blog

Nagy ereje van az extra ajándékoknak is az ügyfélmegtartásban a különböző vásárlói életciklusuk alapján. Már akkor küldünk a legújabb termékünkről információkat a vásárlónak, amikor még először jár a webáruházunkban és vásárol.

Tulajdonképpen az edukációt igazítottuk és összeforrasztottuk a termékfejlesztéssel.

Mekkora erőforrást szántok a kutatásfejlesztésre, milyen sűrűn mutattok be újabb terméket?

Negyedévente általában ki szoktunk jönni olyan típusú termékekkel, amelyekre igény van. Ehhez folyamatosan nyomon követjük és monitorozzuk a piacot, nemcsak új ügyfelek, hanem a meglévő vásárlói igények miatt is.

Konkrétan bevonjuk a meglévő ügyfeleket a fejlesztési ütembe és ők tesztelik a létrehozott, új termékeket. Ezzel már kiváltjuk bennük az exkluzivitás érzését, hogy tagja lehet egy olyan csoportnak és olyan terméket próbálhat ki, amely még máshol nem elérhető.

A webáruházban is látható, hogy nagyon sokat építetek a vásárlói véleményekre. Hogyan ösztönzitek őket erre?

Kétfajta célcsoport van nálunk: az idősebb célcsoport esetében (60+ felettiek) nem szükséges az ösztönzés, hiszen ők önmaguktól adnak visszajelzést.

Más esetben egy automatizmus van beállítva a vásárlóknak, amelyet vásárlás után kapnak, ebben kérjük ki a véleményüket a vásárolt termékkel kapcsolatban.

Ezeket a vásárlói visszajelzéseket fel is használjuk különböző kampányok alkalmával, pl. megjelenítjük kreatívokon, vagy felhasználjuk a kommunikáció során.

Emellett nagyon sok termékünk a vásárlói visszajelzések alapján is született meg.

Miért kezdtétek el használni a videós tartalmakat és mennyire működnek ezek a típusú tartalmak?

Saját magunk gyártjuk a videós tartalmakat, amelyek részét képezik magának a webshop kommunikációnak, az edukációnak, a termékoldalaknak, konkrétan kiegészíti a termékek leírását.

Fontosnak tartjuk, hogy bemutassuk magát a terméket, a termék használatát és a különböző összetevőket.

Említetted, hogy rengeteg hasznos, edukatív cikket, útmutatót is gyártotok. Ezeket hogyan készítitek, honnan van az inspiráció?

Sokat monitorozzuk a piacot szoftverek segítségével, különböző kutatásokat végzünk. Azt le kell szögeznem, hogy nagyon fontos szempont a SEO nálunk, főként emiatt kezdtünk el tudatosabban foglalkozni a tartalommarketinggel, nagy hangsúlyt fektetünk pl. a kulcsszavak monitorozására is.

Emellett azt is vizsgáljuk, hogy az analitikában, hogy milyen szegmensből érkeznek a vásárlók, milyen tartalomtípusokat kedvelnek.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Ahogy említettem a SEO az a TOP1 csatornák közé számít, én úgy gondolom az egyik legjobb befektetés.

A másik leghatékonyabb csatorna nálunk a hirdetések, azon belül is a Google Ads, sokszoros megtérüléssel működik.

A harmadik, amelyet kiemelnék, a konkrét márkaépítés, az ún. direkt forgalom az oldalra, amelyet ugyebár a vásárlói visszajelzések alapján tudunk erősíteni.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Igen, sokat, valami jól működik, van ami kevésbé. De ott vagyunk a Facebook-on, kiemelkedő a Pinterest közösségünk, a YouTube-on számtalan videóval rendelkezünk, Instagramon kevésbé aktív a célközönségünk, de ott is ott vagyunk, na meg most a TikTok követőbázist építjük.

Ezek közül a Facebook-on folyamatosan üzemeltetünk különböző kampányokat is.

Teljesítés, alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?

Használunk alkalmazásokat, kettőt emelnék ki: az egyik a Rapid Search, amelyet a kezdektől fogva beépítettünk, nagyon hasznos alkalmazásnak ítélem meg.

A másik alkalmazás az OptiMonk, amelyet főként a külföldi webshopokban tudunk kihasználni, ugyanis már a magyar webshopon keresztül tudjuk megragadni a külföldi célcsoportot a különböző popupokkal.

A Virtualjogot is említeném, ez a webáruház szükséges jogi feltételei miatt elengedhetetlen volt, valamint a Webshippyt is kiemelném, a Syncee-t is használjuk, és néhány alkalommal a Conversific-et is kipróbáltuk.

Az utóbbi időben próbálgatjuk a FuturIT Landing Page készítő appot, ami igazán ígéretesnek tűnik.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?

Magyarországról 30 különböző országba szállítunk, ezenkívül van még 10 másik webáruházunk, tehát maga a folyamat kifejlesztése az hosszú időt vett igénybe, a céggel együtt fejlődött tulajdonképpen.

A rendelések feldolgozása teljesen automatizáltan működik, egy ERP rendszerben dolgozzuk fel ezeket, amely teljesen egyedi fejlesztés, majd onnan a különböző futárszolgálatok felé szintén automatizált a folyamat és később a szállítás is.

Tanácsok

Mi volt a legnagyobb kihívás, amivel szembesültetek az elmúlt 10 évben?

A nemzetközi piacra lépés, évekig próbálkoztunk, hogy mind technikailag, mind jogilag megfeleljünk a követelményeknek. Hosszadalmas folyamat volt és nagy tanulólecke számunkra.

Azt mondják, hogy ami Magyarországon megy, az megy külföldön is, de azért ez az állítás közel sem igaz.

Van-e olyan dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok? Ha igen, mi az?

Az elmúlt évek során jó ötletnek gondoltuk, hogy különböző termékcsomagokat állítsunk össze és ezt értékesítsük a vásárlóknak, de ezt a csomagajánlatot vásárlói visszajelzés és piacfelmérés nélkül hoztuk létre, anélkül, hogy felmértük volna a valós igényeket.

Ezáltal kihagytuk a vásárlót a döntésből, azt gondoltuk, hogy hasznos lesz számára. Nem így lett, így ez a csomagajánlat már azóta megszűnt, most teljes egészében úgy válogatja össze magának a vásárló a termékeket, ahogy szeretné és teljes szabadságot kap a termékek kiválasztásánál. Így utólag egy nagyon sokmilliós tanulópénz volt, másképp csinálnám.

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Az első és legfontosabb, hogy, ha webáruházat szeretnél nyitni, fektess tudást az alapvető üzemeltetéshez szükséges készségekbe. Légy jelen, működj együtt a webáruházzal és legyél tisztában az alapvető feladatokkal.

A második fontos dolog, amit kiemelnék, az a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing, amelyek idővel nagyon-nagyon megtérülő csatornává válnak.

Mai napig hálás vagyok a csapatunk kitartásának, hogy évekkel ezelőtt energiát és időt tettünk bele.

A harmadik nagyon fontos dolog, ha teheted, folyamatosan monitorozd és mérd fel a vásárlói igényeket alkalmazkodva minden típusú változáshoz.

Ezt könnyen megteheted különböző szoftverek segítségével (pl. a Google eszközeivel, keresőkkel)

Emellett a vásárlói visszajelzésekből is felmérheted az igényeket, pl. küldj az ügyfeleidnek egy levelet valamilyen apró ajándékkal, kedvezménnyel.

Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Nektek! ?

Hónap Webáruháza

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
A kosárelhagyás mítosza – tévhitek és stratégiák

Egy webshopban gyakran előfordul, hogy a vásárló vásárlás nélkül elhagyja a kosarát. Íme néháy tipp a kosárelhagyások csökkentésre. ...Elolvasom

Close